Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:41

pff echt erg en vreemd dat er niet gewoon een dierenarts gebeld kan worden. Het kan uiteraard dat door hitte en inspanning het paard een kleine aanval gekregen kan hebben, maar het dier zag er zeker nog goed uit, dus wss met wat medische hulp was die er wel doorgekomen. Maar ja het blijft polen e

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:42

bulck schreef:
pff echt erg en vreemd dat er niet gewoon een dierenarts gebeld kan worden. Het kan uiteraard dat door hitte en inspanning het paard een kleine aanval gekregen kan hebben, maar het dier zag er zeker nog goed uit, dus wss met wat medische hulp was die er wel doorgekomen. Maar ja het blijft polen e

WAar heb jij gelezen dat er geen dierenarts is geweest???? Weet jij veel wat die vent allemaal geprobeert heeft?:O

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:46

Verschrikkelijk...
Ik ga het filmpje maar niet bekijken...
Vindt de berekening van Silly_Woman wel iets om over na te denken....

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:47

hihihi, de volkomen kutshow... Hoe doet Bo het achter het raam, en dan dit filmpje... Wat een betrouwbare site :+ :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:47

bah ik word helemaal misselijk als ik dit zie
om te kotsen

dat paard lijkt gewoon levend te zijn gekookt en gewoon totaal overhit is absurd
laat die vent maar eens zijn eigen kar trekken heb daar verder geen woorden voor :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:49

Dit is voor mij dus een reden om niet naar andere landen te gaan, wat een vreselijk gezicht.
Dat arme dier en als het op was gestaan was die waarschijnlijk weer voor die kar gemoeten.
Maar ik snap zulke mensen die in die kar gaan zitten ook niet.
Ieder leek snapt toch dat dat echt teveel is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:51

esther_lizzy

:( verschrikkelijk

wat mensen wel niet in hun hoofd halen

Nummus

trekpaardluf schreef:
een van mijn vragen was toch ook wie het bedacht heeft dat er geeen emmer water en geen dierenarts was? dat
weet toch niemand omdat het filmpje maar 2 minuten duuurde?

Oh bah, ik las "een" in plaats van "geen", mijn ene lens zat voor geen meter. Heb hem inmiddels uitgedaan hahahahahaha. :+

En ik vind inderdaad dat de berichtgeving erg suggestief is, maar ik heb het in de originele taal niet gelezen dus ik weet niet of het daar ook zo is... Achja.
Maar wat het gewicht betreft moet iedereen even Silly_Woman haar berekening in gedachten houden, het is zelfs vrij ruim mogelijk en die ander stond er heel vrolijk bij te kijken en te briesen enzo. Had niks door, gek paardje. ;)

Mag ik vragen, jesito, waarom eventueel dierenleed in het buitenland gelijk een reden is niet naar die landen te gaan? Is dat gewoon om het niet te hoeven zien...? Het gebeurt ook zat in eigen land, moet ik zeggen, dus dan kun je denk ik beter helemaal nergens wonen. ;)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:52

Afschuwelijk! Als het werkelijk 2 uur geduurd heeft, vind ik het nog 2 uur te lang. IK hoop dat mocht ooit iemand zo iets dergelijks mee maken er snel een da wordt gebeld.. ik zeg niet dat die er niet was maar ik zie maar steeds op de beelden slecht 1 man bezig.

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:52

OHMYGOD!
wat verschrikkelijk om dat te zien zeg!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:54

vanessakusje schreef:
Afschuwelijk! Als het werkelijk 2 uur geduurd heeft, vind ik het nog 2 uur te lang. IK hoop dat mocht ooit iemand zo iets dergelijks mee maken er snel een da wordt gebeld.. ik zeg niet dat die er niet was maar ik zie maar steeds op de beelden slecht 1 man bezig.

Nogmaals: 2 minuten van die 2 uur. Waarschijnlijk 2 minuten aan het begin van die 2 uur aan de omstandigheden te oordelen, maar ook dat is natuurlijk niet zeker.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:57

Nou gezellig, net dit verschrikkelijke filmpje gezien, kun je aan het einde klikken op 'related videos'. Ook fijn dat filmpje: Persian horse dance. Wat een zieke mensen toch in deze wereld en paarden hebben het allemaal maar te ondergaan ;(

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:58

Lexxie schreef:
Gwn te erg |(
zoiets kan je je eigen paard toch niet aan doen?!
Of wel soms, en hallo zeg dat die andere mensen niks doen.
Khoop dat ze die man opsluiten en dat dat andere paard naar GOEIE eigenaar mag.
Kom op zeg het dubbele :( !

knap dat dat paard naar een goeie eigenaar kan gaan als het dood is :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:59

jesito: Ik denk dat ji maar in een hutje op de hei moet gaan wonen en daar vooral niet weg te gaan! en er voor zorgen dat er geen dieren om je heen komen! Of op een onbewoond eiland is ook een optie
Ook in Nederland gebeuren zulke dingen, alleen is het niet altijd bekent! ik dnek dat je eventjes beter om je heen moet gaan kijken...

Silly_Woman heeft een goede berekening en die moet iedereen maar eens gaan onthouden!

JONGENS!! KENT IEMAND POOLS ZODAT DIE HET GEPRAAT IN HET FILMPJE KAN VERTALEN!!??

Nummus

Re: Paard kan niet meer en sterft van uitputting na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:02

PFFFT NEE. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:03

jammer, ik had een leerkracht nederlands die dat kon :')

bulck

Idd, als er een dierenarst bijgeweest was en hartproblemen geconcludeerd werden, dan laten ze een paard niet zomaar liggen tot hij neerligt.
Tuurlijk is het suggestief, want wij waren er niet bij. Maar het is alom geweten dat dit land het niet nauw neemt met dierenrechten en -welzijn, dat het reeel aannemen is dat er weinig tot niets gebeurd zal zijn geweest. met in de gedachtegang, ff in de schaduw en hij kan weer verder.

Maar bon, je maakt ervan wat je wil, paard is dus gestorven en 2 uur afzien is niet dierwaardig.

Ayasha
Blogger

Raja schreef:
Lexxie schreef:
Gwn te erg |(
zoiets kan je je eigen paard toch niet aan doen?!
Of wel soms, en hallo zeg dat die andere mensen niks doen.
Khoop dat ze die man opsluiten en dat dat andere paard naar GOEIE eigenaar mag.
Kom op zeg het dubbele :( !

knap dat dat paard naar een goeie eigenaar kan gaan als het dood is :+

Ze had het over dat ANDERE paard. Er staan twee paarden voor de kar en maar eentje is dood ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:05

pharagirlke schreef:
jammer, ik had een leerkracht nederlands die dat kon :')

Dan moet je die leerkracht nederlands toch maar eens een keer weer gaan bezoeken:D
Dan kan jij ons mooi vertellen wat er gezegt word

Sjoert

Ik heb de openingspost aangepast. :)

Nummus

Bulck: natuurlijk is 2 uur afzien niet dierwaardig, dat zegt ook niemand (hoop ik). Maar wat had die man moeten doen... de hersens inslaan met een steen, terwijl hij misschien niet eens wist wat er gebeurde?

Sjoert: nette vertaling hoor. :)

Oooh maar natuurlijk is het verschrikkelijk om 2 uur lang toe te kijken hoe een dier doodgaat. Ik heb bij een dierenarts een soort snuffelstage gelopen en ik had wel eens de taak het een dier dat net een euthanasie-spuitje had gehad gemakkelijk te maken tot het voorbij was. Dat duurt dan een kwartier en dat is al vreselijk, ik moest heel erg mijn best doen niet te huilen terwijl het beestje juist beter af zou zijn zodra het doodging... Het is gewoon erg ingrijpend om een levend wezen dood te zien gaan en niets te kunnen doen, dus dat zegt niets over hoe het paard wel of niet behandeld werd. Je kunt iets natuurlijk ook suggestief OPVATTEN... ;)
Laatst bijgewerkt door Nummus op 27-07-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:06

daniekjuh schreef:
pff... wat een rot gezicht zeg..
snap ook niet helemaal dat die man die staat te filmen niet even probeert te helpen...

Ik snap juist niet waarom al die andere mensen niet helpen? alleen; helpen waarmee????????????????????/

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:07

nemurin, uitspannen om te beginnen... dan da bellen en paard koelen. Om maar ff iets te noemen e

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:09

@bulck
Wat maakt het nou uit of je het paard uitspand of niet! het paard word daar heus niet inees springlevend van hoar! we waren al tot de conclusie gekomen dat je niet eens weet of de da is gebeld of niet en het paard koelen kon even neit want in het fimpjes was effies geen water hij werd wel drooggevreven door die kerel