Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

BaiNar schreef:ansje325 schreef:ik wil hier nog he-le-maal niet over nadenken, tijd genoeg als het zover is! Krijg al kippevel als ik dat artikel lees......
Dat is helaas niet altijd zo... dat je tijd genoeg hebt...
easygoing schreef:De uitvoer van slachtpaarden heeft toch voornamelijk te maken met de kosten en de uiteindelijke winst?
Is een serieuze vraag en geen steek of wat dan ook.

liljebo schreef:easygoing schreef:De uitvoer van slachtpaarden heeft toch voornamelijk te maken met de kosten en de uiteindelijke winst?
Is een serieuze vraag en geen steek of wat dan ook.
Goeie vraag hoor.![]()
Ik weet ook niet het naadje van de kous. Zou het best wel willen weten hoor.
Maar goed... een gooi...
Slachtpaarden brengen hier (en in nl neem ik aan) heel wat minder op dan in het buitenland, zoals bv italie (zeer berucht transport)
Dat is de reden waarom menig oplichter zich de moeite getroost om betrouwbaar over te komen als hij een gezelschapspaard koopt waar een goed tehuis voor wordt gezocht. Dat brengt nl geld op.
Maar dan vraag ik mij af...
als de slachtprijs hier zoveel lager is, zou de prijs van het vlees ook zoveel lager moeten zijn.
Dan zou, logisch gezien, het vervoer van vlees naar buitenland toch ook geld moeten opbrengen?
En zou dat niet goedkoper/makkelijker zijn dan vervoer van levende haven en dus uiteindelijk meer opbrengen?
Ik weet niet of het zo is... het is slechts een gooi...
uiltje001 schreef:Ik heb gister alle moed verzameld, en dhr van Veen gebeld. Donderdagavond komt hij mijn paard ophalen, en vrijdagmorgen gaat ze daar naar de paardenhemel. Ik hoop zo dat het NOS haar niet gaat filmen!
.. Ik vind het goed dat hier openheid over gegeven word
Siets schreef:MamboBeach schreef:Inslapen lijkt mooi maar naar de slager is het beste, zijn ze in 1 keer weg.
Maar waarom is dat het beste? Dat bepaalt iedereen toch voor zichzelf?
BaiNar schreef:mariekie schreef:
Ik ben met een excursie naar van Veen geweest en ik weet nu zeker dat mijn pony niet naar de slager breng.
Goh... meestal hoor je juist tegenovergestelde.... Nou ik ga er niet eens kijken.... Mijn paardjes slapen thuis in, gewoon op hun eigen stekkie!! Al hoop ik dat dat nog héél lang duurt!!