Vrouw overleden na val van paard in Kropswolde *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Re: Vrouw ernstig gewond na val van paard in Kropswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:02

Is er al meer nieuws?
Duimen draaien overuren hier. Wat verschrikkelijk toch allemaal!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:38

volgens mij gaat het al iets meer steady zeg maar, de druk blijft stabiel.
Ben benieuwd wanneer het niet meer kritiek is en ze haar laten ontwaken, dan zal het erom spannen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:48

Vind het wel raar dat mensen hier nu al kunnen zeggen dat ze er zwaar gehandicapt uit komt terwijl mensen die er tig jaar voor gestudeerd hebben dat nog niet kunnen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:48

ze is toch niet meer bijgekomen na de val?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:50

Wat ik begrepen heb uit de teksten is dat ze buiten bewustzijn was na de val. En nu wordt ze sowieso in coma gehouden vanwege de druk op dr hersenen omdat die wat gezwollen zijn..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:24

Cheveyo schreef:
ze is toch niet meer bijgekomen na de val?

Ze houden haar kunstmatig in slaap..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:24

ja dat weet ik maar ze is toch gevallen en niet meer bijgekomen daarna?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:27

Volgens mij niet want ze hebben haar vanaf toen in slaap gehouden zoals ik begreep uit de blog.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:47

Gelukkig blijft de druk in d'r hersenen nu stabiel.
Hopelijk herstelt de ''rest'' ook voorspoedig.

Is het een idee om de link naar 't blog op de voorpagina te plaatsen?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:16

annastasia schreef:

Persoonlijk vind ik dat je dan eerst toestemming moet vragen, het is een persoonlijke blog tenslotte.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:20

Lonan schreef:
annastasia schreef:

Persoonlijk vind ik dat je dan eerst toestemming moet vragen, het is een persoonlijke blog tenslotte.

Mee eens, dit is wel het andere uiterste gezien de privacy discussie eerder in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Gebruiker1 op 24-08-10 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:24

Dat snap ik ook wel. Maar lijkt mij niet dat het mijn/jullie taak is om aan de familie toestemming te vragen aan de familie.
Dat kan beter aan de moderators overgelaten worden.
Zeker om de vraag meerdere malen anders kan komen en dit ook als vervelend ervaren kan worden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:13

en ik vind het niemands taak om iemands blog te linken...
ik vind een blog privé, ook al is het voor iedereen leesbaar; er zo de nadruk op leggen vind ik niet nodig.
Die mensen worden al overspoeld met (uiteraard goedbedoelde) aandacht, ik denk niet dat ze onnodig nog meer in de spotlights hoeven komen te staan.
Mensen die geinteresseerd zijn kunnen in dit topic toch lezen hoe het gaat?
Dit was voor mij ook de reden om niet te quoten of aan bronvermelding te doen, zodat ze voor bokkers (bekenden uitgezonderd) gewoon anoniem zouden blijven.
Ik vind het dan ook echt jammer dat dit niet meer het geval is en ze nu ook van compleet vreemden een hart onder de riem gestoken krijgen, hoe goedbedoeld ook.
Maar goed, dat is mijn mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:39

opisop_shop schreef:
en ik vind het niemands taak om iemands blog te linken...
ik vind een blog privé, ook al is het voor iedereen leesbaar; er zo de nadruk op leggen vind ik niet nodig.
Die mensen worden al overspoeld met (uiteraard goedbedoelde) aandacht, ik denk niet dat ze onnodig nog meer in de spotlights hoeven komen te staan.
Mensen die geinteresseerd zijn kunnen in dit topic toch lezen hoe het gaat?
Dit was voor mij ook de reden om niet te quoten of aan bronvermelding te doen, zodat ze voor bokkers (bekenden uitgezonderd) gewoon anoniem zouden blijven.
Ik vind het dan ook echt jammer dat dit niet meer het geval is en ze nu ook van compleet vreemden een hart onder de riem gestoken krijgen, hoe goedbedoeld ook.
Maar goed, dat is mijn mening :)

Ik vind eerlijk gezegd ook een link niet netjes.

Maar dat onbekenden hen sterkte willen wensen, tja. Als je dat niet wilt of dat je het vervelend vind, is het misschien verstandiger de blog alleen voor vrienden zichtbaar te maken. Zolang een blog zichtbaar is voor iedereen, kun je reacties van vreemden verwachten.
Maar als ze dat als vervelend hadden ervaren, hadden ze het 'openbaar voor iedereen' er wel af gehaald, lijkt me?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:43

Ik denk dat als je niet wil dat iemand mee leest je de blog niet openbaar moet maken. Vind het wel vreemd dat er mensen zijn die meelezen heel normaal vinden zolang zij weten wat en waar de link is maar het plaatsen mag dan niet... Sorry, kan ik niet bij maar dat is mijn mening.

Ik hoop dat dit meisje er helemaal bovenop gaat komen!!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:44

Iets houdt mij ook tegen om op d'r hyves te reageren. Heb de blog gelezen en leef erg met ze mee maar daar op reageren ging me net iets 'te' ver. Ze kennen mij niet en weten vast wel van het bestaan van bokt af. Hierop kan ik mijn medeleven wel kwijt en ik duim uiteraard nog steeds (al is het van een afstandje) dat het allemaal mee zal vallen met de gevolgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:05

MamboBeach schreef:
Ik denk dat als je niet wil dat iemand mee leest je de blog niet openbaar moet maken. Vind het wel vreemd dat er mensen zijn die meelezen heel normaal vinden zolang zij weten wat en waar de link is maar het plaatsen mag dan niet... Sorry, kan ik niet bij maar dat is mijn mening.

Link is al geplaatst, maar hoeft om mij niet in de OP.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:24

Cheveyo schreef:
Yvonne, Volgens mij kan je met een kruisje onderin je post je hele reactie verwijderen ipv alleen je tekst aanpassen :-).

Nee kon niet.

Maar goed nu weer on-topic.

hier draaien de duimen overuren. Waarschijnlijk kun je pas over een jaar bepalen wat de definitieve schade is. Ik heb zelf in 1996 een hersenbloeding gehad en heel langzaam kwamen functies weer terug, ongebruikte hersencellen kunnen de functies van beschadigde hersencellen overnemen maar of dat gebeurd en hoe lang dat duurt dat zal de tijd leren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:20

Mindim schreef:
MamboBeach schreef:

Link is al geplaatst, maar hoeft om mij niet in de OP.

Weet ik, alleen ik zie het verschil niet, link staat in dit topic en blog is openbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:24

Edit; Ik snap die reacties niet..
Zelf lees ik elke dag bij en als ik zie hoeveel mensen van Bokt daar reageren, ben ik daar echt verbaasd over.
Zoveel lieve woorden.. en ik denk dat haar ouders zich daar juist extra door gesteund voelen.
Als ze daar zat van zouden worden of om een andere reden dit niet zouden accepteren, hebben ze altijd nog de keuze om de Blog privé te maken.
Ik denk dat zij elk sprankje medeleven en steun wel kunnen gebruiken nu.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:40

Ik denk dat ze er meer baat bij hebben dat jullie ze steunen en medeleven tonen dan dat jullie een beetje gaan ruziën/discussiëren in een topic als deze.. Vind het echt ongelofelijk dat altijd in zulke topics ruzie moet onstaan. Zullen we gewoon met z'n allen aan Miriam en haar familie denken? En duimen dat het goed komt?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:51

Jildau schreef:
Ik denk dat ze er meer baat bij hebben dat jullie ze steunen en medeleven tonen dan dat jullie een beetje gaan ruziën/discussiëren in een topic als deze.. Vind het echt ongelofelijk dat altijd in zulke topics ruzie moet onstaan. Zullen we gewoon met z'n allen aan Miriam en haar familie denken? En duimen dat het goed komt?

Helemaal mee eens, jammer genoeg is het adres van het ziekenhuis waarin Mirjam ligt ook niet bekend anders had ik zeker een kaartje gestuurd. Bekend of onbekend, volgens mij is medeleven tonen altijd een steun voor de familie en ook voor Mirjam zelf. Jammer dat ik geen kaartje kan sturen nu.
Ik heb geen idee hoe je op zo'n blog moet reageren maar kijk iedere dag naar updates en duim, hoop en bid dat het goed mag komen met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:55

Reacties op de blog zijn waarschijnlijk juist wel fijn voor de familie. Alle steun is fijn, van wie dan ook. Gewoon al weten dat je er niet alleen in staat en dat er mensen aan ze denken is fijn! Mijn moeder en zus sturen ook altijd kaartjes naar mensen van de kerk die ze niet kennen, maar waarvan in het kranje staat dat ze ziek zijn, of gewond oid. En dat wordt ook altijd heel erg gewaardeerd! En ik ben het ook met je eens Jildau, snap niet hoe dat nou weer kan in zo'n topic..

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:58

kan alleen maar hopen dat ze er zo goed mogelijk uit komt straks en wens haar en de fam. heel veel sterkte en kracht toe.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:16

Jildau schreef:

Helemaal mee eens. Ik kreeg zelfs een pissige PB omdat ik een opmerking maakte ontopic te blijven. Wat/Wie is er hier nu belangrijk en waar gaat het om? Volgens mij Miriam en haar familie die wel wat steun kunnen gebruiken.

Ging trouwens gisteren een buitenritje maken. Was de laatste tijd weer wat laks geworden met de cap. Zo van 'ach ik ga toch alleen stappen en hij is zo braaf de laatste tijd'. Doe hem toch maar weer standaard op. Het voorkomt toch nog (veel) meer letsel. Het valt me wel op dat ik dan toch veel ruiters/amazones tegenkom die geen cap op hebben.....gelukkig had zij er wel 1 op. Heel verstandig.
Gelukkig is ze tot nu toe stabiel, dat geeft wel hoop als ze het 'zo snel' als stabiel kunnen krijgen.