Struisvogel valt kind op pony aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:35

je trapt een hond toch ook niet als je hem een botje voor legt en de hond dan het botje pakt?
ja stomme vergelijking misschien, maar het is gewoon de natuur.
ik snap ook wel dat je als ouder je dood schrikt, maar zet dan gewoon dat kind niet in een wei met een wild dier!
hij kon dit toch verwachten? of in zijn achter hoofd houden, dat dit kon gebeuren.

ik zeg nu niet dat ik dat beest ook niet zou wegjagen, maar niet nog een x trappen als die al op de grond ligt!

Captain

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:37

Rare vergelijking inderdaad.
Je weet toch niet wat er gebeurd is? Voor hetzelfde geld is dat beest ontsnapt of heeft dat beest nooit zulke dingen gedaan..

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:40

Ik vind dat dus geen rare vergelijking.
Heb het filmpje nog een keer bekeken en die rotschop valt inderdaad wel mee, hij draait het gewoon om.

Als dit beest ontsnapt is is het een heel ander verhaal maar als hij in de wei stond had hij het moeten voorkomen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:41

Klopt, maar he; Sh*t happens!

Hopenlijk heeft hij er nu van geleerd.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:45

ja, dat die man zijn kindje daar liet rijden is weer iets anders :+

Maar van die schop, vind ik helemaal terecht,
als we het toch gaan hebben over de natuur,
hoe denk je dat het in het wild zou gaan? :+
dit is die man zijn oerdrift _O- nazaat beschermen

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:46

eerst moest ik er wel om lachen, maar daarna deed dat beest haar echt pijn ;( te eng als zo iets je overkomt!!

Schop was zeker terecht :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:49

Ja ik hoop zeker dat die vader ervan geleerd heeft :j ;)

Het blijft echt bizar dat er zoveel volk reageert dat het maar normaal vindt allemaal , en niet beseft dat het 1 ding is om dat beest van dat blèrende kind af te schoppen , maar dat je dus echt over een grens van fatsoen heen gaat als je nog 2x naschopt terwijl zo'n dier al over de grond rolt :n

Over inlevingsvermogen gesproken :n

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:50

essie_blue schreef:

Daar heb je ook een punt, maar er hoort rekening mee gehouden te worden dat Emoelief nog altijd een wild dier is. Daarom is het imo fout dat die in dezelfde wei staat. Nu wordt beest gestraft omdat papa fout is, vind ik omgekeerde wereld.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:52

pmarena schreef:
Ja ik hoop zeker dat die vader ervan geleerd heeft :j ;)

Het blijft echt bizar dat er zoveel volk reageert dat het maar normaal vindt allemaal , en niet beseft dat het 1 ding is om dat beest van dat blèrende kind af te schoppen , maar dat je dus echt over een grens van fatsoen heen gaat als je nog 2x naschopt terwijl zo'n dier al over de grond rolt :n

Dat vind jij ;)

Maar ik denk er anders over :)

en dat is toch niet erg, iedereen heeft een andere mening.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:53

sammyvriend schreef:
essie_blue schreef:

Daar heb je ook een punt, maar er hoort rekening mee gehouden te worden dat Emoelief nog altijd een wild dier is. Daarom is het imo fout dat die in dezelfde wei staat. Nu wordt beest gestraft omdat papa fout is, vind ik omgekeerde wereld.

Dat is zo, papa was sowieso al fout.
Maar hij moest dat dier wel een flinke schop verkopen, Emoelief begon het kindje toch echt aan te vallen :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:54

pmarena schreef:

Ik kan me beter inleven in een kind dan in een emoe of whatever hoor.. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:58

Dat blijkt ;)

Je hoeft je ook niet in te leven in de emoe hoor , maar in de situatie.

Een mens of dier afstraffen als die echt over de schreef gaat is okee , maar nog een paar keer naschoppen dat is gewoon echt niet fair.

En dat zeggen de meeste mensen ook , dat NA-schoppen dat is gewoon misselijk van die idiote kerel.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:00

essie_blue schreef:

_O- _O-

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:01

Vind het geschop wel meevallen hoor, beest rent daarna gewoon weer weg.

Nogmaals, dit is mijn mening...
Als jij er anders over denkt, mij best ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:02

Nou, zo wereldschokkend ziet het er niet uit hoor..
Wie weet trok die kerel dat beest wel van dat kind af, beest viel achterover, kerel was bang dat beest terug zou komen en verkoopt 'm nog een schop.. Logische reactie vind ik zelf.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:02

Heel de situatie is idd wel dom maar ik kan toch ook geen medelijden hebben met de emoe/wat voor groot vogelbeest het ook is.
Ik zie ook niet direct een gemene natrap maar vogel die koprol maakt, vader die half over z'n eigen benen struikelt en vogel voor de zekerheid nog wat verder wegduwt (ja met de voet, maar echt hard schoppen zie ik niet).
Doet me ergens denken aan mijn oom vroeger, die had op z'n erf vanalles en nog wat rondlopen waaronder ook ganzen. Kinders kregen altijd op hun kop als ze de dieren niet goed behandelden of ze niet met rust lieten maar de gans die het grappig vond om op kindjes te jagen is in de pot geëindigd :Y) .

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:08

Hannah_Menno schreef:
Nou, zo wereldschokkend ziet het er niet uit hoor..
Wie weet trok die kerel dat beest wel van dat kind af, beest viel achterover, kerel was bang dat beest terug zou komen en verkoopt 'm nog een schop.. Logische reactie vind ik zelf.

Zo bekijk ik het eigenlijk ook. Kan het wel 'maar' een nandoe zijn maar dat beets komt toch aardig dreigend op dat kind af. Als het mijn kidn zou zijn zou ik hem er geloof ik ook afschoppen... Vlak vooral niet uit wat beschermingsdrang voor je kind met je doet!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:09

Papa is hier natuurlijk niet goed bezig door dat kind bij dat beest te laten rijden, maar het zou ook mijn eerste reactie zijn dat beest een trap na te geven!

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:51

Sommigen zeggen dat de struisvogel dat doet uit instinkt, maar dan kan je dat ook zeggen over die vader, die wil gewoon zijn kind beschermen :Y)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:04

eigenlijk heeft het ook wel iets grappigs :o :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:46

sammyvriend schreef:
Wat kan dat beest er nu aan doen? Zo zijn dieren nou eenmaal, die doen dingen vanuit hun instinct of weet ik veel, maar ze houden geen rekening met anderen of ze snappen niet dat iets niet de bedoeling is. Daarvoor krijgen ze een rotschop. Waar is dat goed voor? Ik vind dat ze met respect behandeld moeten worden.

dus als jouw kind word achterna gezeten door een vogel die je kind elk moment kan verwonden zou je die nog met
respect behandelen? :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:45

_Bitje_ schreef:
sammyvriend schreef:
Wat kan dat beest er nu aan doen? Zo zijn dieren nou eenmaal, die doen dingen vanuit hun instinct of weet ik veel, maar ze houden geen rekening met anderen of ze snappen niet dat iets niet de bedoeling is. Daarvoor krijgen ze een rotschop. Waar is dat goed voor? Ik vind dat ze met respect behandeld moeten worden.

dus als jouw kind word achterna gezeten door een vogel die je kind elk moment kan verwonden zou je die nog met
respect behandelen? :=

Meneer emoe, wil oe alstoeblieft van maain kiend afblaaive ja?
Hihihihi, ik ben melig :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:04

Als het nou ging om een kasuarius of hoe schrijf je dat???? of een struisvogel ja dan snap ik het, dat zijn heel grote en sterke gevaarlijke beesten, ze kunnen je met gemak doodtrappen en of helemaal openhalen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:10

Ten eerste: Is het een hype meisjes jongensnamen te geven ("Halt ihn fest, Thomas!") ? :Y)

Ten tweede: Vlak voordat het struisvogel-achtige beest en jongen buiten beeld geraken, zie je de vogel agressief worden, echter zie je daarna niet meer wat er gebeurd...Misschien werd het dier nog agressiever en was dit de enige redding voor de vader...?

Bovendien vind ik dit echt geen rotschop..Beest mankeert niks, staat meteen op en loopt weg. Daar wordt wel weer heel erg dramatisch over gedaan hier op bokt... :Y)

Beetje dom, dat wel, maar de reactie van de vader was zeer zeker begrijpelijk en imo ook wenselijk, dit om erger te voorkomen...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:15

ziamara schreef:
je trapt een hond toch ook niet als je hem een botje voor legt en de hond dan het botje pakt?
ja stomme vergelijking misschien, maar het is gewoon de natuur

Nee maar hondlief krijgt toch echt schoenmaat 38 tegen zijn deriere als hij het in de bolle kop haalt om een kind te bedreigen. Zo ook hier. Heb het filmpje ook nog maar eens bekeken, op een andere tijd, misschien dat dat helpt :+ Maar ik zie nog steeds het 'in elkaar schoppen' "Natrappen" "afranselen" etc niet. Echt niet. Als je goed kijkt zie je dat meneer meer een lompe zet/duw met zijn scheen en voet geeft, vogel rolt daardoor door en kan weer opstaan en rent bang weg! Das mooi, want dat was de bedoeling.
Dat kindlief doodsbang is als ie net achtervolgt is, in volle galop van zijn ponietje afdonderd, een beetje pijn heeft van de val en vervolgens vanaf de grond naar boven kijkt en zo'n engbek dreigend terug staat te staren is niet zo heel gek! Zou me de longen uit het lijf hebben gegilt als mini-me zijnde! Weet nog dat ik vroeger door een krielhaantje ben achtervolgt, ding kwam tot aan mijn knie (ik was 4 ofzo) maar rende zo dreigend en gillend op me af dat ik volgens mijn moeder nog jaren bang ben geweest van kippen (allang niet meer, maar toch)