Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tarn

Re: Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:44

Ja inderdaad, mij lijkt het ook dat juist Pasch het slachtoffer is.
En misschien is P&P wel kapot gereden bij Fokker? je weet het niet..... Want ik geloof nooit dat ze zomaar een paard verkopen die niet goed is, zeker niet voor dat geld.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:47

Als je het over verdachtmakingen hebt: dit is wel weer een mooi setje bij elkaar. Terwijl ik dan weer geen deskundigenverklaringen heb gezien die die theorie onderbouwen. Bijzonder.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:55

Tarn schreef:
Ja inderdaad, mij lijkt het ook dat juist Pasch het slachtoffer is.
En misschien is P&P wel kapot gereden bij Fokker? je weet het niet..... Want ik geloof nooit dat ze zomaar een paard verkopen die niet goed is, zeker niet voor dat geld.

Inderdaad Tarn. Natuurlijk verkopen ze die pony niet voor zo'n bedrag als hij niet goed zou zijn. Wat zou de familie Pasch daarmee winnen? Die mensen hebben een uitstekende reputatie en Power is door hen altijd zeer geliefd geweest.

En heeft iemand wel eens een paard gekocht voor een bedrag dat hoog genoeg is om uitgebreid te laten keuren en vervolgens de keuringspapieren en foto's meegegeven aan de verkoper? Dat hebben wij nog nooit meegemaakt. Daar ben je als koper echt wel zelf bij.

Of de pony vorig jaar 'kapotgereden' is weet hier niemand, maar paarden zijn nou eenmaal kwetsbaar en kunnen natuurlijk een blessure oplopen.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:57

Prrrr schreef:
Als je het over verdachtmakingen hebt: dit is wel weer een mooi setje bij elkaar. Terwijl ik dan weer geen deskundigenverklaringen heb gezien die die theorie onderbouwen. Bijzonder.

Het begintopic is er meer een van verdachtmakingen. Losse flarden uit getuigenverklaringen opnieuw bij elkaar zetten in een nieuwe context is een heel goede manier om verkeerde interpretaties te bewerkstelligen. En daar gaan 'wij bokkers' graag mee aan de haal. En dan nog eens de bron die toch niet geheel onafhankelijk is van een van de partijen in het geschil.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:08

Ik hoop dat het uitgezocht wordt nu, schandalig als het zo is als gesuggereerd wordt.
Mijn ervaring is wel dat zelfs de aardigste mensen gekke dingen kunnen doen als er dollartekentjes in beeld komen (of uit beeld dreigen te raken).

Het is een schande voor de sport als het klopt dat deze pony zo uit is gebracht.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:25

Wij weten zeker dat de pony door Angela niet is uitgebracht met een blessure. De pony hebben wij altijd gezond en fit gezien. Angela gaat zeer zorgvuldig om met haar paarden en zou nooit een geblesseerd paard starten. En geld heeft daar ook niets mee van doen, want in die zin had Angela natuurlijk helemaal geen belang bij Power.
Het is schandalig dát het zo gesuggereerd wordt. Schandalig dat dat zomaar kan.
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 30-12-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:36

Daarom hoop ik ook dat het goed wordt uitgezocht. Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zorgvuldig met de paarden omgaat, maar helaas is het niet altijd zo vanzelfsprekend. Feit is dat hoge bomen veel wind vangen, als het Polly van de dochter van boer Henk was geweest was het ook niet zo groot uitgemeten geweest.

Voor roem (topsport) moet men vaak een hoge prijs betalen, kijk vooral ook naar de kritiek op Sjef en Anky. Daarom is het te hopen dat blijkt dat er geen kwalijke zaken aan het licht komen.

Het is hoe dan ook sneu voor de pony.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:12

Lante schreef:
Ik hoop dat het uitgezocht wordt nu, schandalig als het zo is als gesuggereerd wordt.
Mijn ervaring is wel dat zelfs de aardigste mensen gekke dingen kunnen doen als er dollartekentjes in beeld komen (of uit beeld dreigen te raken).

Het is een schande voor de sport als het klopt dat deze pony zo uit is gebracht.

ja ik vind het jammer dat er ook zo gesuggereerd moet worden, want niemand wordt er wijzer van hier op Bokt..

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:45

Ze kunnen het zich niet veroorloven om dit te doen. Hun goede naam wordt dan veels te erg aangetast en dat weten ze zelf ook.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:50

Tarn schreef:
Ze kunnen het zich niet veroorloven om dit te doen. Hun goede naam wordt dan veels te erg aangetast en dat weten ze zelf ook.

En los van het feit dat ze hun goede naam niet op het spel zouden zetten, familie Pasch en voormalig amazone Angela zijn uiterst fatsoenlijke mensen en paardenliefhebbers. Ze zouden geen enkele behoefte hebben zoiets te doen. Het is gewoon diep triest dat die suggestie wordt gewekt.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:09

Als je ziet hoe Angela nu rijd, het lijkt me niet dat ze haar huidige paarden ook zo behandeld als ze (volgens bokkers) met Power hebben gedaan!
Ik ken de fam. Pasch alleen van naam en nog noooit iets slechts over ze gehoord dus ik ga daar geen oordeel over doen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:11

Ik ken de mensen niet, net als de meesten hier denk ik. Ik ga ervan uit dat ze zo fatsoenlijk zijn als jullie zeggen. Dat zal dan ook wel blijken uit dat gerechtelijk onderzoek wat er dan vast gaat komen. Waar veel mensen communiceren wordt nu eenmaal gespeculeerd over dit soort zaken, hoe onterecht en sneu het ook is. Ik ga er ook zeker geen oordeel over doen, maar ik hoop wel dat de waarheid achterhaald wordt voor de onschuldige betrokkenen, maar vooral ook voor de pony.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:17

Lante schreef:
Ik ken de mensen niet, net als de meesten hier denk ik. Ik ga ervan uit dat ze zo fatsoenlijk zijn als jullie zeggen. Dat zal dan ook wel blijken uit dat gerechtelijk onderzoek wat er dan vast gaat komen. Waar veel mensen communiceren wordt nu eenmaal gespeculeerd over dit soort zaken, hoe onterecht en sneu het ook is. Ik ga er ook zeker geen oordeel over doen, maar ik hoop wel dat de waarheid achterhaald wordt voor de onschuldige betrokkenen, maar vooral ook voor de pony.

Nou dat hopen wij ook. Dat er dan een eind komt aan deze nare manier van mensen in een kwaad daglicht stellen.

En het is natuurlijk ook heel sneu dat een jong kind als Rachel in zo'n toestand betrokken wordt. Dat hoort niet.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:19

Ik hoop dat de mensen die over deze zaak gaan dat ze goede keuzes maken en de mensen die onschuldig zijn vrijspreken!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:25

xMarianne schreef:
Ik hoop dat de mensen die over deze zaak gaan dat ze goede keuzes maken en de mensen die onschuldig zijn vrijspreken!

Dat komt vast in orde!
Toch moeten we over het algemeen vaststellen dat internet wel héél makkelijk is om kwaadsprekerij op te wekken. En veel mensen lijken er van te genieten een ander onderuit te halen. Zonder werkelijke feiten te weten. Dat is wel erg jammer. Je zal de pisang maar zijn die even onterecht beschuldigd wordt.
Laten we rechtspraak maar aan de rechtspraak over laten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:02

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic blijven :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:29

Lia_ schreef:
renatevb schreef:
Over die rollkur affaire, ik geloof absoluut niet dat het de bedoeling was Powie zo te longeren.

Nee, dat gebeurd per ongeluk }:0

ik weet er ook het fijne niet van en ik kan ook niet zeggen of het per ongeluk was of niet, maar ik weet alleen wat ik in die maanden heb gehoord en gezien..
Ik heb dagelijks 5 tot 10 paarden gelongeerd aldaar en geen enkel paard, maar dan ook geen enkele is ooit echt opgebonden! We deden bijzets aan of chambon maar die werden nooit of te nimmer strak gezet..
Als jullie iemand zijn carriere willen stuk maken, doe het dan bij degene die dagelijks rollkur gebruikt en niet iemand die het 1 maal doet, of het nu per ongeluk was of niet..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:54

Waarom zou je überhaupt iemands carriëre stuk willen maken? Wat zegt dat over jezelf?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:57

horseyfries schreef:
Waarom zou je überhaupt iemands carriëre stuk willen maken? Wat zegt dat over jezelf?

er zijn er genoeg hoor..