Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:40

_San87_ schreef:
ivy_power89 schreef:
ja en dat vind ik erg jammer van ons machtige wetboek

Ik niet. Innocent until proven guilty, o.a. :)

In dit geval is het overduidelijk dat ze schuldig is, laat daar geen misverstand over bestaan, maar in deze uitzending heeft Alberto gehoor gegeven aan de uitspraak van de rechtbank, dat is het onherkenbaar maken van handelaarster.

Er is al eens een rechtzaak geweest, en daarin is de handelaar in haar gelijk gesteld en niet de "gedupeerde"

verschil tussen de "gedupeerden" en de handelaarster is: die konden goed beslagen ten ijs gaan, die hadden de paarden kunnen laten keuren, die hadden een deskundige mee kunnen nemen... zo ook die undercover mensen.... Als je al gelooft dat een vos palomino gaat worden dan heb je geen kennis van zaken... en zonder kennis of enige weet van iets moet je dat iets niet willen kopen zonder deskundige aan je zijde...

Ik praat absoluut niet goed wat ze gedaan heeft..... maar de 'gedupeerden' gaan evenmin helemaal vrij uit....

VWB de uitzending... werden de kijkers net zo goed op het verkeerde been gezet als die handelaarster deed.... en vond ik het geheel een schijnvertoning en zielig... en is er geprobeerd leken iets op de mouw te spelden, niet alleen door die verkoopster maar nog meer door Stegeman en zijn team... alweer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:44

Alane schreef:
_San87_ schreef:

Ik niet. Innocent until proven guilty, o.a. :)

In dit geval is het overduidelijk dat ze schuldig is, laat daar geen misverstand over bestaan, maar in deze uitzending heeft Alberto gehoor gegeven aan de uitspraak van de rechtbank, dat is het onherkenbaar maken van handelaarster.

Er is al eens een rechtzaak geweest, en daarin is de handelaar in haar gelijk gesteld en niet de "gedupeerde"

verschil tussen de "gedupeerden" en de handelaarster is: die konden goed beslagen ten ijs gaan, die hadden de paarden kunnen laten keuren, die hadden een deskundige mee kunnen nemen... zo ook die undercover mensen.... Als je al gelooft dat een vos palomino gaat worden dan heb je geen kennis van zaken... en zonder kennis of enige weet van iets moet je dat iets niet willen kopen zonder deskundige aan je zijde...

Ik praat absoluut niet goed wat ze gedaan heeft..... maar de 'gedupeerden' gaan evenmin helemaal vrij uit....

VWB de uitzending... werden de kijkers net zo goed op het verkeerde been gezet als die handelaarster deed.... en vond ik het geheel een schijnvertoning en zielig... en is er geprobeerd leken iets op de mouw te spelden, niet alleen door die verkoopster maar nog meer door Stegeman en zijn team... alweer.

Je hebt gelijk, de kopers hebben onderzoeksplicht :) Ik wist niet dat er al een rechtszaak over was geweest, ik ben wel benieuwd naar het arrest. Die ga ik eens opzoeken.

Maar die vos naar palomino was tijdens de undercover serie, waarin de handelaarster er dus zelf ingeluisd werd en de potentiële kopers gewoon lekker mee babbelden, maar dat ook duidelijk werd dat een vos nooit een palomino kan worden.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:16

danamuts schreef:
pfffff....

sjah, je moet ergens je geld vandaan halen, als je je eigen ruiten ingegooid hebt.
Toch jammer, dat de boktnaam dezelfde is, als de goedgekeurde hengst. Mensen die dan gaan zoeken komen heel snel bij deze handelaar uit.

Wat mij betreft had ze HERKENBAAR in beeld mogen komen. Zij zit fout, niet alberto...

verder vind ik het echt belachelijk dat ze het terug verhaalt op alberto...die man heeft voor de paardenwereld een vreselijke paardenhandelaar ontmaskerd en vind dat hij zeer goed werk gelevert heeft...het is namelijk ook de bedoeling om haar te ontmaskeren zodat ze niet nog meer zieke paarden verkoopt...schijnbaar is deze vrouw zo achterlijk om dat zelf niet in te zien.

overigens vind ik dat de verzorger/lesgever die op de stal rondliep erg veel lef heeft gehad om dit aan alberto door te geven....heb ik diep respect voor om zoiets te kunnen doen.

Ik hoop dat alberto alsnog zijn recht haalt en dus geen ene rooie rotcent aan deze mevrouw hoeft te geven....zal lekker zijn...kan ze weer zieke paarden inkopen en verkopen als gezond paard.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-09-10 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Rhendera

Re: Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:18

Als ze 't nou wel wint stel ik voor: Boycot! :D allemaal waarschuwingen op marktplaats, bokt, alle andere paardgerelateerde fora's/websites enzovoorts. Krijgt ze ook nauwelijks handel meer.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:20

Het moet niet Amerikaanser worden. Als ze het toegewezen krijgt, dan ga ik volgende keer gegarandeerd PVV stemmen! :P Ze was onherkenbaar, maar het feit dat ze zichzelf nogal bloot heeft gegeven op internet heeft haar gewoon de kop gekost deze keer. Net goed! Daar kun je die Alberto niet van beschuldigen hoor. Als zij gewoon eerlijk was gebleven idd, dan was dit niet gebeurd.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:25

Kan je RTL boulevard ook ergens terug zien zonder dat je 90 cent betaald of iets moet bijstellen ofzo?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:28

Deze persoon rijdt nog vrolijk door het dorp rond hoor, zij op de kar met die merrie die ze toen tegen t hoofd sloeg er voor
En dan haar dochtertje mee op de kar, en 2 meiden op oa die hengst en nog een paardje

Dusse zo geestelijk en lichamelijk is ze niet kapot :n

geestelijk was ze trouwens al niet wijs :x

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:33

anais96 schreef:
Kan je RTL boulevard ook ergens terug zien zonder dat je 90 cent betaald of iets moet bijstellen ofzo?

Vanavond wordt het na het half 12 nieuws volgens mij altijd nog herhaald ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:45

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om on topic te blijven. Advertenties bespreken, namen van hengsten, vragen om de naam via pb te geven is niet on topic. Dit soort berichten worden verwijderd.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:46

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat belachelijk!!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:47

pff, nou ik hoop echt dat ze bot vangt, ik vind niet dat ze het recht heeft dat geld te claimen!!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:53

Tja wat moet je hier nu van zeggen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik heb nog wel een beetje vertrouwen in het rechtsysteem. Kan mij niet voorstellen dat een rechter hier een schadeclaim in toekend. Dan is het hek van de dam, lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:55

Van mij mag ze claimen wat ze wilt, als ze echter in het gelijk word gesteld ga ik met idefix mee, PVV.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:05

lisje90 schreef:
anais96 schreef:

Vanavond wordt het na het half 12 nieuws volgens mij altijd nog herhaald ;)

kun jen iet naar de rtl site gaan en dan naar uitzending gemist?

zal die vast ook wel tussen staan. :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:26

tjady schreef:
Tja wat moet je hier nu van zeggen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik heb nog wel een beetje vertrouwen in het rechtsysteem. Kan mij niet voorstellen dat een rechter hier een schadeclaim in toekend. Dan is het hek van de dam, lijkt mij.

het is geen schadeclaim...
de uitzending mocht op tv onder voorwaarden, en die voorwaarden zouden 3 X geschonden zijn, en elk goed voor een som van 150.000 euro... (tenminste dat heb ik ervan begrepen)
Dan klopt ons rechtsysteem gewoon.... op een 80 km weg mag je geen 120 rijden... doe je dat wel krijg je een boete als je betrapt wordt..en dat is wat er nu dus door de handelaarster gezegd wordt...
Stegeman is akkoord gegaan met 80 km per uur... en zou 3 X 120 heb gereden... bekeuring per keer overtreding 150.0000.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:29

Ja maar in dit geval is het dus discutabel of de voorwaarden geschonden zijn. Ik vind de vrouw niet herkenbaar in beeld komen, tenzij je haar kent :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:30

Wat vreemd. De naam van dat mens was al vóór de uitzending bekend. Dus wat zit ze toch weer een pogingen te doen om wéér in het nieuws te komen. Alleen al dáárom zal er geen rechter intrappen. Madam zoekt zelf de publiciteit _O-

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:40

imd schreef:
Ja maar in dit geval is het dus discutabel of de voorwaarden geschonden zijn. Ik vind de vrouw niet herkenbaar in beeld komen, tenzij je haar kent :)

En daar mag dus een rechter over beslissen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:42

Dat klopt, daarom ook de ik vind ;) Maar dan gaat je vergelijking met een bekeuring niet op imo.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:52

imd schreef:
Dat klopt, daarom ook de ik vind ;) Maar dan gaat je vergelijking met een bekeuring niet op imo.

waarom niet?
de rechter heeft toestemming gegeven dat ze mochten uitzenden onder voorwaarden....
de handelaarster vind dat men zich niet aan die voorwaarden heeft gehouden.... en heeft die bevindingen dus aangegeven.
een rechter gaat kijken of men zich aan de voorwaarden heeft gehouden of niet (en dat staat geheel los ervan of iemand bedonderd heeft of niet)

Als jij 120 rijdt waar 80 is toegestaan, mag jij ook vinden dat een bekeuring onterecht is, dat doe je dan naar een rechter toe en die oordeelt of het wel of niet zo is...
en op zich kan het zijn dat haar gezicht een miliseconde niet onherkenbaar was... of haar stem eventjes niet verdraait is...
zoals in films vaak foutjes zitten, die vallen pas op als je het tig keer bekijkt....
eerste isntantie onherkenbaar en bij de derde keer hoor je haar werkelijke stem... of zie je even haar gezicht in een weerspiegeling van een ruit.... bijv.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:56

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:00

Alane schreef:
imd schreef:

waarom niet?
de rechter heeft toestemming gegeven dat ze mochten uitzenden onder voorwaarden....
de handelaarster vind dat men zich niet aan die voorwaarden heeft gehouden.... en heeft die bevindingen dus aangegeven.
een rechter gaat kijken of men zich aan de voorwaarden heeft gehouden of niet (en dat staat geheel los ervan of iemand bedonderd heeft of niet)

Als jij 120 rijdt waar 80 is toegestaan, mag jij ook vinden dat een bekeuring onterecht is, dat doe je dan naar een rechter toe en die oordeelt of het wel of niet zo is...
en op zich kan het zijn dat haar gezicht een miliseconde niet onherkenbaar was... of haar stem eventjes niet verdraait is...
zoals in films vaak foutjes zitten, die vallen pas op als je het tig keer bekijkt....
eerste isntantie onherkenbaar en bij de derde keer hoor je haar werkelijke stem... of zie je even haar gezicht in een weerspiegeling van een ruit.... bijv.

Ik vind dat dat anders is want 80 = 80. Ik weet niet of zij vind dat het even niet onherkenbaar was, ik dacht namelijk dat ze bedoelde dat het niet onherkenbaar genoeg was, de hele tijd. Dat is een kwestie van "smaak" (of hoe je het in dit geval wilt noemen), dus dat vind ik wat anders. Als ze even niet onherkenbaar was gaat het verhaal van de bekeuring inderdaad op :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:05

Dat zou dan onlogisch zijn... zij bepaalt dan nl niet de hoogte van het boete bedrag...
dat heeft de rechter gedaan bij het opstellen van de voorwaarden, per keer in gebreke = 150.000 euro.
3 X niet voldaan = 450.000 euro.
volgens de handelaarster heeft Stegeman dus 3 X niet voldaan aan die voorwaarden, dus 3 X harder gereden = 3 X bekeuring (om het even weer te vertalen naar te hard rijden)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:15

Nou, mevrouw leest heel nieuwsgierig mee hier. Ze zal wel boos zijn dat er zo naar over haar gesproken word. Er is echter maar 1 persoon waar ze boos op moet zijn: Zichzelf..

En dat geld ook voor haar vent en haar kind.. Zij heeft dit veroorzaakt..

Persoonlijk zou ik als vent niet bij een oplichtster kunnen wonen, maarja, wie ben ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:21

Hebben jullie Boulevard gezien? Daar was Stegeman, maar ik heb zijn uitleg gemist...