Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:23

KarinvdM schreef:

Niet echt een man van zijn woord dus. Mag hopen dat ze hem nu royeren als voorzitter daar. Gadverdamme wat een slappe *** En dat gewoon omdat ie niet aan de eisen wil en kan voldoen en net als een klein kind gewoon zijn zin wil hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:15

arun schreef:
@jandereglaa

Registreren kan elk stamboek natuurlijk ... effen pedigree van merrie en hengst in de computer en voila papier is klaar. Daarvoor heb ik geen stamboek nodig.

Er is natuurlijk meer dan dat welk achter een gesloten stamboek structuur hoort te zitten.

Als je zeven paarden op de keuring hebt die allen een mixje zijn van alles en nog wat en helemaal niets met de Shagya te zien hebben (effen verslag gelezen op hun site). Tja je hebt meer dan een punt hoor.

Registratie bij welk stamboek dan ook levert gewoon een papier met de afstamming op + een paspport met de afstamming erin. Dat kun je zelfs met een kruising Fries bij het KWPN ( zie Bonte Willem ). In het geval van de Shagya bij het NRPS krijg je zelfs een A papier omdat het paard voldoet aan de bloedvoering.

maverick

Re: Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:25

Dat van het registreren is onzin. Bij de NRPS, Zangerheide en KWPN kun je zelf papier krijgen bij veulens van hengsten die niet goedgekeurd zijn.
Dan wordt er via DNA bepaald of alles klopt en heb je gewoon papier,paspoort en dan kun je nog kiezen welk stamboek ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:36

slimmerik schreef:
KarinvdM schreef:

Niet echt een man van zijn woord dus. Mag hopen dat ze hem nu royeren als voorzitter daar. Gadverdamme wat een slappe *** En dat gewoon omdat ie niet aan de eisen wil en kan voldoen en net als een klein kind gewoon zijn zin wil hebben.

Nee bepaald niet.

Zeg janvanderegelaa
Jij hebt vast allang geen fokt account meer :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:36

slimmerik schreef:
KarinvdM schreef:

Een persoonlijke actie waar hij zelf zijn verantwoordelijkheid voor neemt zegt hij. Koffers pakken dus. De schade die hij het EASP en zijn leden heeft berokkend is niet goed te praten al probeert hij dat wel krampachtig. Mosterd na de maaltijd als je het mij vraagt want het leed is al geschied.

Karel zit waarschijnlijk de statuten van het EASP al te bestuderen om te zien hoe hij de rest van het bestuur juridisch aan moet pakken als ze hem een enkeltje Steenbergen ( of was het nou België ) geven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:40

@Janne: nee al heel lang niet meer maar ik weiger om me weer onder een ander account daar te registreren. Ben dolblij dat ik er geen account meer heb want zelf je account verwijderen lukt namelijk niet. Ze kunnen de naam van Fokt! beter veranderen in Vecht! Zo'n waardeloze rotsfeer hangt daar. Overigens veroorzaakt door het leidend voorwerp in dit topic :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:36

janderegelaar schreef:
Overigens veroorzaakt door het leidend voorwerp in dit topic :D

Je bedoelt zeker 'lijdend' voorwerp. :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:59

Suzanne F. schreef:
janderegelaar schreef:
Overigens veroorzaakt door het leidend voorwerp in dit topic :D

Je bedoelt zeker 'lijdend' voorwerp. :D

Eigenlijk ook maar dat lijden doet hij zichzelf aan en ik heb zo het idee dat hij er stiekem nog van geniet ook, al die aandacht.

tienmaaltien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:52

Wanneer we het over gebruikspaarden hebben, zet ze dan juist ook zo neer!!! Biedt ze met veel bombarie aan aan de verschillende stichtingen voor paardrijden gehandicapten in ons land. Deze stichtingen hebben namelijk grote moeite om tussen de KWPN ers nog brave, betrouwbare en niet verprutste paarden te vinden.
Als je ze afmaakt zal niemand ooit de specifieke kenmerken kunnen uitdragen en zal een eventuele erkenning ook niet nodig zijn.
We zijn inderdaad toe aan goede gebruikspaarden die niet alleen voor de professionele ruiter gefokt zijn!!!! Nou als je ze hebt kom op dan!!! Zet ze eerst in!! Dan maar zonder erkenning!
De waarde van een dier is niet in geld of een erkend stamboek uit te drukken als hij voor jou een uurtje in de week zijn gezonde lijf en karakter je een vrij gevoel kan geven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:09

tienmaaltien schreef:
Wanneer we het over gebruikspaarden hebben, zet ze dan juist ook zo neer!!! Biedt ze met veel bombarie aan aan de verschillende stichtingen voor paardrijden gehandicapten in ons land. Deze stichtingen hebben namelijk grote moeite om tussen de KWPN ers nog brave, betrouwbare en niet verprutste paarden te vinden.
Als je ze afmaakt zal niemand ooit de specifieke kenmerken kunnen uitdragen en zal een eventuele erkenning ook niet nodig zijn.
We zijn inderdaad toe aan goede gebruikspaarden die niet alleen voor de professionele ruiter gefokt zijn!!!! Nou als je ze hebt kom op dan!!! Zet ze eerst in!! Dan maar zonder erkenning!
De waarde van een dier is niet in geld of een erkend stamboek uit te drukken als hij voor jou een uurtje in de week zijn gezonde lijf en karakter je een vrij gevoel kan geven.

Het EASP heeft geen gebruikspaarden, ze hebben sportpaarden. Bovendien is het gros gewoon KWPN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:42

KWPNers zijn ook prima gebruikspaarden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:41

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:50

Jaaaaaaa !!!!! Daar zijn ze weer :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:54

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:55

Nee. Ik denk dat het stamboek pas erkenning krijgt als hij afgezet/getreden is.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:34

Iemand De Paardenkrant gelezen? 8-)

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:52

Wie zit hier nu elke keer zonder enig bericht posts weg te halen? Zitten we hier ineens op Fokt of zo waar de enige beheerder gewoon posts die hem niet aanstaan verwijdert of zelfs aanpast? Wie bepaalt er verdorie wat wel kan blijven staan en waarom dan? Ik reageerde op een post hier, met een heel normale reactie, en nu is hij foetsie zonder opgave van reden!

slimmerik schreef:
KarinvdM schreef:

Ik had hierop gereageerd met de mededeling dat KdL naar mijn bescheiden mening toch al niet door heel veel mensen in 'paardenland' serieus genomen werd, dat zullen er na deze stunt vast niet meer geworden zijn. Ook heb ik gepost dat je nu bijna zou hopen nu dat het EASP geen erkenning krijgt, er mocht eens iemand denken dat die erkenning er gekomen is door de loze dreigementen van de voorzitter. Stel je voor dat er dan nog meer malloten opstaan die denken door dit soort stunts hun zin door te kunnen drijven :n
Voor deze actie maakte die erkenning me helemaal niets uit, ieder zijn feestje tenslotte, dus ik denk dat de voorzitter hiermee zijn stamboek meer kwaad dan goed gedaan heeft.

Als deze post nu weer verwijderd wordt zou ik toch wel heel graag weten waarom, hij is on-topic en ik zeg niets onfatsoenlijks, dus naar mijn idee is er geen enkele reden om hem weg te halen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:54

Ik begreep ook al niet waarom die onschuldige posts zonder bericht in dit topic verwijderd moeten worden.
Die van dat politiebericht over een kwekerij kan ik nog inkomen :+

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:56

vlooike schreef:
Iemand De Paardenkrant gelezen? 8-)

Nee vertel...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:57

[***] schreef:
Ik begreep ook al niet waarom die onschuldige posts zonder bericht in dit topic verwijderd moeten worden.
Die van dat politiebericht over een kwekerij kan ik nog inkomen :+

Dat heeft ook helemaal niets met het onderwerp te maken en valt onder de noemer 'lekker roddelen', mijn post naar mijn idee dus niet.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:59