'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:43

alle mannekes. Ik vind het nog steeds over komen alsof jullie mekaar proberen te overtuigen van mekaars gelijk.
Op zich geen probleem, maar na 8 pagina's is het toch wel duidelijk dat niemand van mening zal veranderen.
Laat mensen maar denken wat ze willen.

Over het onderwerp laat ik me niet uit.
Ken Peter van ziens en je weet niet wat in het artikel hij nu juist echt gezegt heeft. Je weet ook niet wat de bond gedaan heeft enz.
Misschien had hij wel gewoon gedacht te mogen gaan, was dit niet en is het een teleurstelling die opgeblazen wordt door een journaliste. Weet ik veel.
Zou gewoon zeggen op naar Londen Peter.

En voor de rest aan alle deelnemers van de WEG veel succes!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:46

_San87_ schreef:
Waarom denk je dat ik mijn post grappig vond? Ik neem jouw post helemaal niet serieus, zou ik dat wel doen, dan is er iets serieus mis met mijn humor knobbel. :7

:O Der is ook wat mis mee :Z

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:46

FunkyMistiC schreef:
_San87_ schreef:
Waarom denk je dat ik mijn post grappig vond? Ik neem jouw post helemaal niet serieus, zou ik dat wel doen, dan is er iets serieus mis met mijn humor knobbel. :7

:O Der is ook wat mis mee :Z

Ja, doei :wave:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:47

Tempus schreef:
alle mannekes. Ik vind het nog steeds over komen alsof jullie mekaar proberen te overtuigen van mekaars gelijk.
Op zich geen probleem, maar na 8 pagina's is het toch wel duidelijk dat niemand van mening zal veranderen.
Laat mensen maar denken wat ze willen.

Over het onderwerp laat ik me niet uit.
Ken Peter van ziens en je weet niet wat in het artikel hij nu juist echt gezegt heeft. Je weet ook niet wat de bond gedaan heeft enz.
Misschien had hij wel gewoon gedacht te mogen gaan, was dit niet en is het een teleurstelling die opgeblazen wordt door een journaliste. Weet ik veel.
Zou gewoon zeggen op naar Londen Peter.

En voor de rest aan alle deelnemers van de WEG veel succes!

Het is gewoon een beetje jammer dat veel mensen het op discriminatie ( :') ) gooien, wat het helemaal niet is, is gebleken uit meerdere bewijzen.

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:49

Ayasha schreef:
kom eens met bewijzen? Of ga je volledig af op dit verhaaltje?
Tjemig wat laat het Friezenvolk zich hier inmens kennen zeg.

Wat is dit voor hokjespolitiek dan?
Het is niet wij en jullie, friezen- en bruinenvolk, het gaat er om dat er iemand wel/niet geselecteerd wordt en dat er wellicht onrechtmatig gehandeld is in de gehele procedure (communicatie/beloftes etc waar wij allemaal niet bij zijn geweest!).
DAAR gaat het om: het had open, eerlijk en duidelijk gecommuniceerd moeten worden.
Wie er dan mee gaat maakt toch geen ene r**t uit, maar dan is er geen gezeur/gezeik/onduidelijkheid etc.

Verder gaan er in dit topic nu heel veel mensen drogredenen gebruiken voor hun 'gelijk' en gaan we compleet het punt voorbij: nogal nutteloos.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:52

vanRijnwoude: lees jij hetzelfde topic als ik?

Peter Spahn heeft GEEN selectie verdient, hij heeft nl maar 1x het percentage gehaald dat behaald moest worden, niet 2x. Dus hij moet niet zeuren dat hij niet mag gaan want hij heeft het niet gehaald. Claudia ook niet en normaal kon er ook geen 4e mee. Echter is er een eventingruiter uitgevallen waardoor er een plek op het vliegtuig vrij kwam. Toen zijn ze gaan zoeken naar een 4e persoon voor het dressuurteam en afgaand op resultaten was Claudia een beter kans dan Peter Spahn.

Dus het gezeik en gezeur is gebaseerd op dit kinderlijke "ik krijg mijn lolly niet" bericht van Peter Spahn dat doorspekt is van onwaarheden. ;)
En toch, ondanks dat dat al meerdere keren is gezegd, blijft "men" er bij dat het is omdat hij een Fries rijdt. :(:)

Edit: Resultaten achter houden kán niet en ik vind hem de mensen rondom hem van nogal wat dingen beschuldigen. Ik mag hopen dat de bond hier een grondig onderzoek naar op start.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-09-10 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:52

vanRijnwoude schreef:
Wat is dit voor hokjespolitiek dan?
Het is niet wij en jullie, friezen- en bruinenvolk, het gaat er om dat er iemand wel/niet geselecteerd wordt en dat er wellicht onrechtmatig gehandeld is in de gehele procedure (communicatie/beloftes etc waar wij allemaal niet bij zijn geweest!).
DAAR gaat het om: het had open, eerlijk en duidelijk gecommuniceerd moeten worden.
Wie er dan mee gaat maakt toch geen ene r**t uit, maar dan is er geen gezeur/gezeik/onduidelijkheid etc.

Verder gaan er in dit topic nu heel veel mensen drogredenen gebruiken voor hun 'gelijk' en gaan we compleet het punt voorbij: nogal nutteloos.

Waar hoor ik dan bij met mijn zwarte KWPN'er? ;(

Oke, nu serieus. Er is helemaal geen 'bewijs' what so ever dat er onrechtmatig gehandeld is. Als de Belgische bond besluit Claudia mee te nemen op basis van haar prestaties, is dat de keuze van de bond, dat Peter daar niet mee om kan gaan en (volgens het bericht dan) met modder gaat gooien, is gewoon triest :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:53

Zullen we het netjes houden?
Iemands mening als gezeik en gezeur te bestempelen is geen nette manier van discussieren. Respecteer aub elkaars mening, ook al past deze misschien niet in je straatje :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:54

Als er onderzocht was wat de waarheid was dan moest er niet eens zo gediscussieerd worden Cayenne. ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:55

Volgens mij gaat het er in dit artikel gewoon om de manier waarop hij gepasseerd is. En DAT zit hem dwars, best logisch lijkt me..

Ik snap de discussie tussen friezen en kwpn'ers dan ook niet..
Wat heeft dat er mee te maken? Hij baalt gewoon dat hij er op zo'n manier achter moest komen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:57

berdien85 schreef:
Volgens mij gaat het er in dit artikel gewoon om de manier waarop hij gepasseerd is. En DAT zit hem dwars, best logisch lijkt me..

Wat heeft dat er mee te maken? Hij baalt gewoon dat hij er op zo'n manier achter moest komen..

Is dat dan een excuus om Claudia op zo'n manier te kakken te zetten? :) Hij gooit imo vooral zijn eigen glazen in nu.

Ik wist niet dat het de plicht van de Belgische bond was al zijn ruiters/amazones te informeren over hun keuze welke mensen ze zenden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:59

Ayasha schreef:
Als er onderzocht was wat de waarheid was dan moest er niet eens zo gediscussieerd worden Cayenne. ;)

Nee hoor, ook dan heb je nog steeds te maken met meningen van verschillende mensen :)
Het is niet voor niets een discussiefora en in dit geval is het een interview (let op het woord interview) met iemand die ook voor zijn mening uitkomt. Niets mis mee :)

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:00

Dat zowel Peter als Claudia eigenlijk niet aan de selectiecrieteria voldoen staat als een paal boven water, dat dan Claudia mee gaat is ook hartstikke prima, maar het gaat om de communicatieve misser die de bond gemaakt heeft (uitgaande dat dit klopt).
Kan me goed voorstellen dat je je dan gepasseerd voelt en duidelijk gehoord had willen hebben waarom wie wel/niet mee gaat: DAAR gaat t Peter om lijkt me (zo lees ik het artikel).

Hij gooit imo ook absoluut niet met modder, gunt het Claudia natuurlijk zeker wel, maar hij komt met voorbeelden waarin ze genoemd wordt: dat is toch niet zo vreemd?! Dat heeft niks met afgunst of zwart maken te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:02

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:

Nee hoor, ook dan heb je nog steeds te maken met meningen van verschillende mensen :)
Het is niet voor niets een discussiefora.

Maar dan wisten ze wel meteen dat scores achterhouden niet kan en dat Claudia wel degelijk beter gepresteerd heeft dan Peter Spahn. ;)

vanRijnwoude: Maar waarom? De bond is IMO enkel verplicht degene die mee gaan te informeren. Als de provinciales hun keuze voor het team voor interprovinciale kampioenschappen op de site gooien bellen ze ook enkel de geselecteerde. Die wat niet mee mogen hebben er toch niets mee te maken? Kan me voorstellen dat het voor de WEG al zeker zo gaat. Gewoon accepteren dat je niet gekozen bent, als ze elke ruiter moeten gaan afbellen waarom die niet mee mag zijn ze na de WEG nog bezig. ;) En hij zegt ronduit dat hij beter gereden heeft dan Claudia en dat hij het meer verdient dan Claudia want dat die de gemakkelijkste weg gekozen heeft (dat terwijl ze toch een paar keer tegen elkaar uitgekomen zijn dus hij dan ook lijkt me. :D) Dat noem jij geen modder gooien?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:04

_San87_ schreef:
berdien85 schreef:

Is dat dan een excuus om Claudia op zo'n manier te kakken te zetten? :) Hij gooit imo vooral zijn eigen glazen in nu.

Ik wist niet dat het de plicht van de Belgische bond was al zijn ruiters/amazones te informeren over hun keuze welke mensen ze zenden.

Nou, dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Maar, oké, ik ben het met je eens. Ik vind het niet echt professioneel dat hij er zo over spreekt. Zoals iemand hier eerder ook al zei: dan zou ik de eer aan mezelf houden. Goed, dat heeft hij niet gedaan. Maar nogmaals, dat hij baalt is wel logisch toch?!

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:06

Nee, het is maar net zoals je het lezen wil.
Hij zegt namelijk niet dat zij voor de makkelijke weg heeft gekozen, maar zegt dat hij bewust voor de moeilijkere weg gekozen heeft.

En over selecties: ik (en denk bijna iedereen in dit topic) heb geen idee hoe er over de selecties gepraat wordt tussen bond en gegadigden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:07

berdien85 schreef:
_San87_ schreef:

Nou, dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Maar, oké, ik ben het met je eens. Ik vind het niet echt professioneel dat hij er zo over spreekt. Zoals iemand hier eerder ook al zei: dan zou ik de eer aan mezelf houden. Goed, dat heeft hij niet gedaan. Maar nogmaals, dat hij baalt is wel logisch toch?!

Natuurlijk mag hij teleurgesteld zijn. Dat zou ik ook zijn, maar het is wel het risico van het vak. Om het zo maar te zeggen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:08

Dat is ook zo.. Maar ik snap dus de discussie over discriminatie niet helemaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:09

berdien85 schreef:

Er zijn meer mensen die dat niet snappen... :+ Maar dat argument komt vooral van de mensen met friezen.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:11

_San87_ schreef:
berdien85 schreef:

Er zijn meer mensen die dat niet snappen... :+ Maar dat argument komt vooral van de mensen met friezen.

Nou dat komt vooral denk ik van mensen die beweren dat Frieschen geen dressuurpaarden vinden, dat vind ik toch wel degelijk discriminatie. Snap dat Frieschenmensen dat niet echt waarderen ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:15

_San87_ schreef:
berdien85 schreef:

Fijn.. Nu wil ik niet beweren dat hij gediscrimineerd wordt, maar ik nu dus wel :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:15

FunkyMistiC schreef:
_San87_ schreef:

Nou dat komt vooral denk ik van mensen die beweren dat Frieschen geen dressuurpaarden vinden, dat vind ik toch wel degelijk discriminatie. Snap dat Frieschenmensen dat niet echt waarderen ;)

Frieschen?

Er zijn in dit hele topic misschien twee of drie mensen die vinden dat Friezen niet geschikt zijn voor de dressuur. De rest die het gooit op discriminatie, zijn toch echt de friezen fans die niet zien dat de keuze gebaseerd is op prestatie :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:16

berdien85 schreef:
_San87_ schreef:

Fijn.. Nu wil ik niet beweren dat hij gediscrimineerd wordt, maar ik nu dus wel :+

Iedere regel heeft z'n uitzondering? :+ Daarbij zij ik ook vooral en dit topic is daar stuitend bewijs van ;(

Ayasha
Blogger

Cayenne schreef:
Nieuwsredactie / LC Friesland
"Terwijl Claudia op geen enkele wedstrijd waaraan we beiden meededen, hoger scoorde dan ik," zegt Spahn. Bovendien sta ik veel hoger op de wereldranglijst."

Dit "argument" van onze Spahn dat zogenaamd niet zou zijn om Claudia te kakken te zetten is al niet waar. Eerder in dit topic zijn genoeg resultaten aangehaald waar ze tegen elkaar uitkwamen en Spahn zich tevreden moest stellen met een lager percentage dan Claudia.

Citaat:
Hij belde onmiddellijk met chef de mission Ingmar de Vos. "Die kende mij niet eens! Hij vroeg me voor wie ik belde en vertelde dat hij van Spahn in acht maanden tijd geen enkel resultaat had doorgekregen. Bondscoach Jeroen van Lent en Wim Verwimp, de persoonlijke trainer Claudia Fassaert, bleken al mijn resultaten te hebben achtergehouden. Ze hebben hele vuile spelletjes gespeeld."

Iemand te kakken zetten? Neeuh joh, Hij beschuldigt mensen enkel van vervalsing en achterhouden van resultaten! En hij benadrukt nog maar eens dat het wel om een persoonlijke training van.. Jawel! Claudia gaat! Dan weet je natuurlijk meteen hoe het komt dat Claudia is gegaan ipv Peter Spahn he... :+

Citaat:
Niet eerlijk, zegt de Belg uit Hemrik. "Want Claudia heeft vaker dan ik meegedaan aan de Grand Prix Special, waarbij een hoge score halen veel gemakkelijker is dan bij de gewone Grand Prix en de kur op muziek, waarvoor ik altijd bewust heb gekozen. Ik kan heel veel verdragen, maar op een gegeven moment is het genoeg."

kortom: Claudia heeft het zichzelf makkelijk gemaakt en mag daardoor mee terwijl ik thuis moet blijven! ;( ^)
Citaat:
Spahn voelde zich altijd al een buitenbeentje. Zo had hij eerder dit jaar bij de Wereldbekerfinale in Den Bosch mogen starten wanneer de Belgische federatie zich aan de regels had gehouden. Tot zijn verbazing kwam Spahn erachter dat in zijn plaats Phillippe Jorissen, die minder hoog stond ingeschaald, namens Belgie het land mocht vertegenwoordigen.

Huj we trekken Philippe Jorissen er ook effe bij. Niet dat die er ook maar iets mee te maken heeft maar joh, als we toch bezig zijn met iedereen de schuld geven behalve ons zelf! :)

Citaat:
Spahn weet zeker dat hij mede wordt achtergesteld omdat Friezen niet volledig worden geaccepteerd als geschikte dressuurpaarden. "Er zit een stijgende lijn in, ik voel dat er iets verandert," zegt Spahn, "maar dikwijls geeft het ene jurylid een goede score, terwijl een ander een stuk lager uitkomt."

:(:) Heeftie daar bewijzen van? Want ik met mijn KWPN'er heb ook wel eens ruim 20 punten verschil gehad tussen de ene jury en de andere en ik kan me herinneren dat de grote van Nederland daar ook al eens over kloegen dat jury's zulke grote verschillen hebben.......

Citaat:
Misschien, zei de voormalige Nederlandse topamazone Tineke Bartels tegen hem, was 2010 gewoon nog te vroeg. "Geef Anders nog twee jaar tot de Olympische Spelen in Londen," had Tineke opgemerkt. Wellicht heeft ze gelijk, denkt Spahn, die na zijn afwijzing twee geweldige wedstrijden reed in Engeland en Polen. "Maar je weet hoe het is met paarden. Het zijn fragiele dieren. Morgen hebben ze misschien koliek en moet je ze laten inslapen."

Dus ondanks dat het te vroeg is, gaan met die banaan want wie weet ligtie morgen dood.

Citaat:
De Belgische federatie besloot door alle ophef, om in eerste instantie Fassaert ook maar thuis te houden. Spahn werd gezien als 'de slechterik'. 'Je hebt er een drama van gemaakt,' werd er gezegd. Maar ik had die startplaats gewoon verdiend. Dat hadden ze me niet mogen afnemen."

Nee dat had ie niet want Fassaert had beter gescoord. Dus hij heeft er ook nog eens bijna voor gezorgt dat Claudia niet mee mocht. Zo sympathiek is die naar zijn collega ruiters... Zo gunt hij het ze. :)

Citaat:
Twee dagen voordat de Belgische ploeg naar Kentucky vertrok, ontdekte Spahn echter dat Fassaert toch meegaat. "Dit was allemaal gepland," denkt Spahn. "De federatie heeft met opzet zo lang gewacht. Het is gewoon pure discriminatie!"

Ik zou zilverpapier inslaan als ik jou was Peter Spahn, wie weet komen de mannen van de Amerikaanse overheid je binnenkort oppikken... :)

Als hij zulke complottheorieën kan bedenken en zelfs maar geloven moet hij misschien gewoon een andere hobby gaan zoeken. :) Als men dit niet iemand (meerdere) te kakken zetten vindt, dan ga ik nu écht twijfelen aan de normen en waarden van onze gemeenschap en ga ik me vanaf nu bij het springruiter clubje voegen die zeggen dat dressuurruiters kakkers zijn die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. :)

Bomba

Nou, laten we eerlijk zijn, Friezen zijn toch ook niet als dressuurpaarden gefokt? Ze zijn van oudsher werkpaarden. Het is de modernisering die het mogelijk maakt dat ze ook in de dressuursport mee kunnen komen, maar de bouw en de bewegingen maken het niet mogelijk om hetzelfde niveau neer te kunnen zetten als bijvoorbeeld KWPN-ers, die er wel de bouw en bewegingen voor hebben. Dat heeft helemaal niks met discriminatie te maken.