FEI geeft afbeeldingen vrij met toegestane nek- halshouding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:18

even ter info
ik begrijp uit sommige posts, dat sommige niet precies weten wat "achter de Loodlijn" (ll) is.

hier een linkje van bokt
[RT-P] wat is de loodlijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:24

nombrado schreef:
even ter info
ik begrijp uit sommige posts, dat sommige niet precies weten wat "achter de Loodlijn" (ll) is.

hier een linkje van bokt
[RT-P] wat is de loodlijn?

Phynix schreef:
De loodlijn is een denkbeeldige lijn. De verticale lijn tussen de oren en neus, moet loodrecht op de horizontale lijn staan van de bodem, dus zeg maar een hoel van 90 graden. Als paarden met hun neus te ver door lopen, dus te dicht tegen de borst aan, dan kunnen ze teugel-kreupel worden en gaan er inderdaad niet beter op lopen dan.

Asyaa schreef:
De luchtpijp gedraagt zich tot de nek en hoofdhouding? Niet tot iets wat wij alleen op een plaatje?
Als je het hoofd heel hoog instelt, dan kan zelfs op de loodlijn nog de luchtpijp wat afknijpen, terwijl als je het hoofd heel laag instelt, je veel verder achter de loodlijn kan instellen zonder dat de luchtpijp daar bij in het nauw komt.

Zo zijn we weer het cirkeltje rond.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:29

Asyaa schreef:
De luchtpijp gedraagt zich tot de nek en hoofdhouding? Niet tot iets wat wij alleen op een plaatje?
Als je het hoofd heel hoog instelt, dan kan zelfs op de loodlijn nog de luchtpijp wat afknijpen, terwijl als je het hoofd heel laag instelt, je veel verder achter de loodlijn kan instellen zonder dat de luchtpijp daar bij in het nauw komt.

Zo zijn we weer het cirkeltje rond.

als je hard trekt wel jah..(nog vanmiddag voorbeeld gezien in duitsland gp, mond open hals 20 cm korter dan ie hoort te zijn, dan zou ik idd ook stikken |(
en dat is dan de huidige dressuur ;(
maar das toch niet de bedoeling van functioneel en harmonisch dressuur rijden?

Anoniem

Re: FEI geeft afbeeldingen vrij met toegestane nek- halshouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:31

Die snap ik niet helemaal.
Waarom zou de luchtpijp zich niet gedragen tot de nek en hoofdhouding als je niet hard trekt?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:13

VanHuisUit schreef:
Arme steward :n

Geef ze een 200 eurie camera mee.
Waarschuwen en bij twijfel of geen response, commissie (jury) inschakelen.
Een kip kan de was doen.