Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:48

jiperdepip dat ontken ik helemaal niet ik zeg enkel dat wat jij wel of niet betaald heb voor dit paard het de zaak niet erger of minder erg maakt. Dus dat het helemaal niet van belang is.
Dat er vraagtekens kwamen over voor €3000,- een paard voor het hogere dressuurwerk kopen is te weiten aan gebrek aan informatie of beter gewoon een half verhaal. en dan ook nog 1 kant van het verhaal.
nogmaals de prijs is helemaal niet relevant.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:49

bedankt ,

ik heb niets te verbergen het is zoals het is 8-)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:52

jiperdepip schreef:
bedankt ,

ik heb niets te verbergen het is zoals het is 8-)

Inderdaad, je bent genaaid en naar alle waarschijnlijkheid laat je voortaan een paard keuren VOOR je overgaat tot koop!

Neemt niet weg dat ik niet snap dat mensen dat andersom doen... :n

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:54

schoentje schreef:
LecyTinker schreef:
3000 euro zo of 3000 euro als bijbetaling bij inruil van een paard. Ik blijf het een groot bedrag vinden hoor, maar iedereen blijft zich zo vasthouden aan dat bedrag. Al had het paardje niet verder gekomen dan L, dat kan je op voorhand toch nooit echt met zekerheid vaststellen. MAAR wat je wel vast kan stellen is dat het paard dus niet in orde was. Wat gewoon inhoud dat Kim niet heeft gekregen wat haar beloofd was. Ze zou echt niet met het paard terug gegaan zijn na 2 jaar als ze was blijven steken in M2 ofzo...
Wat ik bedoel te zeggen is, het maakt niet uit met wat voor motivaties Kim dat paard gekocht had en of dat het aan haar eisen voldeed, het gaat er hier om dat er op voorhand kennis was van een gebrek aan dit paard en dat het verkocht is als een gezond paard. Buiten al dat is er gesjoemeld met gezondheidsverklaringen. Zijn deze niet afgekekend door een DA? Dus is deze niet mede aansprakelijk dan?
Als ik een paard koop van 500 euro en er word mij gezegd dat het gezond is en ik kom er later achter dat het een duidelijk gebrek had, dan zou ik me ook bedonderd voelen en als mensen dan zeggen, tja, wat verwacht je voor 500 euro? Wel ik verwacht dat ik een eerlijk product koop van een eerlijke handelaar. Nou moet ik wel zeggen dat toen ik las dat hij ook auto handelaar was moest ik wel even lachen, bedoel maar te zeggen, de reputatie van paardenhandelaren is vaag, maar die van autohandelaren HELEMAAL!

Tja, sommige mensen willen ook gewoon voor de gek gehouden worden.
Als je er altijd maar klakkeloos van uit gaat dat het waar is wat een verkoper zegt...

Je gelooft zeker ook dat de ab-trainer van tell-sell je een fantasisch lichaam bezorgt, omdat zij dat zeggen?

Hahahaha, uiteraard... :P
Nee, ik doelde ook niet op dat je een handelaar op zijn woord moet geloven. Ik bedoel te zeggen dat als je een paard verkoopt met duidelijke gebreken dat je dan erop kan rekenen dat mensen terug komen ongeacht het bedrag!
Handelaar of geen handelaar. Als ik een paard koop en het blijkt niet gezond te zijn en de vorige eigenaar wist ervan en heeft het niet verteld, tja, dan kan hij erop rekenen dat ik mijn geld terug ga halen.
En dus maakt het niet uit of we het over 300 euro of 3000 euro hebben.

EN ik ken idd het hele verhaal niet, maar misschien dat ze van iemand eens gehoord heeft die voor weinig nu in deze financiele krappe tijden bij eenhandelaar een goedkoop paard had gekocht dat het super deed in de sport en zij dus dacht dat het haar ook overkwam.
Hoevaak hoor je hier op bokt niet mensen zeggen dat ze voor 500 of 1000 euro een paardje gekocht hadden wat uiteindelijk een super recreatiepaardje bleek te zijn zoals je ze op het internet voor 2000 of meer ziet staan? Heeeel soms zit het geluk je gewoon mee en misschien (misschien een heel klein beetje naief) dacht ze dat het haar ook overkwam. Tja, was wel een beetje koude-kermis verhaal voor haar in dit geval.

* Zie nu pas dat Jipperdepip de desbetreffende persoon is.... *
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 08-02-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:56

jiperdepip schreef:
grappig dat iedereen zijn oordeel klaar heeft,
ik ga ervanuit dat een erkend dierenarts niet sjoemelt met keuringen

toen ik mijn nieuwe paard trots liet zien aan een kennis binnen 2 dagen
werd mij geadviseerd een herkeuring te doen ivm dat hij al eerder nare ervaringen gehad zou hebben
met de zelfde handelaar.

en heb ook nog eens een bloed mooi 7 jarige sportpaard in geruild op het
ervaren paard het gaat dus om veeeeel meer dan 3000,-

Maar het paard is dus bij verkoper alleen klinisch gekeurd en klinisch goed bevonden??
Was hij bij jouw dierenarts ook klinisch goed of alleen op de foto's niet?
Het zal moeilijk aantonen worden dat de verkoper wist dat het paard een rontgenologische beperking heeft.
Vindt het erg vervelend voor je, maar dit ijkt me toch wel belangrijk om te weten voor juridische stappen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:05

Iedereen moet eerst eens goed de film kijken en de eerste post lezen. Dan kan je pas een oordeel geven.

Een mondeling overeenkomst is ook een overeenkomst dit geld voor de onbetaalde stallingskosten etc.

Voor Kim vind ik het heel vervelend en een lang verhaal, ze heeft het recht om binnen 2 maanden na de overeenkomst de overeenkomst ongeldig te laten verklaren op grond van verkeerde voorwaarden.

Ik hoop dat ze zelf de hele situatie nog een keer uit kan leggen zonder dat iedereen hier een vooroordeel over heeft.

MamboBeach

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:06

Dat heeft ze al gedaan wilma12

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:11

MamboBeach schreef:
Dat heeft ze al gedaan wilma12

Maar te beknopt iedereen oordeelt nu over haar wat gewoon kant en klare onzin is. Ze weet zelf het beste hoe het zit.

Hierin zou ze kunnen antwoorden op:
Wanneer gekeurd na hoeveel dagen?
Waarom niet of wel op tv verteld(sommige dingen)?
En wat ze zelf van de hele situatie vindt.

MamboBeach

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:16

Ja, op die manier, dat zou kunnen inderdaad.
Maar de mensen die hier hun vooroordeel al klaar hebben draaien echt niet zo maar bij hoor... ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:17

Dergelijke programma's gaan toch nergens over...
Die mensen (programmamakers, producenten etc.) weten helemaal niet waar ze over praten!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:17

Ze laten imo toch altijd stukjes zien op tv, alles wordt niet uitgezonden.

Ik ben er iig heilig van overtuigd dat deze meneer is kwestie geen lekkertje is.
Hoe meer mensen ik spreek, des te meer rare verhalen krijg ik te horen :oo
En echt verhalen waar je steil van achterover klapt.......hij is niet voor niets NL uitgevlucht.
Ik vraag me af hoelang hij op deze stal blijft...... :o

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:18

En als Jipperdejip hier verder mee bezig is, is het domste wat ze kan doen om dit op een openbaar forum bekend te maken.... reken maar dat meneer W. direct of indirect kan weten dat hij hier besproken wordt, en dit ook tegen haar zal gebruiken als hij daar kans toe ziet.

Dus als ik Jipperdejip was, zou ik hier zeker terughoudend zijn met informatie en deze zaak via de daarvoor geijkte kanalen afhandelen. Desnoods vraag je aan mods of ze dingen willen verwijderen die jouw zaak kunnen schaden.

Dit is bokt maar, deze zaak moet echt op andere plaatsen beslecht worden. ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:19

misschien een nieuw vers topic met een linkje hier. Of een gesloten bericht met haar uitleg. Het hoeft toch eigenlijk ook niet besproken te worden. Laat haar haar kant vertellen en klaar ermee zou ik zeggen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:20

geloof dat niemand eraan twijfeld of deze man wel of niet zuivere koek is.
buiten dat om een reden om naar duitsland te gaan is omdat het daar veel goedkoper is, er zijn genoeg mensen die om die reden naar duitsland gaan of zullen ze toch allemaal wat te verbergen hebben?

zou fijn zijn als jiperdekip het hele verhaal zou vertellen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:21

randalinpony schreef:
En als Jipperdejip hier verder mee bezig is, is het domste wat ze kan doen om dit op een openbaar forum bekend te maken.... reken maar dat meneer W. direct of indirect kan weten dat hij hier besproken wordt, en dit ook tegen haar zal gebruiken als hij daar kans toe ziet.

Dus als ik Jipperdejip was, zou ik hier zeker terughoudend zijn met informatie en deze zaak via de daarvoor geijkte kanalen afhandelen. Desnoods vraag je aan mods of ze dingen willen verwijderen die jouw zaak kunnen schaden.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, ze kan geen schade oplopen als ze verteld of ze wel of niet een paard erbij heeft ingeruild of na hoeveel dagen ze hem heeft laten keuren! De heer waar het in kwestie over gaat komt bij mij uit de buurt en is hier een gezegde. Dus de verhalen klinken niet vreemd.

Hij gaat naar duitsland zodat er geen beslag op zijn bezittingen kan worden gelegd tijdens of na de rechtzaak etc.!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:28

Ik vind het naïf als je denkt voor 3000 euro een goed dressuurpaard te kopen. Volgens haar valt er een droom in duigen (snap ik best) maar ze had haar eigen keuring moeten doen voor ze de koop sloot. Weer een wijze les geleerd hier. Wel mooi paard trouwens.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:30

PBA_ schreef:
Ik vind het naïf als je denkt voor 3000 euro een goed dressuurpaard te kopen. Volgens haar valt er een droom in duigen (snap ik best) maar ze had haar eigen keuring moeten doen voor ze de koop sloot. Weer een wijze les geleerd hier. Wel mooi paard trouwens.

Beter lezen, paard ingeruild en 3000 euro toe betaald!!!

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:30

de heer in kwestie heeft op papier geen bezittingen. Dat is een van de vele problemen met deze man. Zelfs als je de rechtzaak wint kun je nog fluiten naar je geld

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:31

Beeeeeeeeh schreef:
de heer in kwestie heeft op papier geen bezittingen. Dat is een van de vele problemen met deze man. Zelfs als je de rechtzaak wint kun je nog fluiten naar je geld

Dit klopt helemaal en van een kale kip valt niks te plukken! ;(

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:33

wilma12 schreef:
randalinpony schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens, ze kan geen schade oplopen als ze verteld of ze wel of niet een paard erbij heeft ingeruild of na hoeveel dagen ze hem heeft laten keuren! De heer waar het in kwestie over gaat komt bij mij uit de buurt en is hier een gezegde. Dus de verhalen klinken niet vreemd.

Hij gaat naar duitsland zodat er geen beslag op zijn bezittingen kan worden gelegd tijdens of na de rechtzaak etc.!

Ja, dat kan allemaal wel en ik geloof ook zeker dat hij geen lieve man is. Maar daar gaat het tijdens gerechtelijke procedures dus allemaal niet om en geloof me, dit soort gewiekste personen weet precies wat wel en niet mag in de wet en waar hij anderen op kan pakken.

Je vertelt al gauw teveel en zelfs als deze man veroordeeld wordt, kan in het oordeel van de rechter worden meegewogen dat hij al min of meer gestraft is omdat zijn naam publiekelijk zwart is gemaakt, een een persoon als W. zal dit zeker weten uit te buiten.

Wij kunnen nu allemaal wel willen weten hoe of wat, maar Jipperdejip kan beter goed afwegen wat haar belang is dit hier te vertellen en wat de andere belangen zijn.
En er zullen vast wel feiten zijn die geen kwaad kunnen om hier te vertellen, maar als ík Jipperdejip was, ging ik eerst met een jurist overleggen wat wel en niet openbaar gemaakt kan worden.

Tot die tijd zou ík voorzichtig zijn.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:36

Bokt mag nooit als bron in een rechtzaak gebruikt worden dit is een site die valt onder niet waarheidsgetrouw.
Het is informatie van mensen die zich anoniem kunnen voordoen (eventueel ook als een ander).

Dus tja! Maar we merken het vanzelf als ze het wel wil vertellen! Het lijkt mij iig niet lekker als er zo over je gepraat wordt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:48

Nou als je voor 3000 een goed sportpaard verwacht kan je droom idd snel in deugen eindigen haha
vind de aanpak van jonh vd heuvel eigelijk niets... slappe confrontaties van heb ook altijd :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:50

shilady schreef:
Nou als je voor 3000 een goed sportpaard verwacht kan je droom idd snel in deugen eindigen haha
vind de aanpak van jonh vd heuvel eigelijk niets... slappe confrontaties van heb ook altijd :+

jezus mina is het nou echt zo moeilijk om te lezen!!!

een post boven jou staat al duidelijk dat ze ook nog een paard ingeruild heeft en dus €3000,- heeft toebetaald!!!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:57

Als je een paard koopt dan hoor je een paard gelijk te laten keuren voordat je het geld betaalt.
Je gaat samen naar een dierenarts en is het paard goedgekeurd dan reken je af en neem je het paard mee.

Ik vind het naïef om ervanuit te gaan dat een paard helemaal goed is omdat er een keuringsrapport bij zit.
Paard kan die nacht vastgelegen hebben of een tik tegen de muur hebben gegeven en een chip hebben.
Om dit soort 'gezeur' tegen te gaan zoals hier het geval is, is het gewoon verstandig om het paard altijd te laten keuren voordat je het koopt.
Achteraf keuren is een beetje mosterd na de maaltijd...

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:28

Inderdaad altijd keuren door je eigen dierenarts voordat je koopt