Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:03

de mensen die dit wel gedaan hebben kunnen een stuk beter nuanceren :)

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:52

Het feit dat het paard nauwelijks reageert op de 8 meppen, doet vermoeden dat ie dit ritueel wel kent. Heeft ook wel eerder gestopt op water.
Het is volgens mij een Calido en die hebben nog wel eens problemen aan het water. Zo vloog Geerink twee jaar terug nog van zijn Calido af bij de sloot in Geesteren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:47

Petulan schreef:
Niet altijd, maar vergeet niet dat een topcombinatie afhankelijk is van slechts een goede ruiter. Niet iedereen zal ooit op een (ex)toppaard hebben gezeten, gereden, laat staan in dit geval gesprongen. Deze dieren hebben zo'n apart karakter, deze paarden hebben denk ik wel dezelfde passie voor het zwaarste werk dan de ruiter die erop zit. Misschien dat ze zelfs wel niet helemaal sporen op een bepaald niveau.

De echte misstanden vind je vaker bij de ruiters die het allemaal net-niet hebben. Net niet de jusite instelling voor de topsport, net niet de juiste paarden, net niet genoeg geld, enz. En dat veroorzaakt vaak de frustratie die je in dit filmpje terug ziet. Ga maar eens bij 'normale' springwedstrijden kijken op de losrijring.. :n Voor de mensen die hier graag 'iets' aan willen doen is dit de place to be.....

oke, maar waarom zijn er dan ook filmpjes over bv anky te vinden waarop ze lang niet zo vriendelijk haar paard in de krul trekt? of sterker nog haar paard slaat op hol en ze krijgt hem zelf niet stil... hoe bedoel je topcombinatie door slechts een goede ruiter...?? goede ruiter ben je als je je paard zelf niet eens stil krijgt... dit is dan wel geen springen maar het is wel topsport, een top paard en iemand die het volgens mij allemaal net wel heeft, wel genoeg geld wel de juiste paarden etc.
nee dit soort dingen gebeuren echt niet alleen bij de huis-tuin-keuken ruiter die het allemaal net niet heeft en daardoor gefrustreerd is. dit gebeurt ook zeker in de topsport... alleen zijn de meetse ruiters zo slim om het niet in het openbaar te doen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:07

Ik zie dat ik een typfout heb gemaakt, ik bedoel dat een topruiter niks is zonder toppaard. Ik bedoel dat een topcombinatie niet afhankelijk is van slechts een goede ruiter, eerder een goed paard!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:16

Slaan om iets gedaan te krijgen of om te straffen is een teken van zwakte. Een excuse dat ze het niet voelen of een dikke huid hebben vind ik ook altijd zo'n dooddoener. Opvoeding en opleiden en succes boeken is een weg van hard werken en wederzijds respect voor elkaar tonen. Tuurlijk is er hier en daar wel is een keer frustratie. En tuurlijk gaat het niet altijd soepel, maar ik kom zelf ook niet elke dag fris en soepel mijn bed uit. Ik zie het al dat als 1 van mijn kinderen tegendraads is of iets weigerd te doen ik los op ze ga. Denk dat binnen no time ik vast zit en mijn kinderen uit huis geplaatst worden. Je bent gewoon een loser als je niet met je eigen capaciteit iets kan bereiken, maar wel met klappen.

SWDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:42

idd, basis wedstrijden zijn erger... maar dit is natuurlijk ook niet heel vriendelijk.
toch ben ik van mening dat als je dit aan wilt pakken, je ook de regionale rubrieken goed moet gaan bekijken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:46

Zooooo...... daar hebben we weer zo'n loser van een ruiter, die zijn paard er overheen slaat. :(
Ongelofelijk, dat er mensen zijn die dit doen met hun dier. Die vent mag blij zijn dat dit paard uberhaupt wil springen voor zijn plezier!!!!

Ik mag hopen dat die kerel aangepakt wordt, want dit mag absoluut niet getolereerd worden!!!! :n :n :n
Ik geloof dat ik die vent die zweep afgepakt had en hem zelf eens flink had getikt. :j
En dan mocht 'ie van mij zelf het parcours eens rond springen. Eens kijken hoe hij het zou vinden. :D

(Oh, en dit geldt wat mij betreft voor elke ruiter, wel of niet in wedstrijden). ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:57

Petulan schreef:
Ik zie dat ik een typfout heb gemaakt, ik bedoel dat een topruiter niks is zonder toppaard. Ik bedoel dat een topcombinatie niet afhankelijk is van slechts een goede ruiter, eerder een goed paard!

haha oke dat klinkt beter ja :D

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:22

Arm paard! Ze zouden hem niet meer wedstrijden mogen laten rijden als hij zo doet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 18:23

soesje321 schreef:
Arm paard! Ze zouden hem niet meer wedstrijden mogen laten rijden als hij zo doet!

Dit topic is 5 jaar oud :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:43

Toevallig bekend wat er mee gedaan is uiteindelijk?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:40

Omdat dit topic 5 jaar oud is, hier een slotje.