WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

realmagic

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:48

ik vind persoonlijk fuego echt een verschrikkelijk mooi paard

en hij haalt daar mooi ff 81% toppie, ik doe het hem niet na.

totie ja blijft ook geweldig. gewoon 3 x goud!!!!!!! super

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:57

ik heb net gekeken naar de kur van fuego maar ik vind het echt een superlelijk paard... :o
een heel grof hoofd, in mijn ogen geen takt, en dan ook nog zo'n spastische ruiter erop die denkt dat zijn paard beter gaat lopen als ie zijn handen maar genoeg heen en weer zwaait??
imke had 10 keer beter gestaan op dat podium, ze had echt een mooie proef.

xanitax1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:01

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:04

Moll schreef:
wat velen niet kunnen onderscheiden is kwaliteid of show, wat de spanjaard heeft gereden kwa punten 81% kan niet worden afgewimpeld als niet goed

Hij kan wel goed zijn, ik vind het gewoon niet mooi. Sorry.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:34

Smaken verschillen altijd, gelukkig anders werd het maar een saai iets. Gelukkig kijkt een jury daar niet naar, maar beoordeeld gewoon netjes per onderdeel en wat je smaak dan ook is, het was gewoon goed!

Tact en vooral balans had hij juist als geen anders, speel maar eens af in de vertraging dan zie je hoe dit paard constant in balans blijft en niet op de voorhand valt. Wat de handen betreft, ik zie graag dat een ruiter ze af en toe naar voren doet om toe te staan.PRE's zijn ook niet te rijden met een constante vaste druk, zijn ze veel te gevoelig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:35

Is er ook nog een filmpje te zien van Fuego :) ? Ben nu wel beniewd. Filmpje hier in het topic loopt steeds vast.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:36

Cyrina schreef:
Smaken verschillen altijd, gelukkig anders werd het maar een saai iets. Gelukkig kijkt een jury daar niet naar, maar beoordeeld gewoon netjes per onderdeel en wat je smaak dan ook is, het was gewoon goed!

Tact en vooral balans had hij juist als geen anders, speel maar eens af in de vertraging dan zie je hoe dit paard constant in balans blijft en niet op de voorhand valt. Wat de handen betreft, ik zie graag dat een ruiter ze af en toe naar voren doet om toe te staan.PRE's zijn ook niet te rijden met een constante vaste druk, zijn ze veel te gevoelig voor.

met handen naar voren is niets mis maar om je handen daarna hard weer naar achter te trekken vind ik echt geen stijl...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:38

Oh dat ontken ik ook niet. Ik zie heus wel dat ie goed is, alleen idd het is mijn smaak niet. Was me teveel show en poeha. Maar goed smaken verschillen gelukkig.

Ik vind die satchmo, die isabelle normaal mee neemt errug gaaf...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:46

krijg net een sms van me zus en die die vond het ook een vreselijke uitslover.... Vooral dat ie met 1 hand ging. Tuurlijk, knap hoor, maar ik vind dat hier niet thuis horen. Sorry voor de fans van de spanjaard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:49

Waarom hoort het er niet thuis?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:51

Omdat , en das mijn mening, hij er meer een soort show van aan het maken was. Ik mag toch mijn mening geven. Ik vond hem vreselijk arrogant overkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:52

Maar wat heeft 1 lijn met 1 hand te maken met show? Je mag je mening geven, ik vraag om hem te onderbouwen. Dat mag ik toch ook lijkt me?

En maakt Edward met Totilas er dan geen show van?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:57

Nee Totilas showt vanzelf, deze spanjaard zat met zijn hand heel stoer te laten zien. zo van kijk mij nou met 1 hand. En dan het publiek mee krijgen. Edward heeft dat niet nodig.

En je hebt showen, zoals Totlias bijv zijn benen gebruikt en je hebt uitsloven. En ik vond dat die spanjaard dat deed.

Genoeg onderbouwd???? Ik mag het toch wel gewoon irri vinden. prima als anderen het prachtig vinden, hoeven ze van mij niet te onderbouwen hoor. Ik blijf erbij.... :=

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:02

edward top! Mooie combi zijn die 2 toch!

Spanjaarden rijden "normaal" met 1 hand (Doma V). Voor hun is het niets nieuws. en ik denk dat als het publiek zo uit hun dak gaat, dat je vanzelf wel meegezwiept wordt. Maar ja, het voldoet niet aan het "plaatje" van velen. Nou 2 duimen omhoog voor hem en Fuego! Wat een power zit er in dat paard zeg!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:03

Ik word gewoon helemaal emo als ik Edward en Totilas zie rijden. Moest echt een traantje wegpinken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:04

met 1 hand rijden doen de duitsers ook met enige regelmaat en is om de jury te tonen dat het paard niet op de teugels hangt en men de teugels niet "nodig" heeft om het recht te houden en de oefeningen uit te voeren. ;) Heeft niets met uitsloven te maken maar is gewoon tonen dat je de controle ook hebt zonder dat je hem in zijn bek zit te rukken. ;)

Kortom: hij sloof zich niet meer uit dan Edward door Totilas zo met zijn benen te laten smijten. Kortom: Ook Edward heeft uitsloverij nodig . :) Ik zou Edward maar wat graag eens een stel wissels op 1 hand willen zien rijden trouwens. Rest de vraag of ie dat kan. ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:08

Das jouw mening en die respecteer ik ,maar ik blijf bij de mijne. maar nu ga ik lekker me bed in, want ik heb de hele nacht naar de kur zitten kijken en ook nog gewerkt. ben mega moe.

Edward rukt echt niet aan zijn mondje hoor. Truste

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:10

Mwah daarover valt te discussiëren. :D
IK zou het hem iig graag een keer willen zien doen. Maar goed, ik ben dan ook gewoon erg nieuwsgierig van aard. :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:13

gefeliciteerd edward.
heel veel respect.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:14

Stuur hem een mailtje, of ie het eens kan laten zien.
Ik hoop dat ie naar jumping komt. wil die zwarte parel wel eens live zien .

Maar ik ga nu echt me bedje in... ben echt kapot van een nachtje dressuur kijken haha. Maar ja, ik kan nou eenmaal geen genoeg van die Toot krijgen... Die benen....zucht..........

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:14

Ayasha schreef:
Mwah daarover valt te discussiëren. :D
IK zou het hem iig graag een keer willen zien doen. Maar goed, ik ben dan ook gewoon erg nieuwsgierig van aard. :D

Ik denk best dat Edward zo een proef rond kan rijden hoor :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:17

Maar aan wat anderen denken heb ik niets. :D Ik zou het willen zien! :)
Maar goed ik kan veel willen. :D Gelúkkig zal Edward geen rekening houden met wat anderen willen en doen wat hem goeddunkt. :D

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:21

Ik zou het ook wel willen zien hoor ;)

En inderdaad, in dat laatste ga ik met je mee :)

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:26

Wat een gezeur over uitsloven met 1 hand.... haha als het voor de ruiter goed voelt en het kan waarom niet. Als het paard daardoor uit elkaar zou vallen zou het overmoedig zijn, maar het ging keurig.

Bovendien is het geen onbekend fenomeen... Naast de al genoemde ruiters doet ook Steffen dit weleens met Ravel... dan is het geen uitsloverij?

De vraag of Totilas dit kan is voor mij niet relevant. Paard loopt fantastisch op 2 handen en misschien is het geen paard om op 1 hand te rijden, misschien wel.... Ik zou het niet uitproberen (het is niet alsof hij wat extra's nodig heeft)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:31

Dat was zo'n mooie proef! Die muziek ook.

Gewoon fenomenaal <3