Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Het gebruikte bitloze hoofdstel tijdens dit onderzoek, was een Dr. Cook hoofdstel, ontworpen en vervaardigd door Dr Cook, die deze studie leidde samen met een andere veterinair, Daniel Mills.
Citaat:als je een voormeting , een expiriment en dan een nameting doet, de voormeting de nameting kan beinvloeden, daarom doe je in twee van de vier groepen geen voormeting. (dan krijg je dus een expirimentele groep en een controlegroep met voor en nameting, en dan een expirimentele en controlegroep zonder nameting)
Twiggy2008 schreef:Nemurin, op de plek waar de neusriem ligt bij mijn paard, is het onmogelijk het neusbot te breken, hoor. Buiten het feit dat de optoming die ik gebruik dat ook echt niet voor elkaar gaat krijgen (en dan heb ik het nog niet over mijn handgebruik, want rukken, trekken e.d., ik doe er niet aan
).
Je moet de neusriem wel op de goede plek leggen natuurlijk. Net als dat je het bit op de juiste plek hoort te leggen, anders krijg je ook geheid problemen.![]()
Mij maakt het niet uit waar iemand mee rijdt, mits je maar je handen netjes gebruikt en ervoor zorgt dat het paard blij is met de optoming waar je mee communiceert. Al dan niet met of zonder bit..
JoviBan schreef:Citaat:Feit blijft dat er zonder teugel contact gereden word in de filmpjes en dus de resultaten daardoor sowieso al niet betrouwbaar zijn.
Kun je nagaan wat de resultaten waren geweest als er wel met teugelcontact was gereden.
Nemurin schreef:Doe liever een paar honderd ruiters per niveau.Is makkelijk te doen - voor onderzoek moet nou eenmaal geld aangevraagd worden. Waarschijnlijk was Cook daar zelf te krenterig voor (hekel aan dat soort dierenartsen, trouwens, zakenvullers zijn het) maar een onderzoeker die echt geïnteresseerd is in een uitkomst die misschien wel of misschien niet bitloos is zou het best voor elkaar kunnen krijgen.
Alleen hoe krijg je mensen geïnteresseerd voor dat onderzoek...?