Citaat:Jij misschien, maar ikke toch niet.
Anders gezegd, Nederland geeft geld.. steunt geld
en die hoge mensen krijgen 3,7% meer loon..
noem je dit crisis ???
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bello2005 schreef:Citaat:Jij misschien, maar ikke toch niet.
noem je dit crisis ???
noem je dit crisis ???
Ik weet niet... maar als je met droge ogen durft te beweren dat we helemaal niet in een crisis zitten/zaten dan mis je toch wel iets geloof ik...
maar das een hele andere discussie.
Gini schreef:Als mijn paard oud is, wil ik zeer zeker een goed plekje voor hem/haar, een paardenrusthuis is nu net zo een goed plekje. Maar het zijn nu net die uitbaters die klagen dat te veel mensen hun paarden in een rusthuis willen dumpen.
Dan denk ik: wat moeten we dan doen?
Het is precies nooit goed. Maarja, zolang de mensen iets te klagen hebben...
Ibbel schreef:Gini schreef:Als mijn paard oud is, wil ik zeer zeker een goed plekje voor hem/haar, een paardenrusthuis is nu net zo een goed plekje. Maar het zijn nu net die uitbaters die klagen dat te veel mensen hun paarden in een rusthuis willen dumpen.
De uitbaters klagen niet dat ze paarden aangeboden krijgen, maar wel dat de eigenaren na verloop van tijd ophouden ervoor te betalen (of meteen al komen met: ik sta hem af, want ik kan er niet meer voor betalen). En dát gebeurt nu door de crisis kennelijk meer dan anders.
Lusitana schreef:Als het bij iemand is die het paard feitelijk niet meer wil, voelt zo'n paard dat ook.
Lusitana schreef:En als een paard alleen amar in de wei loopt en geen aandacht krijgt, is hij echt niet zo gelukkig als men denkt.
Lusitana schreef:Dat denk ik niet hoor, gelukkig zijn wij mensen in de positie om dieren uit hun leiden te verlossen.Het is belachelijk om te denken dat alleen een natuurlijke dood de juiste manier is om een paard te laten sterven.
Lusitana schreef:Ik vind het raar om mensen te veroordelen die een paard verkopen omdat ze het (plots) niet meer kunnen betalen. Mensen die zo heftig daar op reageren hebben zelf nooit in die positie gezeten en dan is het makkelijk veroordelen!!!!
noem je dit crisis ???
Ik weet niet... maar als je met droge ogen durft te beweren dat we helemaal niet in een crisis zitten/zaten dan mis je toch wel iets geloof ik...
dat hoor je mij ook niet zeggen..
maar ik wil er gewoon mee zeggen..
als we echt een economische crisis hadden konden we de 'arme' landen ook niet helpen.. snaps ?
wat is dat voor een benaming bedoel je hoog opgeleid...wees blij dat die flinke opslag krijgen want daar wordt oa de zorgstaat betaald zelf heb ik 8% gekregen maar ik mag gelukkig zowat 50% afdragen
komt ten goede aan de gene die minder hebben Citaat:Eens. Ik heb hier verschillende oude paarden gehad. Eigenaren wilden/konden er niet meer voor zorgen. Het laatste oudje is kortgeleden overleden. Ik neem geen oude paarden meer op. Het is mooi om te doen, maar kost verschrikkelijk veel geld en de oude eigenaren betalen helaas vaak geen cent meer mee.
Citaat:Lusitana schreef:
En als een paard alleen amar in de wei loopt en geen aandacht krijgt, is hij echt niet zo gelukkig als men denkt.
Ben ik het mee eens.. Je moet er dan ook wel voor zorgen dat je paard in groep met andere staat en dat jij of iemand anders er nog regelmatig naar omkijkt.. Ik heb ongeveer de laatste 10 maanden van mijn paard haar leven niet meer echt gereden, maar ik was er wel gewoon (bijna)iedere dag.. lekker poetsen, wandelen of alleen maar even een appeltje geven
noem je dit crisis ???
dat hoor je mij ook niet zeggen..
maar ik wil er gewoon mee zeggen..
als we echt een economische crisis hadden konden we de 'arme' landen ook niet helpen.. snaps ?
Ibbel schreef:Gini schreef:Als mijn paard oud is, wil ik zeer zeker een goed plekje voor hem/haar, een paardenrusthuis is nu net zo een goed plekje. Maar het zijn nu net die uitbaters die klagen dat te veel mensen hun paarden in een rusthuis willen dumpen.
De uitbaters klagen niet dat ze paarden aangeboden krijgen, maar wel dat de eigenaren na verloop van tijd ophouden ervoor te betalen (of meteen al komen met: ik sta hem af, want ik kan er niet meer voor betalen). En dát gebeurt nu door de crisis kennelijk meer dan anders.
Citaat:Jemig, wat een domme opmerking.
Citaat:hoge mensen wat is dat voor een benaming bedoel je hoog opgeleid...wees blij dat die flinke opslag krijgen want daar wordt oa de zorgstaat betaald zelf heb ik 8% gekregen maar ik mag gelukkig zowat 50% afdragen komt ten goede aan de gene die minder hebben
Citaat:Ik kan er dan ook met mijn verstand niet bij dat er mensen zijn die een paard naar een rusthuis doen, en dan ineens niet meer betalen? Dat is net zo schofterig als het ineens niet meer betalen van een reguliere stalling.
tita schreef:Citaat:Eens. Ik heb hier verschillende oude paarden gehad. Eigenaren wilden/konden er niet meer voor zorgen. Het laatste oudje is kortgeleden overleden. Ik neem geen oude paarden meer op. Het is mooi om te doen, maar kost verschrikkelijk veel geld en de oude eigenaren betalen helaas vaak geen cent meer mee.
Zoiets moet je van te voren vastleggen...en niet verwachten dat je geld krijgt