Rechtszaak over anti-rollkür tapes van start gegaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:09

Paardentango schreef:
Kan dit, mag dit zo en is het moreel ook nog verantwoord.

Voor óns is de vraag eerst wat ´wat´ is omdat we niet weten wat ´zo´ inhoudt :D

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:10

Huertecilla schreef:
Voor óns is de vraag eerst wat ´wat´ is omdat we niet weten wat ´zo´ inhoudt :D

hc

Ik denk dat ze bedoelt zomaar iemand filmen en dat (al dan niet commercieel) gebruiken

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:16

Het is toch wel duidelijk war het over gaat denk ik HC?

Krijgen we analyses, ook leuk mischien. Maar 'wij' weten denk ik wel waar het over gaat :+

(Je bent toch geen LOI cursis advocaat aan het volgen hoop ik)
;)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:18

Inge_ schreef:
Scandicnr1 schreef:
Nou wees maar niet bang de paarden van Anky hebben het heus heel goed !

Als je met goed bedoeld dat ze zo'n 20 uur per dag op stal staan, geen contact met soortgenoten hebben en amper de wei in mogen, dan hebben ze het geweldig ja.

Maargoed, ik dwaal af. :+

Even voor de goede orde, het zijn SPORT paarden, deze paarden hebben niet dagelijks weidegang maar zeker de allerbeste verzorging, daarnaast hoezo geen contact met soort genoten? Tuurlijk wel, ze staan niet in een dicht getimmerde container, deze paarden hebben echt wel een goed leven hoor! Maar goed aantal van jullie ziet ze waarschijnlijk 24 uur per dag in de wei in weer en wind :+ ieder zijn keus, maar dat vindt ik dieren "mishandeling" sorry :n

Maar waar het hier omgaat is dat je niet iemand gaat filmen om die vervolgens te kijk te zetten, beetje laag!

e_horse

Re: Rechtszaak over anti-rollkür tapes van start gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:00

Ik ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Ik vind het goed dat de rollkur op deze manier wordt aangepakt. Vind het niet echt een vriendelijke methode (zacht gezegd).

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:11

Excuses, maar het is dierenmishandeling om een paard zo te houden zoals hij oorspronkelijk bedoeld is(buiten)? De meeste paarden die ik ken zien er niet echt blij uit als ze een nachtje op stal staan. En wat dacht je van de reactie als ze na een winter op stal weer naar buiten mogen in het voorjaar? Zegt dat niks?

Als je je paard zo rijdt dat hij moet presteren met een geknakte luchtpijp waardoor hij veel minder zuurstof krijgt dan hij nodig heeft, dat is in mijn ogen dierenmishandeling.

Ik weet niet hoe het met de Duitse wet zit, maar ik hoop dat deze meneer de amazone in kwestie onherkenbaar gemaakt heeft in zijn filmpjes, anders ben ik bang dat hij het op z'n buik kan schrijven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:13

pfff daar gaan we weer. De discussie gaat niet over de Rolkur en ook niet over de sielughe paarden van Anky maar of je iemand mag filmen en iemand mag schaden door de beelden openbaar te maken. lijkt mij vrij natuurlijk dat het niet mag maar daar beslist de rechter over...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:15

Jannepauli schreef:
Heeft iemand het gewraakte document eigenlijk gezien? Het is zeker niet op YT te vinden, het is een CD/Video die in de verkoop is.
In het boek van Heuschmann zijn alle ruiters die hij als goede of slechte rijders bespreekt en toont, onherkenbaar gemaakt.

Ja ik, alleen weet ik niet meer of ze herkenbaar in beeld kwam. Ik ga de dvd wel ff kijken, als mijn computer meewerkt, want ik zit sinds kort op linux en niet alles doet het meer 8-)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:16

sporter schreef:
Arabesk schreef:
Als Heuschmann de ruiter onherkenbaar in beeld heeft gebracht is de amazone kansloos. Daar hangt het van af. ;-) In Nederland ben je niet strafbaar of wat dan ook als je iemand maar niet herkenbaar in beeld brengt. 8-)

Dat heb jij dan nog niet helemaal begrepen of wel? :+

hahaha die is leuk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:18

Shahazai schreef:
Excuses, maar het is dierenmishandeling om een paard zo te houden zoals hij oorspronkelijk bedoeld is(buiten)? De meeste paarden die ik ken zien er niet echt blij uit als ze een nachtje op stal staan. En wat dacht je van de reactie als ze na een winter op stal weer naar buiten mogen in het voorjaar? Zegt dat niks?

Als je je paard zo rijdt dat hij moet presteren met een geknakte luchtpijp waardoor hij veel minder zuurstof krijgt dan hij nodig heeft, dat is in mijn ogen dierenmishandeling.

Ik weet niet hoe het met de Duitse wet zit, maar ik hoop dat deze meneer de amazone in kwestie onherkenbaar gemaakt heeft in zijn filmpjes, anders ben ik bang dat hij het op z'n buik kan schrijven.

:roll: Zo geknakt zal die luchtpijp niet zijn, of het zijn wonderpaarden........

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:20

Nou een geknakte luchtpijp zal wel wat meevallen, pinnen in de hals van de honden ntijdens training zou harder aangepakt moeten worden :( ! Dit is misschien niet heel erg gepast wat ik nu zeg (persoonlijk) maar zou zeggen verbeter de wereld, begin bij jezelf!!!!

En ik hoop dat mevrouw de hele zaak wint, ze wordt onterecht behandel.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:26

Scandicnr1 schreef:
Nou een geknakte luchtpijp zal wel wat meevallen, pinnen in de hals van de honden ntijdens training zou harder aangepakt moeten worden :( ! Dit is misschien niet heel erg gepast wat ik nu zeg (persoonlijk) maar zou zeggen verbeter de wereld, begin bij jezelf!!!!

En ik hoop dat mevrouw de hele zaak wint, ze wordt onterecht behandel.

Wat mij betreft verliest ze die zaak maar dat zal wel niet gebeuren...
en wat die honden betreft, zoals in mijn profiel staat, dat is niet mijn keus, die opmerking mag je tegen mijn vader geven.

Ayasha
Blogger

Re: Rechtszaak over anti-rollkür tapes van start gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:27

Waarom zou ze hem moeten verliezen? Het gaat niet om de rollkur het gaat om het zomaar gebruiken, om smaad, laster en eerroof.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:30

Dan zou ik ze van mijn profiel afhalen als ik jou was! Je spreekt namelijk jezelf tegen zo, zet foto's neer waar die rot band af is, of goioi die band weg lijkt mij een nog veel beter idee :o

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:31

pharagirlke schreef:
Waarom zou ze hem moeten verliezen? Het gaat niet om de rollkur het gaat om het zomaar gebruiken, om smaad, laster en eerroof.

idd +:)+

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:34

Zoals ik al zei, ik heb daar gen zeggenschap over, ik gooi het bit van mn buurvrouw ook niet weg...

In mijn profiel staat bij de foto's ook dat het niet mijn keus is en foto's zonder die band heb ik niet...

Maar nu gaan we heel erg offtopic.

En waarom die mevrouw de zaak mag verliezen: omdat het me eerlijk gezegd vrij weinig boeit dat er problemen worden gemaakt omdat iemand op de video staat.
Er was sowieso wel bekend(geworden) dat ze rollkür gebruikt en er is algemeen bekend wat voor argumenten ertegen worden aangedragen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:35

Asyaa schreef:
garny95 schreef:
welzijn van het paard

Gaat heen. :+ ;)
Dit heeft niks met welzijn te maken.

ga zelf heen, het heeft er alles mee te maken ;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:36

Shahazai schreef:
Zoals ik al zei, ik heb daar gen zeggenschap over, ik gooi het bit van mn buurvrouw ook niet weg...

In mijn profiel staat bij de foto's ook dat het niet mijn keus is en foto's zonder die band heb ik niet...

Maar nu gaan we heel erg offtopic.

En waarom die mevrouw de zaak mag verliezen: omdat het me eerlijk gezegd vrij weinig boeit dat er problemen worden gemaakt omdat iemand op de video staat.
Er was sowieso wel bekend(geworden) dat ze rollkür gebruikt en er is algemeen bekend wat voor argumenten ertegen worden aangedragen.

Dus als jij je paard teveel op de voorhand rijd heb je er geen moeite mee dat mensen je filmen en dat op internet laten zien met als voorbeeld om te laten zien hoe gemakkelijk paarden hoefkatrol ontsteking kunnen krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:38

Maar er mogen geen loze leugens over gezegd worden. LDR heeft voor en tegenstanders maar voorlopig zijn er nog weinig tot geen neutrale onderzoeken die bepalen of het goed of slecht is. Bovendien gaat het topic daar niet over. Het gaat er om dat de beelden gebruikt zijn in een video zonder daar toestemming voor te vragen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:39

vorame schreef:
Dus als jij je paard teveel op de voorhand rijd heb je er geen moeite mee dat mensen je filmen en dat op internet laten zien met als voorbeeld om te laten zien hoe gemakkelijk paarden hoefkatrol ontsteking kunnen krijgen.

Nu ga je zeggen dat ik dit alleen maar aandraag omdat het me niet overkomen is, maar dat zou me vrij weinig kunnen boeien. Ik weet wat ik doe. Zij weet dat ook.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:40

pharagirlke schreef:
Maar er mogen geen loze leugens over gezegd worden. LDR heeft voor en tegenstanders maar voorlopig zijn er nog weinig tot geen neutrale onderzoeken die bepalen of het goed of slecht is. Bovendien gaat het topic daar niet over. Het gaat er om dat de beelden gebruikt zijn in een video zonder daar toestemming voor te vragen.

Juist
En je zwart wordt gemaakt op bedenkingen van andere.
Geen feiten.

Shahazai, ik weet zeker dat jij wel anders zal gaan piepen als de grote media over je heen gaat vallen wat voor grote dierenbeul je wel niet bent, omdat jij je paard op de voorhand rijd.

Je trekt je namelijk die paar negatieve berichten over de hond ook al flink aan.
Denk dat eens 1000 keer groter uitgemeten in de media
Laatst bijgewerkt door vorame op 14-08-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:41

Idd ! En dat kan dus niet !

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:41

Shahazai schreef:
vorame schreef:

Nu ga je zeggen dat ik dit alleen maar aandraag omdat het me niet overkomen is, maar dat zou me vrij weinig kunnen boeien. Ik weet wat ik doe. Zij weet dat ook.

Knap van je en eigenlijk kan ik het me niet voorstellen, sorry

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:42

*foutje*

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:44

Anders gezegd wat als ze met camera jou hond even tijdens een wandeling komen filmen en jou als grote boosdoener in het licht zetten? Dat zou jij toch ook niet accepteren want jij loopt allleen met die hond maar het is niet jou keuze het dier zo'n band om te doen....

Wordt wel een vervelende situatie voor jou, net als voor deze dame die heeft gevraagd om deze publicatie al dan niet of ze goed of fout bezig was! Ze heeft hier niet om gevraagd!
Laatst bijgewerkt door Ema15 op 14-08-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt