Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yeyo schreef:Ik vind de vergelijking tussen het eten van paarden, honden en katten zo ontzettend dom, er worden hier al eeuwen paarden gegeten, net als koeien, kippen, schapen en varkens.
Waarom dan die vergelijking met honden en katten?
Omdat ze allemaal gedomesticeerd zijn?
Wat een onzin zeg. Dat je je eigen paard niet opeet kan ik nog inkomen, maar willekeurig paardenvlees uit de slager, dat vind ik echt raar om te vergelijken met een hond, kat, kanarie of wandelende tak.
Enneh, maartje1990, wat had jij al een verfijnde smaak zeg met 4 jaar, slikte je frikandellen met alleen kip erin wel door dan??
pharagirlke schreef:"kroketten" zijn in België sowieso aardappel kroketten, tegen de "nederlandse kroket" zeggen wij vleeskroket.Abeltje77 schreef:Nee hoor, gelatine is gemaakt van botten, dus er is een dier gedood om aan het product te komen
Ik ben zelf al jaaaren vegetarier, maar als ik toch om een of andere reden ooit een stukje vlees zou moeten eten, doe mij dan maar een haas, ree, wildzwijn of paard... met hond zou ik trouwens ook minder problemen hebben dan met kipEn als ik dan ooit een stuk vlees zou eten, dan wil ik ook zien hoe het geslacht wordt.
En dat is dus veganisme. Je hebt verschillende types van vegetariërs, Vegetariërs eten geen vlees, pesso vegetariërs eten geen vlees maar wel vis, veganisten eten niets dat van dierlijke producten is, geen gelatine, geen eieren enz,
Sandeman schreef:Laatst kocht ik een pak van die mexicano's van Mora. In de supermarkt vergeten te lezen. Kom ik thuis...bevat 5 % paardenvlees. Het lag meteen in mijn vuilnisbak.
Yeyo schreef:Roane, daar kan ik me in vinden wat je zegt over dat onderbuikgevoel, dat heb ik ook met bepaalde stukken vlees (ongeacht welk dier!), dat vind ik dan nog een beter "argument" dan, "jij eet toch ook geen hond?".