Brainless schreef:Maar het toch ook zo dat ze (als 1 en 2 jarige) beter (iets) te schraal kunnen zijn dat te dik?
Ja, maar ze moeten we hun nodige voedingsstoffen binnen krijgen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yell schreef:KiWiKo schreef:bijna niet eigenlijkeen paard dat jong veel mist, zal dat heel, heel moielijk in halen op latere leeftijd. De achterstand blijft eigenlijk altijd wel.
Ja klopt. Zonde is dat. Dat is het zelfde als paarden die niet in de opfok komen. Voor mijn gevoel missen ze dan ook een stukje natuurlijke opvoeding.
KiWiKo schreef:in mijn mening zijn het gewoon jonge paarden in de groei die bijkomen van een strenge winter............. ik vind er echt, echt niks schokkends aan
spottedponie schreef:RamboBink schreef:GEWELDIG NIEUWS!
deze man woont vrijwel achter mij!
het is/was hartverscheurend om erlangs te rijden!
Stonden inderdaad ongeveer 20 paarden bij elkaar in een kleine buitenbak/paddock en zagen er niet ál te fris uit.
Sommige waren redelijk mager en ze hadden geen mogelijkheid om te schuilen als het slecht weer was.
Ik ga er zo even langsrijden kijken of het wel echt gebeurd is.
Nu word ik toch wel nieuwsgierig om welke fokker het hier gaat....
Yell schreef:Ja klopt. Zonde is dat. Dat is het zelfde als paarden die niet in de opfok komen. Voor mijn gevoel missen ze dan ook een stukje natuurlijke opvoeding.
Pashon schreef:wie zegt dat de paarden 24/7 buiten staan, zij pure speculatie's!
alsof er 24 uur per dag en 7 dagen in de week een bokker of een lid van het AID in de sloot ligt om die paarden in de gaten te houden, want tja stel je voor dat die paarden s'avonds wat later naar binnen gaan en s'ochtends op tijd weer naar buiten gaan dat kan natuurlijk niet.
zolang ze geen harde bewijzen hebben dat die dieren 24/7 per dag in die bak staan kunnen ze ze niks maken. de dieren hebben eten hun beweging alles.
Er zijn genoeg stallen waar de paarden los worden gelaten in een kleine bak en ze vervolgens door "gejaagd" worden naar een land verderop dit door tijds besparing om ze niet stuk voor stuk naar het verre land te brengen..
Pashon schreef:ik heb al meerdere malen gezegt dat ik het probleem niet zie bij deze paarden, de paarden zijn redelijk in het vlees oke zijn niet dik maar dat is ook niet nodig de vachten glimmen goed en een paard dat niet goed verzorgt word glimt simpelweg niet. paarden zitten kort in de vacht wat te zien is op het filmpje.
het kan altijd beter of slechter, maar nogmaals ik vind het onnodig om deze paarden in beslag te nemne.
WWisecracker schreef:Pashon schreef:ik heb al meerdere malen gezegt dat ik het probleem niet zie bij deze paarden, de paarden zijn redelijk in het vlees oke zijn niet dik maar dat is ook niet nodig de vachten glimmen goed en een paard dat niet goed verzorgt word glimt simpelweg niet. paarden zitten kort in de vacht wat te zien is op het filmpje.
het kan altijd beter of slechter, maar nogmaals ik vind het onnodig om deze paarden in beslag te nemne.
Oke dus het is oke dat de paarden niet droog kunnen liggen?
Het is dus oke dat ze onregelmatig gevoerd worden (paarden dienen de hele dag door te kunnen eten ivm het darmstelsel van het paard e.d.).?
Het is dus oke dat 19 paarden in een kleine paddock staan?
Het is dus oke dat ze niet gehele dagen over water beschikken?
Ach ja wat maakt het uit....
Ze zien er toch nog best redelijk uit....
Brainless schreef:@Liess1
daarom wil ik ook graag gedetailleerder weten wat de AID met die verwaarlozing bedoelt.
jury schreef:volgens mij vallen we steeds in herhaling en zijn de laaste blz. niet echt vernieuwend.