Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:25

Ik ben nooit op het terrein geweest, kom er wel paar keer per week langs met de trein. Maar wat dan vooral in me opkomt is: is het niet mogelijk om ipv al die kleinere stukjes land/bakjes één grote bak en landjes te creëren? Of mag dat van de gemeente niet oid?

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:30

Hopen maar dat alles snel wordt geregeld voor deze paarden!

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:34

Heino schreef:
Ik ben nooit op het terrein geweest, kom er wel paar keer per week langs met de trein. Maar wat dan vooral in me opkomt is: is het niet mogelijk om ipv al die kleinere stukjes land/bakjes één grote bak en landjes te creëren? Of mag dat van de gemeente niet oid?

Gaat echt niet gebeuren, want mevr. de Kok wil dat helemaal niet! Haar dieren hebben, volgens haar, een goed onderkomen! Dit is al jaren aan de gang, goedschiks en kwaadschiks. 't Wordt echt tijd dat er nu een einde komt aan deze ellende voor de paarden, honden, katten en kippen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:35

Ik doel niet zozeer op die vrouw, maar op de andere mensen op het terrein. Zie veel kleinere stukjes land/bakjes, kan daar geen grotere van gemaakt worden? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, kom daar verder nooit :)

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:47

Niemand wil iets met haar te maken hebben en ieder heeft zijn eigen stuk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:35

Mja dat begrijp ik. Maar kunnen die andere mensen (dus niet die vrouw) hun landjes niet bijeen voegen zodat er een groter land komt wat dus gemakkelijker gelijkmatig belast kan worden (en dus droger etc. blijft) :)

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:22

Eindelijk een beetje goed nieuws! Vanmorgen werd ik gebeld dat er weer eens een nieuwe hond bij was gekomen. Dit keer was niet de moeite genomen om het hondenhok open te maken maar werd de, wat oudere hond, bij de Haflinger in de bagger gezet.... De hond is kortharig en zakte tot de buik weg. Het dier stond te rillen en te klappertanden van de kou en ellende. Direct werd de dierenambulance en politie gebeld en de hond is godzijdank in beslag genomen!!!! Wederom sprak alle politie er schande van... Vanmiddag laat gaat de Levende Have + LID weer naar de Loolaan om de situatie van de paarden én honden weer te beoordelen. Vooral ook met oog op de komende vorstperiode. We houden goede moed voor de dieren, verdere update volgt!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:32

Dat meen je niet :( , hoe haalt iemand het nou in zn hoofd om dr een hond bij in te gooien?
Wat een toestand zeg...het arme beest!

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:25

Oh ja, mevr. zelf was ook ter plekke terwijl de hond opgewarmd werd door de DB. Ze zei niks, keek niet en fietste zo weg!!!!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:46

Wanneer wordt dat mens nou eens goed aangepakt ?!?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:50

Jericho, super dat ze iig weer 1 dier hebben weggehaald.
Even een tp: misschien is het niet handig om hier te plaatsen dat de LID eind van de middag NOG komt. Wellicht leest mw mee en gooit ze dan snel even een baal hooi in de stal. Je kunt het beter plaatsen als ze geweest zijn, zodat mw er geen aktie op kan ondernemen.
Hopelijk pakken ze deze dame nu eindelijk eens aan alhoewel ik het nog belangrijker vind dat de dieren daar weggehaald worden.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:11

Denk dat ze al geweest waren op het moment dat ik dit bericht plaatste. En verder... deze mensen weten precies waar ze mee te maken hebben. Ik heb dagelijks telefonisch contact met ze en zij maken zich ook al jaren hard voor die bende! Ook de politie is ten einde raad!
Zie dat je in Glimmen woont? Daar woont nu ook een vriendin van mij. Toevallig, die plaats hoor je niet vaak! Zij is erg actief in de paardensport met haar eigen beessie!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:20

Wat grappig..........Glimmen is klein dus ik denk dat ik haar dan wel moet kennen. Of ze is hier net nieuw komen wonen? Pb anders maar even....

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:24

De hond is direct naar de dierenarts gebracht en vervolgens naar opvangadres. Ik ga nu de Levende Have sms-en om te vragen wat er nu verder gaat gebeuren.
Jullie horen/lezen t!!!!!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:31

Nee, ik ken haar niet. Zal nog wel komen denk ik ;-). Weet je de straat ook? (doe dat maar even via pb).

Fijn dat de hond een goede plek heeft nu.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:19

Moderatoropmerking:
Mensen, er is nu voldoende over dit onderwerp verteld en de verhalen gaan behoorlijk offtopic. Tijd om hier een slotje te plaatsen.