Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:27

HumbleTalent schreef:
Even een kleine opmerking naar alle reagerende bokkers die denken dat Anky mee draait in de Westerntop en dat zij zich blijkbaar op het hoogste niveau gekwalificeerd heeft: Dat is niet zo!

De kwalificatie van de westernsport loopt misschien anders dan bij de dressuur. Ten eerste bepaald bij ons de bondscoach wie in het team mag. In dit geval de heer de Jonge die het gepresteerd heeft om 2 van Nederlands beste ruiters zo hard voor het hoofd te stoten dat zij weigeren om in deze team opstelling mee te willen rijden voor het Nederlands team.
Ten tweede kan iedereen mee doen aan de CRI's. Aan de CRI's zijn geen kwalificatieeisen verbonden.
Wel veel andere eisen waar niet iedereen aan wil/ kan voldoen zoals leeftijd van het paard en een aardige beetje entree geld voor max 2 wedstrijden per jaar binnen NL.

Dan hebben we een B-kader en een A-kader. Voor het B-kader moet je minimaal 2x een 70 hebben gereden op een internationale CRI. Dit is de eis waaraan Anky voldaan heeft door in een matig deelnemersveld in Zweden deze scores te rijden. Dit zijn ook de enige keren dat zij een 70 wist te rijden. Voor het A-kader moet je minimaal 2x een 72 hebben gereden op een internationale CRI. Een eis waar Anky dus niet aan voldoet. Op dit moment sturen wij dus een net over het randje B-kader ruiter mee naar de WEG. Echter als ik kijk naar wie er verder in het B-kader zitten had ik me toch wel wat betere keuzes voor kunnen stellen. Waarom is bijvoorbeeld Willem Loomans niet geselecteerd?

Binnen het team is heel veel homulus geweest en ik denk dat het al heel wat is dat er uberhaupt nog een team gevormd kon worden onder het huidige beleid.

Een ander aandachtspuntje. Iedereen loopt wel te roepen over wat Anky voor de dressuur gedaan heeft en dat we onze handjes dicht mogen knijpen als Anky dat ook voor de westernsport wil doen. ECHTER Anky kon daadwerkelijk dressuur rijden en was top of the bill in haar klassement. Dat is wel even wat anders naar de top helpen dan als je in eigen land nog niet mee kan komen met de open ruiters en dan de westernsport omhoog moet/wil gaan helpen.

Overigens heb ik geen illusies dat Anky dat wil en is ze gewoon van plan ontzettend veel lol te hebben, maar ik vind net als het gros van de westernruiters dit een fout van de bondscoach.

Anky heel veel succes en plezier!

Amen!!

*D
Laatst bijgewerkt door Chaos op 01-09-10 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:28

De interessante vraag is waarom Ruben niet meer wil doen aan de WEG, neem aan dat hij anders wel aan de selectie eisen had voldaan.

Anoniem

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:31

Prima voorbeelden HT!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:31

oke...de bondscoach moet er duidelijk uit!
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 01-09-10 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:32

Katja schreef:
De interessante vraag is waarom Ruben niet meer wil doen aan de WEG, neem aan dat hij anders wel aan de selectie eisen had voldaan.

Wat ik begrepen heb mocht hij niet in het team omdat Ruben niet naar Nederland wou komen voor de bijeenkomsten/ clinics die werden gehouden door de KNHS. Je ziet iemand al vanuit Amerika op en neer komen voor een bijeenkomst van een paar uur?
Ik meen toch dat we tegenwoordig techniek genoeg hebben om Ruben het bij te kunnen laten wonen door een videoconference of iets..
maar hoe dat allemaal percies zit weten natuurlijk alleen de betrokken personen..

en het blijven slechts geruchten!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:33

Dus eigenlijk gewoon een beetje kneuterigheid?

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:33

en nou mag anky meedoen enkel en alleen omdat ze een grote naam heeft en het een leuke pupliciteitsstunt is? kom op zeg. neem aan dat er meer dan genoeg betere en meer ervaren westernruiters zijn.
laat anky meedoen aan de shows en evenementen: daar kun je lol hebben. met de grote wedstrijden moeten mensen meedoen die het verdienen.

(ben overigens gewoon een engelse ruiter..maar vind dit weer een typisch staaltje grote-naam-dus-privileges..)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:34

Cer schreef:
Dus eigenlijk gewoon een beetje kneuterigheid?

Kwestie van plank voor je kop hebben denk ik.. I dunno.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:36

m_ss schreef:
en nou mag anky meedoen enkel en alleen omdat ze een grote naam heeft en het een leuke pupliciteitsstunt is? kom op zeg. neem aan dat er meer dan genoeg betere en meer ervaren westernruiters zijn.
laat anky meedoen aan de shows en evenementen: daar kun je lol hebben. met de grote wedstrijden moeten mensen meedoen die het verdienen.

(ben overigens gewoon een engelse ruiter..maar vind dit weer een typisch staaltje grote-naam-dus-privileges..)

En dit is niet zo aardig, helemaal niet als je het hele topic hebt gelezen :j

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:38

Ik ben geen westernkenner.
Ik sta wel achter het standpunt van HumbleTalent

Ook heb ik NIETS tegen Anky. Ze zal best wel op tv komen met haar rol op de WEG en dat is dan reclame.....met 2 gezichten: van de ene kant komt de westernsport even in de kijker, maar is Anky's niveau en prestatie dan wel zo positief. Journalistiek kan zo krom zijn en dan komt het over als een belediging voor de westernsport. Met andere woorden het kan ook negatief uitpakken.

Daarnaast vind ik het heel vreemd als we kijken naar alle procedures omtrent sporters (kijk ik ook buiten de paardensport) wat mensen al niet moeten doen om zich te kwalificeren. Om maar aan een limiet te voldoen...en die limiet wordt gesteld om op de bewuste internationale wedstrijden ook daadwerkelijk kans te hebben om te presteren.
Dan moet je toch wel zo reeel zijn om te kijken naar Anky als reiner....en de andere meer geschiktere kandidaten.

Dus ik vind veel reacties hier op Bokt niet om Anky af te zeiken maar om de zorg uit de spreken die toch bij velen heerst.
Dus als je reeel bent ben je negatief???? jammer!
Het hoeft toch geen ruzie te worden, discussie is wel mogelijk en ieder mag zijn eigen mening houden hoor.

Ik wens Anky ook veel plezier al vind ik het wel wrang voor de mensen die wel een rol van betekenis konden spelen (dan wel ook waarschijnlijk niet om de 1e,2e3e, plaats maar positieve reclame en om te zien op welk reeel niveau we meedoen)

PS: ik zou ook wel een keer meewillen doen op de O.S of WEG of WK ....gewoon voor de fun en sfeer! (WIE NOG MEER!? }>

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:41

Slechte reclame is ook reclame....

Zorgt er in ieder geval voor dat iedereen Nederland gaat onderschatten :D
Wat een waardeloos besluit, maar wens Anky dan maar plezier :\

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:44

@cer heb grotendeels het topic gelezen. maar blijf bij mijn standpunt.
ik vind het waardeloos. maar dat wil niet zeggen dat ze het niet leuk mag hebben. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:47

Je ziet t aan dit topic, het houdt de mensen wel bezig :j

Als het team ongewijzigd bekend was gemaakt was er hooguit een pagina of wat met "wat leuk" gekomen e.d. ;-)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:49

Wat mij betreft koopt Anky een goed endurance paard en rijdt ze de eerstvolgende WK mee. Mooie promotie voor de sport. En dat ze zich dan ingekocht zou hebben doordat ze het geld heeft zou mij jeuken.

En zo zie ik het met reining ook (heb ik totaal geen verstand van en geen interesse in, maar wie weet dat als ik Anky ga zien, dat ik denk, gut best leuk misschien!!!)

En ze kijkt eens buiten haar dressuurwereld. Zouden misschien meer mensen moeten doen!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:56

Jorie schreef:
En zo zie ik het met reining ook (heb ik totaal geen verstand van en geen interesse in,

Dat blijkt, want je rijdt een endurance wedstrijd iets sneller mee dan een reiningwedstrijd.
No offence, maar bij endurance heb je als het goed is meer verstand van algeheel paardenwelzijn en conditietraining dan dat je rijtechnisch super onderlegd bent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:59

Romkabouter schreef:
dan dat je rijtechnisch super onderlegd bent.

Ik ben t even kwijt, waar geldt dat wel voor dan?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:05

Wat denk je zelf Cer :D
Waar hebben we het nou over in dit topic?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:13

ik denk voor voetballen :z :Y)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:23

Tja, aan de ene kant leuk voor Anky en de publiciteit die dit gaat opleveren, aan de andere kant ontzettend jammer voor Jurgen en Tabasco, ik heb ze op stal een aantal keren zien trainen en het is echt zonde dat deze combinatie nou niet in actie kan komen.
Verder ben ik het zoals veel mensen hier volledig eens met HumbleTalent die weer eens glashelder weet te verwoorden wat een hoop mensen hier denken! _/-\o_

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:24

Romkabouter schreef:
Wat denk je zelf Cer :D
Waar hebben we het nou over in dit topic?

Daarom begreep ik je opmerking al niet.. :+

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:31

hoop dat jurgen snel weer kan beschikken over een cri paard en dat er verse wind in word geblazen.
dit geld ook voor mevrouw jong,,ook zie ik graag nieuw spul want dat zit er genoeg.
alleen moeten we het probleem bij de wortel aanpakken wat betekend voor een nieuw systeem en vooral een nieuwe coach

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:38

Francis schreef:
Ayasha schreef:
ials die allemaal zeggen "je stikt er maar in want ik heb het geld nie" hebbie der niks an. :)

Da's wel érg kort door de bocht en slaat nergens op. Ik denk dat er velen zouden staan trappelen om te gaan maar het is niet bepaald realistisch om je zo diep in de schulden te steken dat je failliet gaat om 1 wedstrijd in de States te rijden. Dat heeft niks te maken met niet willen maar gewoonweg niet kunnen.
Wat dat betreft valt er door de overkoepelende organisaties ook nog wel wat te doen aan het zoeken van grote sponsors voor de Reiningsport. Waarom pompt de Rabobank daar niet wat geld in?

Misschien gaat dat nu weleens gebeuren. Met Anky als promotor!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:40

ik lees hier niemand die Anky aanvalt, alleen veel mensen die de keuze dat zij in het team zit niet goed vinden. wie daarvoor verantwoordleijk is mogen jullie zelf bedenken :P

waarom goede ruiters niet in het team zitten/niet gekwalificeerd zijn? omdat zij vooraf al hebben bedankt (zie verhaal van HT).
imo had de 'bondscoach' er ALLES aan moeten doen om deze jongens zo ver te krijgen mee te doen. dan was het een goede bondscoach geweest.

ik vind het opvallend dat de mensen die zeggen 'ik weet niks van western of reining af hoor' dezelfde mensen zijn die zeggen 'maar ze zal toch wel echt goed zijn anders was ze noooooit geselecteerd en ze kan goed rijden dus dat reining kan ze ook wel' : hoe naief kun je zijn en zoals ze zelf al zeggen, ze weten er niks vanaf, verzin dan ook geen mooie sprookjes ajb want die zijn nergens op gebaseerd.

we hebben een 'bondscoach' die zelf nog nooit een 70 heeft gereden volgens mij. verder totaal onbekend was binnen de sport voor hij deze positie kreeg.
en raad eens waar hij trainde/zijn paarden staan?
raad eens waar anky traint?
raad eens wie allemaal in het team zitten?
of zou dat toeval zijn? :D

het wordt allemaal echt slim gespeeld daar, dat meen ik serieus (niet sarcastisch ofzo)
alleen zo jammer dat het ten koste gaat van de naam van Nederland in deze sport.

(en nee cer die was al niet goed maar dat is toch geen reden het nog slechter te laten worden??? zou een motivatie moeten zijn om nu eindelijk eens een winnend team samen te stellen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:42

Blijkbaar interesseert dat de mensen niet, die erover gaan.
Of kan iedereen zichzelf uitroepen tot bondscoach?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:45

quarterH schreef:
ik lees hier niemand die Anky aanvalt, alleen veel mensen die de keuze dat zij in het team zit niet goed vinden. wie daarvoor verantwoordleijk is mogen jullie zelf bedenken :P

waarom goede ruiters niet in het team zitten/niet gekwalificeerd zijn? omdat zij vooraf al hebben bedankt (zie verhaal van HT).
imo had de 'bondscoach' er ALLES aan moeten doen om deze jongens zo ver te krijgen mee te doen. dan was het een goede bondscoach geweest.

ik vind het opvallend dat de mensen die zeggen 'ik weet niks van western of reining af hoor' dezelfde mensen zijn die zeggen 'maar ze zal toch wel echt goed zijn anders was ze noooooit geselecteerd en ze kan goed rijden dus dat reining kan ze ook wel' : hoe naief kun je zijn en zoals ze zelf al zeggen, ze weten er niks vanaf, verzin dan ook geen mooie sprookjes ajb want die zijn nergens op gebaseerd.

we hebben een 'bondscoach' die zelf nog nooit een 70 heeft gereden volgens mij. verder totaal onbekend was binnen de sport voor hij deze positie kreeg.
en raad eens waar hij trainde/zijn paarden staan?
raad eens waar anky traint?
raad eens wie allemaal in het team zitten?
of zou dat toeval zijn? :D

het wordt allemaal echt slim gespeeld daar, dat meen ik serieus (niet sarcastisch ofzo)
alleen zo jammer dat het ten koste gaat van de naam van Nederland in deze sport.

(en nee cer die was al niet goed maar dat is toch geen reden het nog slechter te laten worden??? zou een motivatie moeten zijn om nu eindelijk eens een winnend team samen te stellen)

wat ben je tocch een heerlijk eerlijk mens!!!!
je schrijft precies hoe het zit !! en waar iedereen in reining wereld al lang tegen aanloopt