Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
toot schreef:jij noemt het een uitbrijdende olievlek
ik een druppel op een hete plaat.
Nou nou dan zijn er welgeteld 8 personen ,,, alleen nederland bestaat al uit meer dan 15 miljoen mensen.
dan amerika en nouja alle landen er nog bij.. .
ik ben liever reel ipv mezelf een illusie toe te fluisteren
dan alles ophoud als ik geen vlees eet.
toot schreef:en daarbij het paardenvlees( biefstuk en worst) word wel in nederland gemaakt ( dus geslacht)
Ik vind er niets mis mee op dat te eten.
als ik me paard een spuitje had gegeven werd hij de oven in gelegd en ik vind dat een grotere verspilling dan dat iemand een paardenworst eet en er nog van geniet.
Jolliegirl schreef:Nou oke, wie doen er mee?
gaan we effe 2 weken geen vlees meer kopen en eten?
kijken of het werkt
toot schreef:Ik kom er nog wel eens op terug of de slacht over 5 jaar erger is geworden of juist beter.
ik weet wel dat alles langzaam gebeurt maar zoals ik ook al zei het gewone vlees komt uit nederland en in nederland word er naar mijn inzien gewoon geslacht.
waarom zou ik dan minderen met eten?
ik heb geen problemen met slachten mits het goed word gedaan/
toot schreef:nee hoor ,
hier word het slachtten diervriendelijk gedaan.
Ik heb mijn paard van de week op laten halen en die man was zo extreem aardig.
Hij heeft me nog gebeld toen hij geschoten werd.
Kijk maar eens op de exursie van nijkerk.
De koeien slacht heb ik ook een keer bijgeweest,
de beesten worden verre van bruut afgeslacht.
Ninx schreef:toot schreef:Ik kom er nog wel eens op terug of de slacht over 5 jaar erger is geworden of juist beter.
ik weet wel dat alles langzaam gebeurt maar zoals ik ook al zei het gewone vlees komt uit nederland en in nederland word er naar mijn inzien gewoon geslacht.
waarom zou ik dan minderen met eten?
ik heb geen problemen met slachten mits het goed word gedaan/
Ik zou iig stoppen met het eten van vleessnacks wanneer je de beelden uit dit topic niet trekt.
Verder zou ik wat minder vlees eten, goed voor de lijn, goed voor je gezondheid, fijn voor de dieren en ook goed voor het milieu (ontbossing in tropische landen om veevoeder te verbouwen, uitstoot van de mest, etc...).
Als je dan vlees koopt, koop dan iets goeds. Wanneer je 3x id week gezond vlees eet, 1x id week vis, en de andere dagen een vega-variant, ben je al goed bezig!
Ninx schreef:Knert schreef:dit gebeurt echt niet alleen bij paarden hoor. Een varken of een koe is er echt niet minder om. Zoiets moet in zijn totaliteit aangepakt worden. Die stichtingen moeten gesteund worden. Dan ben je pas een dierenvriend! Persoonlijk vind ik het net lijken dat bij paardenvolk het paardenleed vaak echt veel gevoeliger aankomt...wie komt er op voor 'gewone' varkentjes? Is die groep dan net zo groot?
Ik betwijfel soms wel eens af of er echt zoveel snelle reacties stonden wanneer het fazanten of vissen betrof?(of heb ik dat mis?)..
En ja, ik ben voor (juist) paardenslacht! waarom niet? waarom de koe wel en een paard niet? *mits op een humane wijze uitgevoerd uiteraard*
Door je eigen consumptiegedrag aan te passen maak je pas echt verschil. Eet minder vlees, en koop alleen vlees van goede afkomst.
Iedereen die roept dat het zielig is maar gewoon dag na dag zichzelf volpropt met snacks en supermarktvlees is natuurlijk, op z'n zachtst gezegd, raar bezig.
Beetje minderen is goed voor je lijn, je gezondheid en de dieren...
Janine1990 schreef:toot schreef:nee hoor ,
hier word het slachtten diervriendelijk gedaan.
Ik heb mijn paard van de week op laten halen en die man was zo extreem aardig.
Hij heeft me nog gebeld toen hij geschoten werd.
Kijk maar eens op de exursie van nijkerk.
De koeien slacht heb ik ook een keer bijgeweest,
de beesten worden verre van bruut afgeslacht.
Ik zeg ook niet dat het niet diervriendelijk gedaan wordt, maar er wordt wel geslacht op grote schaal. Denk maar eens aan de grote kippenslachter Storteboom hier in Nederland...![]()
Ook koeien worden op een redelijk grote schaal geslacht, evenals varkens...
Dat het op grote schaal gebeurt, betekent niet meteen dat het niet diervriendelijk is...
Dat bedoelde ik
Veulen84 schreef:Ik heb er net bij het ontbijt even overna gedacht. Ik vind dit zo walgelijk...
Wie doet er mee met een actie? (Mag dit eigenlijk op bokt?)
Waar mijn gedachten heen gaan:
- Via Hyves, facebook, twitter het artikel van horsetalk.co.uk verspreiden in link vorm met het verzoek om de verkoop van canadese paardenvlees in nederland te boycotten. Omdat het vaak niet duidelijk is welke producten er paardenvlees waar vandaan bevatten een lijst met alle snacks die paardenvlees bevatten.
Is dit een idee?
Ik wil wel even puzzelen op een tekst.
Ninx schreef:Storteboom is idd vreselijk, dat is bij jou om de hoek. Ik heb er ook vlakbij gewoond... heel, heel, heel erg naar.
Varkens en koeien hebben het natuurlijk ook niet goed.
Evenals veel paarden in particulier bezit.
Ik zou het ervoor hebben mijn paard van de hand te doen en in een natuurgebied los te laten en nooit meer te kunnen rijden, wanneer ik daarmee alle ellende een halt zou kunnen toeroepen.
Maar helaas werkt dat uiteraard niet zo.
Bewust consumeren, diervriendelijk keuzes maken en mijn hond en paard een zo vrij mogelijk leven geven is wat binnen mijn macht ligt.
Knert schreef:ik eet nog steeds net zoveel *zo'n 4x5 keer per week* een stukje vlees. Of het nu van een koe, varken of kip is. Ik eet het wel. Ook paardenvlees. Maar ik ben wel voor een humane dood. Dat wil ik wel steunen. En ja ik koop ook scharreleieren etc, kan zo genieten van rondscharreldende dieren. Maar vraag me af of dit altijd wel is, wat je denkt wat je koopt.
Wat denken jullie zelf? wanneer de vraag naar dieren lager wordt, worden ze ook niet meer zo ruim gefokt. Wanneer wij geen paardenvlees meer eten (of in dierenvoer stoppen).. waar moet het dan blijven? Verbranden, op een stapel laten ****?... Dit dier heeft toevallig vaak nog een ander doel..namelijk onze hobby.
Maar neem bijvoorbeeld de koe..wanneer wij ook de melk niet meer willen consumeren, en geen leer meer dragen... zal de koe echt geen doel meer hebben en uiteindelijk verdwijnen.. Of wordt dit onze nieuwe recreatiedier?
om te benadrukken en ben voor HUMAAN dieren'gebruik'..en ik steun ook zulke stichtingen maar goeie grutjes zeg.. slachten en vlees eten heeft ook zo zijn goede kanten. (oei,.. daar gaat mijn reputatie als dierenvriend)