“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:18

Laatst bijgewerkt door Resfeber op 20-10-10 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:18

Annekeee schreef:
Wat is de reactie van Edward en fam. Visser zelf?

edwardgal.nl schreef:
Wij zijn diep geraakt door de honderden berichten die ons gestuurd zijn en ook ontroerd dat mensen zich inzetten om Edward ‘op Totilas ‘ te houden. Dit waarderen wij enorm.

Wij hopen ook dat de mensen Totilas niet laten vallen, hij is zich niet bewust van wat er zich nu allemaal afspeelt rondom ‘zijn persoon’. Totilas is en blijft een bijzonder paard en wij blijven hem eeuwig dankbaar voor wat hij ons heeft gegeven.

Afwezig

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:19

Thanks!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:21

Hebben ze trouwens nou echt een telegram naar de koningin gestuurd? Hebben ze er al een reactie op? Of moet het nog gebeuren?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:21

Ik vind dit zo leuk :D . Heerlijk dat het eens om zoiets liefs gaat :D

En giro 555... het zou niet bij me opkomen maar ja, je kunt het altijd proberen en giro 555 zegt toch wel nee. En misschien was die koningin wel heel blij met zo'n brief over zo'n lief onderwerp :P

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:22

Ahh, de Paardenkrant komt net op de mat.. Kijken of daar nog nieuws in staat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:28

Wat ik me dan weer afvraag he...gek ideetje hoor..
Stel dat Totilas van Edward Gal himself was en hij kreeg dit aanbod, voor zo enorm veel geld, zo enorm hoog bedrag zijn kampioen te verkopen..zou hij het dan niet gedaan hebben?
Dat zijn dingen waar ik dan weer benieuwd naar ben.

Ik ben ook van mening dat die 2 bij elkaar horen en ik ze graag nog op de OS ten tonele had zien verschijnen...en vind het erg jammer voor meneer Gal, zo'n enorme ruiter en sympathieke kerel..
Of het zoden aan de dijk zet deze acties, geen idee..
Als heel Nl 1 euro zou storten of desnoods 2 euro, dan wordt er overgeboden en wellicht dan..maar zulke acties zijn verboden.

We zullen het zien..1 troost, de paardensport is eindelijk groots in het nieuws en vind dat erg belangrijk voor ons kikkerlandje, waar al te weinig aandacht aan wordt besteed ern het moet voor gal wel een enorm warm gevoel geven dat hij zoveel steun krijgt.

DafneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:50

Ik denk dat Edward Totilas zelf ook wel zou verkopen voor zoveel geld, misschien zou hij dan nog wel een dealtje kunnen sluiten dat hij op Totilas blijft rijden, maar dat weet je toch nooit..
Ik vind deze actie wel beetje te ver gaan, ik snap dat mensen graag willen dat Totilas in het Nederlandse dressuurteam blijft en dat Edward hem blijft rijden maar HALO! 15 MILJOEN :? er is nog nooit een paard voor zoveel geld verkocht in de dressuursport!
Ik hoop wel dat Edward op Totilas kan blijven rijden maar voor de rest, een koop tegen gaan is wel heel erg overtrokken ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:54

Wat een bullshit allemaal zég!!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:56

is het niet te laat voor een actie?????

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:57

Ik snap het echt niet meer, hoor. Een zakenman verkoopt iets (paard in dit geval), wat helemaal zijn goed recht is en nu worden er acties opgezet om de voormalig ruiter er op te houden. Die ruiter heeft zelf ook een aardig bedrag aan deze verkoop overgehouden. Er is niks illegaals, niets vreselijks en al helemaal niks onwettigs gebeurd. Het lijkt mij dat het eerder aan de ruiter zelf zou zijn om een actie op te starten? Sorry, ik vind dat dit ongezonde vormen begint aan te nemen.
Wel heel goed dat er mensen zijn die zich iets zo erg aantrekken dat ze menen actie te moeten ondernemen, maar soms kun je beter even tot tien tellen en de emoties wat laten zakken.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:01

chevax schreef:
Ik snap het echt niet meer, hoor. Een zakenman verkoopt iets (paard in dit geval), wat helemaal zijn goed recht is en nu worden er acties opgezet om de voormalig ruiter er op te houden. Die ruiter heeft zelf ook een aardig bedrag aan deze verkoop overgehouden. Er is niks illegaals, niets vreselijks en al helemaal niks onwettigs gebeurd. Het lijkt mij dat het eerder aan de ruiter zelf zou zijn om een actie op te starten? Sorry, ik vind dat dit ongezonde vormen begint aan te nemen.
Wel heel goed dat er mensen zijn die zich iets zo erg aantrekken dat ze menen actie te moeten ondernemen, maar soms kun je beter even tot tien tellen en de emoties wat laten zakken.

Nou idd als iedereen zich net zo hard zou inzetten voor brooke....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:04

Ik wordt wel heel nieuwsgierig naar de veulens }>

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:09

Zou het niet veel gaver zijn dat edward gal met een totaal ander paard meedoet aan de OL. Zo kan hij echt zijn kwaliteiten bewijzen als ruiter en zijn trainingsmethode.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:10

Het is inderdaad jammer dat Edward (waarschijnlijk) niet meer op Totilas rijdt, maar kom op; giro 555? :')

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:10

er is al tijden belangstelling voor hem, beetje laat dat ze achteraf een actie opzetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:16

http://janwillemeshuis.nl/2010/10/een-g ... een-onzin/

Leuke blog :)

Verder ga ik met de minderheid hier mee, ik ben erg benieuwd hoe Totilas het onder een nieuwe ruiter gaat doen en het feit dat giro 555 (uitsluitend voor HUMANITAIRE doelen) is benaderd, vind ik echt getuigen van een intelligentie om van te huilen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:24

leuk geschreven door iemand die niet van dressuur/paarden houdt ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:25

Loody schreef:
leuk geschreven door iemand die niet van dressuur/paarden houdt ;)

Maar wel de realiteit voor veel Nederlanders :)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:28

hahah zeker weten :)

maar goed, schrijf wat over voetbal aan mensen die niet van voetbal houden...krijg je het zelfde resultaat ;)

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:54

wat een onzin is dit zeg!!! als je op een ander zn paard gaat rijden kun je zulks verwachten en daarbij laat niemand 15 miljoen lopen.....zelfs edward gall niet hoor!!! en hier giro 555 voor te benaderen is echt schandalig!!!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:57

Op zich wel een leuke actie. Ik denk dat Edward dat wel fijn vind om te weten dat hij door zoveel mensen gesteund en geholpen wordt. Vind het ook jammer dat hij niet meer op Totilas kan rijden en ja ze horen wel bij elkaar dus mocht ie hem nog blijven rijden zal ook ik heel blij zijn. Aan de andere kant is het die mensen goed recht dat paard te verkopen. Vind ik niet meer dan normaal met zoveel geld. Tja dat is dan heel erg pech voor Edward maar hij moest hier toch al rekening mee houden dat het op een dag ging gebeuren. Het is niet zijn eigen paard dus ja...

Alleen dat van die giro 555 is toch wel echt een lachtertje, als je denkt dat iemand die zijn paard voor miljoenen verkoopt in dezelfde verhouding staat met miljoenen mensen die dakloos zijn en duizenden doden. Want alleen dan wordt dat giro nummer ingezet. Vind ik toch wel beschamend en vraag me af hoe dat in iemands hoofd opkomt om dat te bedenken :o .

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:57

papagroom schreef:
maar wat ik me afvraag:zet je een paard van 15 miljoen nog gewoon in de wei of krijgt ie bodyguards mee......

Ze zetten gewoon "moorlands bodyguard" ernaast :+ .

Natuurlijk is het heel zonde dat totilas verkocht is, maar ik hoop dat hij het met een eventuele volgende ruiter ook goed zal doen. Het zou echt zonde zijn als hij alleen in de dekdienst verdwijnt en door al deze negatieve publiciteit wordt de kans daarop wel groter.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:58

Toen mijn Moontje waar ik destijds op reed werd verkocht deed niemand wat ;) . Moest zelf de centjes bij elkaar sparen om haar terug te kopen.

Ik vind het echt belachelijk allemaal. De hyve is een leuk idee, maar giro 555... Dan heb je echt een EQ van onder het vriespunt als je dat lef hebt.

Ik denk dat ik een Totilas praatgroep op ga richten. Genoeg patiënten ;) .

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:01

Wat een grote onzin zeg, mensen die dit leuk vinden en er serieus op ingaan, slechter nog, eraan mee doen, moeten hun hoofdje na laten kijken.