HumbleTalent schreef:Even een kleine opmerking naar alle reagerende bokkers die denken dat Anky mee draait in de Westerntop en dat zij zich blijkbaar op het hoogste niveau gekwalificeerd heeft: Dat is niet zo!
De kwalificatie van de westernsport loopt misschien anders dan bij de dressuur. Ten eerste bepaald bij ons de bondscoach wie in het team mag. In dit geval de heer de Jonge die het gepresteerd heeft om 2 van Nederlands beste ruiters zo hard voor het hoofd te stoten dat zij weigeren om in deze team opstelling mee te willen rijden voor het Nederlands team.
Ten tweede kan iedereen mee doen aan de CRI's. Aan de CRI's zijn geen kwalificatieeisen verbonden.
Wel veel andere eisen waar niet iedereen aan wil/ kan voldoen zoals leeftijd van het paard en een aardige beetje entree geld voor max 2 wedstrijden per jaar binnen NL.
Dan hebben we een B-kader en een A-kader. Voor het B-kader moet je minimaal 2x een 70 hebben gereden op een internationale CRI. Dit is de eis waaraan Anky voldaan heeft door in een matig deelnemersveld in Zweden deze scores te rijden. Dit zijn ook de enige keren dat zij een 70 wist te rijden. Voor het A-kader moet je minimaal 2x een 72 hebben gereden op een internationale CRI. Een eis waar Anky dus niet aan voldoet. Op dit moment sturen wij dus een net over het randje B-kader ruiter mee naar de WEG. Echter als ik kijk naar wie er verder in het B-kader zitten had ik me toch wel wat betere keuzes voor kunnen stellen. Waarom is bijvoorbeeld Willem Loomans niet geselecteerd?
Binnen het team is heel veel homulus geweest en ik denk dat het al heel wat is dat er uberhaupt nog een team gevormd kon worden onder het huidige beleid.
Een ander aandachtspuntje. Iedereen loopt wel te roepen over wat Anky voor de dressuur gedaan heeft en dat we onze handjes dicht mogen knijpen als Anky dat ook voor de westernsport wil doen. ECHTER Anky kon daadwerkelijk dressuur rijden en was top of the bill in haar klassement. Dat is wel even wat anders naar de top helpen dan als je in eigen land nog niet mee kan komen met de open ruiters en dan de westernsport omhoog moet/wil gaan helpen.
Overigens heb ik geen illusies dat Anky dat wil en is ze gewoon van plan ontzettend veel lol te hebben, maar ik vind net als het gros van de westernruiters dit een fout van de bondscoach.
Anky heel veel succes en plezier!
Amen!!