Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:27

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Nathalie w op 21-05-10 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:32

Dat was een paar pagina's eerder ook geplaatst :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:34

mwah, ben ik dan de enige die het paard ook rustig op zijn eigen manier omhoog zou laten komen, zonder dat iedereen gelijk omheen staat te springen?

manier van inladen is bagger, maar goed.
hoe denk je dat ze slachtpaarden inladen of paarden uit natuurgebieden.

ik praat verder niemand goed, maar als de fokker goed de beestjes had verzorgd was er dan niets gebeurd?

helaas leven we in nederland met een idiote wetten, bedacht door ambtenaren op een kantoor.
politie kan bijna niets doen, aid moet wachten tot paarden halfdood zijn.

en als er wat gebeurt, dan staat half bokt te schreeuwen.
maar als er over 2 maanden een topic staat met dat er paarden op sterven liggen bij diezelfde fokker, dan staat bokt weer te schreeuwen waarom er niemand wat doet.

de aid zal het allemaal wel weten, helaas hebben ze er een stel dombo's bijlopen die waars alleen maar koeien gewend zijn.

verder is dit filmpje alleen gemaakt uit oogpunt van de fokker, zou er graag meer van willen weten.
van beide standpunten.

gelukkig heeft het paard klinische zorg, dat is eigenlijk het enige wat voor mij op dit moment telt.

Nathalie w

Re: Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:37

Nicolletje, oke heb ik het over het hoofd gezien.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:38

Citaat:
mwah, ben ik dan de enige die het paard ook rustig op zijn eigen manier omhoog zou laten komen, zonder dat iedereen gelijk omheen staat te springen?

Niet als het dier vast ligt met in dit geval zijn been, nee dan zou ik zorgen dat het dier blijft liggen en er gereedschap gehaald kan worden om te zorgen dat het dier losgemaakt kan worden.

Lijkt me fijn voor jouw paardje zeg, als het arme dier vastligt in zijn box (en dan heb ik het over gewoon vastliggen en nog niet eens met een been klem liggen tussen de spijlen) dan laat je hem gewoon maar liggen tot hij zelf loskomt. Lekker slim.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:38

Ik heb het filmpje gezien en ik word helemaal misselijk..

Ik ben iemand die echt niet snel onder de indruk is, open beenbreuk bij ( inmiddels overleden ) paard, opengelegd been na slachting etc..

Maar dít paard!! Het dier heeft gewoon PIJN, enorme pijn! Je ziet het bloed er gewoon uitstromen! En er is nou niet een helder licht bij de AID die denkt: "HEE! Laat ik dat paard eens vangen en het been afbinden, anders bloed hij misschien wel een beetje leeg en gaat hij dood!!" :)*

NEE! We steken een peuk op en met de handen in de zakken gaan we als een stel debielen staan kijken!!

Ik vind het een SCHANDE! En zoals gezegd, ik ben niet snel onder de indruk, maar gottegot, wat een AANFLUITING!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:41

easygoing schreef:
Citaat:

Niet als het dier vast ligt met in dit geval zijn been, nee dan zou ik zorgen dat het dier blijft liggen en er gereedschap gehaald kan worden om te zorgen dat het dier losgemaakt kan worden.

Lijkt me fijn voor jouw paardje zeg, als het arme dier vastligt in zijn box (en dan heb ik het over gewoon vastliggen en nog niet eens met een been klem liggen tussen de spijlen) dan laat je hem gewoon maar liggen tot hij zelf loskomt. Lekker slim.

sorry, heb het niet goed kunnen zien en dus ook niet of het vastlag.

en val niet gelijk aan op mijn paardje, danku
ik zeg alleen wat ik zie en wat mijn mening daarover is.
daar kun je normaal op reageren zonder gelijk iemands hebben en houden erbij te betrekken :)

en voor jouw info, mijn paard is idd met een koppel wilde paarden ook zo een vrachtwagen ingejaagd voordat ze bij mij kwam.
en nee, ik ben het daar ook niet mee eens. ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:42

Als de AID zulke zware eisen stelt aan het houden en vervoeren van paarden waarom komen ze die regel zelf dan niet na???
Ga lekker zitten roken waar paniekerige paarden rondlopen,kom gewoon in actie met je luie hol zou ik zeggen.
Ze zouden haast hebben met inladen vanwege een brullende eigenaar??? daarom zit de helft van die kerels lekker te chillen op een kuilbaal en de hele boel rustig te aanschouwen, en sorry maar ik vind dat die eigenaar zich nog netjes houd (kan het nog zo'n tokkie zijn), die ventjes zijn namelijk nog steeds bezig met een ander zijn eigendom (en die eigendommen zijn ze niet aan het helpen in dat filmpje......de situatie word alleen maar erger).

En dan die vrachtwagen,ding ziet er niet uit!!! bovendien.....willen ze daar 20 paarden los inzetten??? wat denk je watvoor paniek er uit breekt als al die beestjes hutje mutje staan,en dan heb ik het nog niet eens over de risico's om op deze manier het verkeer in te gaan met zo'n volle vrachtwagen met losse lading.

Het kan nog zo terecht zijn dat deze beestjes in beslag worden genomen, maar doe het dan in ieder geval op een fatsoenlijke manier.
Die hele regels en eisen van de AID kun je toch niet meer serieus nemen na dit gestuntel van onwetende figuren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:45

Het is niet de eerste keer dat de AID de fout ingaat, er zijn meerdere verhalen bekend over paarden die in beslag waren genomen en er uiteindelijk berooider af waren gekomen na het transport van de AID..

Ik kan het gewoon niet geloven dat ik hier zo kwaad om kan worden, zo'n onrecht ten opzichte van de dieren in dit geval! :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:47

Tallie, het gebeurt niet vaak, maar ik voel 200% met je mee, ik werd hier ook zo WOEST om! -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:49

manic schreef:
Van de website van de AID mbt paardenmarkten:

Welzijn
De welzijnseisen waaraan het vervoer van paardachtigen moet voldoen, zijn vastgelegd in de Transportverordening. Zieke of gewonde paarden, ezels en pony’s mogen niet vervoerd worden. Ook moeten er een vervoersvergunning en een vakbewaamheidsdiploma aanwezig zijn bij het transport. De vervoerder moet door middel van vervoersdocumenten onder andere de plaats van zowel vertrek als bestemming kunnen aantonen. Tot slot moet vervoermiddel waarin de paarden worden vervoerd voldoen aan de gestelde eisen. De veiligheid van de paardachtigen moet gegarandeerd zijn, ze mogen zich niet kunnen verwonden.

http://www.aid.nl/paardenmarkten.htm

Ik zie wel wat er daarna gebeurt. Niks. Die vent blijft gewoon lekker op een baal kuil zitten wachten tot dat paard zich weer omhoog wurmt, zijn voet kapot trekt en vervolgens op 3 benen wegstrompelt.

dan wil ik nog niet eens weten wat er zou gebeurd zijn als het dier zou opgestaan zijn en de voet had blijven vastzitten in het hek ..dier in volle paniek aan de haal met een afsluiting aan zijn been !!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:53

besita schreef:
manic schreef:
Van de website van de AID mbt paardenmarkten:

Welzijn
De welzijnseisen waaraan het vervoer van paardachtigen moet voldoen, zijn vastgelegd in de Transportverordening. Zieke of gewonde paarden, ezels en pony’s mogen niet vervoerd worden. Ook moeten er een vervoersvergunning en een vakbewaamheidsdiploma aanwezig zijn bij het transport. De vervoerder moet door middel van vervoersdocumenten onder andere de plaats van zowel vertrek als bestemming kunnen aantonen. Tot slot moet vervoermiddel waarin de paarden worden vervoerd voldoen aan de gestelde eisen. De veiligheid van de paardachtigen moet gegarandeerd zijn, ze mogen zich niet kunnen verwonden.

http://www.aid.nl/paardenmarkten.htm

Ik zie wel wat er daarna gebeurt. Niks. Die vent blijft gewoon lekker op een baal kuil zitten wachten tot dat paard zich weer omhoog wurmt, zijn voet kapot trekt en vervolgens op 3 benen wegstrompelt.

dan wil ik nog niet eens weten wat er zou gebeurd zijn als het dier zou opgestaan zijn en de voet had blijven vastzitten in het hek ..dier in volle paniek aan de haal met een afsluiting aan zijn been !!

Dan steken ze nog een peukie op :7

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:53

Hier nog zo'n fijn "foutje" van de AID http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... aarden.ece

Oke ik geef ze het voordeel van de twijfel wat betreft de eerste 2 overleden paarden maar het derde slachtoffer hadden ze zeer zeker kunnen voorkomen.
Deze dieren hadden dringend hulp nodig en had er in mijn ogen direct ingegrepen moeten worden wat de AID dus op zijn beloop gelaten heeft met een waarschuwing. Het lijkt mij dat het dier niet 1 of 2 dagen na de waarschuwing overleden is (en als dat wel het geval is geweest waarop heeft de AID de dieren dan niet direct weggehaald?) het lijkt mij dus dat de AID geen enkele controle meer heeft uitgevoerd na de waarschuwing.

Als je een beetje verder gaat zoeken dan vind je meer negatieve verhalen over de AID dan goede, helaas.

De paarden waar het uit het filmpje zien er idd niet geweldig goed verzorgd en doorvoed uit nee zeer zeker niet MAAR ze zien er ook niet dusdanig slecht uit dat ze elk moment neer kunnen storten of binnen nu en een paar maanden. Jonge dieren die de winter buiten door hebben gebracht zien er nou eenmaal niet zo uit als onze paardjes die de winter lekker onder hun driedubbele deken in hun warme stalletje vol met stro hebben gestaan. En wat betreft de ruimte waar ze in lopen op het filmpje, tja ook dat ziet er niet top uit maar wie zegt dat de paarden daar niet ingedreven zijn door de AID om ze vandaar uit op te laden? Misschien was dat de enigste mogelijkheid om de veewagen dusdanig neer te zetten zodat de paarden makkelijk opgeladen konden worden. Niemand van ons die het weet en Rambobink (of hoe zij/hij ook heet) neem ik niet echt serieus, komt namelijk nogal pesterig over allemaal.

Het argument dat je niet zoveel paarden op je erf moet nemen als je er geen ruimte voor hebt gaat ook niet helemaal op. De fokker is van zijn vorige locatie afgezet vanwege nieuwbouw en de gemeente heeft hem deze locatie toegewezen. De fokker kan niet zomaar een heel deel van zijn paarden wegtoveren.
In mijn ogen is de gemeente de hoofdschuldige van dit hele verhaal. Het komt bij mij over dat de gemeente eigenlijk gewoon van de handelaar af wil en dat op deze manier wil bewerkstelligen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:55

Citaat:
Die AID is waarschijnlijk gewend koeien of varkens te laden, daar is het heel normaal dat het met hekken een wagen in gedreven wordt. Moet je van de AID verwachten dan dat ze 20 paarden een vrachtwagen in gaan knuffelen? Stom van de eigenaar om het zover te laten komen dat dit nodig is.

in amerika wordt het door de diereninspectie ook zo gedaan hoor..

Citaat:
Maar dít paard!! Het dier heeft gewoon PIJN, enorme pijn! Je ziet het bloed er gewoon uitstromen! En er is nou niet een helder licht bij de AID die denkt: "HEE! Laat ik dat paard eens vangen en het been afbinden, anders bloed hij misschien wel een beetje leeg en gaat hij dood!!"

Heel zielig voor het dier inderdaad maar deze paarden zien er niet uit alsof ze vaak in handen komen. En zijn dus waarschijnlijk ook niet handig met een halster omdoen en inladen..! Trek daar dan maar een paar dagen voor uit, en daar komt OOK stress bij kijken. Dus zijn zou ik inderdaad ook voor een snelle manier kiezen zonder al te veel gehannes. als dit daadwerkelijk jonge paarden zijn zoals eerder aangegeven, dan heb je op niets aan * troetel troetel* * knuffel knuffel* die zijn daar misschien helemaal niet van gediend en het niet gewend wat ook tot gevaarlijke situaties kan lijden. Die eigenaar had gewoon een normaal aantal dieren moeten houden, op een fatsoenlijk stuk grond, ze moeten ontwormen, genoeg eten etc. Dan was er niks aan de hand geweest. Vind het belachelijk dat hier mensen zijn die beweren dat die dieren er goed uit zien, maar wel moord en brand schreeuwen als een paard van een bokker niet de wei op kan..

Citaat:
De paarden waar het uit het filmpje zien er idd niet geweldig goed verzorgd en doorvoed uit nee zeer zeker niet MAAR ze zien er ook niet dusdanig slecht uit dat ze elk moment neer kunnen storten of binnen nu en een paar maanden.
Wat hadden ze moeten doen? Wachten tot ze er WEL zo uit zagen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:55

Blue_Eyes schreef:
Tallie, het gebeurt niet vaak, maar ik voel 200% met je mee, ik werd hier ook zo WOEST om! -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Ik wil gewoon niet weten hoeveel pijn dat arme dier heeft gehad ( of nog steeds heeft ) Hetgene waar mijn bloed echt van gaat koken is de nonchalante, niks uitvretende, ongeintresseerde houding van die lui die erbij staan kijken..

"Oh, goh, dat peerd trekt net zijn poot open en hij bloed.. Wat vervelend!!"

Als ik erbij had gestaan hadden ze inderdaad de politie kunnen bellen, ik denk dat ik als een wilde was gaan schoppen daar.. -:(-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:59

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De paarden waar het uit het filmpje zien er idd niet geweldig goed verzorgd en doorvoed uit nee zeer zeker niet MAAR ze zien er ook niet dusdanig slecht uit dat ze elk moment neer kunnen storten of binnen nu en een paar maanden.

De paarden waren niet in dusdanige conditie dat ze binnen nu een paar maanden dood neer zouden vallen nee. Je moet niet uit het oog verliezen dat deze dieren de winter uitkomen, die ze buiten hebben doorgebracht. Het zijn jonge dieren die veel energie verbruiken om te groeien en de paarden in dit geval hebben daarbij nog extra energie moeten gebruiken omdat ze de winter buiten hebben doorgebracht.

Nu de paarden zich niet meer zo warm hoeven houden verbruiken ze ook een stuk minder energie en zullen ze de zomer weer genoeg reserves kunnen opbouwen voor de volgende winter.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:00

randie schreef:
Citaat:
Die AID is waarschijnlijk gewend koeien of varkens te laden, daar is het heel normaal dat het met hekken een wagen in gedreven wordt. Moet je van de AID verwachten dan dat ze 20 paarden een vrachtwagen in gaan knuffelen? Stom van de eigenaar om het zover te laten komen dat dit nodig is.

in amerika wordt het door de diereninspectie ook zo gedaan hoor..

Citaat:
Maar dít paard!! Het dier heeft gewoon PIJN, enorme pijn! Je ziet het bloed er gewoon uitstromen! En er is nou niet een helder licht bij de AID die denkt: "HEE! Laat ik dat paard eens vangen en het been afbinden, anders bloed hij misschien wel een beetje leeg en gaat hij dood!!"

Heel zielig voor het dier inderdaad maar deze paarden zien er niet uit alsof ze vaak in handen komen. En zijn dus waarschijnlijk ook niet handig met een halster omdoen en inladen..! Trek daar dan maar een paar dagen voor uit, en daar komt OOK stress bij kijken. Dus zijn zou ik inderdaad ook voor een snelle manier kiezen zonder al te veel gehannes. als dit daadwerkelijk jonge paarden zijn zoals eerder aangegeven, dan heb je op niets aan * troetel troetel* * knuffel knuffel* die zijn daar misschien helemaal niet van gediend en het niet gewend wat ook tot gevaarlijke situaties kan lijden. Die eigenaar had gewoon een normaal aantal dieren moeten houden, op een fatsoenlijk stuk grond, ze moeten ontwormen, genoeg eten etc. Dan was er niks aan de hand geweest. Vind het belachelijk dat hier mensen zijn die beweren dat die dieren er goed uit zien, maar wel moord en brand schreeuwen als een paard van een bokker niet de wei op kan..

Citaat:

ben het met je gehele post eens.

en over dat laatste
minikatje schreef:

manier van inladen is bagger, maar goed.
hoe denk je dat ze slachtpaarden inladen of paarden uit natuurgebieden.

ik praat verder niemand goed, maar als de fokker goed de beestjes had verzorgd was er dan niets gebeurd?

helaas leven we in nederland met een idiote wetten, bedacht door ambtenaren op een kantoor.
politie kan bijna niets doen, aid moet wachten tot paarden halfdood zijn.

en als er wat gebeurt, dan staat half bokt te schreeuwen.
maar als er over 2 maanden een topic staat met dat er paarden op sterven liggen bij diezelfde fokker, dan staat bokt weer te schreeuwen waarom er niemand wat doet.

de aid zal het allemaal wel weten, helaas hebben ze er een stel dombo's bijlopen die waars alleen maar koeien gewend zijn.

verder is dit filmpje alleen gemaakt uit oogpunt van de fokker, zou er graag meer van willen weten.
van beide standpunten.

gelukkig heeft het paard klinische zorg, dat is eigenlijk het enige wat voor mij op dit moment telt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:01

@minikatje dan had je eerst even goed moeten lezen want het stond al op pagina 1 dat het dier vastlag. Bovendien is het op het filmpje ook te zien.
Als je heel goed kijkt dan zie je volgens mij zelfs dat het paard ten val kwam juist omdat hij vast kwam te zitten met zijn been.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:02

easygoing schreef:
Hier nog zo'n fijn "foutje" van de AID http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... aarden.ece

Oke ik geef ze het voordeel van de twijfel wat betreft de eerste 2 overleden paarden maar het derde slachtoffer hadden ze zeer zeker kunnen voorkomen.
Deze dieren hadden dringend hulp nodig en had er in mijn ogen direct ingegrepen moeten worden wat de AID dus op zijn beloop gelaten heeft met een waarschuwing. Het lijkt mij dat het dier niet 1 of 2 dagen na de waarschuwing overleden is (en als dat wel het geval is geweest waarop heeft de AID de dieren dan niet direct weggehaald?) het lijkt mij dus dat de AID geen enkele controle meer heeft uitgevoerd na de waarschuwing.

Als je een beetje verder gaat zoeken dan vind je meer negatieve verhalen over de AID dan goede, helaas.

De paarden waar het uit het filmpje zien er idd niet geweldig goed verzorgd en doorvoed uit nee zeer zeker niet MAAR ze zien er ook niet dusdanig slecht uit dat ze elk moment neer kunnen storten of binnen nu en een paar maanden. Jonge dieren die de winter buiten door hebben gebracht zien er nou eenmaal niet zo uit als onze paardjes die de winter lekker onder hun driedubbele deken in hun warme stalletje vol met stro hebben gestaan. En wat betreft de ruimte waar ze in lopen op het filmpje, tja ook dat ziet er niet top uit maar wie zegt dat de paarden daar niet ingedreven zijn door de AID om ze vandaar uit op te laden? Misschien was dat de enigste mogelijkheid om de veewagen dusdanig neer te zetten zodat de paarden makkelijk opgeladen konden worden. Niemand van ons die het weet en Rambobink (of hoe zij/hij ook heet) neem ik niet echt serieus, komt namelijk nogal pesterig over allemaal.

Het argument dat je niet zoveel paarden op je erf moet nemen als je er geen ruimte voor hebt gaat ook niet helemaal op. De fokker is van zijn vorige locatie afgezet vanwege nieuwbouw en de gemeente heeft hem deze locatie toegewezen. De fokker kan niet zomaar een heel deel van zijn paarden wegtoveren.
In mijn ogen is de gemeente de hoofdschuldige van dit hele verhaal. Het komt bij mij over dat de gemeente eigenlijk gewoon van de handelaar af wil en dat op deze manier wil bewerkstelligen.

En hier ben ik het dan ook helemaal mee eens.

Overigens heb ik zelf iets soort gelijks gehad met de gemeente, ik huur zelf ook grond van de gemeente, en in ene was daar zo'n helder licht die besloot om er huizen op te zetten. Wij zouden ook een ander stuk krijgen,alleen bleek dit verontreinigd, moesten we zelf maar saneren want de gemeente was dit niet van plan. Wat denk je dat zo'n grapje van 1.5 hectare saneren kost??? Gelukkig is er doormiddel van actie uit de buurt uiteindelijk niks met het huizenplan gedaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:03

randie schreef:
Citaat:

Dus wel laten een paard in het hek hangen, vervolgens laten we hem lopen met een slagaderlijke bloeding? Omdat men te belazerd is om een fatsoenlijke afscheiding neer te zetten, want wie weet zijn de paarden niet vaak in handen? Nou, inmiddels is het gewonde paard wel in handen, ik begreep eerder in dit topic dat het dier in de kliniek staat voor waarschijnlijk de eerstvolgende maand. Vraag me af wie dat gaat betalen.. Gokje: Niet de AID die dit heeft veroorzaakt.. ;)

Ik vind het ongehoord dat de AID op deze wijze paarden af denkt te voeren. Wilde paarden of niet, vaak in handen geweest of niet. Ook als het om koeien/kalveren/varkens/geiten of wat mij betreft een kudde strontvliegen was gegaan was ik hier boos om geworden.. Ze hebben in mijn ogen gewoon totaal geen idee waar ze mee bezig zijn.. Dan kunnen ze de dieren nog beter terplekke afmaken en daarna in de vrachtwagen stoppen, stuk minder stress!! Deze dieren zullen ongetwijfeld een dik trauma aan dit avontuur over houden..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 21-05-10 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:05

piezze schreef:
DAt is waar, ik zeg ook niet dat ik ermee eens ben maar erger me wel dat hier moord en brand geschreeuwd wordt en dat het allemaal zo meevalt met die dieren. Ik dacht dat iedere leek zou zien dat ze er niet zo best uitzien. En het verbaast me dat dat niet het geval is.
AID maakt hier absoluut fouten maar dat pleit de eigenaar niet vrij.

Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik heb zelfs meermalen herhaald dat ik niet in kan schatten of paarden wel of niet goed verzorgd worden. Dat vind ik ook absoluut niet relevant. Het enige punt wat ik maak en waar ik problemen mee heb is dat notebene de organisatie die namens Nederland toe moet zien op veetransporten op deze manier met dieren omgaat.

En ja, daar betaal ik belasting voor en daarom stem ik in de verkiezingen en dat heeft geen fk te maken met "afkopen van schuld" zoals jij het zo charmant noemt. Ik hoef toch ook niet persoonlijk te gaan controleren of de politie wel netjes zijn werk doet met zijn belastingcenten. Uit jouw reacties lijk je het haast overkomen alsof het mijn persoonlijke schuld is dat die beesten er zo bij staan. Beetje minder mag ook wel. Ik val ook niemand persoonlijk aan, dus zou fijn zijn als jij dat ook niet doet.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:06

Stelletje idioten, staan gewoon met de handen in de zij te kijken en gaan het dier niet eens helpen. Zelfs niet als ie ondertussen zelf is gaan staan en aan het leegbloeden is.

Als ik ooit die randdebielen van de AID bij mijn pony in de buurt zie, breek ik alle botten in hun lijf!!!!
Niet dat het nodig is om bij mij langs te komen, maar zoals ik begrepen heb, hoeven paarden er niet slecht aan toe te zijn om in beslag genomen te worden. Die van mij is een oudje, en ze zal er de aankomende jaren niet mooier op worden.
Maar ja, onwetende mensen vinden zo'n dier verwaarloosd he en gaan dan bellen. (ik niet zelf meegemaakt hoor!!)

Dierenbeschermers zijn nodig, maar deze mongolen zijn in mijn ogen geen dierenbeschermers.
Eerder dierenmishandelaren.

Dus bij deze is de AID gewaarschuwd!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:12

Volgens mij stond er ooit al eens wat filmpjes van paarden die gewond terug gekomen zijn bij de eigenaar na inbeslagname door de AID op bokt maar kan ze niet vinden.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:19

Wat een wanvertoning...

Paarden die verwaarloosd zouden worden in beslag nemen en vervolgens dit veroorzaken?! Dit is geen manier van laden dat kan iedereen zien en het gaat dan ook goed fout. Het kan best zo maar niet door gerammel met hekken waardoor "paniek" en onrust bestaat.. dan krijg je dit soort taferelen.
En daarnaast nog eens de hele situatie, ik vind de beesten er prima uit, een beetje schraal maar met goed weer op komt dikt dat wel weer aan. Daarnaast twee dierenartsen die zeggen: Geen verwaarlozing, en dan gaat de AID hier zo mee om! Diep en dieptriest echt waar.

Trouwens, zag ik nou een jas van Zangersheide?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:20

als je ze inbeslag neemt doe het dan ook goed en niet zo!