Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adri schreef:Queen is teruggevonden voor het verplichte chippen en paspoort, zodus daar kunnen wij niet op voortgaan.
Wat betreft het brandmerk, was nooit opgevallen omdat het zo slecht te zien was.
Queen is verleden tijd, Hof Van Beroep heeft deze zaak behandeld en naar hun goeddunken uitgesproken.
Alane schreef:Adri schreef:Queen is teruggevonden voor het verplichte chippen en paspoort, zodus daar kunnen wij niet op voortgaan.
Wat betreft het brandmerk, was nooit opgevallen omdat het zo slecht te zien was.
Queen is verleden tijd, Hof Van Beroep heeft deze zaak behandeld en naar hun goeddunken uitgesproken.
Dat bedoelde ik niet met mijn opmerking over Queen... ik bedoelde dat een brandmerk soms jaren onopgemerkt kan blijven en haalde Queen en Kelly aan als voorbeeld.
en volgens het topic is Queen niet terug gevonden door paspoort en chippen, maar omdat Kelly het brandmerk ontdekt had en navraag deed bij het stamboek, waarop de mensen bericht hebben gekregen die het paard als gestolen gemeld hadden als veulen... tenminste zo staat het uitgelegd in het topic..
en ja ben er van op de hoogte dat Kelly het paard mag behouden
Cassidy schreef:Mag ik je even wakker schudden? Een eigenaar die zijn paard heeft voor de sport, en verzekerd heeft voor de sport zal, als het paard het uiteindelijk vanwege een blessure niet meer aankan, zijn paard laten afkeuren. Dat betekend niet dat het dier licht recreatiewerk niet meer aan zou kunnen of met de goede zorg heel oud zou kunnen worden. Moet een dergelijk paard dan ook maar meteen dood?
Adri schreef:Ja dat klopt, maar Queen dat weet iedereen al hoe het zit.
Adri schreef:Een neutraal paspoort is een paspoort zonder gegevens over de afstamming of bloedlijn van het bewuste paard, tevens wordt er meestal vermeld kleur paard, witte bles (geen detail) bij Wiseguy was het brandmerk van BWP niet vermeld, ook bepaalde zaken van herkenning worden niet vermeld.
nickyu schreef:ieder paard is uniek .. alleen voor leken niet
goede omschrijving doet wonderen
en kan me niet voorstellen als je je paard een jaar hebt
dat je dan nog niet alle afwijkende plekjes
(lidtekens kruinen verdwaalde witte haren etc etc ) kent
of brandmerk gemist hebt
wel dat je jaren later eens een keer gaat zoeken naar
wat het eigenlijk exact voor een brandmerk is
Citaat:bijna identiek
Alane schreef:een 15 cijferig vriesbrandnummer op je paard??
Alane schreef:Een vriesbrand is te manipuleren, op lange en kortetermijn... en voldoet zo niet aan de eisen die de EU stelt aan die kenmerking.
Alane schreef:Virbac is geen transponder fabrikant.... en die fabrikant is niet afhankelijk van die paard transponders voor paarden in Nederland en/of europa....
Zoek maar eens op RFID waarvoor dat allemaal gebruikt wordt...
denk aan bankpassen/beveiliging winkels/transport wereld/magazijnen/etc etc etc...