Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alves schreef:Ieder zijn eigen manier van doen, en ja het is niet mijn stijl en van vele met mij, om paarden in zo een pestzooi te houden!
Maar bij het ene mens in huis is het spik en span en bij de ander is het rommelig!
Hoe ik het zo kan zien op het filmpje zie ik wat materialen en rommel, een zo goed als overleden hek, maar fijn. Geen bacteriele zaken etc.
De paarden zien er gezond uit, staan samen, hebben onbeperkt hooi, drinkwater en uitloopruimte en er wordt regelmatig op gereden...
Ja dan vind ik het een erg overdreven uit de hand gelopen actie! En ik denk ook dat mevrouw haar gelijk in deze zaak gaat halen...
Het is afwachten, ik begrijp dat vele schrikken van het beeld wat ze op het filmpje te zien krijgen, maar als ik langer kijk dan me neus lang is, vind ik niet dat hier een DB in hoeft te grijpen!
robesh schreef:Hoi hoi
Eindelijk zijn er twee inbeslaggenomen nu de rest nog. En dan gaan er nog een stel van die gekken hier op het forum dat mens verdedigen en zeuren over paarden die 23 uur per dag op stal staan. Denken jullie nou echt dat die paardjes zich lekker voelen de hele dag met hun benen in de bagger. Ga zelf is dagen lang in de blubber staan met je eigen benen dan piepen jullie wel anders . Als mijn paardjes in de zomer op het land lopen en het regent een paar dagen dan hebben bijna alle paarden op het land mok. Wat moeten die arme beestjes op het loolaan niet hebben???????
Als ze nou een plek hebben om droog te liggen en te eten zou het acceptabel zijn maar zo toch niet. Niet te spreken over de oppervlakte en de omheining . En zo goed zien ze er niet uit .
En dan de mensen die op die arme paardjes rijden stop daar mee leer eerst wat meer over hoe en wat!!!
En de buurvrouw die op het filmpje boos wordt vind ik super tenminste een die ze mond open doet. Respect daarvoor van mij mag ze haar poten breken als ze haar nog een keer met een paard ziet lopen.
Weet iemand waar de paardje nu staan???
hanneke65 schreef:Infecties, mager, drukkingen... onzin! De paarden hebben een uitstekende conditie. De dierenarts beaamt dat. En er is geen 365 dagen per jaar bagger. Net als de vorige keer, komen ze snel weer terug. Met schadevergoeding.
En dan heb ik het niet eens over alle smart die alle 'experts' van Nederland Quirine aan doen. Dit heeft niets met dierenmishandeling te maken. Daarbij denk ik eerder aan de paarden die de hele dag in een stal doorbrengen.
De twee paarden die zijn meegenomen waren absoluut niet in een 'dermate' conditie. Belachelijk gewoon. Feit was dat men de twee ponies wilde meenemen uit de andere paddock die was 'afgekeurd'. Helaas voor de instanties waren de ponies heerlijk op het strand en toen heeft men maar doodleuk twee andere paarden meegenomen. Daarbij bleef de Haflinger (ook in prima conditie - zie foto's) alleen achter. Ongelooflijk.
quintane schreef:Ook ik ken deze situatie van dicht bij. Ik ben zelf dierenarts en kwam geregeld op het Loolaantje voor andere klanten. Ik weet dat er hier een dierenarts is bijgehaald vorig jaar die deze situatie heeft AFGEKEURD en niet zoals zij zegt: "dat de paarden niets mankeert".(meer info wil en kan ik niet geven: maar toen zijn ze wel in beslag genomen). Zoals al door meerdere mensen hierboven is gezegd die de situatie van dichtbij kennen: ze zien er echt niet zo goed uit als op het filmpje, ze kunnen ALLEEN maar in de modder staan (en niet op een groen veldje zoals hierboven werd gesuggereerd) en er zijn daar andere stalletjes waar de paarden wel gewoon goed gehuisvest zijn dus waarom kan het bij haar niet ??? Dan denk ik dat ze nog liever 23 uur per dag in een stal staan hoor. Staan ze tenminste droog en zonder infecties aan benen en rug.
manic schreef:Ik vind de paarden er niet superslecht uitzien. Ik snap alleen niet dat de eigenaar niet gewoon een partijtje stoeptegels in een gedeelte van de paddocks gooit, al was het alleen maar om van het gezeik af te zijn.
Alves schreef:Ben het wel eens met Russel,
Steek met ze alle de handen uit de mouwen! Want het kan beter!
Mijn stiefvader doet grondwerk met vrachtwagens etc. Wij zitten in Den Haag en willen best helpen voor een schappelijk prijsje! Stuur me maar een pb bij interesse!
lifaya schreef:23 uur in stal was overdrevenmaar laten we zeggen ongeveer 20 uur stal, 4 uur buiten, of 6 uur. Heeft kontakt met soortgenoten etc. Ik zit liever warm ergens, goede ondergrond en met maatjes dan in een vreselijk blubberige omgeving, pijn aan mijn benen, mok en honger