Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:42

themuisje schreef:
Ollie23 schreef:
Ik heb al op eerdere topics gelezen dat de nakomelingen van P&P helemaal niet bijzonder zijn.

en wat heeft dat dan te maken met he feit dat het ontzettend zonde is voor dit beestje die ontzettend veel voor de ponysport gedaan heeft??

Dat heeft het ook niet. Ik reageerde op de reactie van Sarabande. Dat P&P nog waardevol zou zijn voor de dekdienst. Ik denk dat je de pony daar geen plezier mee doet, gezien de ernst van zijn blessure.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:43

wat heeft hij de fam fokker gebracht dan ! Ze hebben (denk ik want dat heb ik ze niet gevraagd) heel veel energie en geld gestoken in de rechtzaken en onderhoud van een pony die ZIJ niet onder de verdoving wilden laten lopen.
Hij heeft de fam van baalen wel veel gebracht.
Ik kan me voorstellen dat de fam fokker nu eens rust willen hebben en het hele geval achter zich willen laten.
soms is het tijd om afscheid te nemen , hoe pijn dat ook doet.

Ik kan je wel vertellen dat als ik hier een pony heb die afgekeurd word hier ook niet blijft.
En nu kunnen alle penny's over mij heen vallen , zo werkt het in de real world

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:43

Hij was ook lollig bedoeld, vandaar de smiley erachter.....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:44

pietsie schreef:
wat heeft hij de fam fokker gebracht dan ! Ze hebben (denk ik want dat heb ik ze niet gevraagd) heel veel energie en geld gestoken in de rechtzaken en onderhoud van een pony die ZIJ niet onder de verdoving wilden laten lopen.
Ik kan me voorstellen dat de fam fokker nu eens rust willen hebben en het hele geval achter zich willen laten.

Ik kan je wel vertellen dat als ik hier een pony heb die afgekeurd word hier ook niet blijft.

_/-\o_ zou willen dat ik het zo kon verwoorden!

KiWiKo

themuisje schreef:
KiWiKo schreef:
dit is niet zomaar een paard............ dit is een paard wat zijn lijf gegeven heeft voor die kinderen...........

en ja, ik ben hier best wel een beetje emotioneel onder........... want dit heeft hij niet verdient

dat snap ik ook maar al te goed! heb ook zo'n gouden juweeltje onder mijn kont die het een en ander voor de sport gedaan heeft. en we zouden hem ook zeker kopen als we het geld hadden. maar dat hebben we niet. en ik vind het dus nogal over 1 kam geschoren dat je zegt dat je niet voor je dier voelt. als het weer weggaat. en je hem niet terug koopt. in welke staat dan ook. en ik vind dat ook heel moeilijk te begrijpen. maar ik zou wel respect voor hun keuze kunnen opbrengen! want zoals je zelf eerder zij, ze kunnen er in principe niets mee.

rij jij in het A kader?????? en heeft pa net een oude ponie verkocht voor 160.000 euro??????? of heeft je pa ooit zulke bedragen kunnen betalen voor een ponie?????

als je zulke bedragen kan betalen kan je het dier ook op deze veiling kopen, voor de 500 tot 1000 euro die hij op gaat brengen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-05-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Die clown heb ik nooit begrepen ;)

Waves

KiWiKo schreef:
misschien heeft marialva nog wel een duizentje of twee op de bank..............

:') Gelukkig heb je je gevoel voor humor nog

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:45

nee :) maar moet dat dan om een beetje verstand van de real world te hebben? ponylief is namelijk wel 2e op de iperial riding cup enz geworden :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:46

themuisje schreef:
pietsie schreef:

_/-\o_ zou willen dat ik het zo kon verwoorden!

helemaal gelijk.......... de slager is je beste vriend op dat soort momenten............ en dat meen ik serieus...

als ik het geld had liggen had ik er woensdag geweest, en dan had ik het dier zo weggebracht

Naomi_unique

KiWiKo schreef:
dit is niet zomaar een paard............ dit is een paard wat zijn lijf gegeven heeft voor die kinderen...........

en ja, ik ben hier best wel een beetje emotioneel onder........... want dit heeft hij niet verdient

Ik ben het helemaal met je eens hoor, dit heeft hij niet verdient!

taormina

Veel geld zal hij niet meer opbrengen nu hij cronisch kreupel is,17 jaar oud en ook niet meer kan dekken.Vind eigenlijk dat de fam. van Baalen hem maar moet kopen en hem een goede oude dag ,lekker overdag in de wei moeten bezorgen.
De pony heeft hen ook geen windeieren gelegd door de jaren heen dus dit is wel het minst wat je voor Power kunt over hebben.
Vraag me wel af waarom hij geveild word?Is de fam. Pasch faillet ofzo?
Laatst bijgewerkt door taormina op 24-05-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:47

als ik het goed begrijp, heeft de fam.Fokker P&P,als zijnde SPORTpony, voor 160.000 euri's van de fam.Pasch gekocht.
daar P&P niet goed meer bleek, wilden de fam.Fokker de koop ongedaan maken,danwel de kosten op de fam.Pasch verhalen.
zit ik goed tot zover?
dan is het imo vrij logisch dat de fam.Fokker P&P niet WEER kopen, voor beduidend minder geld om er vervolgens niets aan te hebben.
en vanwege de geschillen tussen de fam.Fokker en de fam.Pasch staat P&P tijdelijk bij stal Korenbloem?

correct me if i'm wrong...

overigens ga ik wel weer met KiWiKo mee, en is het in en in triest dat de fam.Fokker danwel de familie's van de andere kindjes die op P&P's rug de wereld hebben mogen ontdekken, P&P de dupe laten worden van dit gevecht...
Laatst bijgewerkt door timilon op 24-05-10 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:49

Rectificatie: Kiwiko: neem een hele fles en niet alleen een neut ;) ! Ontspan, relax, dit is niet goed voor je hart.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:50

als de Fokkers, Pasches, en van Baalens het in dit geval af laten weten......... is het in en in triest gesteld met hun.........

ik hoop woensdag middag anders te lezen!!.........

996981

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:52

praten in de ik vorm zou een stuk minder ''dwingend'' over komen ;) ik kan er namelijk best bij komen als de fam. fokker hem niet koopt. van de van baalens en pasches zou ik het erger vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:53

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

In mijn ogen een geval van een dier dat de dupe wordt van menselijke oneerlijkheid...

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:56

kiwoka ik ben het met je laatste zin zeker eens....dit heeft de pony niet verdient , het is een hele nare geschiedenis waar een paar mensen zeker wel wat te verwijten valt.
Maar het feit ligt er nou eenmaal.
Maar als alle mensen hun paarden terugkochten van de verzekering als ze afgekeurd waren , dan was er ook geen paardevlees in de schappen (grapje)
p&p was een genot om te zien , heeft de ponysport veel gebracht ,is een legende wat dat betreft en ja...dan komt de menselijke (noem het hebbelijke )kant erbij van steeds meer.
Helaas is het zo gelopen met p&p en hij verdient zeker een fijne oude dag als dat mogenlijk is, maar vergeet niet dat er veel paarden zo eindigen die misschien niet zo beroemd zijn maar zeker zo geliefd!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:57

Ik denk wel dat P&P een goed adresje krijgt hoor, zat mensen willen zo'n pony om alleen maar naar te kijken ;) (en te kunnen zeggen dat hij bij hun staat ;)). En er zijn vast wel mensen die hem willen zonder dekken/rijden :) (en al helemaal voor prijzen tussen 500-1000, al lijkt het me sterk dat hij daarvoor weg gaat, en anders wil ik hem hier ook wel zetten hoor voor die prijs ;))Nee of de fam. Fokker hem nu koopt of niet, wat doet het er toe, dat betekent niet dat hij niks voor hen betekend heeft. Zo werkt het gewoon niet altijd op prof.stallen of mensen die met de sport bezig zijn, niettegenstaande dat het voor het meisje mss een heel ander iets is, gaat om een pony waar je een band mee hebt, mee gwerkt hebt, dus die zal er vast wel anders over denken (ik las hier ergens krokodillentranen, maar zo werkt het gewoon niet bij een kind). Geld hebben ze vast, maar als ze met dat geld een toppertje kunnen kopen die het wel goed doet in de sport.... Of ze hem nu wel kopen of niet, hij komt vast wel goed terecht :).

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:58

haha kiwoko ik bedoelde met je laatste zin ....dit heeft hij niet verdient

maar het topic gaat zo hard

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:58

Maak daar maar gerust: nog wel meer geliefd van. P&P is gewoon jarenlang een goudmijntje geweest. Zodra hij zijn diensten geleverd had en er kon fiks geld aan hem verdiend worden, dan verhuisde hij linea recta weer ergens anders heen.

Puur om sportprestaties, weinig met liefde te maken in mijn ogen..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:00

pietsie schreef:
kiwoka ik ben het met je laatste zin zeker eens....dit heeft de pony niet verdient , het is een hele nare geschiedenis waar een paar mensen zeker wel wat te verwijten valt.
Maar het feit ligt er nou eenmaal.
Maar als alle mensen hun paarden terugkochten van de verzekering als ze afgekeurd waren , dan was er ook geen paardevlees in de schappen (grapje)
p&p was een genot om te zien , heeft de ponysport veel gebracht ,is een legende wat dat betreft en ja...dan komt de menselijke (noem het hebbelijke )kant erbij van steeds meer.
Helaas is het zo gelopen met p&p en hij verdient zeker een fijne oude dag als dat mogenlijk is, maar vergeet niet dat er veel paarden zo eindigen die misschien niet zo beroemd zijn maar zeker zo geliefd!!

Nee maar alleen omdat het hier om power and Paint gaat wordt er een veiling gedaan krijg ik het idee, als het de welsh pony van de buurman bij wijze van spreken dan was ie allang geslacht... Power and paint verdiend een goed tehuis waar hij zijn oude dag kan slijten, en niet een veiling waar mischien iemand hem koopt waar hij vervolgens weer ingespoten zal worden en alsnog op concours gaat ofzo...
En de mensen die P&P in bezit hebben gehad hebben er veel geld voor betaald, en veel mee gewonnen, maar hebben vast en zeker ook veel van die pony gehouden! Dat heeft niets met wel of niet verkopen te maken...
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 24-05-10 22:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:01

KiWiKo schreef:
als de Fokkers, Pasches, en van Baalens het in dit geval af laten weten......... is het in en in triest gesteld met hun.........

ik hoop woensdag middag anders te lezen!!.........

Maar waarom kan hij niet gewoon leuk bij andere mensen staan, gezin ofzo. Ik heb ooit een wedstrijdpony gehad, met 17 bleef die lekker thuis, maar elke dag merkte je gewoon dat hij er niks aan vond, stond de vrachtwagen klaar dan werd hij onrustig, aaaals hij dan al eens meemocht dan was het feest, liep hij te stuiteren, mss is het wel helemaal niks om zo'n dier op zo'n stallen op pensioen te zetten. Eerlijk gezegd zou ik hem gewoon rust gunnen, ver weg van al dat gedoe. Het zal hun vast wel wat doen het feit dat hij nu zo geveild wordt, en tja of het nu triest is of niet...
Gewoon duimen dat hij het beste plekje krijgt, waar het ook mogen zijn :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:02

Maar waar moet die pony dan op concours? Iedereen kent em toch?

996981

Mindfields schreef:
Maak daar maar gerust: nog wel meer geliefd van. P&P is gewoon jarenlang een goudmijntje geweest. Zodra hij zijn diensten geleverd had en er kon fiks geld aan hem verdiend worden, dan verhuisde hij linea recta weer ergens anders heen.

voor de ouders mischien niet. maar de meisjes die hem reden hebben écht wel een band met zo'n pony gekregen hoor! voor een kind werkt dit nu eenmaal anders ;)

sarabande

Mindfields schreef:

Dit raakt idd de kern van de emoties hier. Dier heeft keer op keer alles gegeven, waar kinderen en ouders glorieuze momenten van gehad hebben, en daar is grof geld mee verdient.
Dat maakt het zo schrijnend, dat er geen enkel respect blijkt te zijn bij diegenen die er zoveel aan verdient hebben.