Paardentango schreef:Kan dit, mag dit zo en is het moreel ook nog verantwoord.
Voor óns is de vraag eerst wat ´wat´ is omdat we niet weten wat ´zo´ inhoudt

hc
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Inge_ schreef:Scandicnr1 schreef:Nou wees maar niet bang de paarden van Anky hebben het heus heel goed !
Als je met goed bedoeld dat ze zo'n 20 uur per dag op stal staan, geen contact met soortgenoten hebben en amper de wei in mogen, dan hebben ze het geweldig ja.
Maargoed, ik dwaal af.
Jannepauli schreef:Heeft iemand het gewraakte document eigenlijk gezien? Het is zeker niet op YT te vinden, het is een CD/Video die in de verkoop is.
In het boek van Heuschmann zijn alle ruiters die hij als goede of slechte rijders bespreekt en toont, onherkenbaar gemaakt.
sporter schreef:Arabesk schreef:Als Heuschmann de ruiter onherkenbaar in beeld heeft gebracht is de amazone kansloos. Daar hangt het van af.In Nederland ben je niet strafbaar of wat dan ook als je iemand maar niet herkenbaar in beeld brengt.
Dat heb jij dan nog niet helemaal begrepen of wel?
Shahazai schreef:Excuses, maar het is dierenmishandeling om een paard zo te houden zoals hij oorspronkelijk bedoeld is(buiten)? De meeste paarden die ik ken zien er niet echt blij uit als ze een nachtje op stal staan. En wat dacht je van de reactie als ze na een winter op stal weer naar buiten mogen in het voorjaar? Zegt dat niks?
Als je je paard zo rijdt dat hij moet presteren met een geknakte luchtpijp waardoor hij veel minder zuurstof krijgt dan hij nodig heeft, dat is in mijn ogen dierenmishandeling.
Ik weet niet hoe het met de Duitse wet zit, maar ik hoop dat deze meneer de amazone in kwestie onherkenbaar gemaakt heeft in zijn filmpjes, anders ben ik bang dat hij het op z'n buik kan schrijven.
Scandicnr1 schreef:Nou een geknakte luchtpijp zal wel wat meevallen, pinnen in de hals van de honden ntijdens training zou harder aangepakt moeten worden! Dit is misschien niet heel erg gepast wat ik nu zeg (persoonlijk) maar zou zeggen verbeter de wereld, begin bij jezelf!!!!
En ik hoop dat mevrouw de hele zaak wint, ze wordt onterecht behandel.
Shahazai schreef:Zoals ik al zei, ik heb daar gen zeggenschap over, ik gooi het bit van mn buurvrouw ook niet weg...
In mijn profiel staat bij de foto's ook dat het niet mijn keus is en foto's zonder die band heb ik niet...
Maar nu gaan we heel erg offtopic.
En waarom die mevrouw de zaak mag verliezen: omdat het me eerlijk gezegd vrij weinig boeit dat er problemen worden gemaakt omdat iemand op de video staat.
Er was sowieso wel bekend(geworden) dat ze rollkür gebruikt en er is algemeen bekend wat voor argumenten ertegen worden aangedragen.
vorame schreef:Dus als jij je paard teveel op de voorhand rijd heb je er geen moeite mee dat mensen je filmen en dat op internet laten zien met als voorbeeld om te laten zien hoe gemakkelijk paarden hoefkatrol ontsteking kunnen krijgen.
pharagirlke schreef:Maar er mogen geen loze leugens over gezegd worden. LDR heeft voor en tegenstanders maar voorlopig zijn er nog weinig tot geen neutrale onderzoeken die bepalen of het goed of slecht is. Bovendien gaat het topic daar niet over. Het gaat er om dat de beelden gebruikt zijn in een video zonder daar toestemming voor te vragen.
Shahazai schreef:vorame schreef:Dus als jij je paard teveel op de voorhand rijd heb je er geen moeite mee dat mensen je filmen en dat op internet laten zien met als voorbeeld om te laten zien hoe gemakkelijk paarden hoefkatrol ontsteking kunnen krijgen.
Nu ga je zeggen dat ik dit alleen maar aandraag omdat het me niet overkomen is, maar dat zou me vrij weinig kunnen boeien. Ik weet wat ik doe. Zij weet dat ook.