Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:04

eppie38 schreef:
Daar heb je wel een punt kiwiko, als ik terugdenk, ben ik ook wel eens narrig tegen de paarden, als daar dan een foto van gemaakt zou worden, zou ik er ook niet voordelig van af komen, dat is zeker waar .
Die Jip en Janneke stijl dat lijkt me wel wat.

inderdaad, iedereen is niet altijd even lief. heb net het andere trainingsfilmpje gekeken. zag er netjes uit. maar als het even zielig is. wordt opeens iedereen boos en moet er gedreigd worden!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:50

KiWiKo schreef:
bandida........... van jou kunnen ook bijzonder dieronvriendelijke foto's gemaakt worden......... evenals van mij, van jip en van janneke........... de enige waar dit niet bij mogelijk is, is HC volgens zijn zeggen........

gelukkig is iedereen anders gewoon mens, en mogen wij gewoon echt wel eens heel croocked op een paard zitten, of een paard hinderen, of zelfs eens vreselijk in zn mond trekken op een ongelukkig moment..........

dat is allemaal onderdeel van de ruiterij.......

zou je van ons (jij en ik) van de afgelopen 20 jaar onze paardenbloopers in een filmpje zetten.......... dan krijg je een afgrijselijk beeld van hoe wij paardrijden en dat wel 10 minuten lang.........

mensen moeten dingen leren relativeren en op waarde in leren schatten

Niks meer aan toe te voegen.

*sluit niet uit dat ik de tong affaire vreselijk vind maar men draaft een beetje erg door.*

Embe

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:00

Het gaat mij er om dat er aan objectieve berichtgeving wordt gedaan... iedereen mag zijn -onderbouwde- mening geven, graag zelfs. Het bewust en opzettelijk weglaten of verdraaien van de waarheid werkt alleen maar relletjes in de hand en komt de discussie niet ten goede.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:02

Embe schreef:
Het gaat mij er om dat er aan objectieve berichtgeving wordt gedaan... iedereen mag zijn -onderbouwde- mening geven, graag zelfs. Het bewust en opzettelijk weglaten of verdraaien van de waarheid werkt alleen maar relletjes in de hand en komt de discussie niet ten goede.

Dan kan het ts dus niet bedoel je?
Dat is zo subjectief als het maar komt ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:04

KiWiKo schreef:
bandida........... van jou kunnen ook bijzonder dieronvriendelijke foto's gemaakt worden......... evenals van mij, van jip en van janneke........... de enige waar dit niet bij mogelijk is, is HC volgens zijn zeggen........

gelukkig is iedereen anders gewoon mens, en mogen wij gewoon echt wel eens heel croocked op een paard zitten, of een paard hinderen, of zelfs eens vreselijk in zn mond trekken op een ongelukkig moment..........

dat is allemaal onderdeel van de ruiterij.......

zou je van ons (jij en ik) van de afgelopen 20 jaar onze paardenbloopers in een filmpje zetten.......... dan krijg je een afgrijselijk beeld van hoe wij paardrijden en dat wel 10 minuten lang.........

mensen moeten dingen leren relativeren en op waarde in leren schatten

Klopt als een bus!!!
Hier ben ik het helemaal mee eens!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:10

Citaat:
Dan kan het ts dus niet bedoel je?
Dat is zo subjectief als het maar komt

Vast! Zoals jij schrijft een subjectieve opvatting over de brieven die hij ontvangt... want wat is dreigmail? Stevig de waarheid met zeker een noot van kritiek of dreigementen uiten? Ik persoonlijk denk het laatste... anders heet het geen dreigmail, maar dat is dan weer mijn subjectieve mening.

Het verveldende is dat het begint met een filmpje met schriftelijk commentaar dat er duidelijk op uit is om iemand of een methode flink onderuit te halen. Als je iets aan de kaak wil stellen is het wel zo dapper omdat op een faire manier te doen. Dus zonder aannames en verknipte beelden. Dat komt de geloofwaardigheid van de maker van het filmpje ook nog eens ten goede en daardoor de discussie ook.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:16

wat schandalig dat mensen hem dan meteen dreig/haat mail moeten sturen! :(
laat jezelf er toch buiten en laat de FEI dit onderzoeken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:25

Daarom heb ik eerder gezegd dat als je het ENORM gaat vertragen, zo'n filmpje het beeld verknipt wordt.
Dat zou bij iedereen zo zijn!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:01

Moderatoropmerking:
Wederom offtopic reacties verwijderd

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:05

Nouja, waarom wordt mijn bericht weggehaald? Zeker te persoonlijk?! :roll:

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:09

De uitspraken van HC zijn zeker subjectief... kijk maar naar deze zin: "Meer censuur op Bokt zou NL (een deel van) slechts nog verder isoleren dan de aanbidding van de Hollandse School al doet." Maar dat mag, alleen onderbouwt hij ook niet. Hij claimt feiten te geven, maar dat zijn zijn feiten (want niet gestaafd aan enige cijfers) en dus is het subjectief.

edit: haal deze ook maar weg dan, is ook off-topic }>

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:11

Janine1990 schreef:
Verder zet Kiwiko op een heerlijke manier neer hoe men eens naar de paardensport moet kijken. Maar ik geloof dat dat er bij een enkeling hier niet ingaat. Doodzonde.

Dat vind ik dus niet, ik vind het onwaar wat ze schrijft, en generaliserend op een manier die de discussie nog maar eens uit de weg gaat.
Het gaat helemaal niet over mij of wat ik hier in mijn achtertuin doe. Ze weet ook helemaal niks over hoe ik met mijn paarden om ga en of daar kwalijke beelden van geschoten van kunnen worden. Een streepje lulkoek van de bovenste plank is dat, in het kader van de Scandic-discussie. Meer zelfs, wat ik of jij als lezer thuis doen vormt daarin geen enkele bijdrage.
Het gaat ook niet over HC of zijn achtertuin.
Het gaat ook niet over 'van iedereen kan je...'

In jip en janneketaal..
Het gaat hier -nog maar eens- over een discussie die gevoerd wordt tussen mensen die aanhanger zijn van deze wijze van dressuur als sport, en de uitvoering als normale omgang met paarden zien, en mensen die vinden dat 'deze wijze' daarin te ver gaat. Te ver: het paardenwelzijn te veel ondergeschikt aan mensenwensen. De verhouding mens-paard uit balans..
Het gaat om een verschuiving in de norm van wat acceptabel is in de omgang met paarden bij een deel van de paardenwereld en de wereld daarbuiten. (neen, geen 'enkeling', vergis je niet).
Er is m.i. maar één uitweg uit die discussie (voorlopig een tegenover mekaar zetten van tegengestelde ideeën), en de weerstand van een hoop mensen in dit topic weerspiegelt goed dat dat in de dressuurwereld ook zo aangevoeld, doch dat het niet begrepen wordt (toch niet op Bokt laat ons zeggen, dat is natuurlijk wel een filter). Voorlopig wordt alleen met ontkennen, afleiden, ververgen en verbale agressie gereageerd.
Prima, de rest komt toch vanzelf..

Dit soort topics met steeds dezelfde discussie gaan bij ieder verschijnen van een dergelijk onvriendelijk ogend filmpje blijven ontstaan. De tolerantiegrens van de groep mensen die dat niet meer kan aanzien gaat daarbij steeds lager worden. Ruiters en eigenaars gaan er steeds vaker en sneller op aangesproken worden, sponsoren gaan steeds vaker brieven, foto's en filmpjes ontvangen met 'kijk nu eens waar je je geld aan geeft'.
Een oplossing uit het kamp dat niets wil veranderen had ik al gelzen: gesloten deuren. Die oplossing is onder ontkennen en verbergen te plaatsen. Die oplossing zou ook echt de doodsteek zijn voor het imago van de sport naar het brede publiek. Je hebt vervolgens maar één filmpje nodig met 'slechte momentopnames' om een situatie te creeëren die training klasseert als een praktijk die het daglicht niet kan verdragen. Verdacht dus.

Zijn er betere voorstellen uit het pro-kamp om te zorgen dat dit toekomstbeeld er misschien anders uit ziet?
Laatst bijgewerkt door Ruga op 08-11-09 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:15

bandida als jij niet snapt dat van elke ruiter op deze aarkloot slechte beelden gemaakt kan worden inclusief jij..........

dan heb je nog een hoop te leren............. en waarschijnlijk het meest te leren over zelfreflectie..............

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:18

Bandida; Het blijft een eens/oneens discussie, een discussie waar geen uitweg in bestaat. In discussies zijn geen uitwegen, je kunt alleen concluderen wat de mening van een iedere deelnemer is.
Verder reageer ik maar even niet op je berichtje.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:21

KiWiKo schreef:
bandida als jij niet snapt dat van elke ruiter op deze aarkloot slechte beelden gemaakt kan worden inclusief jij..........

dan heb je nog een hoop te leren............. en waarschijnlijk het meest te leren over zelfreflectie..............

Zucht.. ik denk dat ik het maar op geef. Lees die vorige post nog maar eens opnieuw.
En laat de persoonlijke uitvallen verder ook maar achterwege, heb geen interesse er op te reageren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:23

ok jij bent ook niet menselijk :D

maar de rest van ons die wel menselijk is.... weet dat we fouten maken, wel eens stom inkomen en ook wel een moment hebben van paard onvriendelijk :) :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:27

KiWiKo schreef:
maar de rest van ons die wel menselijk is.... weet dat we fouten maken, wel eens stom inkomen en ook wel een moment hebben van paard onvriendelijk :) :)

Ik zou zeggen, open dan maar eens een topic met 'had je al eens een paardonvriendelijk moment' en dan kom ik met veel plezier mijn ervaringen neerschrijven. Maar hier voegt het niks toe.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:27

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:33

Ulissa schreef:
Hier is half Bokt in *extase*
Alleen het tie-ripp-je om de afgebonden tong wordt niet gezien en daar valt men niet over. :+
Dat zal wel normaal zijn in die sport.

Ja net zoals 2 jarigen trainen tot hun pootjes spontaan knappen onder de trekkracht van de pezen. Ik word daar niet zo extatisch van, maar dat zal wel geen verrassing zijn ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 12:55

Ulissa schreef:
[VN] Zenyatta doet onmogelijke en schrijft geschiedenis *filmpje*

Alleen het tie-ripp-je om de afgebonden tong wordt niet gezien en daar valt men niet over. :+
Afbeelding

Misschien dan ook handig om de foto eronder te posten, waar de tong er gewoon vrij uit hangt :+
Pure onzin dus.

Afbeelding

Verder ga je behoorlijk offtopic. Dit soort dingen mag je in het bijbehorende topic kwijt :)
Ik heb in ieder geval geen Zenyatta in de openingspost zien staan..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:12

Ulissa schreef:
[VN] Zenyatta doet onmogelijke en schrijft geschiedenis *filmpje*

Afbeelding

het is maar net hoe een foto en film geplaatst wordt... welke tekst ernaast geschreven wordt, icm wat de mens wil zien in een foto....

@Bandida: het is jammer dat je niet probeerd te begrijpen wat anderen schrijven... enerzijds roep je dat het niet uitmaakt wat jij, HC of wie dan ook in zijn achtertuin doet, maar je loopt wel te roepen dat een Patrik Kittel, Anky van Grunsven etc het allemaal verkeerd doen in hun achtertuin, in de voortuin en op het marktplein... en dat allemaal gebasseerd op tukjes getrickte film en foto en niet willen erkennen dat iets niet altijd is wat een ander je wil laten zien of erger geloven...
Niet een Patrik Kittel aanschrijven of opbellen en vragen wat er gebeurd is en hoe hij traind... om zo een objectiever beeld te krijgen dan de fata morgana die je voorgespiegeld wordt als zijnde goed, en wat zij doen is fout..
en dat maakt menig discussie al gedoemd voor ze begint.

Ik kan je zo tig fragmentjes geven, geknipt uit diverse trainingen van mijn dochter met haar jonge pony....met de juiste tekst erbij is ze een paardenbeul pur sang... zie je de filmpjes in z'n geheel wederom met diezelfde tekst erbij, dan zie je geheel iets anders...
en zonder de tekst erbij, puur zien wat er te zien is, zie je een meisje op een jonge pony tijdens een training die niet perfect verloopt...

denk eens aan een hororfilm... die film is niet griezelig zonder muziek...
jaws is jaws niet zonder muziek..
epona is epona niet als ze niet continu bezig zijn om mensen onderuit te halen, en proberen beeldmateriaal dusdanig te tricksen en te publiceren om hun eigen aannames feitelijk te kunnen maken... en het is jammer dat jij je voor hun karretje laat spannen.

zijn die beelden dan rozegeur en maneschijn? nope... maar om daar dan gelijk diverse conclusies aan te verbinden, dat is wat de meesten nog meer not done vinden, en dáár gaat mi de discussie over...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:47

Alane schreef:
enerzijds roep je dat het niet uitmaakt wat jij, HC of wie dan ook in zijn achtertuin doet, maar je loopt wel te roepen dat een Patrik Kittel, Anky van Grunsven etc het allemaal verkeerd doen in hun achtertuin, in de voortuin en op het marktplein... en dat allemaal gebasseerd op tukjes getrickte film en foto en niet willen erkennen dat iets niet altijd is wat een ander je wil laten zien of erger geloven...

Is het verschil jou nu echt niet duidelijk in beeldvorming door iemand met een paardenhobby in de achtertuin en boegbeelden van de sport?
Dit heeft werkelijk geen zin..
ps: ik ben voor niemands karretje gespannen, zoals ik al eerder zei, ga er maar niet van uit dat het hier en daar wat enkelingen zijn die hier zo over denken. Het zijn enkelingen op Bokt, een Nederlands vrouwenforum.. dat is wat anders.
Ik ga nog maar eens wat schapen vangen :Y) (jaja zonder vachten grijpen en gespartel.. hoe kan dat nu toch)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:51

En weer gaan er mensen offtopic.
Ik plaats hier een slotje voor overleg.