Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hidalgo24 schreef:Kijk maar al die punten die jij opnoemt is gewoon het buitenrijden! Het is nou eenmaal zo, als je daar aan stoort of je paard niet in bedwang kunt houden wordt het je idd lastig gemaakt om buiten te gaan rijden!
Huertecilla schreef:Hidalgo24 schreef:Kijk maar al die punten die jij opnoemt is gewoon het buitenrijden! Het is nou eenmaal zo, als je daar aan stoort of je paard niet in bedwang kunt houden wordt het je idd lastig gemaakt om buiten te gaan rijden!
...en als je wel je voertuig beheerst en op de rijbaan rijdt waar je mag en hoort is dat geen in het gevaar bengen van het verkeer.
Eventueel gevaarlijke situaties door haasters en selectief blindgangers = door hún gedrag in gevaar brengen van het verkeer![]()
Dat het als ruiter met het oog op het welzijn van jouw rijdéir verstandig is om XXX-risicomijdend te rijden is een ánder punt.
Volgens het wegenverkeersreglement ben je als ruiter in NL en hier in Spanje een op de rijbaan behorende volwaardige verkeersdeelnemer.
In België zijn daar wat andere bepalingen over.
hc
Vie schreef:Staat daarover iets in de wet?
Kortom Urielle: mensen zijn gedoemd om aan hun kant van de Schelde te blijven.![]()
Ik begin de vete's van 'den andere kant van 't water' te begrijpen.
Asyaa schreef:pharagirlke schreef:Overigens, wat ik me spontaan af vroeg (ik dacht ook al aan het links rijden in Engeland). Moeten die engelsen dan ook voorrang van links geven ipv rechts?
zekers
pharagirlke schreef:Het mag gewoon niet! Punt! OOK in Nederland mag je onder geen enkele voorwaarde met je paard op een autoweg.