Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:33

Ik vind dat krakers hier weg gezet worden als grote criminelen. Tot een paar dagen geleden werd het kraken gewoon nog gedoogd. Ik vind dat het niet op rellen uit had moeten draaien maar deze stereo typering van krakers vind ik ook niet terecht. Er is gewoon een ontzettend groot tekort aan woningen voor studenten. Het is zonde om gebouwen enorm lang leeg te laten staan terwijl er een heel deel van de jongeren gewoon geen woning kan vinden. Bovendien heb je nu een heleboel anti-krakers wat zorgt voor een heleboel meer betaalbare woningen voor jongeren. Dat verdwijnd nu helemaal. Ik ben niet zozeer voor of tegen kraken. Maar er moet wel een oplossing gevonden worden voor het woningtekort en wegen de problemen van het kraken op tegen de problemen die nu veroorzaakt worden door het kraken niet meer te dogen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:36

Amber_ schreef:
Ik loop in het blauw.

Wéér een ontwijking.

Zijn paardverwondingen acceptabele spaanders van oproerbestrijding of niet?
Bedoel je ´ja, ik ben agent en voer dat uit?´ of wat?

Het is niet voor het paard en dus tegen de politie of andersom!
Ik ken een politiefunctionaris welke zeer actief bij ordehandhaving betrokken is, maar weg is gegaan bij de bereden eenheid omdat hij het niet acceptable vond om paarden tegen mensenmenigtes in te zetten noch ze het risico op verwondeingen te laten lopen.
Dat is een Spanjaard en dat is natuurlijk helemaal anders ;) , dus daarom slechts ter illustratie...

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:38

dankje huertecilla voor de positieve reactie..

de media heeft inderdaad alles wel heel wat overdreven. Ok er zijn bakstenen gegooid, maar pas nadat de politie ons begon neer te knuppelen zonder enige aanzet hiertoe!

De politie hoevde ook helemaal niet op ons in te galloperen, zij weten evengoed dat dit een groot risico is voor hun paarden en zichzelf! ikzelf aanschouwde hoe gestrest en ontzet die paarden al waren toen ons nog maar gewoon begeleidde door de straten.. toen er nog niets aan de hand was en alles gewoon rustig was, we strompelden als het ware op ons doodse gemakje achteraan..
Daarnaast moest je ook gewoon niet meermaals al galloperend in een menigte stormen!

ikzelf vind ook dat het gebruik van paarden in 'rellende situaties' niet mag toegstaan worden.. de rellen begonnen net doordat zij ons provoceerden en na een tijdje ons dus ook gewoon 'overreden'.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:41

Edit: Ik had een heel verhaal getypt, maar ben gek ook.

Ga mezelf niet eens meer verlagen tot dit niveau.

Huertecilla schreef:
Amber_ schreef:
Ik loop in het blauw.

Wéér een ontwijking.

Amber_ schreef:
Huertecilla schreef:

Dat doe ik :)* en jij?

Ik loop in het blauw.

Als je nou is gewoon met respect naar andere reageert he.
Jij bent ontzettend neerbuigend.

Dit was op antwoord op jouw vraag, omdat ik zei als je zoveel beter weet (met orde handhavind enzo). Doe er wat aan.

Dus vind je antwoord ongepast. Ik praat ook niet zo tegen jou of wel dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:48

zipje71 schreef:
Heb krakers nooit begrepen. Ze zijn tegen alles en iedereen in de maatschappij, maar houden wel hun handje op voor een uitkering, betaald door de maatschappij. Als je dan zo principieel bent, vraag je geen uitkering aan

Gaaaap!!! Wat een onzin, kort door de bocht en ontwetendheid!! 'Echte' krakers zijn niet tegen alles, maar tegen een aantal dingen in de maatschappij en hebben principes, vaak werken ze gewoon of studeren ze.
De handje ophouders zijn er maar weinigen en dat zijn in mijn ogen geen krakers maar zwervers! Die hebben geen idealen.

De kraakscene in Amsterdam, dat zijn geen lieverdjes nee. Sowieso is extreem-links net zo slecht als extreem rechts. Sommige kraakorganisaties slaan door in hun 'idealen' en beginnen meer op een criminele organistatie te lijken.
Nee niet mijn ding.

Jammer dat er paarden gewond zijn geraakt en laten we hopen dat het niet ernstig was!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:49

Krips schreef:
Ik vind dat krakers hier weg gezet worden als grote criminelen.

Inderdaad.
Het geeft helder aan welke politieke visie op dit ruiterforum de meest dominante is.
Het slaat verder totaal niet op de kern van het onderwerp. Dáár wordt omheen gedraaid.
De enige die er behoorlijk concreet op heeft geantwoord is Russel +:)+
Verder is zíj nergens persoonlijk geworden en dat is bij een aantal anderen een illustratie van de persoonlijke integriteit.

Ik vraag wat je bedoelt mbt het onderwerp gewonde politiepaarden Amber. ´Ik ben blauw´ is ????
Verder heb ik respect voor wat mensen doen en de manier waarop. Niet voor óf ze in blauw of groen lopen. Dat kan bijvoorbeeeld ook uniformgeil, machtswellust of een kantoorbaan als elke andere zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:50

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:
En als je voor de keuze staat; óf een paard van de bereden politie krijgt een paar stenen naar zijn hoofd óf 2 politieagenten worden mishandeld door relschoppers, wat kies je dan?

Helmen, schilden en een pantserwagen :)*

Een helm en een schild kunnen jou niet beschermen tegen een stel relschoppers, dat hebben we in hoek van holland wel gezien, was ook dankzij de bereden politie dat daar niet meer gewonden/doden zijn gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:53

Als Amsterdammer die de jaren '80 meestens heel bewust heeft meegemaakt is dit echt een vreemde gewaarwording. Wat was dit, een potje 'stenen gooien naar de ME' omdat men iets doet dat niet meer mag, namelijk het kraken? Vroeger was dit een wekelijks terugkerend tafereel en werd er nog echt gevochten voor idealen en tegen de woningnood. Maar heden ten dage is het kraken een beetje achterhaald. Het is nog steeds moeilijk om woningen te vinden in Amsterdam, maar het lukt de mensen met een volwaardige baan meestal wel en er is ook nog steeds aanbod voor de rest. Beggers can't be choosers en daarom is niet voor idereen plaats in het luxe Centrum of Zuid, maar wel daarbuiten en als er in Amsterdam geen plek is, is daar nog de rest van Nederland. De noodzaak om te kraken is er niet meer en de noodzaak om er rellen om te veroorzaken al helemaal niet. Dus, beste krakersbeweging: verzin eens iets anders dan stenen te gooien naar de ME en hun paarden.

Krips, het anti-kraken zou kunnen blijven bestaan in een bruik-leen constructie en heeft dan als functie om criminaliteit tegen te gaan zoals inbraken en het ontstaan van drugspanden etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:54

Huertecilla schreef:
Ik ben lid van de Proteccion Civil en ben zélf met mijn paard(en) de bereden eenheid hier. Dat is de rol van het paard als reddingspaard.
Dat doé ik, optomingsloos:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C74Q6OKD.jpg

We hebben zelfs een kleine handblusser met water welke ik op de rug kan nemen. Idem een ehbo-kit.
Het paard is de 4 x 4 x far én de publieke opinie is er positief naar.
Ik vúl de rol van het paard positief in. Ik bén de reddingseenheid te paard hier :)*

Dit is toch heel wat anders dan een paard inzetten bij rellen...
Precies zoals een reddingshond geen drugshond is en een geleidehond geen politiehond.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:59

anneliesdj schreef:
Dit is toch heel wat anders dan een paard inzetten bij rellen...
Precies zoals een reddingshond geen drugshond is en een geleidehond geen politiehond.

Inderdaad!!!

Het verschil tussen vóór mensen of tégen mensen inzetten :)*

Citaat:
Een helm en een schild kunnen jou niet beschermen tegen een stel relschoppers,

..en ´charges met paarden tegen mensenmenigtes´ wel?!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:06

Huertecilla schreef:
Amber_ schreef:
Ik loop in het blauw.

Wéér een ontwijking.

Een ontwijking??? Jij bent wel bizar slecht in lezen zeg.
Je vraagt wat zij ertegen doet, ze loopt in het blauw, wil je een beter antwoord dan dat????

HC, als je een discussie wilt voeren moet zorgen dat je ook weet wat je zegt en watvoor reactie's anderen geven, je hebt al meerdere keren in dit topic een reactie gegeven waaruit blijkt dat je gewoon niet de moeite neemt de reactie's van anderen te lezen en dat is op z'n minst zielig aangezien je wel heel fanatiek je eigen statement verdedigd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:06

Vjestagirl schreef:
Elin_ schreef:
quote="Kuggur"
De politie zet deze onschuldige dieren in.
De politie heeft de keuze gemaakt paarden bloot te stellen aan risico´s die inherent zijn aan politiewerk.

Ja maar daar hoeven die dieren niet onder te lijden!

De politie heeft besloten deze dieren in te zetten en om ze daarmee het risico te laten lopen. Je wéét dat dit soort dingen uit de hand gaan lopen. Je wéét dat er rellen komen. Je wéét dat deze mensen er niet voor terugschrikken om een dier te verwonden (of een mens for that matter) dus vind ik het de verantwoordelijkheid van de politie...[/quote]

>>>>>>>>
Als je zo redeneert is ieder slachtoffer zometeen eigenlijk zelf verantwoordelijk voor de problemen die hem overkomt. Als je iets een dier of een mens aandoet, ben je daar hoe dan ook toch nog verantwoordelijk voor. Of vind je ook dat meisjes in korte rokjes er gewoon om vragen :+ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:09

Even niet om het een of ander, maar de politiemensen op die paarden en in die busjes leggen zelf ook hun leven de waagschaal als ze op een ME klus afgaan. Ze doen dit overigens om de rest van de bevolking te beschermen tegen de kwade invloeden, om het maar even heel zachtjes uit te drukken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:10

Huertecilla schreef:
Citaat:
Een helm en een schild kunnen jou niet beschermen tegen een stel relschoppers,

..en ´charges met paarden tegen mensenmenigtes´ wel?!

Je blijft weer steken...

Je weet zelf ook dat wanneer jij op een paard zit je 20x meer respect afdwingt en dus veel minder snel aangevallen zult worden. Bovendien is een paard geen agressie opwekkend iets, zoals die knuppels, helmen en pantserwagens die jij zo graag wilt inzetten wel zijn.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:15

Lovely schreef:
Even niet om het een of ander, maar de politiemensen op die paarden en in die busjes leggen zelf ook hun leven de waagschaal als ze op een ME klus afgaan. Ze doen dit overigens om de rest van de bevolking te beschermen tegen de kwade invloeden, om het maar even heel zachtjes uit te drukken.

_/-\o_ Precies, maar dat wordt vaak vergeten!

HC: Hoe kom jij erbij dat paarden worden ingezet als geweldsmiddel?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:19

Lovely schreef:
Nee, als je het inzet op plek A, wordt het daar heel rustig. Met een waterkanon ook trouwens.

Als men nou met een waterkanon iedereen even de gracht inspoelt, is het alleen een kwestie van opvissen, boeien en afvoeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:23

Nee, de visstand mag niet verstoord worden, dus dat gaat niet.

Het is tegen een groep krakers helaas vaak niet anders dan dat er charges uitgevoerd moeten worden en het is treurig uiteraard als daar mensen of dieren bij gewond raken, ik hoop echt dat het voor iedereen mee gaat vallen en dat zowel de agenten als de paarden vlug weer de oude zijn. Kraken en rellen zijn geen spelletjes en ik hoop dat de aanstichters daar wat meer rekening mee gaan houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:53

Melissa schreef:

Lovely schreef:
Het is tegen een groep krakers helaas vaak niet anders dan dat er charges uitgevoerd moeten worden en het is treurig uiteraard als daar mensen of dieren bij gewond raken

Ik ben tegen stierenvechten.
Ik ben nog meer tegen stierenvechten te paard.
Ik ben de overtreffende trap daarvan tegen mensenvechten te paard.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:01

Moderatoropmerking:
Ondertussen gaat het héél erg offtopic hier. Graag bij het onderwerp blijven. Ook zag ik een aantal persoonlijke aanvallen naar elkaar toe, dit is erg kinderachtig en wijst erop dat je met je argumenten niet kunt overtuigen en daarom maar persoonlijk gaat worden. Ook kun je hiervoor een OW krijgen. Blijf op de bal spelen en niet op de man, daar dwing je een hoop meer respect mee af.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:03

Dan doe ik toch weer een poging...

Weet iemand hier hoe het nu met die drie gewonde paarden is?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:05

Zinia schreef:
zipje71 schreef:
Heb krakers nooit begrepen. Ze zijn tegen alles en iedereen in de maatschappij, maar houden wel hun handje op voor een uitkering, betaald door de maatschappij. Als je dan zo principieel bent, vraag je geen uitkering aan

Gaaaap!!! Wat een onzin, kort door de bocht en ontwetendheid!! 'Echte' krakers zijn niet tegen alles, maar tegen een aantal dingen in de maatschappij en hebben principes, vaak werken ze gewoon of studeren ze.
De handje ophouders zijn er maar weinigen en dat zijn in mijn ogen geen krakers maar zwervers! Die hebben geen idealen.

De kraakscene in Amsterdam, dat zijn geen lieverdjes nee. Sowieso is extreem-links net zo slecht als extreem rechts. Sommige kraakorganisaties slaan door in hun 'idealen' en beginnen meer op een criminele organistatie te lijken.
Nee niet mijn ding.

Jammer dat er paarden gewond zijn geraakt en laten we hopen dat het niet ernstig was!

Nou de bendes krakers die ik voor me neus heb gehad op de rechtbank waar ik werk, waren nog te beroerd om hun naam te noemen en wilden nergens aan meewerken. De krakers op de publieke tribune zate allemaal met hun gezicht bedenkt. En ja dat is het krakerstuig uit Amsterdam. Andere krakers ken ik niet.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:12

Ik heb alles een beetje doorgelezen en wil toch wel even reageren op het dan wel of niet gebruiken van paarden bij rellen etc.
De politie agenten die te voet zijn, worden totaal niet serieus genomen door rel schoppers. Ze worden gewoon onderste boven gelopen en volledig in elkaar getrapt.
Waterkanon, werkt wel degelijk, maar er zijn zoveel relschoppers die, nadat ze gruwelijk hard onderuit geknald zijn, gewoon weer opstaan en verder gaan. En je kan met zo'n ding niet overal komen.
De paarden, daar hebben mensen toch ontzag voor. Ze gaan er (meestal) toch wel voor aan de kant, en als dat dus de menigte op afstand kan houden, ja zet ze dan maar in, wat mij betreft.
En ja dan worden er mensen omver gegalopeerd. Maar imo is het, wie niet horen wil, die moet maar voelen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus op het moment dat de politie het je vriendelijk vraagt om te vertrekken/je rustig te houden oid, lijkt het me dat je toch wel zo slim bent om die instructies op te volgen... doe je dat niet, ja dan moet je de consequenties maar onder vinden.
Een politie agent te paard, daar zijn mensen nog voor onder de indruk, eentje zonder? die rammen ze gerust in elkaar.
Waar gaat het heen met de mensen tegenwoordig?
Je hebt ontzag te hebben voor blauw op straat (voor elke hulpverlener) en je hebt naar hun te luisteren. Hoe vervelend en onrechtvaardig het soms ook lijkt.
Ik vind het absurd dat er überhaupt al met stenen e.d. wordt gegooid, of dit nu naar agenten te voet of te paard is.
Wat mij betreft zouden ze die rubberen kogels wel vaker mogen gebruiken, knal er maar een zooitje los in de menigte... kijken of ze dan nog zo mans zijn om zo belachelijk tegen de politie te doen.

Vraag me overigens ook af hoe het met de paarden en agenten gaat? is daar nog verder wat over bekend?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:18

blue_kim schreef:
Vraag me overigens ook af hoe het met de paarden en agenten gaat? is daar nog verder wat over bekend?

Dat vraag ik me ook af, maar daar reageert niemand op.

Misschien is het beter als er een apart Krakerstopic geopend word.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:42

Huertecilla schreef:
Melissa schreef:

Lovely schreef:
Het is tegen een groep krakers helaas vaak niet anders dan dat er charges uitgevoerd moeten worden en het is treurig uiteraard als daar mensen of dieren bij gewond raken

Ik ben tegen stierenvechten.
Ik ben nog meer tegen stierenvechten te paard.
Ik ben de overtreffende trap daarvan tegen mensenvechten te paard.

Oke, ik zie ze zelf namelijk absoluut niet als geweldsmiddel, ze worden vooral gebruikt om groepen uit elkaar te drijven en niet zozeer om letsel toe te brengen bij mensen, wat bij bijv een wapenstok wel zo is. Vandaar dat ik het even vroeg..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:01

Tikikim schreef:
_Chanel_ schreef:

wil hier nog even bijzeggen dat het heel erg handig is dat er veel persoonlijke informatie in een profiel staat. 2 mensen hier kunnen verwachten problemen op het werk te krijgen want hier ga ik zeker klachten over indienen. Als je bij justitie werkt kun je niet zo respectloos over mensen praten.

Ik heb hier een melding van gemaakt. Het wordt nu een beetje te persoonlijk. Ook iemand die bij de politie werkt mag zijn mening uiten net als jij!
Nu ga je echt een stap te ver! :(

Dan doet ze dat toch ? Zoals je zelf zegt, iedereen heeft een eigen mening :j.
Zolang het je werk maar niet beinvloed.

Zegt meer iets over haar ;)