Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:33

Henkjan schreef:
Ik hoop dat het dat bedrag is, dan krijgt hij betere merrie's denk ik.

De betere merrie's of merrie's van mensen voor wie dit soort bedragen gewoon niets voorstellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:34

Suzanne F. schreef:
liesje23 schreef:
Zoooo,weg speculaties!

Dit stuk was al gepost.
En trouwens, dit zou je toch zelf ook zeggen? Niemand zal toch tegen de pers openlijk vertellen dat ze geld willen zien??

Daar komt nog bij dat al het genetische materiaal van Totilas gewoon voorhanden is, de vader en de moeder zijn er immers nog.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:35

Laatst bijgewerkt door Springert op 01-02-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:35

Rinske schreef:
ilse86 schreef:
En wat zijn betere merries?

Iig niet de huis-tuin en keuken VB merries uit een stam zonder predikaten...

Ik bedoel natuurlijk ster- of keur merries uit goede merrielijn.

Wat versta jij dan onder betere merries???

Aangezien een hengst moet verbeteren op merries. Is het voor Totilas prettiger als ie wat mindere kwaliteit merries krijgt. Als de nakomelingen dan tegenvallen kan je tenminste de merrie de schuld geven :D

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:37

Wij zijn met school bij Holstud geweest. Ze gaan voor zover wij gehoord hebben, geen eisen stellen aan de merrie. Zijn uitspraak was zelfs al moet hij een shetlander dekken dat maakt ons niet uit, dat is ook handel.
Laatst bijgewerkt door GirlyMelis op 01-02-10 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:38

sjuimpje: datzelfde geld heb ik ook gehoord, daar kan je 3 x voor dekken, lukt dat niet krijg je een gratis dekking van bodyguard.. of het waar is weet ik niet, maar het kwam wel uit een vrij betrouwbare bron ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:38

GirlyMelis schreef:
Ze gaan voor zover wij gehoord hebben, geen eisen stellen aan de merrie. Zijn uitspraak was zelfs al moet hij een shetlander dekken dat maakt ons niet uit, dat is ook handel.

Niet erg netjes om dit soort dingen zomaar online te zetten :=
Door wie en wanneer is dat volgens jou gezegd? Dan kan ik het gelijk even verifieren :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:39

MarcelDufour schreef:
Citaat:
het kribbenbijten, kopschudden en luchtzuigen e.d., veroorzaakt door de huisvesting, het te lang op stal staan in een prikkelarme omgeving, te weinig beweging, verveling.

Bron: Dierenbescherming
linkje: http://www.dierenbescherming.hoeksewaar ... lschap.htm

Met andere woorden: Er zijn zoveel luchtzuigers van OO7 omdat hun eigenaren ze niet paardvriendelijk genoeg houden?
Gelukkig is de dierenbescherming een hele kundige bron. :+

De aanleg kan wel degelijk erfelijk zijn, als van een hengt zoveel luchtzuigers voorkomen moet je daar natuurlijk ernstig rekening mee houden. Je kunt in ieder geval nooit zo simpel stellen dat het voor de fokkerij niets uitmaakt.

Als ik een hele goede gezonde merrie zou hebben zou ik die nooit willen laten dekken door een hengst die zelf luchtzuiger is of waarvan bekend is dat hij gemiddeld veel nakomelingen heeft die luchtzuigen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-02-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

GirlyMelis schreef:
Ze gaan voor zover wij gehoord hebben, geen eisen stellen aan de merrie. Zijn uitspraak was zelfs al moet hij een shetlander dekken dat maakt ons niet uit, dat is ook handel.

maar waarom is hij dan beperkt beschikbaar ;) ik geloof er niks van dat ze dat zouden zeggen dat ie een shetlander zou mogen dekken bij wijze van..

GirlyMelis

Ik heb eerder al gepost dat wij bij Holstud geweest zijn ;)

Michael1104

volgens mij is het helemaal geen luchtzuiger...

vreemde beweringen allemaal.

Keesje

ThePast03 schreef:
Henkjan schreef:
Ik hoop dat het dat bedrag is, dan krijgt hij betere merrie's denk ik.

De betere merrie's of merrie's van mensen voor wie dit soort bedragen gewoon niets voorstellen?
My thoughts exactly!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:40

GirlyMelis schreef:

Precies en zo moet je het ook zien als hengstenhouder.

GirlyMelis

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:41

Ja dat lijkt mij ook en dan moet je als merriehouder zelf afvragen of die hengst wel geschikt is voor jouw merrie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:43

nou ik zou als hengstenhouder ook graag willen dat mijn hengst goede nakomelingen geeft!! en dat krijgt ie nou niet met een shetlander, ijslander of zomaar een boerenknol van de buren ;) en tuurlijk krijgt totilas goede merries aan geboden, maar ik bedoel het dus in het algemeen ;) om er samen! uit te komen wat het beste past..

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:45

Maar je kan natuurlijk niet allerlei merries af gaan keuren als hengstenhouder! Dan zouden ze nogal veel geld mislopen en dat is dan weer hun boterham! Het is gewoon hun werk en daarmee willen ze gewoon geld verdienen..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:47

Citaat:
Er zijn zoveel luchtzuigers van OO7 omdat hun eigenaren ze niet paardvriendelijk genoeg houden?

Persoonlijk denk ik dat dat komt omdat 007 zelf een luchtzuiger is, en er daarom meer aandacht aan gegeven wordt dan bij andere hengsten. Zou het ook niet zo zijn dat, indien het vaststaat dat hengsten dit doorgeven, het KWPN wat terughoudender zou zijn wat het goedkeuren betreft? Of minstens een waarschuwing op de bijsluiter geven moeten?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:47

ik denk dat er dusdanig veel animo is dat ze dat dus wel kunnen doen ;)

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:49

Kaja schreef:
[Wat denk je zelf :D

Geruchten over verkoop de wereld in helpen is op niets uitgelopen, een verkapte verkoopadvertentie op Bokt.nl werd een fiasco, om vervolgens op tv bij Editie.nl aan te geven dat Totilas het duurste (KWPN)paard van de wereld op dit moment is mocht ook niet baten...

Kees Visser merkt misschien weinig van de economische crisis, maar hij wil evengoed zijn bankrekening spekken :+

Het begint toch langzamerhand een beetje een komisch verhaal te worden.......... :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:50

MarcelDufour schreef:
Citaat:
Er zijn zoveel luchtzuigers van OO7 omdat hun eigenaren ze niet paardvriendelijk genoeg houden?

Persoonlijk denk ik dat dat komt omdat 007 zelf een luchtzuiger is, en er daarom meer aandacht aan gegeven wordt dan bij andere hengsten. Zou het ook niet zo zijn dat, indien het vaststaat dat hengsten dit doorgeven, het KWPN wat terughoudender zou zijn wat het goedkeuren betreft? Of minstens een waarschuwing op de bijsluiter geven moeten?

dat doen ze ook ;)
Verrichting Ermelo 1999 (09-09 t/m 17-11)
OO Seven is eerlijk en betrouwbaar. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is voldoende ruim en heeft veel kracht en tact. In draf heeft hij voldoende ruimte. Hij heeft een lichtvoetige draf met veel balans en tact. Het achterbeen wordt goed gebogen, maar hij zou in de overgangen even meer moeten zakken in het kruis. De galop heeft een goede ruimte en zeer veel balans. Hij is in galop makkelijk te sluiten. In zijn beweging houdt hij het voorbeen iets vlak. Als dressuurpaard heeft hij zeer veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Als springpaard heeft hij voldoende afdruk. Hij basculeert voldoende en heeft een voldoende beentechniek. Hij lijkt voldoende voorzichtig en toont over ruim voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft hij matig tot voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een matig gevoel.
In de omgang gedraagt hij zich normaal.
Hij zuigt lucht. Verder vertoonde OO Seven in de tweede helft van het onderzoek gevoeligheid van de rug. Middels gerichte arbeid en medicatie zijn de klachten geheel verdwenen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:51

@essiesilly en Vudress: Ik bedoel niet dat ze van de hengst moeten zeggen dat hij luchtzuigt, maar dat hij dat doorgeeft aan zijn veulens, en dat ben ik dus nog nooit tegen gekomen of gehoord.
Vaak is het ook zo dat dit soort verhalen een eigen leven gaan leiden, en na verloop van tijd worden ze gezien als een waarheid. Een voorbeeld daarvan is dat als je op je stuitje valt je blind kunt worden. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat je bips niets te maken heeft met je ogen, of het moet zijn dat als je er een haar uit trekt, je de tranen in de ogen schieten.

Als fokken echt wetenschap was, dan kon je op basis daarvan inderdaad merrie's afwijzen. Maar Jappeloup de Luze komt bijvoorbeeld uit een draver! Dat zou de hengstenhouder normaal nooit goed gevonden hebben, en je ziet maar wat voor een formidabel product daar uit kan komen.
Laatst bijgewerkt door Springert op 01-02-10 18:03, in het totaal 4 keer bewerkt

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:52

Wat een aannames.. Volgens mij zitten er heel wat mensen achter de schermen te smullen van wat dit allemaal teweeg brengt!

Ik vraag mij af wat het volgende is wat er met Totilas gaat gebeuren. Eerst zou hij absoluut nooit verkocht worden, toen werd het evt. na London, nu gaat hij dekken wat eerst absoluut niet zou gebeuren. De eigenaren hoeven het volgens mij ook niet voor het geld te doen?

MarcelDuFour, Ik ken meer 007's die wel aan de bak trekken dan die het niet doen. Het staat ook gewoon in zijn verrichtingsrapport dat hij de bak pakt.

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:54

Haha ik denk ook zeker dat er heel wat mensen zitten te smullen, maar wat ik post is wat ik gehoord heb. En ik was daar ook echt onder de indruk van ;)!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:55

oo ok marcel, begreep je verkeerd dan..
@vudress hij zou wel gaan dekken hoor ;) alleen nog niet dit jaar

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:56

MarcelDufour schreef:
Ratina Z was inteelt.

Je gaat niet door voor de ijskast ;) ....

Ratina Z was geen inteelt(tenminste niet meer als bij de meeste paarden)
Haar zoon Rex Z was wel inteelt. De vader daarvan is de volle broer van Ratina Rebel Z

Overigens volledig volgens de filosofie van dhr Melchior gefokt.

On Topic...Euh nee niets zinnigs over te zeggen...