bijdehandje1 schreef:Ik zie, dat veel mensen nog volop in het rouwproces rondom Totilas zitten
Ik? Rouwen om Totilas? Nee hoor, ik gun het ze van harte, maar ik zie een paard dat voorheen een mooie match had met een mens.
Ik zie teveel toppaarden voor veel geld naar het buitenland verdwijnen waar je nooit meer iets van hoort of die komen te overlijden zonder dat er tijd is geweest dat ze met een nieuw eigenaar wat hadden kunnen presteren. En ik zie teveel paarden naar het buitenland verdwijnen waar je nooit meer wat van hoort.
Ik zie paardeneigenaren waarbij geld heel veel doet, en ik zie ruiters waar het paard waarbij ze DE klik hadden onder hun kont vandaan getrokken wordt.
Maar rouwen? Rouwen doe ik om de dood van een dierbaar persoon, of om een dierbaar paard.
Dressuur is mijn tak van sport niet, misschien dat ik er daardoor wat nuchterder en objectiever naar kan kijken.
Al ontroert me de de band die Gal had met Totilas tot in het diepst van mijn hart.
En daarom vind ik het ronduit schandalig en walgelijk dat geld een dergelijke combi uit elkaar kan scheuren....