Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:47

[/quote]

Misschien omdat er tegenwoordig een gigantisch aantal gestoorde en zieke geesten rondlopen?
De kans dat dit hele verhaal een ongelukje is, is zo onvoorstelbaar.....[/quote]

er zijn genoeg redenen om aan te nemen, dat dit dus gewoon kon gebeuren, een samenloop van omstandigheden , wat godzijdank niet dagelijks gebeurt) je zou zelf maar in de positie zitten en dan blinde doos, zieke geest, gestoord genoemd worden, dat je het bewust hebt gedaan.[/quote]

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Een aantal bokkers hebben blijkbaar zelf al beslist dat de vrouw schuldig, ziek en gestoord is. Ja ziek zal ze zijn na wat ze heeft meegemaakt en heeft gezien!!!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:47

ik kan haast niet geloven dat ze het expres gedaan heeft :S dan zou ze bewust de trailer niet goed moeten sluiten met het idee dan valt een paard eruit en sleep ik hem nog ff mee.... heel eng idee...maar goed er bestaan veel rare mensen op de wereld...vind het hoe dan ook verschrikkelijk voor het paard, hoop ook echt dat die gelijk dood was bij de val!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:48

Als je het filpmje gezien hebt dan heb je ook gezien dat ze door een aantal bochten is gegaan. Bloedspoor wijkt hier ook. waarom heeft ze dat dan niet gezien in dr spiegels? Lijkt me toch redelijk opvallend een bruin iets achter je trailer. Maar goed ..

smeetjoew

Mag toch wel een beetje kritisch zijn? Damn. Ik zeg toch helemaal niet dat ze ziek, gestoord, etc is? Ik vind dat als ze met opzet heeft doorgereden. Dus zelf even goed lezen voordat ik weer de schuld krijg.

En trouwens, wat is er mis met een beetje kritisch vragen en reageren?

Ik vraag me gewoon af of het mogelijk was geweest dat ze echt helemaal níets heeft gehoord, gezien of heeft gevoeld. Ik kan me dat slecht voorstellen. Maargoed.

FriesRoosje

OMG :n

Echt zo vreselijk voor het paard.
Wat zal dat arme dier een pijn hebben gehad |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:49

smeetjoew schreef:
Mag toch wel een beetje kritisch zijn? Damn. Ik zeg toch helemaal niet dat ze ziek, gestoord, etc is? Ik vind dat als ze met opzet heeft doorgereden. Dus zelf even goed lezen voordat ik weer de schuld krijg.

Ik vraag me gewoon af of het mogelijk was geweest dat ze echt helemaal níets heeft gehoord, gezien of heeft gevoeld. Ik kan me dat slecht voorstellen. Maargoed.

Nou ik vind jouw reactie echt niet netjes.
Maar jouw reactie niet als enige...

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:50

OMG, hoe kán zoiets gebeuren?

Vind het een raar verhaal dat ze niks doorhad. Zou het ook raar vinden als ze het wist en express doorreed...Dilemma, het blijft vreemd :+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:51

Hoezo niet netjes, ik speculeer enkel een beetje. Beetje kritisch discussieren. Is dat niet toegestaan? Ik heb alleen maar aangehaald dat ik haar niet goed bij d'r hoofd vind als ze door had gehad dat er een knol achter d'r auto sleepte met een rotgang en ze besloot door te rijden. Misschien vind jij dat niet, maar ik wel. Mag ik vinden.

En bovendien wordt er al 100 keer ziek/gestoord genoemd en nu ik het zeg ben ik ineens niet netjes??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:52

smeetjoew schreef:

Jij mag kritische vragen stellen en je hebt antwoord gekregen wat je niet wilt aannemen :P Dus ja, dan krijg je inderdaad opmerkingen.. :D

Vrachtwagens rijden ook wel eens iets of iemand aan zonder het door te hebben. Het ligt er maar net aan waar je je bevind op het moment dat de vrachtwagen voorbij komt..

En ik vind het ongehoord dat mensen er maar vanuit gaan dat deze mevrouw het expres gedaan zou hebben.. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje..

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:52

smeetjoew schreef:

Je mag best je vraagtekens hebben.
Maar ga zelf na, denk je echt dat iemand dat express doet.
Ik ga daar niet van uit.
En als je zulke opmerkingen plaats kan je verwachten op een weer woord.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:56

En ik stel mijn vraagtekens bij dat "ongeluk".
Ik kan het me echt niet voorstellen dat er een paard uit de trailer vált, die een enorme smak uit de trailer maakt, stennis schopt de eerste aantal meters, het paard ernaast ook niet duf blijft staan en het verwonde beest over de straat klettert, lichaamsdelen eraf scheuren en er vervolgens een 3km lang bloedspoor over de weg gaat (die in bochten prima te zien zijn als je even in je spiegel kijkt) en in bochten het paard wel móet uitzwaaien wat dus ook weer in je spiegels te zien is.

Ik vraag me dan af hoeveel er dan moet gebeuren voordat die vrouw uberhaupt iets merkt?

Nikkielvis: ja, best, geen moeite mee met dat weerwoord. Maar dat is geen weerwoord van discussie, maar gewoon een uiting dat mijn opmerkingen niet netjes zijn, nergens op slaan etc. Dat is geen discussieren meer, terwijl ik dat wel doe. Da's gewoon weer gelijk op de man aanvallen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:56

:oo

Sprakeloos!
Ik heb ook het filmpje gezien, daarin werd wel gezegd dat het paard dood was toen het de weg raakte, laten we het hopen zeg !

;(

Maar idd, als je een bocht doorgaat, dan zie je dat toch? Je kijkt toch regelmatig in je spiegels?
Onvoorstelbaar...

Shir89

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:57

Ik durf het filmpje gewoon niet te kijken. Wat vreselijk voor dat paard!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:57

smeetjoew schreef:
Ik kan het me echt niet voorstellen dat er een paard uit de trailer vált, die een enorme smak uit de trailer maakt, stennis schopt de eerste aantal meters, het paard ernaast ook niet duf blijft staan en het verwonde beest over de straat klettert, lichaamsdelen eraf scheuren en er vervolgens een 3km lang bloedspoor over de weg gaat (die in bochten prima te zien zijn als je even in je spiegel kijkt) en in bochten het paard wel móet uitzwaaien wat dus ook weer in je spiegels te zien is.

Heb je het filmpje gezien? Daarin werd namelijk verteld dat het paard dood was toen die de weg raakte ;)

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:58

Wie de "schuldige" is, maakt voor het paard niet meer uit.
Die heeft waarschijnlijk erg geleden en is dood, een afschuwelijke dood!
Ik word hier alleen maar heel erg verdrietig van.

Marjo

Shir89 schreef:
Ik durf het filmpje gewoon niet te kijken. Wat vreselijk voor dat paard!!

In het filmpje is het bloedspoor te zien, en een aantal fotos van lichaamsdelen, een hoef en een romp.
Geen hoofd ofzo, of ingewanden ;) Opsich valt het wel mee.

Onali

Marjoow, dat denken ze dat hij bij de klap dood was. Zeker weten doen ze het niet ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:59

IndianLady schreef:
Marjoow, dat denken ze dat hij bij de klap dood was. Zeker weten doen ze het niet ;)

Laten we het hopen... Arm dier :(:)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:00

smeetjoew schreef:

Ik vraag me dan af hoeveel er dan moet gebeuren voordat die vrouw uberhaupt iets merkt?

Nikkielvis: ja, best, geen moeite mee met dat weerwoord. Maar dat is geen weerwoord van discussie, maar gewoon een uiting dat mijn opmerkingen niet netjes zijn, nergens op slaan etc. Dat is geen discussieren meer, terwijl ik dat wel doe. Da's gewoon weer gelijk op de man aanvallen.

Dan vraag ik me af.
Waar in deze opmerking de discussie zit.
Jij maakt er geen discussie van je zegd gewoonweg dat het niet kan dat je niks hoort.

noviceh

Stravero schreef:
En het zeiltje dicht is echt verschrikkelijk voor je paard, dan wordt het snikheet in de trailer! Je moet er eens zelf in gaan staan met 2paardstrailer, paard links, jij rechts. Zeiltje dicht en rijden. Zul je meemaken hoe warm je het ervan krijgt. Ons zeiltje is áltijd open. Hoe koud het ook is buiten. Paarden hebben FRISSE LUCHT nodig!
Dit is ook erg kort door de bocht. Hoe warm het ook is buiten, bij mijn paard gaat altijd het zeiltje dicht. Weliswaar met tochtgaten aan beide kanten, maar hij gaat dicht. Als ik dit niet doe hangt mijn paard voorin de trailer omdat ze bang is van verkeer wat achterop komt rijden. Neem bijvoorbeeld vrachtwagens en zandauto's die rijden er praktisch bovenop.

Er is verder al een hoop gezegd in dit topic. In Amerika zijn de omstandigheden heel anders. Er wordt nergens wat over de weersomstandigheden gemeld, de weg kan icm de banden weer andere geluiden voortbrengen, men gebruikt daar andere auto's en trailers en ik neem aan dat het lang niet zo dichtbevolkt is als Nederland. Buiten dat, als je gezellig aan het kletsen bent in de auto met de radio een klein beetje aan, dan zijn 3 kilometers zo verstreken. De dierenactiviste in het filmpje laat mij een typisch Amerikaans beeld zien: er moet een schuldige aangewezen worden, er moet een rechtszaak komen en er moet iemand veroordeeld gaan worden. Kijkt mi ook niet verder dan haar neus lang is.

Uiteindelijk is het natuurlijk ontzettend sneu dat het dier op deze manier aan zn einde is gekomen.

baroen

smeetjoew schreef:

wat jij doet, is je een voorstelling maken van het gebeuren, dat kun je niet op die manier, want je was er niet bij, kan heel goed, dat het dier er niet compleet uit lag ( dus daar ga je met je uitzwaaien) kan ook dat het dier direct dood of buiten bewustzijn was, ( dus stennis schoppen? ) lichaamsdelen die eraf scheuren? een hoef en stuk onderbeen dus.. kan ook aan het eind losgekomen zijn door de schuring.
de zon op de weg? zodat je helemaal niet duidelijk ziet dat je een spoor nalaat?

ik bedoel dus gewoon, dat, als je je eigen verhaal er van maakt, je dingen idd niet goed voor kunt stellen, maar dat moet je dus niet doen. je was er niet bij en de info die gegeven word, is ook niet afdoende daarvoor.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:01

Marjoow schreef:
Heb je het filmpje gezien? Daarin werd namelijk verteld dat het paard dood was toen die de weg raakte ;)

Jep en het is helemaal niet zeker dat hij op slag dood was. ;) ;)

Nikkielvis: er staat toch duidelijk in "ik vraag me af", "stel mijn vraagtekens", "kan het ME niet voorstellen"......................

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:02

smeetjoew schreef:
Marjoow schreef:

Jep en het is helemaal niet zeker dat hij op slag dood was. ;) ;)

Nikkielvis: er staat toch duidelijk in "ik vraag me af", "stel mijn vraagtekens", "kan het ME niet voorstellen"......................

Maargoed, jij zegt ook dingen die ook helemaal niet zeker zijn ;)
Want jij zegt dat dat andere paard eigenlijk ook druk had moeten doen, maar daar werd ook niets over gezegd ;)

Verder ben ik het helemaal eens met noviceh :)

iirrssjjee

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:05

Eventjes nog iets, als wij zeggen dat we ons niet kunnen voorstellen dat ze het niet gemerkt heeft, wil dat niet gelijk zeggen dat wij vinden dat ze met opzet is doorgereden...
Dat maken jullie ervan ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:06

baroen schreef:
wat jij doet, is je een voorstelling maken van het gebeuren, dat kun je niet op die manier, want je was er niet bij, kan heel goed, dat het dier er niet compleet uit lag ( dus daar ga je met je uitzwaaien) kan ook dat het dier direct dood of buiten bewustzijn was, ( dus stennis schoppen? ) lichaamsdelen die eraf scheuren? een hoef en stuk onderbeen dus.. kan ook aan het eind losgekomen zijn door de schuring.
de zon op de weg? zodat je helemaal niet duidelijk ziet dat je een spoor nalaat?

ik bedoel dus gewoon, dat, als je je eigen verhaal er van maakt, je dingen idd niet goed voor kunt stellen, maar dat moet je dus niet doen. je was er niet bij en de info die gegeven word, is ook niet afdoende daarvoor.

Aan de verwondingen op z'n romp te zien is hij wel degelijk voor een groot gedeelte uit de trailer gevallen.
Kan zijn dat het direct buiten bewust zijn is, maar als hij met z'n hoofd vast zat aan halster en halstertouw bestaat de kans dat hij geen klap op z'n hoofd heeft gehad en wel degelijk een x aantal meters bij bewustzijn was.
En het lijkt me niet dat een onderbeen los laat als je stil staat..... Die vrouw in de film vertelde ook dat er delen in de tuinen lagen van mensen, dus er is wel degelijk tijdens de rit wat losgegaan. ;)
Zon op de weg verblind niet direct hoor....

Dus zo'n eigen verhaal maak ik er niet van. Ik som gewoon dingen op die feitelijk gebeurd zijn.

Maargoed, ik stop er nu even mee.