Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:30

na de 16 mogen we er wel gewoon over praten dan is het op de tv geweest.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:31

Moet wel even zeggen dat ik het wél goed vind dat dit soort praktijken aan de orde komen..
Je zal zelf maar de gedupeerde zijn..
En waarom zou het niet over louche paardenhandel mogen gaan en wel over pedofielen want daar word weer niets over gezegt als "sensatiemakerij"
Nee dan teld een gewaarschuwd mens voor 2..
en als het over paarden gaat dan is het sensatie makerij, sorry hoor..
Alberto komt zelfs bij mij uit het dorp en ik vind het een held!!
Hij zet vaak genoeg zijn eigen leven in de waagschaal om een ander te behoeden en vooral te informeren..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:33

ik ga er ook van uit dat de rechter haar klacht niet serieus neemt en alles gewoon uitgezonden gaat worden.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:36

haha je hebt helemaal gelijk.. toch maar eens op tijd naar bed gaan ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:46

Liezel1 schreef:
Ik snap dat Bokt niet wil dat iemand beschuldigd wordt, terwijl de uitzending nog niet is geweest..... Het jammere is dat het nu wel gebeurd, juist ómdat je naam niet genoemd mag worden....
Daarmee worden nu allerlei andere mensen/stallen genoemd die er niets mee te maken hebben.

Inderdaad want degene die ik eerst dacht blijkt het dus helemaal niet te zijn...!
En met mij zijn er meer mensen die denken dat het dus wel om deze persoon gaat...

maarja Bokt kennende mag er ook na de uitzending wrsch niet te negatief gepraat worden over de bokker die achter deze oplichtingspraktijken zit en zullen ook dan topics wel snel op slot gaan...terwijl deze vrouw gewoon doodleuk op bokt de schone schijn op zit te houden!

@Pien, Vereniging Eigen Paard is idd erg duidelijk, heerlijk :D
nu de boktnaam van deze vrouw er nog bij, mag het boktbeheer meteen checken of zijn niet onder meer accounts aktief is...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:47

Ik heb zitten googlen, en ben erachter dat de 12jarige merrie die dus 21jaar is 2500euro gekost heeft.
Dat is dus een lagere prijsklasse paard.

Geen idee hoe het met de rest zit, heb mijn vermoedens.
Die worden doormiddel van google wel steeds sterker.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:47

Ik denk dat het enige positieve aan dit verhaal is dat men zich steeds bewuster wordt van de oplichtingspraktijken binnen de paardenwereld. Vandaag bijvoorbeeld hoorde ik mijn -alles behalve paardenmensen- collega's over deze uitzending praten, met als gevolg de vraagstelling hoe dat dan op paardenmarkten ging. En wat er uberhaupt bij kwam kijken.

2 van deze collega's hebben kids die paardrijden. Kijk, zo komen we ergens.

Verder denk ik dat zeker in dit specefieke geval veel mensen op bokt weer even met beiden benen op de grond worden gezet. Zoals internet een geweldige bron is qua negatieve verhalen, is dat het ook andersom. Ik kan me goed voorstellen dat mensen er ingetuint zijn juist omdat ze deze bokster kenden. En dus vertrouwden. Ondanks de negatieve dingen stonden er naar mijn idee toch ook wel heel veel mensen aan haar 'kant'. Een (goed) gevoel zegt vaak veel, maar soms is het juist misleidend.

Uiteindelijk kan je nog zo veel ervaring/kennis/informatie over een persoon hebben, er is maar 1 ding wat doorslagevend moet zijn; een keuring met alles erop en eraan. Kan nog van alles aan gesleuteld (vals papier) worden, maar je bent in iedergeval zeker van een gezond paard. Gewoon verplichten met daarbij meteen een verplicht koopcontract en we maken deze praktijken een stuk moeilijker!

Ik ben benieuwd naar de uitzending :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:49

Ik denk dat velen met mij denken dat het iemand is die op bokt allang definitief gebant is, maar die is het dus niet!

Toch is er wat voor te zeggen dat je iemand zijn naam hier niet mag neerzetten... Nu is het dan misschien geen valselijke beschuldiging maar stel dat het een andere keer wel zo is...best lullig dan.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:50

dus niet diegene die wil voorkomen dat er op 16 mei een uitzending komt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:50

Ik kan toch echt niet haar naam zien in het artikel.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:51

Moderatoropmerking:
Hier een slotje voor overleg.

Moderatoropmerking:
Bij deze is het topic weer geopend met de waarschuwing dat als dit topic wederom wordt gebruikt om te speculeren, mensen op roepen om een pb te sturen met de naam, verwijzen naar andere fora waar de naam genoemd wordt of mensen zwart te maken dat dit topic dan definitief wordt gesloten. Mensen die dit alsnog negeren kunnen een sanctie verwachten.

Nogmaals, op 16 mei is de uitzending en daarin zullen vast namen genoemd worden. Voor alle duidelijkheid, als er op Bokt discussies over bedrijven gevoerd worden, dan worden alleen ervaringen uit de eerste hand geaccepteerd en is het ook niet de bedoeling ongefundeerde beschuldigingen te plaatsen.
De regels staan niet toe om personen, op welke manier dan ook, zwart te maken. Ongeacht wat deze personen zelf doen.

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:48

Ik heb hier een aantal zaken gelezen die me hebben aangezet hierop te reageren.

Wel ik kan jullie verzekeren dat bij de aankoop van enkele paarden een onafhankelijk keurder is bijgeweest.
Stel jullie maar eens de vraag hoe men deze gebreken kan verbergen... juist.
De paarden werden gelongeerd, bereden.

Plots kregen we via de KNHS ook overschrijvingen toegestuurd met betalingsvoorstellen betreffende aanvraag paspoorten. Groot was mijn verbazing, ik had deze helemaal nog niet aangevraagd. Blijkt uit de formulieren dat er 5 keer een handtekening werd vervalst. Waarom??? omdat enkele paarden dubbel gechipt werden om de herkomst ervan niet te kunnen achterhalen.

Ook zijn er bewijzen om valse papieren op de paarden te kunnen verkrijgen. Kostprijs 485 euro

foto's werden vervalst, valse mails verstuurd, ga zo maar door

Wel ik kan nog even doorgaan maar wil dat jullie eerst het programma zien.

Volgende week krijgt u enkele pagina's lectuur.

Ik volg bokt en haar persoon hier al jaren en kan me niet van de indruk ontdoen dat 80% van de lezers medelijden had met deze persoon. En nu zal iedereen zeggen van nee, ik wist dat er iets niet klopte... Lees dan volgende week haar posts eens door en je zal me gelijk geven.
Geen verwijt, nee een vaststelling.
Zo zijn ook de gedupeerden erin gerold

wordt vervolgd

Frantic

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:01

yeh, fijn, wat een onsamenhangend verhaal Boemer 41,

Er is werkelijk, 1 post boven jouw verhaal gevraagd om niet te speculeren of verdacht te maken!
Wij hebben hier regels!

De discussie ging erom dat oplichters kunnen werken omdat mensen erom vragen!
Ze willen een springpaard voor een 10 jarige kleuter.... Dan praat je met je instructeur, de mensen op je club, of je mot nu en wel meteen een Okidoki hebben omdat je het kan betalen?

Zeg maar wat je de beste manier vindt?

Ik zou het wel weten, waar 2 vechten hebben er gewoon 2 schuld!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:06

Er blijven altijd malefide praktijken in de paardenwereld waar de mens niet de dupe van is maar de dieren.

Wat ik vreemd vindt is dat er niet eens een wetregel wordt aangemaakt wanneer een paard door verzekering of door wat voor gebreken niet meer is te rijden of grote gebreken afgemaakt zou moeten worden dit zou moet worden opgenomen in het paspoort.
Alles wat een veearts/kliniek bij een paard constateerd moet aangegeven worden in het paspoort zodat dit wettelijk staat aangegeven.
Dus een volledig rapport vanaf de geboorte en waar je op kan terug kijken.

Heb zelf een paard moeten laten inslapen op een kliniek de volledige papieren heb ik nog in mijn bezit.
Zelf vindt ik dit zeer slordig en vindt dat er dan een stempel in moet komen te staan dat dit paard niet meer leeft!
Valse papieren in omloop niet erg vreemd??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:19

newnails schreef:
Alane schreef:

liegen en dingen verzwijgen hoort niet, maar een handelaar hoeft evenmin antwoorden te geven op vragen die niet gesteld zijn of worden.

Ik praat het werk van die handelaar absoluut niet goed, maar praat enkel en alleen uit eigen ervaring als ik zie wat en hoe sommigen paarden kopen, alle advies in de wind slaand, alles beter wetend en dan de verkoper de schuld geven van hun eigen akties...

Wie zegt er hier dan dat de "kopers" alle adviezen in de wind heeft geslagen, geen adviezen gekregen maar een heleboel leugens en gebakken lucht enz.

Ik niet :D
Als je mijn post leest, heb ik het over eigen ervaring.
Is het dan de verkopers 'schuld' dat mensen haar verhaaltjes geloven ?

@Devine: door de verzekering overgenomen wil niet gelijk zeggen dat het paard onbruikbaar is, het dier is enkel afgekeurd voor hetgeen het verzekerd was...
vwb paspoort/papieren, ben jezelf verantwoordelijk... jij moet de papieren terug sturen met de melding dat het dier gestorven is....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:24

Fijn dat het topic weer open is.. Vandaag was toch de uitspraak? Ik hoop dat het uitgezonden mag worden :)

Pagina's terug hadden mensen het er over dat je er zelf bij bent als je zo'n goedkoop paard koopt.. Dat ben ik niet helemaal eens. Bij ons op stal een mooi voorbeeld: Paard bleek 2 chips te hebben, lang verhaal achter maar zulke dingen kunnen ook gebeuren.

Ik hoop, of het nou wel of niet wordt uitgezonden, dat die persoon er van geleerd heeft.

Tijdje terug was er bij "kat in de zak" ook een broodfokker, die heeft inmiddels haar deuren gesloten. Programma's als deze kunnen dus wel helpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 08:25

Vanmiddag om half 4 is het kort geding.
Komt er bij een kort geding direct een uitspraak?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:27

Geen idee.. Elk geval wel snel lijkt mij, aangezien het al om zondag gaat?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:30

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag.
Vind zulke zaken altijd scheinend.....wordt een bult onnodig leed veroorzaakt als de mensheid niet eerlijk is naar zijn naasten :o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:31

ik vind het wel knap van de betreffende bokker dat die zich hier niet laat zien :)

Ik zou er niet tegen kunnen :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:41

KiWiKo schreef:
ik vind het wel knap van de betreffende bokker dat die zich hier niet laat zien :)

Ik zou er niet tegen kunnen :)

Ik denk dat dat niet mag van advocaat of rechter?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:42

Bij een KORT geding wel...zie het geval Peter R daar werd ook uitspraak gedaan over wel/niet uitzenden. Dat kort geding gaat niet over wel/niet schuld aan oplichterij etc.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 09:06

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:10

Interessant Cayenne, dus ze hebben echt alles van het begin tot het einde op film en niet alleen stukjes.. Sja, dan kan die vrouw dus niet meer hard maken dat ze is mishandeld.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:12

Ze kan zeggen dat hij later teruggekomen is...... Je mag niet zomaar alles geloven wat er op beeld staat, dat zou heel gevaarlijk zijn!

We zullen het snel weten, ze zal heus wel iets uit de hoge hoed toveren, anders zal er geen advocaat zijn die haar wil bijstaan( als die er tenminste is)