Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:25

@funnyhorses Vind je opmerking of Melanie wel capabel genoeg is om een paard te houden wel erg kort door de bocht.. We hebben het allemaal moeten leren en ik neem aan jij ook. Helaas zijn er altijd mensen die moeten het leren via "the hard way".

Ik snap eigenlijk ook niet dat jullie zo door blijven gaan over Melanie. Over het hoe en wat qua keuring stalling daar gaat het toch eigenlijk niet om.
In mijn ogen gaat het uiteindelijk alleen om de handelaarster, er worden afspraken gemaakt die niet nageleefd worden. Er ligt uiteindelijk een gerechtelijke uitspraak, (die ligt er niet voor niets) waar de verkoopster zich niets van "aantrekt" en waar ze zich vanaf maakt met € 50,=.
Het gaat om hoe schofterig die handelaar zich gedragen heeft.

Dat 9 van de 10 hier op bokt het anders zou doen dat is inmiddels wel duidelijk. Ik zou het ook anders doen maar ja het is gebeurt en Melanie zit nu met de gebakken peren...

funnyhorses

Re: Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:30

ik heb niet gezegt of melanie capabel is maar spreek in algemene zin des woords!
Ik blijf het een domme aktie vinden dat ze na een jaar van touwtrekken eerst het paard hebben opgeladen en dan pas het financieële hebben afgehandeld want daar heeft het toch een jaar lang om gedraaid of niet soms!?
Ik kan me niet voorstellen dat ze in die mensen nog vertrouwen hebben gehad en dan toch zo naief zijn?

Je geeft je autopapieren en sleutels toch ook niet aan een vreemde mee zodat ie met je te koop staande auto een testrit kan maken?!Waarom dan wel zo met een dier handelen?

En idd,door schade en schande word men wijzer!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:34

Funnyhorses, volgens mij snap jij de zaak niet helemaal hoor!

Ze zijn al een jaar bezig geweest om het geld terug te krijgen, uiteindelijk moest daar een rechter aan te pas komen. Zelfs tóen wilde de verkoopster het geld nog niet terug geven. Uiteindelijk door het contract wat opgesteld was, en ondertekend moest worden, stemde de verkopende partij in. Toen ging het alsnog fout, maargoed.

Ik snap niet waarom je blijft doorzeuren over Melanie, zij heeft echt niets fout gedaan hoor!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:42

ik zeur niet over melanie(noem niet eens haar naam in mn antwoorden) in person!!!Snapt dat niemand? pffff
Dit is een heel duidelijk voorbeeld dat men niemand op zn woord kan en moet geloven,want zie wat er gebeurd!En de paardenwereld is nu eenmaal een vreemd wereldje,helaas.
Dat ik dan dingen wat harder aankaart dan menigeen kan "verwerken" kan ik niks aan doen!

En als je AL mijn antwoorden leest dan zie je ook dat ik duidelijk schrijf dat het een vieze lage rotstreek is om zo met mensen en dieren om te gaan!!!

Dus.................begin je met een eerste eigen paardje,laat hem op de plek waar ie te koop word aangeboden keuren,zorg dat je een kenner bij je hebt en teken niks voor je zekerheid/duidelijkheid hebt en laad nooit of te nimmer je dier in een trailer en laat ze ermee weg rijden zonder dat het financieële is afgehandeld!
Da's het enigste wat ik bedoel te zeggen en niks kwaads over die meid want haar zal het beslist geen tweede x gebeuren!!!

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:52

funnyhorses schreef:
laad nooit of te nimmer je dier in een trailer en laat ze ermee weg rijden zonder dat het financieële is afgehandeld!

Die dag was voor haar al heel emotioneel en daarbij hadden ze gezegt dat het de slager was.
Denk wel na dat ze in een Emotionele toestand die dag heeft meegemaakt.

Ik heb die dag zelf meegemaakt. En weet hoe het eraan toeging.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:16

nou geloof maar niet dat het dier naar de slager is(of zijn er bewijzen?),zulke lafaards zeggen dat om de ander idd op het gevoel te trappen!
Maar die hadden natuurlijk gehoopt dat ze dan zou zeggen dat ze het paard wel zou houden ipv naar de slacht te laten gaan.
Het feit dat ze zoiets tegen een eigenaar van een bij hun gekocht paard zeggen getuigd al van een hoge lafheidsgraad!
Des te meer redenen om al je "antennes" op scherp te zetten bij zulke klojo's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:16

Kom op zeg! Wat zeiken jullie die Melanie allemaal af zeg! Feit is dat eerder keuren beter was geweest maar die verkoopster maakt het wel erg bont.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:19

Funnyhorses ik zei toch ook ze hadden gezegt dat het de slager was.

De gang van zaken was die dag erg emotioneel aangezien we toch een jaar lang het paard meegemaakt hebben.
Op deze manier zeg maar rustig rot manier is het niet raar dat we niet helder na hebben kunnen denken.

Het was voor Melanie en haar familie al een gestress om 1 jaar lang die rechtzaak te hebben.
En dat je naar 1 jaar toch afscheid moet nemen. Terwijl je dondersgoed weet dat die dag er aan kwam.

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:29

funnyhorses schreef:
ik heb niet gezegt of melanie capabel is maar spreek in algemene zin des woords!
Ik blijf het een domme aktie vinden dat ze na een jaar van touwtrekken eerst het paard hebben opgeladen en dan pas het financieële hebben afgehandeld want daar heeft het toch een jaar lang om gedraaid of niet soms!?
Ik kan me niet voorstellen dat ze in die mensen nog vertrouwen hebben gehad en dan toch zo naief zijn?

Je geeft je autopapieren en sleutels toch ook niet aan een vreemde mee zodat ie met je te koop staande auto een testrit kan maken?!Waarom dan wel zo met een dier handelen?

En idd,door schade en schande word men wijzer!

jah hat heeft een jaar geduurd dat was door dat er een rechzaak liep...!!!!
en dat ik het paard had late in lade jah.. er waren afspraken gemaakt via de rechter dus dat kom ik naar....
en heb niet dat contract afgegeven voordat ik het geld had..!!! had het in me hande en werd uit me handen getrokken...
missciien de reconstructie nog ff naar kijken..;)

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:31

Siets schreef:
Funnyhorses, volgens mij snap jij de zaak niet helemaal hoor!

Ze zijn al een jaar bezig geweest om het geld terug te krijgen, uiteindelijk moest daar een rechter aan te pas komen. Zelfs tóen wilde de verkoopster het geld nog niet terug geven. Uiteindelijk door het contract wat opgesteld was, en ondertekend moest worden, stemde de verkopende partij in. Toen ging het alsnog fout, maargoed.

Ik snap niet waarom je blijft doorzeuren over Melanie, zij heeft echt niets fout gedaan hoor!

bedank dat je het wel zo ziet....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:34

ashfbfacuilhfjkfhjkdfhadsgkfadjglfjsdfghjiugfogjaolgjrfjgfdfgvfljd

sorry mn hoofd valt hier van verbazing op het toetsenbord!
Ik geef het op,het word niet begrepen hoe het is bedoelt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:39

funnyhorses schreef:
Als je me wilt qouten dan qoute de hele tekst en niet 1 zinnetje zo trek je mn hele antwoord uit het verband!
Weet niet wat je daarmee wilt bereiken hoor.

Ik trek niks uit verband, je vraagt je tot 2x toe af of deze mensen wel capabel zijn een paard te onderhouden. En die quote was de kern van je verhaal, anders krijg je alleen maar dubbele lappen tekst ;)

funnyhorses schreef:

Mwah, vind dit niet echt algemeen hoor:
funnyhorses schreef:
Zoooo dom!!!!En dat terwijl vader er ook bij was.
Zijn zulke mensen dan wel kapabel genoeg om überhaubt een paard te houden denk ik dan!

Maar goed, ik ben er verder klaar mee, heb mijn punt geloof ik gemaakt. Overigens was FH niet de enige die zo ondoordacht reageerde in mijn ogen.

Zie dat Melanie zichzelf ook gemeld heeft. Is er al verloop verder in de zaak, en heb je nu geen paardje meer, of heb je al iets anders gevonden?
Hoop dat het snel opgelost wordt, want vind het een behoorlijke schofterige streek die ze je geleverd hebben.

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:42

ff voor de duidelijkheid.. dat filmpje was niet het paard waar het om ging dus sommige zeggen dat ze daar gelijk wat aan zagen kan NIET...!!!..

Toen ik het paard kocht was er niks aan te zien.. had mondelingen afspraken gemaakt jah achteraf dom en beter op papier moeten doen maar kan het niet terug draaien..!!!!
je vertrouwd mensen en bij hun had ik ook echt niet het idee dat hun zo waren....!!!
en toen het paard werd gebracht is het die week gelijk gekeurd jah had eerder moeten keurden dat weet ik nu ook wel....dat iis nu wel duidelijk hier hoor;)
maar het heeft 1 jaar geduurd omdat de rechtzaak een jaar duurde....!!! en zo ga je aan het paard hechte je kan je niet voorstellen wat voor klote dag die dag voor mij was...
en had misschien anders moeten handelen en heb ik hier ook van geleerd...!!! maar sommige reactie's slaan nergens op...
en will dan wellis weten hoe die gene in zo situaties zijn...
ik was er echt kapot van...!! maar door sommige word ik hier als de dader gezien.. maar iedere zijn eige mening...!!!! en hoe het bij mij finacieel gaat ga ik niet uit leggen wand dat gaat verders niemand aan toch..;) als je een paard koop weet je ook de koste dussee...!!! maar daar gaat het niet om..!!!

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:46

neej heb nog geen nieuw paardje...
ben bijrijdster...!!! en ben er nog mee beziig dus nog ff afwachten... of het alelmaal goed komt:)...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:48

Nou ja dan zit je er in ieder geval vast weer op ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:51

Melanie, ze bedoelden denk ik het filmpje waar jij aan het rijden was. Dat was toch wel dat paard?

Het is gewoon heel vervelend voor je wat er is gebeurd. Je hebt er nu zelf wel van geleerd, en dan is het dubbel zo wrang dat mensen je dan ook nog eens veroordelen. Je hebt nu al genoeg tegenslag gehad, en je weet waar je de volgende keer op moet letten. Zou dus inderdaad fijn zijn als mensen nu ophouden met het vingertje naar jou te wijzen :).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:51

melanie18 schreef:
ff voor de duidelijkheid.. dat filmpje was niet het paard waar het om ging dus sommige zeggen dat ze daar gelijk wat aan zagen kan NIET...!!!..

Dat filmpje waar je aan het rijden was met dat rode dekje en bandages, dat was toch wel het betreffende paard?

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:54

IKbenEllen schreef:
melanie18 schreef:

Dat filmpje waar je aan het rijden was met dat rode dekje en bandages, dat was toch wel het betreffende paard?

neej dat was niet het paard waar het omging....!!!!
alleen de foto's van het paard en mij dat was het paard waar het omging;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:56

Oh ok, dat werd in het filmpje niet duidelijk gezegd.

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:57

Siets schreef:
Melanie, ze bedoelden denk ik het filmpje waar jij aan het rijden was. Dat was toch wel dat paard?

Het is gewoon heel vervelend voor je wat er is gebeurd. Je hebt er nu zelf wel van geleerd, en dan is het dubbel zo wrang dat mensen je dan ook nog eens veroordelen. Je hebt nu al genoeg tegenslag gehad, en je weet waar je de volgende keer op moet letten. Zou dus inderdaad fijn zijn als mensen nu ophouden met het vingertje naar jou te wijzen :).

neej was niet dat paard waar het omging....

en jah idd sommige mensen oordelen terwijl ze het hele verhaal niet kennen...!!!! of dingen verkeerd zien dan moeten ze de uitzending nog maar keer kijken ;) :P

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:28

melanie, probeer je niet druk te maken.
je bent niet de eerste bokker die op bokt begint omdat je merkt dat er andere bokkers zijn die lekkere conclusies trekken.
Het is je energie niet waard.

Ben je het wel eens hoe het verhaal in het programma uiteindelijk uitgezonden is?

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:51

Citaat:
Ben je het wel eens hoe het verhaal in het programma uiteindelijk uitgezonden is?

jah ben het wel eens hoe het is gegaan... ze doen hun best... en hebben nog veel geprobeerd en gedaan voor me

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:52

Trouwens die presentator he, is dat in het echt ook zo'n zacht gekookt ei? Sorry dat ik het vraag hoor, maar ben ernstig nieuwsgierig :'). Wij lachen ons elke week een breuk om zijn verlegen houding tijdens confrontaties, haha.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:58

melanie18 schreef:
Citaat:

jah ben het wel eens hoe het is gegaan... ze doen hun best... en hebben nog veel geprobeerd en gedaan voor me

hoe nu verder? ik neem aan dat je het er niet bij laat zitten. :(

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:28

Hoi allemaal!
Voordat ik het topic wilde lezen wilde ik het filmpje eerst bekijken bij programma gemist. Maar deze doet het niet (voor reclame doet het wel). Wie kan mij helpen?