Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:43

Zo lang? Totilas is notabene maandag pas uit zijn stal vertrokken.

Ik ben langer ziek geweest van de verkoop van mijn eerste Friese hengst dan één dag hoor, en die was geen kandidaat voor Olympisch goud....

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:39

Rinske schreef:
YouthReiner schreef:
bladiebla, gouden combi, trots van nederland, bladiebla.
ik had ook zo'n band met mijn paard, is dat ook weken lang in het nieuws geweest?
edward is heus niet de enige die een geweldige band had met een bepaald paard en die toen weg zag gaan.
heel erg jammer en zielig natuurlijk, maar alsjeblieft zeg, life goes on!

Waar zijn jouw gouden plakken :D ? Dit gaat er natuurlijk ook helemaal niet over dat anderen het ook heel moeilijk kunnen hebben met de verkoop van hun paard. Want dat blijft natuurlijk een feit. Maar wat ook een feit is, is dat Totilas en Edward natuurlijk zoveel gouden plakken binnen haalden, en men er kippenvel van kreeg. Ze kregen tienen in overvloed voor hun küren. Dan mag men het toch wel erg vinden dat hij is verkocht, inclusief Edward het meest? Het is wel een beetje nationale trots natuurlijk!

ik heb wel wat goude plakken hoor, alleen niet in de dressuur want dat is nou niet bepaald mijn onderdeel.
waarom zou iemand die een paard reed waar die gouden plakken mee won meer verdriet hebben en zieliger zijn dan iemand die dat niet deed?
Laatst bijgewerkt door xShellie op 27-10-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:42

horseyfries schreef:
Zodra jouw paard ook de dressuursport op de kaart zet, ervoor zorgt dat het in allerlei tv programma's komt die NIETS met paardensport hebben, die ervoor zorgt dat de kur op muziek als ENIGE paardensportonderdeel van de WEG in Kentucky compleet uitverkocht is, die ervoor zorgt dat zelfs springruiters naar de dressuur komen kijken, dan gaan we daar ook over praten, afgesproken youthreiner?

hahahaha, dressuur is absoluut niet mijn onderdeel.
alle andere onderdelen vind ik wel leuk, maar dressuur is echt niet mijn ding..
ieder het zijne toch?
maar na 2 weken huilen moet het toch een keer genoeg zijn geweest?
natuurlijk is het erg vervelend en natuurlijk is het jammer, maar kom op.
er komen nog heel veel andere paarden, misschien niet net zoals juist die ene waar je zo'n band mee had, maar er zijn ergere dingen op de wereld dan de verkoop van een paard toch?
volgens bokt niet, want elke dag staan er op de voorpagina 3 artikelen over edward terwijl er nog zoveel andere dingen zijn om te vertellen.
en dan kun je zeggen: 'dan lees je die toch niet', maar als je naar de site gaat en het enige wat je ziet is edward en totilas dan krijg ik er toch wel een beetje genoeg van op een gegeven moment.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 27-10-10 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:45

vur schreef:
Nog 1 laatste poging. Ik ben (was) een enorme fan van totilas
en Edward. Ik kon erg van hen genieten en ontroert raken
van hun kür op muziek. Ik heb zelfs de reis ondernomen
om hen live te zien in Kentucky en heb verschrikkelijk
genoten van hun kür. Ik was enorm geschrokken van het bericht
dat ie verkocht was en vind het reuze jammer. Ik snap
dat Edward erg verdrietig is en totilas ontzetten. Zal missen.
Maar...
Na uithuilen komt relativeren en doorgaan. Zo is het leven. En ik ben
van mening dat je niet moet blijven huilen. Dat er zo lang
door wordt gemiauwd, ook door Edward dus, komt op mij over alsof
hij erin blijft hangen. Ik zit zo niet in elkaar en ik kan me ook
voorstellen dat het voor Visser ook niet zo leuk is. Volgens mij
doe je investeringen om totilas door Edward te laten rijden meer recht
door juist de mooie momenten te benadrukken. Dus daarom kwam bij mij onderhand
de stoom uit mijn oren. En ja. Nu zal ik stoppen met dit topic. Daar zullen
een hoop mensen misschien wel blij mee zijn. :D

dat bedoel ik dus :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:07

Het paard is maandag pas opgehaald, als je ooit een paard zo bent kwijtgeraakt dan weet je dat je pas vanaf het moment dat hij echt weg is kan gaan verwerken dat het echt over is. Dus nu roepen dat hij al zoo lang aan het mauwen is (waar heb je Edward zien mauwen??) is grote onzin!

fokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:09

Dit is gewoon het ergste dat je kan meemaken als ruiter, je toppaard onder je gat laten lopen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:17

horseyfries schreef:
Als als als..... wat kunnen jullie allemaal achteraf goed zeggen wat iemand anders allemaal had moeten doen.
Weten jullie of hij het geld had, en of het uberhaupt mogelijk was op dat moment om het paard te kopen? Nee.
Dus houd op met dat gespeculeer, ook over het geld wat hij bij verkoop zou krijgen, want daar weet niemand hier iets van en het komt niet zo slim over als je praat over iets waar je niets van weet.

Edward had ook niet persé zelf Totilas hoeven kopen destijds. Maar er had wel (door wie dan ook) geprobeerd kunnen worden om een soort van syndicaat op te richten, net als voor Jazz destijds. Heel Nederland piept nu dat Totilas weg is maar zijn er ooit pogingen ondernomen om op wat voor manier dan ook de combinatie Totilas-Edward iets meer zeker te stellen? Voor zover ik weet niet. Iedereen wijst nu naar de "boze" heer Visser die waarschijnlijk 4 jaar lang gepeperde rekeningen heeft betaald en Edward en Nederland van de successen heeft laten genieten en profiteren. Visser was al vóór Kentucky heel duidelijk in zijn standpunt: "Totilas blijft tot Kentucky", daar heeft de beste man zich keurig aan gehouden. dat de verkoop eraan zat te komen had iedereen kunnen zien aankomen, en dat Totilas een ontzettend apart paard is was ook al veel eerder bekend, zeker in de kringen van Edward.
Iedereen lijkt het maar normaal te vinden dat Visser braaf de volgende stapel onkosten en 100% risico ging dragen om heel Nederland en Edward niet verdrietig te maken.

Nogmaals, ik vind het oprecht jammer dat Totilas weg is bij Edward en begrijp zijn verdriet wel, maar ik kan me de situatie van Visser ook goed voorstellen....

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:24

horseyfries schreef:
Zodra jouw paard ook de dressuursport op de kaart zet,

En hier irriteer ik me nou de schurft aan. Er wordt zo langzamerhand gedaan alsof Edward de enige goede dressuurruiter van Nederland is. Vergeet je Anky ff niet, die voor Edward Nederland al op de kaart zetten met Olympisch goud met twee verschillende paarden, en een toen ook nog jonge Salinero?.

Ben het er absoluut mee eens dat Edward en Totilas een droomcombinatie was, en het is heel erg jammer dat ze uit elkaar zijn en Nederland niet geinvesteerd heeft in zn topcombinatie, maar vlak andere resultaten hiervoor niet uit.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:51

horseyfries schreef:
Het paard is maandag pas opgehaald, als je ooit een paard zo bent kwijtgeraakt dan weet je dat je pas vanaf het moment dat hij echt weg is kan gaan verwerken dat het echt over is. Dus nu roepen dat hij al zoo lang aan het mauwen is (waar heb je Edward zien mauwen??) is grote onzin!

waar heb je mij zien zeggen dat edward al zo lang aan het mauwen is?
en ik weet hoe het is als je een paard zo kwijt raakt.
mijn vader belde op maandag dat mijn paard werd verkocht, maandagavond gingen we nog even kijken (aangezien hij niet op onze stal stond maar bij rieky) en dinsdag namen ze hem mee.
maar dat neemt niet weg dat edward ook niet blij zal zijn dat het overal 10x per dag tevoorschijn wordt gehaald en er elke dag 5 nieuwe artikelen over hem en/of totilas komen.
ik zou liever hebben dat mensen me gewoon even met rust lieten en tijd gaven het te verwerken dan acties en alles oprichten hoor.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:59

Misschien moet je zelf wel even kijken WAT je quoot voor je eronder zet "dat bedoel ik dus".... als je me nu vraagt waar ik het "mauwen" vandaan haal?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:00

kimmie1 schreef:
horseyfries schreef:

En hier irriteer ik me nou de schurft aan. Er wordt zo langzamerhand gedaan alsof Edward de enige goede dressuurruiter van Nederland is. Vergeet je Anky ff niet, die voor Edward Nederland al op de kaart zetten met Olympisch goud met twee verschillende paarden, en een toen ook nog jonge Salinero?.

Ben het er absoluut mee eens dat Edward en Totilas een droomcombinatie was, en het is heel erg jammer dat ze uit elkaar zijn en Nederland niet geinvesteerd heeft in zn topcombinatie, maar vlak andere resultaten hiervoor niet uit.

Raar dat je je irriteert aan iets wat er NIET staat.... Nergens staat er wat jij hier neerzet, nergens staat er dat wij Anky vergeten... nergens staat dat wij andere resultaten uitvlakken....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:03

Dat doe je dus wel door te zeggen dat het Edward is die de dressuursport op de kaart heeft gezet. Dat heeft hij niet. Iemand was hem nl al voor.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:04

horseyfries schreef:
Misschien moet je zelf wel even kijken WAT je quoot voor je eronder zet "dat bedoel ik dus".... als je me nu vraagt waar ik het "mauwen" vandaan haal?

ik ben het eens met wat ze bedoelt, met haar mening.
staat er ergens dat ik het met al haar woorden eens ben? ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:07

Ayasha schreef:
Dat doe je dus wel door te zeggen dat het Edward is die de dressuursport op de kaart heeft gezet. Dat heeft hij niet. Iemand was hem nl al voor.

"Ook" wil volgens mij niet zeggen dat hij de enige was, dat maak jij ervan.....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:08

YouthReiner schreef:
horseyfries schreef:

ik ben het eens met wat ze bedoelt, met haar mening.
staat er ergens dat ik het met al haar woorden eens ben? ;)

Als je dat niet zo zegt maar haar hele tekst quoot dan zeg je dat wel ja, anders is het een volgende keer verstandiger de dingen die je beaamt vet te maken of eruit te halen als quoot.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:10

horseyfries schreef:
Ayasha schreef:

"Ook" wil volgens mij niet zeggen dat hij de enige was, dat maak jij ervan.....

"zodra jouw paard óók de dressuursport op de kaart zet" kwam over alsof dat je het over "jouw paard" zijnde het paard van degene waarop je reageerde, doelde. ;) Niet dat iemand hem al voorgegaan was, enkel dat ze eerst maar eens de dressuur op de kaart mocht gaan zetten voor ze oordeelde. De rest van de opsomming impliceerde dat IMO ook.... :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-10-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:12

horseyfries schreef:
Als je dat niet zo zegt maar haar hele tekst quoot dan zeg je dat wel ja, anders is het een volgende keer verstandiger de dingen die je beaamt vet te maken of eruit te halen als quoot.

heel veel dingen die jij zegt zijn ook nogal krom.

horseyfries schreef:
Zodra jouw paard ook de dressuursport op de kaart zet, ervoor zorgt dat het in allerlei tv programma's komt die NIETS met paardensport hebben, die ervoor zorgt dat de kur op muziek als ENIGE paardensportonderdeel van de WEG in Kentucky compleet uitverkocht is, die ervoor zorgt dat zelfs springruiters naar de dressuur komen kijken, dan gaan we daar ook over praten, afgesproken youthreiner?

jij zegt bijvoorbeeld dat het komt door edward + totilas dat de kür op muziek het enige uitverkochte onderdeel was van de WEG en dat er zelfs springruiters naar kwamen kijken.
GET REAL, er kwamen net zoveel dressuur- en springruiters kijken naar de reining toen anky moest rijden als toen edward met totilas moest rijden in de kür. ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:39

kimmie1 schreef:
horseyfries schreef:

En hier irriteer ik me nou de schurft aan. Er wordt zo langzamerhand gedaan alsof Edward de enige goede dressuurruiter van Nederland is. [b\Vergeet je Anky ff niet [/b], die voor Edward Nederland al op de kaart zetten met Olympisch goud met twee verschillende paarden, en een toen ook nog jonge Salinero?.

Die is zo langzamerhand minder geworden hoor.
Ze verkoopt bijna alles en traint nu meer andere dan dat ze zelf helemaal weer back is..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:42

God gezellige discussie :3
Ben het eigenlijk wel eens met dingen die YouthReiner zegt.

Edward heeft tevens alweer een nieuwe topper onder zijn billetjes waar hij ook al mee in het nieuws stond.
Dus voor hem zou het ook wel 'life goes on' zijn, dus waarom wij niet? Het is hartstikke sneu voor hem,
maar er zijn honderden mensen die dit doormaken :3 Dus ook Edward zal er wel weer boven op komen.

En ga me niet vertellen dat het anders is. Want een band is een band. Hoeveel bekers of plakken je ook hebt gehaald.
Want ZONDER die plakken kan je ook makkelijk een band hebben, die plakken betekenen niet wat voor band je hebt, maar hoe goed je paard is.
Hoe goed jullie team is. Die band, is een hele andere zaak. En dat word behoorlijk door de war gehaald.
Raar dat het zo lekker persoonlijk word hier.

Vind het wel absurt om te lezen, dat Edward afstapte en een andere ruiter erop liet om even de bokken en steigers te overleven. Kan ie dat niet zelf? :3
Ja klinkt hard in jullie ogen, maar dat hoort bij het paardrijden.

Volgens mij krijg ik nu echt ruzie o_O

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:45

En welke nieuwe topper is dat Denies?
Want Next one rijd ie al een hele tijd!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:46

Elin_ schreef:
Die is zo langzamerhand minder geworden hoor.
Ze verkoopt bijna alles en traint nu meer andere dan dat ze zelf helemaal weer back is..

Klopt maar denk dat ze zichzelf genoeg bewezen heeft. Ze heeft de sport voor Nederland wel degelijk op de kaart gezet en dat ze nu een stapje terug doet kan ik wel begrijpen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:46

Moeni11 schreef:
En welke nieuwe topper is dat Denies?
Want Next one rijd ie al een hele tijd!

Geen idee. Ik houd ook af en toe het nieuws in de gaten hier op bokt - en daar was toch een pagina dat hij alweer wat gewonnen had.
Of hij het paard nou wel of niet een hele tijd rijd. Hij is toch nog steeds in de race?

Vraag me ook alsjeblieft niets over de dressuursport, want helaas - daar weet ik erg weinig op te antwoorden.
Ik reageer enkel op dit topic, op dit nieuws, en op alle reacties die hier geplaatst zijn. Excuse moi.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:51

xDenies schreef:
Vind het wel absurt om te lezen, dat Edward afstapte en een andere ruiter erop liet om even de bokken en steigers te overleven. Kan ie dat niet zelf? :3

Als hij eraf dondert, en hij valt toevallig verkeerd, heeft hij wel een serieus probleem want hij verdiend hier zijn brood mee. Ik vind het niet gek hoor.

Enne, het is zeker 'life goes on', maar het komt natuurlijk vaak in het nieuws nu. Edward wilt dat misschien ook wel helemaal niet dat het nu zo in het nieuws komt, en dat er niet meer over gepraat wordt. Kun je het hem dan kwalijk nemen als er over 'gemauwd' wordt? ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:52

_Judith schreef:
xDenies schreef:

Als hij eraf dondert, en hij valt toevallig verkeerd, heeft hij wel een serieus probleem want hij verdiend hier zijn brood mee. Ik vind het niet gek hoor.

Enne, het is zeker 'life goes on', maar het komt natuurlijk vaak in het nieuws nu. Edward wilt dat misschien ook wel helemaal niet dat het nu zo in het nieuws komt, en dat er niet meer over gepraat wordt. Kun je het hem dan kwalijk nemen als er over 'gemauwd' wordt? ;)

Dat weet je als je gaat paardrijden. En dat weet je als je op topniveau gaat rijden :)

Stel je werkt op een stal. Je neemt een paard mee naar buiten en het paard trapt jou, perongeluk of express maakt niet uit. Lig je toch ook uit de race, betekend toch niet dat je vervolgens maar elk paard binnen laat 'omdat je anders geen geld verdiend'?
Laatst bijgewerkt door xDenies op 27-10-10 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:52

Joh maakt het nu echt uit of die dat zelf gaat uitzitten of niet? Als hij zich daar niet fijn bij voelt, is het wel zo verstandig om er iemand op te laten die dat geen probleem vind. Zowel voor het paard als voor de ruiter.

Wat Edward doet hoort trouwens ook bij het paardrijden (dressuur). Wanneer was jouw laatste passage Denies?
Wat er bij "hoort" is relatief.