Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:20

Ik durf dat filmpje en die foto's niet eens te bekijken. Dan slaap ik nachten niet.....
Vreselijk zeg, maar goed dat dit aangepakt wordt. Met slachten is niks mis maar wel met de manier waarop het gebeurt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:21

Jolliegirl schreef:
Nou oke, wie doen er mee?
gaan we effe 2 weken geen vlees meer kopen en eten?
kijken of het werkt :D

Ik eet zoiezo alleen biologisch vlees dus helemaal geen vlees is voor mij geen probleem!
dus ik doe wel mee;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:22

Wat vreselijk! ;(
Ik heb de beelden niet bekeken (hoef ik niet te zien..)
Hier moet echt iets aan gedaan worden!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:22

en daarbij het paardenvlees( biefstuk en worst) word wel in nederland gemaakt ( dus geslacht)
Ik vind er niets mis mee op dat te eten.
als ik me paard een spuitje had gegeven werd hij de oven in gelegd en ik vind dat een grotere verspilling dan dat iemand een paardenworst eet en er nog van geniet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:24

toot schreef:
jij noemt het een uitbrijdende olievlek
ik een druppel op een hete plaat.

Nou nou dan zijn er welgeteld 8 personen ,,, alleen nederland bestaat al uit meer dan 15 miljoen mensen.

dan amerika en nouja alle landen er nog bij.. .
ik ben liever reel ipv mezelf een illusie toe te fluisteren
dan alles ophoud als ik geen vlees eet.

Er zijn al veel meer mensen die zich hebben verdiept in deze praktijken en zijn gestopt of hebben geminderd.
Een vleesvrije dag wordt zelfs door de overheid gestimuleerd.
Vegetariers krijgen zelfs korting bij zorgverzekeraars... en dat is niet omdat het heel ongezond is ;)
Let wel, ik zeg niet dat je moet stoppen... maar consumeer gewoon wat minder, en ga voor goede kwaliteit.

Ik ben misschien positiever ingesteld dan jij en ga uit van de kracht van mensen om dingen te kunnen veranderen.
Misschien niet in mijn leven, maar misschien wel daarna.
Ik heb dan iig een goed gevoel over mezelf en kan mijn paard recht aankijken... dat is me veel waard.
Je leest overigens slecht, dat is jammer... want ik steek veel energie in het typen van dit geneuzel.
Ik heb niet gezegd dat alles morgen ophoudt te bestaan wanneer jij je consumptiepatroon aanpast, het zal zo geleidelijk veranderen als het ontstaan is... over de loop jaren... maar dat dieren wel waard lijkt me?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:24

Filmpje is er inmiddels af gehaald. Wilde eerst de foto's niet bekijken, maar mijn nieuwsgierigheid kon ik ook niet bedwingen. Zie maar een paar foto's van het afschieten zelf, en die vind ik erg onduidelijk. Ik zie wel dat paarden hun hoofd gemakkelijk weg kunnen draaien en in verzet kunnen komen. Is dat nou een container waar ze in staan, die van de grond is getild, op het moment dat ze schieten????
IIG blij dat de diensten er mee bezig zijn inmiddels.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:25

toot schreef:
en daarbij het paardenvlees( biefstuk en worst) word wel in nederland gemaakt ( dus geslacht)
Ik vind er niets mis mee op dat te eten.
als ik me paard een spuitje had gegeven werd hij de oven in gelegd en ik vind dat een grotere verspilling dan dat iemand een paardenworst eet en er nog van geniet.

Met je eens. Maar dat is iets anders dan supermarktvlees en snacksvlees.... dat werkt dergelijke praktijken wel degelijk in de hand.

toot

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:28

Ik kom er nog wel eens op terug of de slacht over 5 jaar erger is geworden of juist beter.

ik weet wel dat alles langzaam gebeurt maar zoals ik ook al zei het gewone vlees komt uit nederland en in nederland word er naar mijn inzien gewoon geslacht.
waarom zou ik dan minderen met eten?
ik heb geen problemen met slachten mits het goed word gedaan/

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:29

waar komt volgens jou het supermakrt vlees vandaan?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:29

Jolliegirl schreef:
Nou oke, wie doen er mee?
gaan we effe 2 weken geen vlees meer kopen en eten?
kijken of het werkt :D

Lief van je, maar niet reëel natuurlijk.
Ik eet al geen vlees meer zolang ik me kan herinneren, dus ik kan makkelijk mijn medewerking verlenen.
De meeste mensen echter niet, en ik denk niet dat je mensen zover krijgt.
Wanneer je met kleine stapjes begint: minder vlees in de week, en het vlees dat mensen eten van betere kwaliteit, dan denk ik dat dat meer effect heeft.
Van het ene uiterste naar het andere uiterste willen gaan gaan niet werken.
Los daarvan is zoiets een geleidelijk proces, die enorme massaconsumptie is ook niet van de ene op de andere dag ontstaan.
Het is de reden van veel ellende; een hel voor dieren en heel veel dikke en ongezonde mensen...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:31

toot schreef:
Ik kom er nog wel eens op terug of de slacht over 5 jaar erger is geworden of juist beter.

ik weet wel dat alles langzaam gebeurt maar zoals ik ook al zei het gewone vlees komt uit nederland en in nederland word er naar mijn inzien gewoon geslacht.

Ik zou iig stoppen met het eten van vleessnacks wanneer je de beelden uit dit topic niet trekt.
Verder zou ik wat minder vlees eten, goed voor de lijn, goed voor je gezondheid, fijn voor de dieren en ook goed voor het milieu (ontbossing in tropische landen om veevoeder te verbouwen, uitstoot van de mest, etc...).
Als je dan vlees koopt, koop dan iets goeds. Wanneer je 3x id week gezond vlees eet, 1x id week vis, en de andere dagen een vega-variant, ben je al goed bezig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:31

toot schreef:
nee hoor ,
hier word het slachtten diervriendelijk gedaan.
Ik heb mijn paard van de week op laten halen en die man was zo extreem aardig.
Hij heeft me nog gebeld toen hij geschoten werd.
Kijk maar eens op de exursie van nijkerk.

De koeien slacht heb ik ook een keer bijgeweest,
de beesten worden verre van bruut afgeslacht.

Ik zeg ook niet dat het niet diervriendelijk gedaan wordt, maar er wordt wel geslacht op grote schaal. Denk maar eens aan de grote kippenslachter Storteboom hier in Nederland... :j
Ook koeien worden op een redelijk grote schaal geslacht, evenals varkens...
Dat het op grote schaal gebeurt, betekent niet meteen dat het niet diervriendelijk is...
Dat bedoelde ik ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:33

Ninx schreef:
toot schreef:

Ik zou iig stoppen met het eten van vleessnacks wanneer je de beelden uit dit topic niet trekt.
Verder zou ik wat minder vlees eten, goed voor de lijn, goed voor je gezondheid, fijn voor de dieren en ook goed voor het milieu (ontbossing in tropische landen om veevoeder te verbouwen, uitstoot van de mest, etc...).
Als je dan vlees koopt, koop dan iets goeds. Wanneer je 3x id week gezond vlees eet, 1x id week vis, en de andere dagen een vega-variant, ben je al goed bezig!

Al die onzin over bio-industrie vergeet je volgens mij, want bio-industrie zijn niet meteen koeien/varkens die het slecht hebben. Dat zijn met name bij de koeien, boerderijen die aan een aantal regeltjes niet voldoen, veelal administratieve regeltjes en de koeien komen vrolijk elke dag naar buiten....

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:34

toot

frituur vind ik sowiezo niet lekker , alleen een patatje zo nu en dan.
Vlees eet ik 5 x per week omdat ik een broodje makkelijker vind.
Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen om dit te voorkomen,
of america nu ook gaat slachtten of ze juist weer dom doen en ook in canada de slacht verbieden.

Anomien

Ninx schreef:
Knert schreef:
dit gebeurt echt niet alleen bij paarden hoor. Een varken of een koe is er echt niet minder om. Zoiets moet in zijn totaliteit aangepakt worden. Die stichtingen moeten gesteund worden. Dan ben je pas een dierenvriend! Persoonlijk vind ik het net lijken dat bij paardenvolk het paardenleed vaak echt veel gevoeliger aankomt...wie komt er op voor 'gewone' varkentjes? Is die groep dan net zo groot?

Ik betwijfel soms wel eens af of er echt zoveel snelle reacties stonden wanneer het fazanten of vissen betrof? |( (of heb ik dat mis?)..

En ja, ik ben voor (juist) paardenslacht! waarom niet? waarom de koe wel en een paard niet? *mits op een humane wijze uitgevoerd uiteraard*

Door je eigen consumptiegedrag aan te passen maak je pas echt verschil. Eet minder vlees, en koop alleen vlees van goede afkomst.
Iedereen die roept dat het zielig is maar gewoon dag na dag zichzelf volpropt met snacks en supermarktvlees is natuurlijk, op z'n zachtst gezegd, raar bezig.
Beetje minderen is goed voor je lijn, je gezondheid en de dieren...

ik eet nog steeds net zoveel *zo'n 4x5 keer per week* een stukje vlees. Of het nu van een koe, varken of kip is. Ik eet het wel. Ook paardenvlees. Maar ik ben wel voor een humane dood. Dat wil ik wel steunen. En ja ik koop ook scharreleieren etc, kan zo genieten van rondscharreldende dieren. Maar vraag me af of dit altijd wel is, wat je denkt wat je koopt.

Wat denken jullie zelf? wanneer de vraag naar dieren lager wordt, worden ze ook niet meer zo ruim gefokt. Wanneer wij geen paardenvlees meer eten (of in dierenvoer stoppen).. waar moet het dan blijven? Verbranden, op een stapel laten ****?... Dit dier heeft toevallig vaak nog een ander doel..namelijk onze hobby.

Maar neem bijvoorbeeld de koe..wanneer wij ook de melk niet meer willen consumeren (want menig melkboer heeft een te kleine stal), en geen leer meer dragen... zal de koe echt geen doel meer hebben en uiteindelijk verdwijnen.. Of wordt dit onze nieuwe recreatiedier?

om te benadrukken en ben voor HUMAAN dieren'gebruik'..en ik steun ook zulke stichtingen maar goeie grutjes zeg.. slachten en vlees eten heeft ook zo zijn goede kanten. (oei,.. daar gaat mijn reputatie als dierenvriend |( )

ben geen vegatarier.. ooit wel geweest, maar dat lag aan de kookkunsten van mijn stiefmoeder.. :D
Laatst bijgewerkt door Anomien op 04-04-10 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:35

Janine1990 schreef:
toot schreef:
nee hoor ,
hier word het slachtten diervriendelijk gedaan.
Ik heb mijn paard van de week op laten halen en die man was zo extreem aardig.
Hij heeft me nog gebeld toen hij geschoten werd.
Kijk maar eens op de exursie van nijkerk.

De koeien slacht heb ik ook een keer bijgeweest,
de beesten worden verre van bruut afgeslacht.

Ik zeg ook niet dat het niet diervriendelijk gedaan wordt, maar er wordt wel geslacht op grote schaal. Denk maar eens aan de grote kippenslachter Storteboom hier in Nederland... :j
Ook koeien worden op een redelijk grote schaal geslacht, evenals varkens...
Dat het op grote schaal gebeurt, betekent niet meteen dat het niet diervriendelijk is...
Dat bedoelde ik ;)

Storteboom is idd vreselijk, dat is bij jou om de hoek. Ik heb er ook vlakbij gewoond... heel, heel, heel erg naar.
Varkens en koeien hebben het natuurlijk ook niet goed.
Evenals veel paarden in particulier bezit.
Ik zou het ervoor hebben mijn paard van de hand te doen en in een natuurgebied los te laten en nooit meer te kunnen rijden, wanneer ik daarmee alle ellende een halt zou kunnen toeroepen.
Maar helaas werkt dat uiteraard niet zo.
Bewust consumeren, diervriendelijk keuzes maken en mijn hond en paard een zo vrij mogelijk leven geven is wat binnen mijn macht ligt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:36

ik kijk niet hoor!
Brrr, het idee alleen al!
Afschuwelijk is het gewoon.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:37

Ik heb er net bij het ontbijt even overna gedacht. Ik vind dit zo walgelijk...

Wie doet er mee met een actie? (Mag dit eigenlijk op bokt?)

Waar mijn gedachten heen gaan:
- Via Hyves, facebook, twitter het artikel van horsetalk.co.uk verspreiden in link vorm met het verzoek om de verkoop van canadese paardenvlees in nederland te boycotten. Omdat het vaak niet duidelijk is welke producten er paardenvlees waar vandaan bevatten een lijst met alle snacks die paardenvlees bevatten.

Is dit een idee?

Ik wil wel even puzzelen op een tekst.

manonlalala

Ik ga ook niet kijken, krijg die beelden waarschijnlijk niet meer uit mijn hoofd.
Wat bezielt die mensen toch. Niet te geloven..

toot

paardenvlees word niet meer in dierenvoer gestopt.
tenminste de organen worden weggegooid die mogen niet meer in voer gestopt worden.
volgens mij alleen het rest afval (reepjes niet lekker vlees)
maar dit vind ik prima ander word het weggegooid.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:40

Veulen84 schreef:
Ik heb er net bij het ontbijt even overna gedacht. Ik vind dit zo walgelijk...

Wie doet er mee met een actie? (Mag dit eigenlijk op bokt?)

Waar mijn gedachten heen gaan:
- Via Hyves, facebook, twitter het artikel van horsetalk.co.uk verspreiden in link vorm met het verzoek om de verkoop van canadese paardenvlees in nederland te boycotten. Omdat het vaak niet duidelijk is welke producten er paardenvlees waar vandaan bevatten een lijst met alle snacks die paardenvlees bevatten.

Is dit een idee?

Ik wil wel even puzzelen op een tekst.

dit bedoel ik nu... waarom alleen het paard? En de rest dan?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:41

Ik kan de filmpjes niet meer bekijken, de foto's heb ik wel gekeken.. Gruwelijk, hoe kan dit zo gebeuren..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:41

Ninx schreef:
Storteboom is idd vreselijk, dat is bij jou om de hoek. Ik heb er ook vlakbij gewoond... heel, heel, heel erg naar.
Varkens en koeien hebben het natuurlijk ook niet goed.
Evenals veel paarden in particulier bezit.
Ik zou het ervoor hebben mijn paard van de hand te doen en in een natuurgebied los te laten en nooit meer te kunnen rijden, wanneer ik daarmee alle ellende een halt zou kunnen toeroepen.
Maar helaas werkt dat uiteraard niet zo.
Bewust consumeren, diervriendelijk keuzes maken en mijn hond en paard een zo vrij mogelijk leven geven is wat binnen mijn macht ligt.

Tsjah, ik vind het transport geen fijn idee, maar ik heb verder geen idee hoe het er daar aan toe gaat.
M'n zusje heeft er wel gewerkt, maar bij de inpak afdeling.

Een paard van mij in een natuurgebied gooien? Nee, dat zou ik liever niet doen. Ik denk dat dat ook een vorm van mishandeling kan zijn, wanneer het gewend is om in de hand te komen en dergelijke....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:42

Knert schreef:
ik eet nog steeds net zoveel *zo'n 4x5 keer per week* een stukje vlees. Of het nu van een koe, varken of kip is. Ik eet het wel. Ook paardenvlees. Maar ik ben wel voor een humane dood. Dat wil ik wel steunen. En ja ik koop ook scharreleieren etc, kan zo genieten van rondscharreldende dieren. Maar vraag me af of dit altijd wel is, wat je denkt wat je koopt.

Wat denken jullie zelf? wanneer de vraag naar dieren lager wordt, worden ze ook niet meer zo ruim gefokt. Wanneer wij geen paardenvlees meer eten (of in dierenvoer stoppen).. waar moet het dan blijven? Verbranden, op een stapel laten ****?... Dit dier heeft toevallig vaak nog een ander doel..namelijk onze hobby.

Maar neem bijvoorbeeld de koe..wanneer wij ook de melk niet meer willen consumeren, en geen leer meer dragen... zal de koe echt geen doel meer hebben en uiteindelijk verdwijnen.. Of wordt dit onze nieuwe recreatiedier?

om te benadrukken en ben voor HUMAAN dieren'gebruik'..en ik steun ook zulke stichtingen maar goeie grutjes zeg.. slachten en vlees eten heeft ook zo zijn goede kanten. (oei,.. daar gaat mijn reputatie als dierenvriend |( )

Een humane dood kun je jezelf redelijk verzekeren wanneer je van een lokale slager koopt die zelf slacht, en waar je dus ook zou kunnen kijken.
Ook biologisch vlees is een schot in de roos.
4 of 5 x keer is best veel... dat is een keuze, maar ook daar kun je natuurlijk nog wat mee stoeien.
Onze hobby is soms best discutabel.
Omdat mensen zo graag een paard willen, ook op plekken zonder ruimte, staan ze soms 23 uur per dag te verpieteren in een stal. Mensen hebben ook geen geduld en dieren worden te vroeg bereden en eindigen ook weer eerder bij de slacht.
Het is dus geen eenvoudige cirkel om te doorbreken.

Dierenvriend zijn kunnen mensen roepen, maar ergens is dat een hol begrip. Want willen mijn hond en paard wel bij mij wonen? Geen idee, ik heb dat beslist.
Ik probeer naar eer en geweten alles zo goed mogelijk te doen (hetgeen niet vermoeiend is hoor), maar helemaal schoon is niemand...
Je hebt overigens gelijk dat het paard feitelijk nog bestaansrecht heeft omdat het een recreatiedier is geworden.
Op het land en als vervoersmiddel was het paard niet meer nodig. Het paard had kunnen 'uitsterven' als het geen nieuw doel had gekregen.