Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tempus schreef:alle mannekes. Ik vind het nog steeds over komen alsof jullie mekaar proberen te overtuigen van mekaars gelijk.
Op zich geen probleem, maar na 8 pagina's is het toch wel duidelijk dat niemand van mening zal veranderen.
Laat mensen maar denken wat ze willen.
Over het onderwerp laat ik me niet uit.
Ken Peter van ziens en je weet niet wat in het artikel hij nu juist echt gezegt heeft. Je weet ook niet wat de bond gedaan heeft enz.
Misschien had hij wel gewoon gedacht te mogen gaan, was dit niet en is het een teleurstelling die opgeblazen wordt door een journaliste. Weet ik veel.
Zou gewoon zeggen op naar Londen Peter.
En voor de rest aan alle deelnemers van de WEG veel succes!
Ayasha schreef:kom eens met bewijzen? Of ga je volledig af op dit verhaaltje?
Tjemig wat laat het Friezenvolk zich hier inmens kennen zeg.
vanRijnwoude schreef:Wat is dit voor hokjespolitiek dan?
Het is niet wij en jullie, friezen- en bruinenvolk, het gaat er om dat er iemand wel/niet geselecteerd wordt en dat er wellicht onrechtmatig gehandeld is in de gehele procedure (communicatie/beloftes etc waar wij allemaal niet bij zijn geweest!).
DAAR gaat het om: het had open, eerlijk en duidelijk gecommuniceerd moeten worden.
Wie er dan mee gaat maakt toch geen ene r**t uit, maar dan is er geen gezeur/gezeik/onduidelijkheid etc.
Verder gaan er in dit topic nu heel veel mensen drogredenen gebruiken voor hun 'gelijk' en gaan we compleet het punt voorbij: nogal nutteloos.
berdien85 schreef:Volgens mij gaat het er in dit artikel gewoon om de manier waarop hij gepasseerd is. En DAT zit hem dwars, best logisch lijkt me..
Ik snap de discussie tussen friezen en kwpn'ers dan ook niet..
Wat heeft dat er mee te maken? Hij baalt gewoon dat hij er op zo'n manier achter moest komen..
Ayasha schreef:Als er onderzocht was wat de waarheid was dan moest er niet eens zo gediscussieerd worden Cayenne.
Cayenne schreef:Ayasha schreef:Als er onderzocht was wat de waarheid was dan moest er niet eens zo gediscussieerd worden Cayenne.
Nee hoor, ook dan heb je nog steeds te maken met meningen van verschillende mensen
Het is niet voor niets een discussiefora.
_San87_ schreef:berdien85 schreef:Volgens mij gaat het er in dit artikel gewoon om de manier waarop hij gepasseerd is. En DAT zit hem dwars, best logisch lijkt me..
Ik snap de discussie tussen friezen en kwpn'ers dan ook niet..
Wat heeft dat er mee te maken? Hij baalt gewoon dat hij er op zo'n manier achter moest komen..
Is dat dan een excuus om Claudia op zo'n manier te kakken te zetten?Hij gooit imo vooral zijn eigen glazen in nu.
Ik wist niet dat het de plicht van de Belgische bond was al zijn ruiters/amazones te informeren over hun keuze welke mensen ze zenden.
berdien85 schreef:_San87_ schreef:
Is dat dan een excuus om Claudia op zo'n manier te kakken te zetten?Hij gooit imo vooral zijn eigen glazen in nu.
Ik wist niet dat het de plicht van de Belgische bond was al zijn ruiters/amazones te informeren over hun keuze welke mensen ze zenden.
Nou, dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Maar, oké, ik ben het met je eens. Ik vind het niet echt professioneel dat hij er zo over spreekt. Zoals iemand hier eerder ook al zei: dan zou ik de eer aan mezelf houden. Goed, dat heeft hij niet gedaan. Maar nogmaals, dat hij baalt is wel logisch toch?!
_San87_ schreef:berdien85 schreef:Dat is ook zo.. Maar ik snap dus de discussie over discriminatie niet helemaal.
Er zijn meer mensen die dat niet snappen...Maar dat argument komt vooral van de mensen met friezen.
FunkyMistiC schreef:_San87_ schreef:
Er zijn meer mensen die dat niet snappen...Maar dat argument komt vooral van de mensen met friezen.
Nou dat komt vooral denk ik van mensen die beweren dat Frieschen geen dressuurpaarden vinden, dat vind ik toch wel degelijk discriminatie. Snap dat Frieschenmensen dat niet echt waarderen
berdien85 schreef:_San87_ schreef:
Fijn.. Nu wil ik niet beweren dat hij gediscrimineerd wordt, maar ik nu dus wel
Cayenne schreef:Nieuwsredactie / LC Friesland
"Terwijl Claudia op geen enkele wedstrijd waaraan we beiden meededen, hoger scoorde dan ik," zegt Spahn. Bovendien sta ik veel hoger op de wereldranglijst."
Citaat:Hij belde onmiddellijk met chef de mission Ingmar de Vos. "Die kende mij niet eens! Hij vroeg me voor wie ik belde en vertelde dat hij van Spahn in acht maanden tijd geen enkel resultaat had doorgekregen. Bondscoach Jeroen van Lent en Wim Verwimp, de persoonlijke trainer Claudia Fassaert, bleken al mijn resultaten te hebben achtergehouden. Ze hebben hele vuile spelletjes gespeeld."
Citaat:Niet eerlijk, zegt de Belg uit Hemrik. "Want Claudia heeft vaker dan ik meegedaan aan de Grand Prix Special, waarbij een hoge score halen veel gemakkelijker is dan bij de gewone Grand Prix en de kur op muziek, waarvoor ik altijd bewust heb gekozen. Ik kan heel veel verdragen, maar op een gegeven moment is het genoeg."
Citaat:Spahn voelde zich altijd al een buitenbeentje. Zo had hij eerder dit jaar bij de Wereldbekerfinale in Den Bosch mogen starten wanneer de Belgische federatie zich aan de regels had gehouden. Tot zijn verbazing kwam Spahn erachter dat in zijn plaats Phillippe Jorissen, die minder hoog stond ingeschaald, namens Belgie het land mocht vertegenwoordigen.
Citaat:Spahn weet zeker dat hij mede wordt achtergesteld omdat Friezen niet volledig worden geaccepteerd als geschikte dressuurpaarden. "Er zit een stijgende lijn in, ik voel dat er iets verandert," zegt Spahn, "maar dikwijls geeft het ene jurylid een goede score, terwijl een ander een stuk lager uitkomt."
Citaat:Misschien, zei de voormalige Nederlandse topamazone Tineke Bartels tegen hem, was 2010 gewoon nog te vroeg. "Geef Anders nog twee jaar tot de Olympische Spelen in Londen," had Tineke opgemerkt. Wellicht heeft ze gelijk, denkt Spahn, die na zijn afwijzing twee geweldige wedstrijden reed in Engeland en Polen. "Maar je weet hoe het is met paarden. Het zijn fragiele dieren. Morgen hebben ze misschien koliek en moet je ze laten inslapen."
Citaat:De Belgische federatie besloot door alle ophef, om in eerste instantie Fassaert ook maar thuis te houden. Spahn werd gezien als 'de slechterik'. 'Je hebt er een drama van gemaakt,' werd er gezegd. Maar ik had die startplaats gewoon verdiend. Dat hadden ze me niet mogen afnemen."
Citaat:Twee dagen voordat de Belgische ploeg naar Kentucky vertrok, ontdekte Spahn echter dat Fassaert toch meegaat. "Dit was allemaal gepland," denkt Spahn. "De federatie heeft met opzet zo lang gewacht. Het is gewoon pure discriminatie!"