Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:20

Paardentango schreef:
Die Amerikaanse hengsten niet hoor, die zijn heul erg sterk !

:= _O- :') _O-

Waarom is dit nu zo moeilijk te geloven? Hij kan de man ook bijvoorbeeld eerst getrapt hebben op de arm. Arm kan vervolgens gebroken zijn. Dan hangt dat enkel nog maar vast met wat huid en spieren. Als hij daar aan trekt, dan gaat die arm er los van. Ik heb hier nog iemand gezien waarvan een hengst (wat toevallig) haar hand vasthad. Hij kon dat meisje zo heel de stal doorsleuren en optillen aan haar arm. Als die man nu al een breuk had, hetzij door een val of door een trap, en hij heeft hem ook nog eens bij de arm genomen, dan is het toch niet zo moeilijk dat die arm dat niet kan houden?
Wat de vergelijking met roofdieren betreft. Die man is aangevallen door een dier dat 9 tot 10 keer groter is. Dus ik denk dat dat overeenkomt met een leeuw die een kat aanvalt. Ik kan je verzekeren dat hij geen enkel probleem zal hebben om ledematen af te rukken van dit dier.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:25

Goh zeg, dat wist ik allemaal niet. :)

Zal een beetje voorzichtig aan doen vandaag en goed in de gaten houden dat ze elkaars ledematen niet eraf slaan, lijkt me heel vervelend.

Was vast een heel erg groot paard dan, Amerikaans paard, die hebben veel groter, meer, beter enzo..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:34

JaBa schreef:
En dan zal ik je uit jouw my little pony droomwereld verlossen. Paarden zijn niet altijd zachtaardige en lieve wezentjes. Ze hebben een enorme kracht en zijn in staat om een mens te vermoorden als ze om één of andere reden denken dat die mens ofwel een gevaar vormt, ofwel hun territorium binnendringt. Een paard is zeker in staat om een mens een arm of ander ledemaat af te rukken. Dat is niet met opzet gebeurd, maar beeld je eens in wat 600kg pure kracht met 80 kilo mens kan doen. Hij kan die mens in de arm gebeten hebben en kan hem met gemak zo opheffen. Als hij dan wat heen en weer schudt (wat hengsten doen als ze iets vast hebben) dan kan die arm heel goed gebroken zijn en vervolgens afgescheurd. Ze kunnen soortegenoten een been afslaan met gemak. Dus een klein mensje is al helemaal geen probleem. Waarschijnlijk vinden vele mensen het niet leuk om te horen, maar niet alle paarden zijn lief en een hengst is ondanks een goede opvoeding soms een gevaar voor zijn omgeving. Het blijven dieren en dan nog eens dieren met een veel grotere kracht dan wij hebben.

JaBa, ik herhaal mijn post even:

Citaat:
Ooit gezien hoeveel moeite een leeuw moet doen om ledematen van zijn prooi te 'rukken'? En hij heeft toch echt de meer optimalere tanden/"kaakbouw"/"kaakkracht" daarvoor... :P

Het paard is een herbivoor...een van de grote verschillen met de carnivoor: Het gebit. Paarden hebben niet dezelfde tanden als een carnivoor en kunnen dus ook niet hetzelfde, namelijk vlees "snijden". Daarbij komen ook nog eens factoren als de kracht die met een kaak uitgeoefend kan worden. De kracht van carnivoren als leeuwen en aligators ligt vele malen hoger dan dat van een herbivoor als een paard..Hier nog een quote:

Citaat:
Het paard is een planteneter (herbivoor), wat zichtbaar is in de opbouw van zijn gebit. Met name de kiezen, die een maalfunctie hebben, zijn sterk ontwikkeld en zijn plat op de kauwvlakte. Dit in tegenstelling tot het gebit van vleeseters (carnivoren), welke puntig en scherp is, bedoeld om vlees klein te knippen.

Conclusie: Als er al een arm afgerukt is, dan moet dat door iets anders gebeurt zijn dan door een paard..

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:36

Lees anders mijn vorige posts eens in dit topic, daar zul je al drie voorbeelden vinden van paarden die door een beenbreuk na een trap van een ander paard geëuthanaseerd zijn. Verder vind ik je behoorlijk kinderachtig reageren.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:38

Pfoeh :oo
Nooit bij nagedacht dat een paard je kan doden, maar dat doen ze natuurlijk niet zomaar, vraag me af wat de rede was ..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:40

JaBa schreef:
Paardentango schreef:
Die Amerikaanse hengsten niet hoor, die zijn heul erg sterk !

:= _O- :') _O-

Waarom is dit nu zo moeilijk te geloven? Hij kan de man ook bijvoorbeeld eerst getrapt hebben op de arm. Arm kan vervolgens gebroken zijn. Dan hangt dat enkel nog maar vast met wat huid en spieren. Als hij daar aan trekt, dan gaat die arm er los van. Ik heb hier nog iemand gezien waarvan een hengst (wat toevallig) haar hand vasthad. Hij kon dat meisje zo heel de stal doorsleuren en optillen aan haar arm. Als die man nu al een breuk had, hetzij door een val of door een trap, en hij heeft hem ook nog eens bij de arm genomen, dan is het toch niet zo moeilijk dat die arm dat niet kan houden?
Wat de vergelijking met roofdieren betreft. Die man is aangevallen door een dier dat 9 tot 10 keer groter is. Dus ik denk dat dat overeenkomt met een leeuw die een kat aanvalt. Ik kan je verzekeren dat hij geen enkel probleem zal hebben om ledematen af te rukken van dit dier.

Tja. vond de vergelijking met een soms tot 300 kilo wegende leeuw en zijn max. 30 kilo wegende prooi Meneer Gazelle niet zo heel slecht hoor.. :o

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:40

Enya schreef:
Pfoeh :oo
Nooit bij nagedacht dat een paard je kan doden, maar dat doen ze natuurlijk niet zomaar, vraag me af wat de rede was ..

Misschien had het paard wel een tijdje geen eten gehad, dat gebeurt vaak in Amerika hoor, en had hij nu hele erge honger? Toen kwam de man op een dag op zijn territorium en dacht hij AHA eten, maar bleek hij ineens een vieze arm in zijn bek te hebben. Kwam het paard erachter dat ie geen vlees lust, ajasses.

Zodoende werd hij heel kwaad op die man, die had hem voor de gek gehouden dus beet het paard die man maar heel hard na een woeste achtervolging van de man met maar één arm.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:44

JaBa schreef:
Lees anders mijn vorige posts eens in dit topic, daar zul je al drie voorbeelden vinden van paarden die door een beenbreuk na een trap van een ander paard geëuthanaseerd zijn. Verder vind ik je behoorlijk kinderachtig reageren.

Euh, ik ga heel serieus op jouw posts in. Ik heb die voorbeelden al lang gelezen en wilde er destijds niet op ingaan omdat ik het nogal een verhaal vond wat je met een korreltje zout moet nemen...Ik las zelfs iets met eraf trappen....Imo kunnen we trappen niet met bijten vergelijken omdat er alleen al hele andere soorten kracht om de hoek komen kijken...

Maar om maar vooraf op een mogelijke vraag in te gaan: Nee, ik geloof er niet aan dat het paard het been van een ander dier eraf kan trappen. Dat het kan voeren tot een botbreuk lijkt me meer dan logisch...

Edit: Oh en JaBa, als je verder wilt discusieren dan gelieve ook op mijn posts in gaan, dit doe ik ook bij jou..Het afwimpelen met "kinderachtige reactie" kan ik alleen maar op die manier duiden dat je gewoon geen antwoord paraat hebt... :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:47

Paardentango schreef:
Goh zeg, dat wist ik allemaal niet. :)

Zal een beetje voorzichtig aan doen vandaag en goed in de gaten houden dat ze elkaars ledematen niet eraf slaan, lijkt me heel vervelend.

Was vast een heel erg groot paard dan, Amerikaans paard, die hebben veel groter, meer, beter enzo..

Everything is bigger in America...de wijze woorden van een goede Amerikaanse vriend van m'n pa :D

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:50

raar verhaal zeg.
dat een hengst dat kan doen.
had ik niet verwacht.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:53

Ken iemand die in Australie was, en die liet foto's zien van dieren.
Maar ieder dier wat je zag heette volgens hem een dangaroe, toen hij na drie plaatjes weer een Dangaroe liet zien raakten het zat. Dat kunnen toch niet allemaal dieren zijn die Dangaroe heten? Bedoel je geen Kangaroe?

De man was bloedje serieus, en zei wat beledigd: Nou er stonden toevallig bordjes bij de ingang en daar stond het op.

Wat stond daar op?

'All animals are dangarous'
;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:55

Paardentango schreef:
Ken iemand die in Australie was, en die liet foto's zien van dieren.
Maar ieder dier wat je zag heette volgens hem een dangaroe, toen hij na drie plaatjes weer een Dangaroe liet zien raakten het zat. Dat kunnen toch niet allemaal dieren zijn die Dangaroe heten? Bedoel je geen Kangaroe?

De man was bloedje serieus, en zei wat beledigd: Nou er stonden toevallig bordjes bij de ingang en daar stond het op.

Wat stond daar op?

'All animals are dangarous'
;)

*Proest*

Hij is leuk!!! :))

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:22

JaBa schreef:
Verder vind ik je behoorlijk kinderachtig reageren.

JaBa schreef:
En dan zal ik je uit jouw my little pony droomwereld verlossen.

Ik zie niet wat er kinderachtig is aan de posts van paardentango of Adil18. Ik vind het wel kinderachtig om te zeggen dat iemand die het niet met jou eens is 'dus' in een my little pony droomwereld leeft.

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:13

je weet nooit wat het paard meegemaakt heeft daarvoor en voelde zich nu misschien bedreigd we zullen het nooit te weten komen we zijn er niet bij geweest hoe het echt gegaan is ...

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:43

De my little pony droomwereld sloeg op een reactie die ze eerder op mij heeft gegeven. Lees maar eens de post daarboven. Jullie nemen "een arm afbijten" veel te letterlijk. De man is gewoon gevonden met de arm er af. Dit wil niet zeggen dat de hengst die er af gebeten heeft. Dat heeft ook niets te zien met het feit dat een paard een ander gebit heeft dan een roofdier. Want waarschijnlijk heeft hij die arm er niet eens afgebeten. Ik heb al verschillende malen gezegd wat er KAN gebeurd zijn. Het meest waarschijnlijke is dat de arm eerst gebroken was, hetzij door een slag van het paard, hetzij door een val van die man, hetzij door het feit dat het paard hem in zijn bovenarm gebeten heeft en hem daaraan heeft opgetild. Als de arm volledig gebroken was, dan hangt die nu eenmaal niet meer stevig vast. Dan kan gelijk welke factor er voor gezorgd hebben dat de arm er uiteindelijk is afgescheurd. Hetzij een beet van het paard in dezelfde arm, het opheffen van de man aan die gebroken arm, noem maar op. Ik vind het onjuist van jullie dat jullie veronderstellen dat het verhaal verzonnen/overdreven is, enkel om het feit dat het onmogelijk is dat een paard een arm kan aftrekken. Jullie zien dat verkeerd. Natuurlijk heeft het beest de arm er niet los afgetrokken met zijn tanden. Er moet eerst wat anders gebeurd zijn, zie mijn suggesties hierboven. Een paard kan een mens vreselijk toetakelen, dat is gewoon een feit. Ze kunnen elkaar ook vreselijk toetakelen. Nog maar eens de voorbeelden herhalend van een hengst die een vriend van mij de helft van zijn hand heeft afgebeten (ja, met zijn stompe tandjes) en de hengst die ik ken met maar een derde van zijn nek meer over. Die is er namelijk uitgebeten in de opfok door zijn andere hengstvriendje. En dat hengstvriendje had ook geen carnivoren tanden, hij heeft de andere gewoon herhaaldelijk in de nek gebeten en zo het land doorgesleurd. Dus zelfs stompe herbivoren tanden kunnen zware schade aanrichten.
Verder wens ik echt niet meer deel te nemen aan de discussie. We praten langs elkaar heen en er wordt niet geluisterd naar anderen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:55

Ik ben het hier toch met Jaba eens.

Mijn duim is er een stuk vanaf gebeten door een "ruin"!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:38

Ik weet van aanvallen door hengsten (ja hengsten, geen merries) waarbij de hengst iemand in de arm beet en niet meer van plan was meteen weer los te laten...Ze slepen een volwassen man als een lappenpop mee. Hoewel ze geen carnivoren-gebit hebben, hebben ze wèl flinke hoektanden. Dus volgens mij is het wel degelijk mogelijk dat die hengst iemand een arm heeft afgerukt, vooral als die hengst flink is gaan schudden nadat hij de man vasthad, iets wat hengsten makkelijk kunnen doen. Ook zou het kunnen zijn dat de hengst zich eerst vastbeet, en daarna op de rest van het lichaam ging staan (per ongeluk of expres, maakt niet uit) waarbij de arm losgerukt werd.

Ik ken een ponyhengst van 1.22 die een flinke bouvier al in de rug greep en over de staldeur heengooide, laat staan wat een groter dier met een volwassen man kan doen...

Dat meneer met een stok het land inliep, zegt niet dat hij die hengst er mee mishandelde.

Ayasha
Blogger

Re: Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:14

Neen, maar het zegt wel dat er misschien al problemen waren met dit dier... Dan had dit voorkomen kunnen worden door hem te ruinen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:25

_O- :') Altijd maar het begrip Ooow een "hengst"!
Word daar soms zo moe van... (Op niemand persoonlijk bedoeld)

Ik wandel eergister aan de hand met mijn "hengst" door de bak.
Mensen die aan het rijden waren hoorde ik smoesen, toen kwam de vraag: Is dit een hengst?

De amazones in kwestie vonden dit zodanig gevaarlijk, dat ze afgestapt zijn en de bak hebben verlaten :r
Let wel: Het paard liep als een maklammetje naast me... :') (Ik had de dames ook verteld dat ik niet de bak in zou gaan als ik geen controle had ruin/ hengt of merrie)
Daarna kwam er een new forest ruintje de bak in, zo fris als een ijspegel, zo gek als een deur!

Vind het discriminatie! :(
Ruin, hengst of merrie? Ik vind het aan het dier zijn karakter en de opvoeding van de eigenaar liggen.
Wil niet zeggen dat het vreselijk is wat hier is gebeurd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:15

een kennisje van vroegah werd ook even opgetild aan haar bovenarm door de altijd o zo braven hengst......... mist nu haar bicep.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:46

Ik ken een meneer zonder tiet! eraf gehapt door een ruin; zijn hele vel los brrrrr jakkes! :oo

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:15

Toch blijf ik het stom vinden, dat er zo over wordt gedacht :(

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:23

Ik geloof meteen dat een paard een arm kan afrukken. Hoe? Vasthouden en flink schudden en sleuren, vroeg of laat raakt die arm echt wel los van het lichaam.

In de VS ruinen ze paarden zelden, eigenlijk alleen als er een medische reden voor is. Ze hebben er ruimte genoeg om paarden hengst te laten, zijn gewend om met hengsten te werken en castratie komt niet eens bij ze op in de meeste gevallen en als je het opbrengt staan ze je aan te kijken alsof je spontaan knettergek bent geworden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:31

Alves schreef:
Toch blijf ik het stom vinden, dat er zo over wordt gedacht :(

Omdat...? :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:31

knollentuin schreef:
Ik ken een meneer zonder tiet! eraf gehapt door een ruin; zijn hele vel los brrrrr jakkes! :oo

je wil de butsen, bulten en deuken bij mij ook niet tellen hoor van merries en ruinen :D