Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:01

bijdehandje1 schreef:
Ik zie, dat veel mensen nog volop in het rouwproces rondom Totilas zitten :Y)

Ik? Rouwen om Totilas? Nee hoor, ik gun het ze van harte, maar ik zie een paard dat voorheen een mooie match had met een mens.
Ik zie teveel toppaarden voor veel geld naar het buitenland verdwijnen waar je nooit meer iets van hoort of die komen te overlijden zonder dat er tijd is geweest dat ze met een nieuw eigenaar wat hadden kunnen presteren. En ik zie teveel paarden naar het buitenland verdwijnen waar je nooit meer wat van hoort.

Ik zie paardeneigenaren waarbij geld heel veel doet, en ik zie ruiters waar het paard waarbij ze DE klik hadden onder hun kont vandaan getrokken wordt.

Maar rouwen? Rouwen doe ik om de dood van een dierbaar persoon, of om een dierbaar paard.
Dressuur is mijn tak van sport niet, misschien dat ik er daardoor wat nuchterder en objectiever naar kan kijken.
Al ontroert me de de band die Gal had met Totilas tot in het diepst van mijn hart.
En daarom vind ik het ronduit schandalig en walgelijk dat geld een dergelijke combi uit elkaar kan scheuren....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-10-10 00:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:02

Mindim schreef:
Maar wat wil je daarmee zeggen dan? Duits bloed is gebruikt, maar de paarden vallen onder het nederlands stamboek.
Maar geef eens antwoord op mijn vraag wie de door jouw opgenoemde paarden heeft opgeleid?
Daar gaat het uiteindelijk toch om in de sport, kan je paard superpapieren hebben, heb je geen goede ruiter, kan je er geen reet mee.
Verder kijken dan mijn neus lang is, ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen hoor ;)

Woef!
Iedereen weet door wie die paarden zijn opgeleid, dus waarom zou ik dat rijtje op jouw COMMANDO moeten opnoemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:04

Omdat jij met die paarden komt Moeni1, ik niet hoor ;)
Jij noemt ze als duits gefokt, prima, ik kijk meer naar degene die ze heeft gebracht waar ze nu zijn.

Anoniem

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:07

En laat ik het anders zeggen, het KWPN paard is een exportproduct van nederland en een goed lopende ook.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:09

Leuk, aardig. Maar met een Fjord, Haflinger, IJslander, Fries enzovoort geraak je niet aan dat nivo.
Presteren zit ook in de genen.
Mindim schreef:
Jij noemt ze als duits gefokt, prima, ik kijk meer naar degene die ze heeft gebracht waar ze nu zijn.

Mindim, KWPN is zeker een leuk exportprodukt maar het zijn juist de uitstapjes die het meeste geld opleveren. Okidoki was ook zo eentje. En de vader van Toto is geen KWPN paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:10

En laat ik het nog extremer formuleren, het KWPN is een mengelmoes van alles, en daarom verbaasd het me dat het een dergelijk exportproduct is.
(Oeps wat zeg ik nou...?)

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:17

Zonder de invloed van heel sterk stempelende oerNederlandse merriestammen was het niet geworden tot wat het nu is, dat zeg jij in feite.

Cassidy schreef:
En laat ik het nog extremer formuleren, het KWPN is een mengelmoes van alles, en daarom verbaasd het me dat het een dergelijk exportproduct is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:20

Cassidy schreef:
Ik? Rouwen om Totilas? Nee hoor, ik gun het ze van harte, maar ik zie een paard dat voorheen een mooie match had met een mens.
Ik zie teveel toppaarden voor veel geld naar het buitenland verdwijnen waar je nooit meer iets van hoort of die komen te overlijden zonder dat er tijd is geweest dat ze met een nieuw eigenaar wat hadden kunnen presteren. En ik zie teveel paarden naar het buitenland verdwijnen waar je nooit meer wat van hoort.

Ik zie paardeneigenaren waarbij geld heel veel doet, en ik zie ruiters waar het paard waarbij ze DE klik hadden onder hun kont vandaan getrokken wordt.

Maar rouwen? Rouwen doe ik om de dood van een dierbaar persoon, of om een dierbaar paard.
Dressuur is mijn tak van sport niet, misschien dat ik er daardoor wat nuchterder en objectiever naar kan kijken.
Al ontroert me de de band die Gal had met Totilas tot in het diepst van mijn hart.
En daarom vind ik het ronduit schandalig en walgelijk dat geld een dergelijke combi uit elkaar kan scheuren....

Heel mooi en treffend opgeschreven, al heb ik dan wel wat met de dressuursport, daar doorheen kijk ik naar de band ruiter/paard. Die ontroerde mij ook. Rouwen vind ik persoonlijk ook wat ver gaan, maar het doet wel plaatsvervangend zeer, zowel voor paard als (helaas inmiddels voormalige) ruiter.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:24

Dan vraag ik me weer af wat nou die heel sterk stempelende oer Nederlandse merriestammen zijn?

Doruto, Amor, Duc de Normandie, etc etc. Maar niet echt oer hollands ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:24

bijdehandje1 schreef:
Zonder de invloed van heel sterk stempelende oerNederlandse merriestammen was het niet geworden tot wat het nu is, dat zeg jij in feite.

Cassidy schreef:

Is dat zo? Zal wel, boeit me niet.
Ik heb meer respect voor alle Duitse Stamboeken dan voor het KWPN...geloof me maar...

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:26

setteke schreef:
Dan vraag ik me weer af wat nou die heel sterk stempelende oer Nederlandse merriestammen zijn?

Dat zijn hengstenlijnen, geen merrie stammen :+

Karla stam, Morka stam, Briolita stam zijn er een paar.
Stam nummer zoveel, fokfamilie nummer zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:28

bijdehandje1 schreef:
Leuk, aardig. Maar met een Fjord, Haflinger, IJslander, Fries enzovoort geraak je niet aan dat nivo.
Presteren zit ook in de genen.
Mindim schreef:

Mindim, KWPN is zeker een leuk exportprodukt maar het zijn juist de uitstapjes die het meeste geld opleveren. Okidoki was ook zo eentje. En de vader van Toto is geen KWPN paard.

Ik had het in eerste instantie ook niet over de fokkerij hoor, maar over de mensen die die paarden naar de top hebben gereden. Iemand anders bracht de duitse bloedlijnen en de fokkerij ter sprake.

KWPN is een goed exportproduct, waar het ook uit bestaat.
Het is een van de best presterende stamboeken in de sport. Ik durf niet te zeggen of de uitstapjes het maken voor het KWPN. Export kan niet teren op enkele toppers, lijkt me.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:35

Als een hengst in een Duits Stamboek wordt goedgekeurd dan wordt hij goedgekeurd voor het leven.

Dus niets tijdelijke keuring, en als de fokproducten tegenvallen, op wacht en via de achterdeur eruit.
Of helemaal afgekeurd.
Goedgekeurd is goedgekeurd, voor de rest van zijn leven.
Dat is iig zo bij de Duitse Stamboeken.
Ik kan er met de pet niet bij
Dat een hengst in Nederland
Die 20 jaar goede diensten heeft gedaan in Nederland
Ineens wordt afgekeurd of in de wacht wordt gezet
Omdat er plaats moet worden gemaakt voor een nieuwere generatie, of ineens de fokproducten tegenvallen?
Het genetische marteriaal wordt echt niet minder omdat een hengst ineens 20 jaar is.
Dus de bolhoedbrigade in Nederland heeft veel teveel macht....

Walgelijk gewoon :r
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-10-10 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:36

bijdehandje1 schreef:
setteke schreef:

En wil jij beweren dat deze stammen niet teruggaan op buitenlandse hengsten? En achter elke merrie zit een hengst, lijkt me vrij logisch. Je hebt geen merriestammen zonder hengsten erachter.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:39

setteke schreef:
[
En wil jij beweren dat deze stammen niet teruggaan op buitenlandse hengsten? En achter elke merrie zit een hengst, lijkt me vrij logisch. Je hebt geen merriestammen zonder hengsten erachter.

Je bevestigd hiermee dat het KWPN een mengelmoes is van allerlei rassen.
Zie ik ook zo.
En juist dat feit,
In combinatie met de willekeur van goedkeuring van dekhengsten,
Heeft mij er in het verleden van overtuigd,
Dat je het KWPN niet helemaal serieus hoeft te nemen.
En dat de resultaten die ze hebben bereikt.
Meer op toeval berusten dan op goede fokkerij en weten waar ze mee bezig zijn....

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:42

Gek dan, dat je een niet serieus te nemen stamboek hebt met paarden die recordprijzen opleveren :o

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 03:29

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off topic berichten verwijderd. Hierbij nogmaals het verzoek om on topic te blijven.

luukieluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 04:31

Sientje schreef:
Cassidy schreef:

Heel mooi en treffend opgeschreven, al heb ik dan wel wat met de dressuursport, daar doorheen kijk ik naar de band ruiter/paard. Die ontroerde mij ook. Rouwen vind ik persoonlijk ook wat ver gaan, maar het doet wel plaatsvervangend zeer, zowel voor paard als (helaas inmiddels voormalige) ruiter.

Top omschreven, precies hoe ik erover denk! Thanx cassidy

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 07:08

bijdehandje1 schreef:
setteke schreef:

De meeste merrielijnen binnen het KWPN lopen vaak zelfs terug op Duitse merries. Neem Totilas als voorbeeld. Hij komt uit een Oldenburger merrielijn. Een merrielijn die zijn oorsprong vind bij de in 1890 geboren merrie Freistadt. Negen generaties later krijgt een dochter van Freiminka en de NWP goedgekeurde hengst Camillus opeens de stempel "KWPN" toegewezen. Daarna zijn er nog een Holsteiner hengst en een volbloedhengst gebruikt. In heel Totilas zijn slechts drie KWPN (goedgekeurde) hengsten te vinden die het KWPN maken. En dan ook nog eens een Trakehner vader.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:06

ik vind paul schockemole behoorlijk respectloos overkomen tov Edward ... eerlijk, ik hoop dat geen enkele andere ruiter dan Edward zo'n goede combinatie zal worden met Totilas en dat die schockemole op zn blote knietjes zal moeten smeken bij Edward of hiJ Totilas weer wilt gaan rijden.

Daarbij heb ik het idee dat die duitsers de gouden plak willen kopen emt de aankoop van Toot.
Ach ja hij heeft alles van een Nederlandse ruiter geleerd, edward heeft hem groot gemaakt dus zal wel een dubbel gevoel zijn dan voor die duitsers :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:23

Dat hoop ik stiekem ook, Rambobo.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:40

Op zich vindt ik het prima wat PS gedaan heeft. Hij heeft het geld ervoor dus waarom niet. Wat denk ik een groot verschil is met Duitsland en NL is dat wij (NL) altijd de goeie paarden verkopen en er eigenlijk geen eigenaren zijndie de paarden aanhouden puur voor de sport (en voor Nederland) Dat is in Duitsland anders, daar wordt natuurlijk ook veel verkocht, maar ook veel door de staat betaald en aangehouden voor de sport.

Waar ik het meest benieuwd naar ben is de reacties van de Duitsers als Totilas door een Duitser gereden wordt en voor Duitsland uitkomt.
De meningen over Totilas in Duitsland waren vaak niet netjes, dit is geen dressuur maar een circus paard, getrickst etc etc.Dit werd ook in tijdschriften geschreven, nu ben ik dus benieuwd wat dezelfde mensen gaan zeggen als der Toti voor DE uitkomt. ;-)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:48

zie je het voor je?? Wordt een duitser kampioen op totilas, staat edward bv op de 2de of 3de podiumplek... Dat lijkt me voor alle partijen een raar moment...of als het andersom is, haha dat zou hilarisch zijn.. Edward 1, totilas 2 of 3.... Al met al heb ik ook geen leuk gevoel bij deze zaak en blijkt maar des te meer dat bijna alles te koop is... Maar het belangrijkste is dat toot het goed heeft, voor dat enorme bedrag nog mag genieten van de wei!!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:53

Moeni11 schreef:
Hier heb je een foto van die varkensstallen :+
http://www.schockemoehle.com/turnier-ve ... n-muehlen/

Hahahahahaha! Nou, wat een slechte stallen zeg.. Foeifoei! :') Denk dat een varken hier doodongelukkig word, geen bagger te bekennen! _O-

Wat laten sommige mensen in dit topic zich kennen he! _O-

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:57

Onvoorstelbaar - dat mensen hopen dat het minder goed gaat met een volgende ruiter. Dit paard verdient alleen het allerbeste......
Het zal voor wie dan ook een bijna onmogelijke opgave worden om Totilas na te rijden. Ik hoop voor die persoon, voor het paard en voor de sport in z'n algemeenheid dat het toch goed komt.