Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:22

lene666 schreef:
In ieder geval....lees de Telegraaf/haagland van vandaag, misschien een idee voor jullie om een tegenpetitie te starten?

Waarom een tegenpetitie starten? Hoe wil je dat zien? Een argument bedenken waar de wet wél in voorziet?
Wilde je zoiets?
Wij, Nederlanders, willen graag dat er nergens meer blubber bestaat? Vooral niet in volkstuintjes, of wij Nederlanders willen dat ieder zadel past, of wij Nederlanders willen dat er geen enkel paard meer in de stal staat, of wij Nederlanders willen geen onkruid? Wij willen geen ijzers, geen bitten, of doodgewoon ook met rust gelaten worden? Wij willen ook geen wormen!
Of zou je willen wij Nederlanders zouden graag zien dat er objectieve meetbare welzijnsnormen komen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:23

lene666 schreef:
Jullie zijn toch zo begaan met mevr. de k. haar praktijken, goed dat jullie de "verplaatsing" niet goedkeuren is jullie goedrecht...maar laat ons dan ook in onze waarde.
Daarom om haar te steunen, start dan een tegenpetitie.

Dat ik tegen diefstal ben, betekend niet gelijk dat ik goedpraat wat een ander doet....
ik ben ook tegen die manier van paardenhouden, en als ik dat wil veranderen, dan steun ik een politieke partij, ga lobby-en etc etc. Maar neem niet het heft in eigen hand en ga dieren stelen of wat dan ook....

randalinpony

Wat heeft een 'tegenpetitie' voor zin?

Steun de petitie-tegen-eigenrechtertjespelen-en-andermans-spullen-jatten?

Je snapt het niet Marlene, de mensen in dit topic steunen niet Quirine de K, maar het Nederlandse recht én de wegen die men moet bewandelen om het recht aan te passen.

KiWiKo

lene666 schreef:
Jullie zijn toch zo begaan met mevr. de k. haar praktijken, goed dat jullie de "verplaatsing" niet goedkeuren is jullie goedrecht...maar laat ons dan ook in onze waarde.

verplaatsen??????? diefstal bedoel je!

en nee, ik heb niks met dieven, vind ook niet dat ik dieven in hun waarde moet laten.

die tegenpetitie starten gaat helemaal nergens over, wellicht kunnen we wel een petitie starten om mensen die eigen rechter spelen na een uitspraak van de rechter harder aan te pakken!

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:24

lene666 schreef:

Verplaatsing.. noemt men diefstal tegenwoordig zo.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:25

Trouwens moeten die trailers voor de deur en die autos ook niet gejat worden... stel je voor dat Quirine die gebruikt om een paard op te halen...

En misschien moet je haar bankrekening ook maar leeghalen voor de zekerheid...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:26

pindy77 schreef:
In de volksmond heet dat nog steeds "voor eigen rechter" spelen. Zoals je zelf eerder terecht opmerkte, het woord beul werd vroeger gebruikt om iemand aan te duiden die een straf uitvoert. Concreter een straf dat martelingen of het doden van betrof; het woord beul is gewoonweg niet van toepassing in deze kwestie en in de tegenwoordige tijd.

Maar goed we gaan nu volledig off topic. Het is niet goed te spreken dat de beestjes zijn gestolen en dat mensen zich boven de wet hebben gesteld door voor eigen rechter te gaan spelen. Ik hoop dat de beestjes het goed hebben. Al vraag ik mij wel af wat de paardendieven gaan doen als mevrouw de K opnieuw paarden in dezelfde conditie gaat houden.

Past zeker wel in deze kwestie....
de paardendieven hebben bevonden dat de paarden niet zo gehouden mochten worden, = rechter gespeeld
en besloten dat de dieren per direct verwijderd dienden te worden, de uitvoerders van dat vonnis zijn dus de beulen (en niet dat ze letterlijk iemand pijn hebben gedaan... ze hebben een vonnis uitgevoerd)
en voor rechter en beul spelen wordt nog steeds gebruikt in de tegenwoordige tijd, het heden en nu... : j
maar inderdaad off-topic... :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:27

randalinpony schreef:
Trouwens moeten die trailers voor de deur en die autos ook niet gejat worden... stel je voor dat Quirine die gebruikt om een paard op te halen...

En misschien moet je haar bankrekening ook maar leeghalen voor de zekerheid...

verplaatst.... de auto en trailer moeten dan ook verplaatst worden....

en het geld elders geparkeerd ....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:27

hihihi ik zie me al staan voor de rechter :)

"maar edelachtbare, ik heb die dingen alleen maar verplaatst" en dan je meest onschuldige bekkie trekken :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:28

In zekere zin klopt het natuurlijk wel. :+

EstherHegt

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:30

En is het nu nog blubber daar op de loolaan? Heeft de telegraaf er foto's van?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:31

KiWiKo schreef:

"maar edelachtbare, ik heb die dingen alleen maar verplaatst" en dan je meest onschuldige bekkie trekken :)

:+

Dat grote plasmascherm heb ik alleen maar meegenomen zodat de mensen niet te veel tv gaan kijken :j
Hangt gewoon bij ons aan de muur, zou ik hem daar zo open en bloot neer hangen als ik iets zou stelen??????? :+

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:32

Ze hebben in feite ookal is 'geweld' gebruikt , aangezien de boel tussen eigenaaresse en buurtbewoners al eens ge-escaleert is.

Dus in feite komt het word beul goed tot z'n recht.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:37

Nou ik heb een tijdje geleden een verwaarloosde merrie gekocht en die staat nu al een aantal maanden bij te komen, mag dus wel gaan oppassen voor bepaalde mensen die dus denken dat hun het beter kunnen als mij en dus mijn merrie mee gaan nemen want dat mag dan blijkbaar.
Nou laat ik het niet merken want dan is het oorlog, afblijven van andermans dieren en spullen. We hebben niet voor niks een dierenbescherming laat hun het oplossen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:44

Ik rijd regelmatig met de trein langs dit gebied en verbaasde mij er toen al heel erg over dat mensen hier hun paarden kunnen houden. Alle paarden staan daar rot, niet alleen die van haar. Kleine gangetjes, blubber, alles aan elkaar gebouwd, komt op mij over als een krottenwijk voor paarden.

Fijn voor die beesten dat ze weg zijn daar, blubber lijkt me erg slecht voor de benen, rotstraal, mok, ontstekingen, rottende dingen. Al staat daar niet het hele jaar door modder.

Maar stelen, is dan weer het andere uiterste.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:05

Alane schreef:
KiWiKo schreef:

:+

Dat grote plasmascherm heb ik alleen maar meegenomen zodat de mensen niet te veel tv gaan kijken :j
Hangt gewoon bij ons aan de muur, zou ik hem daar zo open en bloot neer hangen als ik iets zou stelen??????? :+

En die dikke BMW van de buren, ik vind dat die man veel te hard rijdt, heeft wel geen bekeuring gehad en ook geen veroordeling o.i.d., maar goed, ik heb hem toch maar "verplaatst " naar mijn garage ( van mijn buitenhuisje natuurlijk ) en die fietsendrager paste er precies op, toch mooi meegenomen. :9
Stelen!!!!! nee hoor hoe komt u erbij, ik bewijs de gemeenschap een dienst, ik verdien een lintje. :D :+

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:35

god, dit topic wordt al meer bizar!
sorry, lene666, maar dit is geen verplaatsing meer te noemen hoor. dit is gewoon ordinaire diefstal.
wil helemaal niet zeggen dat ik vind dat die paarden er daar prima bijstonden, maar de rechter heeft een oordeel gevelt en daar hadden jullie niet mee moeten gaan rommellen.
het zijn mevr de k, haar paardjes en niet,never,nooit jullie paardjes.
zal toch een zooitje worden hier in nederland als iedereen maar voor eigen rechter gaat spelen. waarom zijn jullie niet in hoger beroep gegaan?
en waarom in godsnaam de zadels meenemen??? die vraag is al meerdere keren voorbij gekomen maar daar is nog geen atwoord opgegeven....

ennn wat ik me afvraag, is het nu nog zo'n modder?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:44

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties uit dit topic verwijderd. We snappen dat het hier hoog oploopt en dat een hoop mensen hier ook hun emoties mee laten spelen. Toch wil het modteam vragen om netjes en respectvol én ontopic te blijven. De posts voor een petitie zijn verwijderd, dat is volgens onze regels niet toegestaan in dit topic, mocht je een topic over deze petitie willen starten, dan kun je dat bij [LN] Links doen. Bedankt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:47

Ik snap alleen niet dat mijn laatste reactie verwijderd wordt terwijl die toch wel echt van hetzelfde kaliber is als een groot aantal reacties ervoor. :+

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:49

Waar gaat dit heen als iedereen voor eigen rechter gaat spelen! En het meest vervelende is nog wel dat men dit helemaal niet als zodanig ziet! Dat is toch ernstig!
Kom op zeg. We hebben niet voor niets dit rechtsysteem......wil niet zeggen dat het altijd goed is maar er tegen protesteren doe je anders dan de paarden gewoon maar stelen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:53

randalinpony schreef:
Ik snap alleen niet dat mijn laatste reactie verwijderd wordt terwijl die toch wel echt van hetzelfde kaliber is als een groot aantal reacties ervoor. :+

Mijnes ook, maar ik denk dat er tegelijkertijd werd gemoderereerddingest ofzo.
Mijn reactie was deze en die kan nooit fout zijn, ik begon me echt af te vragen wat nu belangrijk was en ik moest denken aan dit liedje, ( gewoon om de stoom er af te halen) Misschien mag ie niet hoor; -)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:59

ik had in het begin toen ik dit bericht las: goedzo!
Maarja ik denk er nu toch wel anders over...waar moet het in NL naartoe als iedereen maar andermans paarden gaat "redden"? nu was het het afgelopen jaar voor onze weide ook dik ellende. En stonden onze (jAJAONZE) paarden op sommige stukken tot de koten in de blub. als iemand dit al dierenmishandeling vind en ze toendertijd uit de wei had "verplaatst" omdat ze dat zielig vonden, was ik denk ik ook allerminst blij geweest. Dus ik snap de ophef erg goed hierover!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:28

grappig dat de meeste paardenliefhebbers hier toch liever hebben dat de paarden het slechter hebbe dan beter nu....niet volgens de wet....ja,ja....het is ook niet volgens de wet om je dieren niet te verzorgen...net zo erg dus.
Leg mij het verschil maar eens uit....tussen nalatige verzorging en dieren ergens weghalen en zorgen dat ze het beter krijgen.

Wet of geen wet...ik weet wel waar ik voor kies hoor...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:33

Hmm, grappig dat heel bokt valt over Penny meisjes die paardjes sielugh vinden en ze willen redden, en als er dan zo'n Penny actie wordt uitgevoerd is het allemaal ineens wel ok? De paarden stonden er echt niet ZO hopeloos bij, vind dit een echte Penny actie, sorry hoor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:42

Hmm, diefstal is diefstal, of je het nou links of rechtsom bekijkt. Ik kan diefstal niet goedkeuren..

En Quirina zal ongetwijfeld op haar manier van de dieren houden en er echt wel het beste mee voor hebben. Dus om nou maar gewoon de paarden te "verplaatsen" zoals sommigen het hier noemen, vind ik gewoon not done!