Paardentango schreef:Jammer idd dat de ene de ander zo veroordeelt.
Denkend vanuit IK, IK en ik. Tussen de regels door gillend JIJ doet het fout. ohoo wat ben jij fout zeg.
Het zal ego versterkend zijn, en vast noodzakelijk voor de IKjes, maar het is wel kenmerkend.
Is dat niet les 1 bij paarden, je verdiepen in de behoeftes van de ander en zelf kijken wat je kunt doen om daar in mee te gaan?
Het paard helpen, en jezelf daarmee ook door je open te stellen voor iets anders.
Word er zo moe van dat er zo sterk gereageerd wordt op elkaar en met een, excuseer me behoorlijk bekrompen geest.
Paarden in Amerika kwamen echt pas rond 1842, 'de goldrush' op gang door het nieuwe land. De mensen waren op zoek naar het goud. Voor die tijd spelde alles zich voornamelijk af in Mexico en omgeving.
California was het eerste, daarna was het hek los en de mensen los van God. Niets ontziende en respectloze mensen die alles uitmoordden wat niet 'paste'.
Neem er zelf liever géén enkel voorbeeld aan, vind het een hele enge gedachtengang. Ik ben liever belangstellend naar wat een ander denkt, doet of wat hem bezig houdt.
Hopelijk op een beetje eerbiedige en respectvolle wijze.
Zo niet, vertel het me dan. Ik pas me graag aan, want ruzie brengt ons allen alleen maar verder uit elkaar.
Dat is dus iets wat ik probeer te voorkomen, dat veroordelen. Ik doe binnen wat mij ten machte ligt alles voor mijn peerd en kijk goed om me heen. De meerder wegen naar Rome zijn er nog steeds. Maar vervolgens krijg ik het idee een dierenmishandleaar te zijn (heel kort door de bocht aangegeven) En bedankt. Helaas gaat het altijd zo met dit soort dioscussies. Jammer.
Paardentango, wat ik eerder aangeef over de paarden in amerika berust op historische feiten. Columbus kwam al met paarden die kan top. Pas na 1600 zijn zich echt wilde kuddes gaan vormen, toen er ook meerdere kolonisten naar amerika kwamen. Zuig ik niet uit mijn duim. Ik ben zelf afgestudeerd op Amerikaanse geschiedenis (aan de uni). En vanaf 1600 kwamen ook de eerste engelse en franse kolonisten naar amerika en vestigden zich in het oosten. Mede van daaruit (ook vanaf zee naar californische kust) trok men naar het westen.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 03-08-09 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt