Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:43

Marjo_Wystan schreef:
als iedereen nou kijk en luistergeld op mijn rekening stort dan :)

Dat bestaat al een poosje niet meer,hoor, jongedame :Y)

Ontopic, heel vervelend allemaal wat hier gebeurt, alleen weet iedereen, die bij een boer staat, dat dingen op papier net ff anders zijn dan in het echt... Scheelt namelijk centjes, en als boeren ergens een hekel aan hebben is het, het uitgeven van centjes... En meestal gaat het goed, en soms gaat het fout...

( als de fiod hier mee zou lezen, zou het begrotingsgat allang dicht zijn :P )

KiWiKo

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:50

ik heb er 2 jaar met veel plezier gewoond............

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:18

breezy302 schreef:
Het verhaal wordt steeds vreemder.

Eerst vallen de klanten de TS aan die gewoon een nieuwsbericht plaatst en zeg nu zelf welke nieuwsberichten berusten nu op de waarheid die 100% klopt? Dan mogen mensen langskomen met vragen, ik ga daarop in en zeg ok ik kom wel. Dan mag er niemand meer langskomen, dan komt de eigenaar om te zeggen dat hij rust wil wat heel begrijpelijk is dan komt er opeens een aannemer langs die zijn beroep niet eens goed spelt..

waar zijn jullie nou allemaal zo bang voor?

Misschien heeft hij wel dyslectie, weet jij veel..

Wij weten zelf hoe het allemaal wél zit, en als mensen hier van iets anders uit willen gaan, tsja. Veel verander je daar toch niet aan blijkt wel uit dit topic!

En over dat nieuwsbericht, t wordt allemaal ZO raar neergezet. 'Een weiland in de buurt', is dus gewoon het weiland van stal..
En het is dus aan de eigenaren zelf of ze de paarden ergens anders neer zetten, of laten staan..
De gemeente weet het allemaal zo mooi te vertellen, net of zij andere onderkomens regelen.. Niet dus ;)
En het staat er ook zo, alsof alle paarden al weg zijn :=
Ik vind het maar raar. Dat de media blijkbaar alles maar kan 'vertellen', ook al is het niet waar :D

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:39

Dat heet de media.
Walchelijke instellingen die over de rug van andere proberen mooi weer te spelen.
Wat er in het nieuws staat moet je ook met 10 kilo zout nemen.
;)

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:41

Ook ik hoop dat er voor jullie allemaal snel een einde komt aan deze ellende...
En dat iedereen straks weer vrolijk op zijn paard mag rondhobbelen daar!

Knuf Madje

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:45

Frasier schreef:
( als de fiod hier mee zou lezen, zou het begrotingsgat allang dicht zijn :P )

staat dat op bokt dan?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:57

De gemeente heeft voorzieningen getroffen om je paard weg te kunnen halen. paarden zijn en worden niet door de gemeente verplaatst of verwijderd. De paarden mogen nog van dezelfde weides gebruik maken, zoals ze dat gewend zijn. Iedere eigenaar is zelf verantwoordelijk voor het zoeken naar evt. Vervangende huisvesting voor zijn/haar paard. De staleigenaar heeft toestemming om voor de paarden een tijdelijke schuilmogelijkheid in de weides te maken. De staleigenaar is verantwoordelijk voor de sanering van het met asbest besmette gebied op zijn terrein.
Dit is zoals het is. Tv West blijkt geen betrouwbare nieuwsbron. De gemeeentesite wel.
Eigenlijk is er verder niets meer over te melden, dus wil ik bij deze de topicstarter vragen om een slotje op dit topic aan te vragen bij de moderator.
In deze situatie zit niemand te wachten op sensatiezoekende buitenstaanders.
Groet, Jetta

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:02

Paarden weggehaald wegens asbest
gisteren 17:16

MIDDEN-DELFLAND - Zo'n 40 paarden in het gebied van De Stal in Schipluiden zijn vrijdag door de gemeente weggehaald vanwege asbest.

Bij sloopwerkzaamheden op het complex met paardenstallen en een aantal appartementen kwam eind juni asbest vrij. De paarden staan nu op een weiland in de buurt. Omdat het schoonmaken van het terrein nog veel tijd in beslag zal nemen, zullen de paardeneigenaren op zoek moeten naar een ander onderkomen voor hun viervoeters.

Eerder moesten bewoners van de appartementen al hun huis verlaten en raakten hun persoonlijke spullen kwijt door de asbestvervuiling.

Wilde jullie toch dit nieuwsbericht even niet onthouden. Het staat op westonline. Even een voorbeeld van een hele grote onwaarheid. West online heeft het bericht nog steeds niet aangepast.
Zie verder de eerdere reactie van Jetta.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:17

aparte is dat ik aan tv west heb gevraagd of ze dit svp willen aanpassen. Maar dat wordt gewoon niet gedaan.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:54

heel jammer. Bedoel zeker 3/4 van de info klopt niet en de andere kwart is nog niet zeker ;)
raar dat ze het niet aanpassen nu ze weten foutieve info te verstrekken...

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:08

easygoing schreef:
Ja dat lijkt mij ook maar volgens mij zijn de paarden door de gemeente verplaatst naar een tijdelijke wei van waaruit de paarden door de eigenaren verplaatst zullen gaan moeten worden naar een vaste stek. Het lijkt mij niet dat de gemeente de zorg over de huisvesting een lange tijd op zich wil en zal gaan nemen.

Dat hebben ze niet gedaan. Ik sta er zelf ook en weet precies wat er gaande is. De gemeente heeft voor een brug gezorgd zodat de paarden er vanaf kunnen worden gehaald.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:37

Sorry lees dat het al meerdere keren is verteld maar las het als eerst.. dus had eerst gereageerd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 16:24

HIhiii ja Sybje, het was inmiddels duidelijk. ;).
Toch bedankt.

Om even op het verzoek van Jetta in te gaan om een slotje aan te vragen, persoonlijk zie ik daar het nut absoluut niet van in.
Voor als nog zie ik geen sensatie zoekers in dit topic en met het oog op het feit dat tvwest hun verslaggeving niet aan past denk ik dat dit een mooi medium is om de andere kant van het verhaal wereldkundig te maken.In een situatie als deze zal er voorlopig geen rust gevonden worden ben ik bang en dan bedoel ik met of zonder dit topic.

Dit topic of ik zijn geen van beide de schuldige in dit verhaal (waar de schuld wel ligt laat ik in het midden) dus zie echt niet in waarom dit topic te sluiten.
Sorry.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:59

ik wil aan mijn stalgenoten vragen om dit topic juist wel open te houden. juist omdat er heel veel foute berichten de media in gaan. met dit topic kunnen de juiste berichten naar buiten worden gebracht en hoeft er dus niet gespeculeerd te worden.
zowel john als smd´ers kunnen kwijt wat ze kwijt willen en wat prive is blijft prive. hoe moeilijk de situatie voor ons allemaal ook is, hij is er nu eenmaal. er zijn genoeg mensen hier op bokt die niet op sensatie uit zijn, alhoewel die er genoeg zijn, maar er zijn er ook bij die oprecht mee leven en intresse hebben.
hulp kan vaak uit zeer onverwachte hoek komen en ik denk dat je in dit geval juist niet alle deuren moet sluiten.dit topic is wel de manier om eerlijke info binnen de paardenwereld naar buiten te brengen. mensen blijven toch wel raden wat er speelt. ze zullen dit hele verhaal heus niet vergeten met het sluiten van een topic. met speculeren krijg je juist heel veel verkeerde roddels de wereld in wat enkelt maar reputaties vernield.
ik als klant van smd heb besloten om geen enkele info via bokt naar buiten te brengen. ik zie van stalgenoten dat een aantal wel correcte info hebben gegeven wat alleen maar in het voordeel werkt van iedere betrokkene van smd.

het laatste wat ik hier over kwijt wil is dat er zo goed als mogelijk in deze situatie voor de paarden word gezorgt. elke paarden eigenaar doet wat binnen zijn of haar bereik ligt.

gr

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:44

Dat is nou een mooi en wijs antwoord van Amanda!!! Amen.

Niemand zit hier sensatie te zoeken en al hadden jullie het stil willen houden, de media brengt zulke dingen naar buiten........Daarnaast heb je altijd nog mensen die langsrijden en net misschien iets zien van een bord: Asbest.( misschien kan dat niet hoor, dus pin me niet aan deze opmerking vast, ben lang niet op de weg langs SMD gekomen ;) ), maar dan krijg je ook een roddelcircuit. Paardenwereldje is klein ;) .

Dus om open en eerlijk naar buiten te brengen wat er in grote lijnen speelt, zonder heel je doopceel te lichten, werkt in je voordeel. Het houdt gekke speculaties tegen, hoewel je dat niet altijd kan voorkomen ;) .
Er zullen altijd mensen zijn ( buitenstaanders ) met een "eigen" verhaal, dat houdt je niet tegen, maar door hier open en eerlijk te zijn, kun je die weer ontkrachten ;) .

Dat jullie als paardeneigenaren en de huurders in een rotsituatie zitten dat is gewoon duidelijk en heel vervelend en in en in triest.....
Begrijp dat jullie doen wat in je macht en bereik ligt om zo goed mogelijk in deze situatie voor je eigen paard en die van je stalgenoten te zorgen!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 09:52

Ik ben blij dat er nu ook mensen zijn dit het positieve van dit topic zien. Beide dames schrijven precies op wat ik ook vind en al een aantal keer verteld heb.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:27

Frasier schreef:
:D :D wat een soap dit!!

Nu komen er zelfs aannnemers op dit forum een beetje slachtofferrol spelen! Eerst krijgt de TS een bak stront over zich heen ( klantjes daar staan ws prima, wil niet dat er gemeen over de boer gesproken wordt) boer meldt zich vervolgens,sielug,sielug, en nu de aannemer! :D :D

Kijk, dat hele asbestgelul is gewoon een melkkoe van de regering, en dat snapt elke boer, en elke aannemer, maar je verrader slaapt niet, en ja, zeker in de paardenwereld, waar ze het licht in elkaars ogen niet gunnen, kom je een keer aan de beurt!

Nou, heb er nu een mooi stipje bij,dus ik lees deze soap wel bij!

Frasier, denk dat je een beetje kort door de bocht reageert. Asbestkanker is een heel erge rotziekte met een nog minder einde. Ik ken iemand goed die zo gestorven is, dus op zich zijn maatregelen om dat te voorkomen niet verkeerd.

Als je in de buurt woont wordt je vanzelf in contact gebracht met dit nieuws via de media.
Verder onthoud ik me van commentaar, ken de betrokkenen en de achtergronden niet, maar wens ze wel veel sterkte, zowel de eigenaren als de pensionklanten. :(:)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:42

Idd,mijn schoonvader is eraan overledenen een goede vriend vanmijn ouders, dus GELUL, is het zeker niet en zeker geen melkkoe-tje van de regering.
Je moet je schamen dat je dit durft neer te zetten Frasier, ga maar eens kijken op google: Longvlieskanker of Mesothelioom of op een medische site en ontdek de gevolgen door asbest -:(- .

Even een quote van een medische site:Wat is een maligne mesothelioom en hoe ontstaat het?
Een (kwaadaardig) mesothelioom, ook wel longvlieskanker of borstvlieskanker genoemd, is een specifieke longtumor, veroorzaakt door de inademing van asbest. Asbestvezels worden ingeademd en nestelen zich in de longvliezen. Daar prikkelen zij de bekledende cellen en bewerkstelligen zij dusdanige veranderingen, dat deze cellen in kwaadaardige tumorcellen veranderen.

Zoveel mensen die door werk met asbest zijn overleden. Mijn schoonvader had 10 collega's, allemaal dood door ASBEST!!! Mijn schoonvader heeft nog het langst geleefd, maar de rest was binnen paar weken of maanden weg.
De vriend van mijn ouders is gestorven en hij zag eruit als een concentratiekamp gevangene, totaal geen vlees meer, stikbenauwd. Die man heeft een lijdensweg van 6 maanden gehad. Hij was lasser geweest en had met een asbestdekentje moeten werken.
Echt ongepast die reactie!
Maar goed, pas als je hetzelf ondervindt dmv een vriend of familie die asbestkanker krijgt, dan zie je het pas schijnbaar in hoe gevaarlijk het is. Zo gaat het vaak met de mens....

Sorry Mod, maar dit moest ik even kwijt :o , z'on reactie op z'on ernstig gevolg van asbest zomaar wegschuiven, alsof de regering het verzonnen heeft als melkkoe, verder weer ontopic.

Daarom is het ook zo heel erg sneu en erg dat dit gebeurdt is.
Hoop dat de schade meevalt voor alle betrokkenen!
Maar goed zie mijn stukje 3 reacties ofzo hierboven ;)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:26

ik ben het eens met scheepie maar wil de eigenaar van de stal veel sterkte wensen,jullie hebben hier niet om gevraagd,en ik wil alle pensionklanten veel sterkte wensen.ik kan me voorstellen dat je emotioneel reageert,vooral als je er zo met plezier staat,ik hoop voor alle betrokkenen,dat alles gauw goedkomt,en ook voor de paarden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:29

ach weet je.......... beter nu effe ellende en die schuur weg....... over een maandje is dit hele verhaal over en kan John gewoon fijn verder gaan met zijn plannetje.

Voorlopig is hij lekker bezig met het opknappen van het terrein, en daar hoort het slopen van die schuur ook bij....... dat het mis is gegaan met de sloop en de afvoer, tja poep gebeurt!! en daar moet iedereen even mee leven.

komt goed, ik heb wel vertrouwen in John......

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 13:38

Ik hoop alleen wel dat hij het allemaal gaat redden met het oog op eventuele vergoedingen en boetes die er uit voort zouden KUNNEN komen vloeien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:39

daarvoor is altijd de aannemer verantwoordelijk......... die heeft de klus aangenomen :D en meestal zijn aannemers hier goed voor verzekerd.

Maar in het allerergste geval denk ik dat John wel een bouwverzekering heeft afgesloten..... hoop ik :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 13:48

Ik hoop het ook want mocht de aannemer niet verzekerd (of niet goed genoeg ;)) waar zal dan het geld vandaan moeten komen? Ik als leek op dit gebied denkt dat het dan uiteindelijk op de opdrachtgever neer zal komen.Dan is het nog de vraag in hoeverre de eventuele bouwverzekering alle kosten zal dekken.Hoop dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:51

in eerste instantie bij degene die de klus aangenomen heeft :)

moet John wel het afvoeren van het puin in de offerte hebben staan, dat dan weer wel. Duidelijk moet zijn dat er afgesproken is dat de aannemer het vuil afvoert, dan ligt het in zn geheel bij de aannemer.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 13:56

KiWiKo schreef:
in eerste instantie bij degene die de klus aangenomen heeft :)

moet John wel het afvoeren van het puin in de offerte hebben staan, dat dan weer wel. Duidelijk moet zijn dat er afgesproken is dat de aannemer het vuil afvoert, dan ligt het in zn geheel bij de aannemer.

Ja dat is waar idd.
Maar wat nou als de aannemer zijn verzekeringen niet goed voor elkaar heeft? Kunnen de bewoners en pensionklanten dan naar een vergoeding fluiten mochten ze daar recht op hebben? Ik hoop echt dat het voor deze mensen goed opgelost zal gaan worden.