Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:25

Betweters
Overtreffen
Kundige
Trainers

hoe toepasselijk...... :x

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:26

Potverdikkie, ik ben ook een dierenvriend in hart en nieren maar vind dat men te ver gaat hierin.
Wie de behandelaars zijn weet ik niet maar ik bedoel diegene(n) die dit paard zijn leven gaan redden op welke manier dan ook. Zeker het eventgebeuren keur ik af. Dit paard heeft trauma's. In mijn beleving had je het paard maar op één manier kunnen redden en dat is een eind te maken aan zijn leven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:27

hopla schreef:
Ik vraag me af of het paard werkelijk geholpen is met al die 'goede' bedoelingen. In mijn ogen is het paard pas echt geholpen met een einde te maken aan zijn ellendige leven.
Er zijn zat paarden die minder triest zijn en hulp nodig hebben en ook veel meer kans maken op succes.
Dat men het paard naar zo'n event mee neemt vind ik belachelijk. Kunnen we allemaal ooch en aach roepen en zien hoe 'goed' de behandelaars zijn. :n

Sorry, verder heeft dit paard een prima leven, ze is al enorm opgeknapt, op het begin kon ze niet eens benaderd worden, nu loopt ze, als ze een goeie bui heeft, gewoon normaal mee aan een touwtje, staat ze met andere paarden in de wei. Het is alleen zo dat ze nu zichzelf beschermd door agressie te tonen, ja dit komt o.a. omdat ze niet 100% goed in haar vel zit, maar als we haar toch zo krijgen dat ze wel lekker in dr vel zit en ze kan gewoon behandeld en verzorgd worden, waarom dan gelijk een eind eraan maken. Dat beest heeft haar leven lang keihard gewerkt, ze verdient deze kans en dat vind Annemarie ook, we moeten haar gewoon die kans nog geven.

Zoals slimmerik al zegt, jullie weten niet hoe ze eraan toe was toen ze kwam, maar ze heeft altijd die vechtlust om te overleven gehad, anders had ze allang in Roemenie de strijd opgegeven. Ze gaat alleen nu nog steeds door met die strijd omdat ze niet beter weet. We hopen gewoon dat Annemarie en haar team door kunnen dringen zodat Javi snapt, dat het vechten niet meer nodig is.

Tessyke, dat is op zich zo, maar Javi is al hele menigtes gewend, toen ze werden opgehaald van de plek waar ze hadden overnacht in NL stond ook het hele erf vol mensen, pers, camera's echt van alles. Ze verblikte of verbloosde niet. Ik denk gewoon, Javi kennende niet dat zij zich heel erg veel aantrekt van het publiek

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:28

hopla schreef:
Potverdikkie, ik ben ook een dierenvriend in hart en nieren maar vind dat men te ver gaat hierin.
Wie de behandelaars zijn weet ik niet maar ik bedoel diegene(n) die dit paard zijn leven gaan redden op welke manier dan ook. Zeker het eventgebeuren keur ik af. Dit paard heeft trauma's. In mijn beleving had je het paard maar op één manier kunnen redden en dat is een eind te maken aan zijn leven.

Moeten we dan alle paarden die een rot verleden hebben afmaken, terwijl de meeste gewoon onwijs goed geholpen kunnen worden en zich later gewoon prima voelen.
Amy een paardje wat samen met Javi naar NL is gekomen was er net zo slecht aan toe, misschien nog wel slechter, maar Amy was geen vechter. Amy is een paard wat zich gewoon aanpast aan de omstandigheden en Amy is zo ver opgeknapt dat ze nu een rijpony is, hadden we nooit verwacht, was ook helemaal niet de insteek, maar ze vind het leuk (ze snapt nog niet alles maar goed logisch), maar die hadden we dus ook maar dood moeten maken?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:30

rockwitch schreef:
jullie weten niet hoe ze eraan toe was toen ze kwam, maar ze heeft altijd die vechtlust om te overleven gehad, anders had ze allang in Roemenie de strijd opgegeven. Ze gaat alleen nu nog steeds door met die strijd omdat ze niet beter weet. We hopen gewoon dat Annemarie en haar team door kunnen dringen zodat Javi snapt, dat het vechten niet meer nodig is.

Rockwitch, elk dier wil overleven. dat is namelijk zijn instinct.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:30

Ik vind het wel mooi dat Javi nog een kans krijgt. En dat publiciteit daar bij hoort kan ik best begrijpen. Misschien kunnen er dan meer dieren geholpen worden. Succes met Javi, ik hoop dat ze het goed zal doen en nog een lang en gelukkig leven te gemoed gaat!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:31

Nou er zijn anders genoeg paarden die zo'n verleden hebben als Javi, waar het licht uit de ogen verdwijnt en die opgeven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:32

als potverdikkie het(gedeeltelijk...) niet voor elkaar krijgt...krijgt die anne-marie het dan wel voor elkaar?
Daar geloof ik dus niet in....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:33

rockwitch schreef:
Nou er zijn anders genoeg paarden die zo'n verleden hebben als Javi, waar het licht uit de ogen verdwijnt en die opgeven.

kan ook met een verleden in nl zelf dat is nog veel erger!!!!!! ;(

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:33

Je zei eerder zelf, dat ze heel zwak was toen ze naar Nederland werd gehaald. En ik begrijp dat er toen niet zoveel vechterigs aan het paard was. Vrij logisch dat ze toen ook niet zo onder de indruk was van allerlei drukte en mensen om haar heen.

Niemand kan voorspellen hoe ze gaat reageren of hoe HE uit gaat pakken voor zo'n getraumatiseerd en blijkbaar onvoorspelbaar paard. Waarom dan het risico nemen?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:35

Ik kan jammer genoeg niet naar de HE, gaan jullie de sessies mat Javi ook op Bokt bijhouden? Ben wel heel benieuwd naar hoe die gaan verlopen namelijk.
Ik hoop echt dat Javi de haar geboden laatste kans aangrijpt en een handelbaar dier wordt.

rockwitch

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:36

Ze was idd zwak, maar ja niet zo gek als je uitgemergeld bent en een hele lange reis hebt gehad, ze was moe. Maar toch bleef ze die blik in haar ogen houden, zoals je ziet op de foto dat ze nog in Roemenie is, die heldere blik, die blik alsof ze wil zeggen ik overleef het, wat dan ook.
Het is jammer dat Annemarie niet zelf hier kan reageren, geloof niet dat ze nog op bokt zit, maar goed.

Ik weet niet of wij zelf alles bij kunnen houden, want wij zitten natuurlijk de hele dag op HE en daarna in een B&B dus het is maar de vraag of we dan op bokt kunnen, maar misschien kunnen we iemand vragen die 's avonds thuis is of die op bokt wil vertellen hoe of wat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:37

Anemarie neemt het risico.
Zij heeft Javi bekeken en zij is er positief over.

@Jitske..... hoor ik hier een vrijwilliger???

potverdikkie

Of ik dat op bokt bij ga houden ga ik nog eens heel goed over nadenken............., en dan nog een keer nadenken.

slimmerik

Jitske_ schreef:
Niemand kan voorspellen hoe ze gaat reageren of hoe HE uit gaat pakken voor zo'n getraumatiseerd en blijkbaar onvoorspelbaar paard. Waarom dan het risico nemen?

Dat geldt voor ieder paard op de openbare weg, op concours en onder het zadel. Dus wat is het extra risico?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:38

en vooral niet doen PVD :+
dan blijf je niet meer zo positief denken :D

rockwitch

Jitske was je ook zo negatief over Fiji vorig jaar?

Anoniem

Jitske_ schreef:
Je zei eerder zelf, dat ze heel zwak was toen ze naar Nederland werd gehaald. En ik begrijp dat er toen niet zoveel vechterigs aan het paard was. Vrij logisch dat ze toen ook niet zo onder de indruk was van allerlei drukte en mensen om haar heen.

is toch niet raar als je die foto ziet van toen ze kwam dat het een zwak paard is?????
vechtlust kun je zien in de ogen van een paard daar hoeft een paard niet dik of op conditie voor te zijn lijkt mij!!

als niemand het kan voorspellen waarom zou je dan die kans niet gewoon geven??? zodat ook andere mensen kunne zien hoe er elders met paarden om word gegaan en wat dat met zo'n beest doet???

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:39

Hahahaha, en dan kom je op HE, en staan er drommen publiek om Javi heen. Want iedereen keurt het af maar niemand wilt het missen. :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:40

Er wordt nu van het slechtste uit gegaan, maar het kan natuurlijk ook ontzettend positief uitpakken.

Als we kijken wat we allemaal van onze paarden vragen, overal komt stress bij kijken voor ze, voor het eerst de weg op, is voor een vluchtdier natuurlijk supereng, maar we doen het toch, omdat wij willen dat ze verkeersmak worden, zodat we ermee naar buiten kan.
Waarom is dit dan per se zo slecht.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:40

Ania schreef:
Hahahaha, en dan kom je op HE, en staan er drommen publiek om Javi heen. Want iedereen keurt het af maar niemand wilt het missen. :')

Hopelijk blijven ze op veilige afstand anders hebben ze een stel hoeven tussen hun ogen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:41

Is wel grappig als ze dat gaan doen, want dan zien we een hele boel mensen vliegen :Y)

Maar ik begrijp wat je bedoeld hoor! ;)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:43

potverdikkie schreef:
Is wel grappig als ze dat gaan doen, want dan zien we een hele boel mensen vliegen :Y)

Maar ik begrijp wat je bedoeld hoor! ;)

:D

Wat ik probeer te zeggen is dat ondanks dat men nu zit te roepen hoe vreselijk jullie wel niet zijn dat jullie dat doen, ze op HE wel vooraan zitten om het spektakel te bekijken.
}:0

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:44

Wat voor meerwaarde heeft het voor het paard om op Horse-event te zijn?
Waarom niet gewoon thuis in een rustige omgeving??
Wie wordt er nu eigenlijk beter van???
Ik laat het verder hierbij.
Mijn mening is geloof ik wel duidelijk.

rockwitch

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:44

we hopen dat het paard hier beter van wordt.