Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:48

Ja, 1x in de 3 dagen :=

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:49

Kijk maar al die punten die jij opnoemt is gewoon het buitenrijden! Het is nou eenmaal zo, als je daar aan stoort of je paard niet in bedwang kunt houden wordt het je idd lastig gemaakt om buiten te gaan rijden!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:03

Hidalgo24 schreef:
Kijk maar al die punten die jij opnoemt is gewoon het buitenrijden! Het is nou eenmaal zo, als je daar aan stoort of je paard niet in bedwang kunt houden wordt het je idd lastig gemaakt om buiten te gaan rijden!

...en als je wel je voertuig beheerst en op de rijbaan rijdt waar je mag en hoort is dat geen in het gevaar bengen van het verkeer.
Eventueel gevaarlijke situaties door haasters en selectief blindgangers = door hún gedrag in gevaar brengen van het verkeer :)*

Dat het als ruiter met het oog op het welzijn van jouw rijdéir verstandig is om XXX-risicomijdend te rijden is een ánder punt.
Volgens het wegenverkeersreglement ben je als ruiter in NL en hier in Spanje een op de rijbaan behorende volwaardige verkeersdeelnemer.
In België zijn daar wat andere bepalingen over.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:05

Billy schreef:
Ja, 1x in de 3 dagen :=

Is dat ervaringskennis van meer dan 3 dagen hier of ´weet´ je dit omdat het ´in Spanje zo is´?

hc

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:30

Wel eens van een grapje gehoord HC?
Kijk naar de smiley........

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:32

Is gewoon te zot voor woorden dat er helaas weggebruikers zijn die het altijd moeilijk maken voor andere (wegpiraten, aso's enz). helaas deze mensen zijn er in tientallen teveel.

En ja je bent als ruiter een verkeersdeelnemer maar dr zit een groot verschil tussen wat je moet en wat je mag als ruiter. Maar vriendlief is examinator ik zal eens vragen wat daar de wettelijke regels daadwerkelijk over zijn!

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:41

Ik vind het totaal onverantwoord, ik rij bijna elke dag door die tunnel en ik kan niet begrijpen dat je het in je hoofd haalt om daar met je paard door te gaan.
Er is niet alleen ongelooflijk veel lawaai en als de mensen kunnen doorrijden, scheuren ze er gerust tegen 70 km of meer voorbij.
Het paard heeft gen enkele vlucht mogelijkheid alleen de in en uitgang dan.
De uitlaatgassen zijn daar extreem dus gezond is het zeker niet voor een paard en op 10 minuten ben je met je paard echt niet door die tunnel.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:56

R-E-S-P-E-C-T!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:58

Het is eigenlijk heel simpel. Ze had een trailer moeten huren.
Het is goed gegaan maar als het mis was gegaan was het ook meteen GOED MIS geweest. Brrrrr!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:05

KisszZ schreef:
R-E-S-P-E-C-T!!

Had je dat ook gehad als er wel ongelukken waren gebeurd??
Nog steeds respect voor de amazone gehad?

Of had je dan lopen roepen dat ze onverantwoord bezig is geweest?

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:07

Vind het wel een stoere actie van haar. Niet dat het verantoord is en zou het zelf ook nooit doen.
Die boete vind ik onterecht idd.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:15

even voor de duidelijkheid,

mijn respect is voor het pure vertrouwen van de vrouw en haar paard.
voor het ietwat onverantwoorde gedrag is dit niet bedoeld, maar ieder moet z'n verantwoordelijkheid dragen, slechts de helft van nederland doet dit daadwerkelijk, hier heb ik verder geen commentaar meer op.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:17

@kiss: ok dan snap ik het!

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:18

Boete klopt misschien niet helemaal met de wet, maar ik snap het idee erachter wel... En dat dat paardje rustig is gebleven, wauw!

@ Hidalgo, zoals jij het zegt, er zit inderdaad een groot verschil tussen wat wel toegestaan is en wat je nou eenmaal wel en niet met je paard kunt doen...
@ Kiss, mee eens :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:36

patsmu schreef:
Vind het wel een stoere actie van haar. Niet dat het verantoord is en zou het zelf ook nooit doen.
Die boete vind ik onterecht idd.

waarom onterecht als ze volgens het bord daar niet mocht rijden?
Het is VERBODEN om daar met en paard te rijden. Duidelijker kan toch niet?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:39

trouwens, als ik met mijn fiets op de snelweg ga rijden verdien ik dan ook respect?
Denk dat iedereen me voor gek verklaart, en de boete die ik krijg erg terecht vindt :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:42

Huertecilla schreef:
Hidalgo24 schreef:

...en als je wel je voertuig beheerst en op de rijbaan rijdt waar je mag en hoort is dat geen in het gevaar bengen van het verkeer.
Eventueel gevaarlijke situaties door haasters en selectief blindgangers = door hún gedrag in gevaar brengen van het verkeer :)*

Dat het als ruiter met het oog op het welzijn van jouw rijdéir verstandig is om XXX-risicomijdend te rijden is een ánder punt.
Volgens het wegenverkeersreglement ben je als ruiter in NL en hier in Spanje een op de rijbaan behorende volwaardige verkeersdeelnemer.
In België zijn daar wat andere bepalingen over.

hc

Ik snap het echt niet HC. Je woont in Spanje, je hebt geen idee meer van de Belgische wetgeving laat staan van de Nederlandse kennelijk en NOG probeer je je gelijk te halen. Het mag gewoon niet! Punt! OOK in Nederland mag je onder geen enkele voorwaarde met je paard op een autoweg. Het is geen kwestie van "je mag niet in de berm" "je mag niet op het fietspad" neen. Je mag NIET!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:05

HC heeft zo zn eigen ideeën over wat kan en niet kan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:22

Ik vrees dat noch België, noch Nederland hun wetgeving gaan aanpassen voor HC zijn ideeën. :=

Snap ook niet wat zijn reacties tot dit topic doen.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:34

Vie schreef:
_O- Staat daarover iets in de wet?

Kortom Urielle: mensen zijn gedoemd om aan hun kant van de Schelde te blijven. }>
Ik begin de vete's van 'den andere kant van 't water' te begrijpen. :))

:')

Een uiterst onverstandige actie is het toch. Zelfs al was het toegestaan (wat het duidelijk niet is), dan kan er toch geen haar op je kop eraan denken om met een paard door de Waaslandtunnel te rijden? Uiterst smal, waar mensen oh zo veel sneller rijden dan toegestaan?
Om eerlijk te zijn, voor 50€ had ik het leven van mijn paard, van mezelf of van anderen echt niet op het spel willen zetten.
Gelukkig is het wel goed gegaan, en staat het paard nu "aan den overkant van't water", maar wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:40

Als het paard van de winter weer terug naar stal moet, hoop ik wel dat ze dit 'verstandig' doet ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:50

Asyaa schreef:
pharagirlke schreef:
Overigens, wat ik me spontaan af vroeg (ik dacht ook al aan het links rijden in Engeland). Moeten die engelsen dan ook voorrang van links geven ipv rechts?

zekers

Dat is niet waar. In GB kennen ze geen voorrangsregels zoals hier. Het wordt daar met borden of haaientanden aangegeven en het is dus niet zo dat links of rechts altijd voorrang heeft :n. Alleen verkeer op een rotonde heeft wel altijd voorrang.

GentleSoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:26

Haha geniaal!!!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:51

lijkt me toch wel, dat deze vrouw onnodig veel risico heeft genomen, al is het alleen al, door dat ze andere mensen laat schrikken en de aandacht afleid van het normale weggedrag: voor mij is de boete zeer terecht.

.

Artikel 5
Het is eenieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt, of kan worden veroorzaakt, of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Dit geldt dus voor iedereen, ook als je niet zelf aan het verkeer deelneemt. B.v. voetballend op straat, of takken ver-branden in je tuin, waardoor het zicht wordt belemmerd. Maar ook rijdend in je auto als situaties niet geregeld zijn mag je de verkeersveiligheid nooit in gevaar brengen. Hierbij komt natuurlijk ook weer verkeersinzicht kijken. Je moet een dergelijke situatie per geval beoordelen en veilig of sociaal oplossen.

Beoordeling in dergelijke situaties vindt uiteraard plaats door het bevoegd gezag/autoriteit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:57

pharagirlke schreef:
Het mag gewoon niet! Punt! OOK in Nederland mag je onder geen enkele voorwaarde met je paard op een autoweg.

Vandaar dat ik al schreef: ´Mag niet = bekeuring terecht´ :(:)

Ik reageerde op de opmerking van Bílly dat de vrouw de bekeuring kreeg voor het verkeer in gevaar brengen :)*

Waneer je volgens de wegenverkeerswet op een weg mag/moet rijden (en dat mocht de vrouw van het topic níet en dáárvoor is ze bekeurd) dan hoor je daar ook te kúnnen rijden.
Als dit tot gevaarlijke situaties leidt door het gedrag van de overige weggebruikers, dan brengen díe het verkeer in gevaar :)*

Er is niets vreemds aan die mening. Het is simpel het als ruiter voor mijn volwaardige rol als verkeersdeelnemer opkomen.
Het is wel vreemd dat hier geschreven wordt dat ik hier mijn mening hierover niet mag schrijven.

Het paard in het verkeer is gewoon een lastig punt omdat de ruiter nu eenmaal op de rijbaan hoort als er geen speciaalpad is.
Hoewel je in de meeste landen recht heb op een volwaardige positie op de rijbaan, is het in de praktijk niet altijd helder wat nu de verstandigste keuze is.
De situatie hier en die op polderwegen in NL is heel vergelijkbaar, met de kanttekening dat er hier vaak geen bruikbare berm is. Ook zijn er hier geen fiets- noch ruiterpaden naast die wegen. De doorgaande weg is ook voor fietsers en ruiters, zelfs wandelaars!
Als je extreem rechts gaat rijden word je makkelijk ingehaald ook met tegenliggers en heb je zelf geen ruimte voor ook maar één zijstap.
Ga je assertief je ruimte innemen, dan roept dit ergenis op en hoewel dat foutief gedrag van anderen is, levert het potentieel wel voor joú problemen op.
Het probleem is het snelheidsverschil en het gebrek aan de bereidheid de snelheid aan te passen door het gemotoriseerde verkeer.
Dat ligt niet aan wandelaars, fietser en ruiters op de weg waar ze gebruik van mogen maken. Díe brengen daarmee het verkeer niet in gevaar :)*

hc