Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:42

NouJaDan

Als men dit soort bedragen biedt dan zal voor de meeste mensen de verleiding echt te groot zijn. En geef ze eens ongelijk. Wat niet weg neemt dat erg sneu voor Gal is. Ik neem aan dat hij er ook wat aan over heeft gehouden....

Luigi

Jeetje zeg :(. Maar de 2 waren zo'n team samen ben benieuwd of totilas onder een andere amazone net zo goed presteerd!

Ayasha
Blogger

Kelly_ann schreef:
Ayasha schreef:
Weet je wel wat een geld dat dat is? :? Dat heeft "men" niet zomaar liggen hoor...... :? En dan nog hebben Sjef en Anky altijd gezegd dat ze geen extreme bedragen neertelden voor paarden. ;)

Alsof ik iets realistisch opper :roll: zie de smilie in mijn eerdere bericht...... hier spreekt emotie!

Ik ben gewoon geschokt en vind het winstbejag dat de eigenaren nu alsnog blijken te tonen enorm zonde voor de sport en de mentaliteit :(

De eigenaar is een zakenman en een slimme ook. Tuurlijk is geld belangrijker dan de sport... Zonder geld IS er geen sport...

Jammer, die speculaties over Laura nu trouwens.

Muzefee

RoWi schreef:
Tien tot vijftien miljoen euro is natuurlijk verschrikkelijk veel. En natuurlijk kan hij morgen op de wei of in de paddock een been breken.
Maar ze hadden hem toch zelf gefokt?! En ik dacht dat ze altijd zeiden 'nee, deze gaat nooit weg'.

|( |( |( |( |(

Je weerstaat zulke bedragen niet. Er zijn zoveel die nee zeggen, maar als je dit geboden krijgt denk je er nog wel eens over na. :j

ivy_power89

RoWi schreef:
Dit meen je niet! Wat is dit ZONDE voor de Nederlandse dressuursport. En Edward is zo gek met dat paard!
Dit is echt niet te geloven!!!

Tien tot vijftien miljoen euro is natuurlijk verschrikkelijk veel. En natuurlijk kan hij morgen op de wei of in de paddock een been breken.
Maar ze hadden hem toch zelf gefokt?! En ik dacht dat ze altijd zeiden 'nee, deze gaat nooit weg'.

|( |( |( |( |(

edward deed hem nooit naar buiten, want dan deed ie altijd zo gek :P
hij heeft dat toen nog in het intervieuw verteld :)

Simbaa

Betekent "rauw op zijn dak vallen" niet dat het onverwacht was?
Zo komt het in ieder geval op mij over.
Of interpreteer ik dit nu helemaal fout?

Marijkjuh

Jeetje, wat ontzettend jammer! Maar het gaat ook om ongelooflijk veel geld. Ik ben benieuwd wat er nu met Totilas gaat gebeuren of wie hem gaat uitbrengen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:43

Dit zat er zo aan te komen. Het ging nog net allemaal goed met rijden. Hij is op het hoogtepunt verkocht. Erg slim. Voordat alle veulens geboren worden.........

Janine1990

Kelly_ann schreef:
Ik ben gewoon geschokt en vind het winstbejag dat de eigenaren nu alsnog blijken te tonen enorm zonde voor de sport en de mentaliteit :(

Wake up, dat gebeurt niet alleen in de paardensport hoor... :+

xxsamm_x

Zonde, zonde, zonde... -O-

kim_bjorn

Zeker zonde!! Net als Lingh destijds, daar hoor je niks meer van nu.
Hoop dat het Totilas anders vergaat iig.
Sommige mensen denken de sterren van de hemel te gaan rijden met supergoed paard, helaas is er toch meer voor nodig ;)

upendo

Als je 1,2 miljoen verdient met dekdienst per jaar en vast ook nog zat andere inkomsten hebt aan dit dier.
Waarom dan verkopen voor in verhouding zo weinig geld?

Zo'n beest brengt tot en met zijn pensioen zoveel meer op. :n

Hopen dat iemand de helft wil kopen voor Edward, dit is voor hem een droom die in duigen valt.

petraaken

plutolover schreef:
ik vind het erg jammer

had zo graag goud voor Edward gegunt met OS, MAar nu kunnen we dat echt vergeten.

Nu is onze enige hoop parcival, Sunrise is ook goed maar nog niet goed genoet. En ik zie anky en Edward niet zo gauw een top paard in 2 jaar vinden!! En dan hebben we ook nog hans peter minderhoud maar die zie ook nog geen goud winnen.

onze hoop rust nu op Parcival en Ardelinde

En ik hoop stiekum dat diegene die toot gaat rijden het er niet uit krijgt wat Edward rijd.

Daar hoef je denk ik niet bang voor zijn. Het gebeurt maar zelden dat een toppaard onder een andere ruiter beter of evengoed presteert dan onder zijn huidige ruiter.

Had eerlijk gezegd ook gewacht tot na de OS van Londen. Al zullen ze denk ik wel nog eerst wat sperma invriezen als het waar is dat hij verkocht is. Als het waar is en het is herr Schockemöhle die hem heeft aangekocht dan zou het mij niet verbazen als hij later in de PSI veiling terecht komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:44

Janine1990 schreef:
Kelly_ann schreef:

Wake up, dat gebeurt niet alleen in de paardensport hoor... :+

Het verbaast mij eerder dat het zoveel anderen verbaast dat Visser voor het geld gegaan is. :+

Nog meer verbaast het me dat het Totilas kennelijk niet gegund wordt goed gereden te worden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-10-10 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Esile

:wow: Jeetje, wat ongelooflijk ontzettend zonde!!! Het was ook te mooi om waar te zijn, de Olympische Spelen met Edje en Toot. Ik snap het zeker vanuit het perspectief van de eigenaren, maar wat een aderlating voor de sport!
En stiekem hoop ook ik dat een ander het er niet uit kan rijden :o

Liezel1

Dit meeeeeen je niet...
Jemig, wat een domper, ik had ze zó graag een medaille op de Os zien winnen....
Wie gaat hem nu dan rijden?

Wat zuur zeg....
De andere succesvolle dressuurpaarden die zijn verkocht de afgelopen hebben ook niet veel meer gedaan....

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:45

RoWi schreef:

|( |( |( |( |(

Volgens mij hebben die eigenaren al wel eens in een intervieuw gezegd dat ze hem graag willen houden, maar zodra er een bod richtin 15 miljoen kwam dat ze toch wel ernstig achter hun oren gingen krabben.

Het is inderdaad erg zonde voor de Nederlandse sport. En voor Gal natuurlijk gruwelijk balen.

Alane

tot nu is het in Duitsland niets meer dan een gerucht.....

Moeni11

Het zat er natuurlijk wel aan te komen, vooral met de acties die werden ondernomen.

Maar jesus, ik vind het zoo sneu voor Edward!

_Kimmm

nu.nl staat het ook.

HARSKAMP - Het door dressuurruiter Edward Gal bereden toppaard Totilas is woensdag verkocht aan de Duitse handelaar Paul Schockemöhle.

© ANPBronnen in het hippische circuit hebben dat bevestigd.

Gal won onlangs met de hengst drie gouden medailles op de Wereldruiterspelen in Kentucky

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:46

echt jammer... maar gelukkig hebben we de foto's nog!
nee is niet om te lachten....

Janine1990

Ayasha schreef:
Het verbaast mij eerder dat het zoveel anderen verbaast dat Visser voor het geld gegaan is. :+

Nog meer verbaast het me dat het Totilas kennelijk niet gegund wordt goed gereden te worden.

Helemaal mee eens...

Verbaast mij ook eigenlijk... Was toch algemeen bekend dat we in een nogal (understatement) kapitalistisch land leven... :+

Dhani

jeetje! :( dus toch! :( echt jammer voor de Nederlandse dressuursport! iedereen keek altijd op om Edward en Totilas te zien rijden!
althans ik wel! ik ging er speciaal voor naar toe om hem te zien! :(

Kathmandu

Hier had iedereen op kunnen wachten, geld maakt de wereld rond :). Vooral jammer voor Ed, hopelijk kan hij met Sisther straks weer schitteren of met z'n andere toppers op stal.