Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zidore schreef:Ik denk niet dat we uiteindelijk uit deze discussie gaan komen. Je hebt goede en slechte ervaringen met schieten en slagers tussen zitten en zo ook met spuitjes en Rendac. Ik denk dat het allebei gewoon niet leuk is en dat we er allemaal het liefste niet aan denken. Als de dag voor jouw paard aangebroken is moet jij doen wat jij vind dat het beste bij je paard past en daar respecteer ik ieders mening in.
Brainless schreef:Je kunt je paard ook alleen laten schieten bij de slachterij, en er voor kiezen om hem niet te laten slachten.(als jij dat niet wilt!!) dan beland hij ook niet bij iemand op zijn bord.
Thuis schieten wordt weinig meer gedaan, omdat je tegenwoordig voor het schietmasker een wapenvergunning nodig hebt.
anouuk1994 schreef:Brainless schreef:Je kunt je paard ook alleen laten schieten bij de slachterij, en er voor kiezen om hem niet te laten slachten.(als jij dat niet wilt!!) dan beland hij ook niet bij iemand op zijn bord.
Thuis schieten wordt weinig meer gedaan, omdat je tegenwoordig voor het schietmasker een wapenvergunning nodig hebt.
dit wist ik dus niet, want dan zou dat denk ik mijn keuze worden
egoïstisch of niet (niet gemeen bedoeld of bedoeld om te zieken of iets) tegen de mensen die het egoïstisch noemde of iets in die zin
ik bedoel er dus verder ook niks mee ieder zijn eigen mening
ik zou het mijn paard niet gunnen om op gegeten te worden dood of niet
Zwaantje1985 schreef:Weet ik niet, ik weet niet hoe het gaat maar IK DENK dat er ook wel paarden gefokt en geslacht worden voor het vlees? weet niet zeker hoor heb ooit eens gehoord dat het wss niet in NL gebeurd?
En ik dénk dat als paardeneigenaren er voor kiezen hun paard "op te laten eten" dat er dan wel fokkerijen dicht kunnen..
Dus jou paard die dan even bot gezegd "toch al dood gaat" kan dan beter worden op gegeten zodat er geen nieuw paard hoeft gefokt te worden zodat mensen paardenvlees kunnen kopen.
Nogmaals ik weet niet ZEKER of het zo gaat!!!
Asyaa schreef:Nogmaals, in Nederland worden er geen paarden gefokt voor de slacht.