Drie paarden dood op de dag voor de Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:43

play_coy schreef:
Morris schreef:
Bleh, hier draai m'n maag van om.
Ik ben niet tegen dit soort races, maar er moet gekeken worden naar de veiligheid van de hindernissen, ruiter en paard. En er moet ook zeker gekeken worden naar de ervaring/training die de deelnemende paarden (en ruiters) hebben.

edit: ook in de eventing, zijn veel zaken verbeterd de laatste jaren, wat heeft gezorgd voor minder dodelijke ongelukken. Helaas kun je natuurlijk niet alles voor komen.

ruiters zijn ervaren jockeys..niet iedereen kan zomaar deelnemen..dus daar hoeft niet naar gekeken te worden :S

Nee in engeland is daar geen probleem mee inderdaad

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:12

Het is een hele andere cultuur,het is een evenement wat tot stand is gekomen in vroeger tijd ,toen het paard nog het enige vervoermiddel was.
Het duurt te lang om het hier helemaal op te schrijven, maar geloof me ,in Engeland is dit een deel van een traditie.Niet alleen de grote geldprijzen spelen een spel maar ook de prestige die er mee verband houdt speelt mee. Dat kunnen wij denk ik niet begrijpen. En dat er dan paarden sterven ,ja............dat zou je een engelsman eens moeten vragen.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:26

gootje12 schreef:
Het is een hele andere cultuur,het is een evenement wat tot stand is gekomen in vroeger tijd ,toen het paard nog het enige vervoermiddel was.
Het duurt te lang om het hier helemaal op te schrijven, maar geloof me ,in Engeland is dit een deel van een traditie.Niet alleen de grote geldprijzen spelen een spel maar ook de prestige die er mee verband houdt speelt mee. Dat kunnen wij denk ik niet begrijpen. En dat er dan paarden sterven ,ja............dat zou je een engelsman eens moeten vragen.

idd :) maar volgens mij duurt het niet erg lang meer voor de john smit's grand national ook verdwijnt.. er zijn er meer en meer mensen tegen (ook vanuit de koerswereld)
alleen de hoge winstsom blijft nog aantrekkelijk, maar steeds minder trainers trainen in dit soort rennen :) de kans dat je je paard verliest alvorens het aan de top geraakt is te groot :)

In autralië zijn rennen met hindernissen al verboden.. volgens mij duurt het geen 50 jaar meer voor deze hier ook (gb, frankrijk) verboden worden ;)

classic_life

Re: Drie paarden dood op de dag voor de Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:14

@ aziza_XX
Er is nog een state waar ze nog steeple/hurlde doen, South Australia.
Helaas zal het over in de wereld langzaam gaan verdwijnen...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:01

gootje12 schreef:

Maar stierengevechten zijn ook traditie, en dat keuren we ook af...

Begrijp me niet verkeerd ik vind bepaalde races voor renpaarden echt wel mooi om te zien, maar dit soort kan ik niet goedkeuren. En dan een argument als traditie vind ik niet eens een argument... :n

Maar naast die race vind ik ook de belachelijk hoge dressuur niet normaal en die hoge springwedstrijden ook niet...