Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bandida schreef:Arabesk schreef:Ook het steeds weer aanprikken met sporen is niet mijn ding. Moet je een paard nou écht bij elke stap vertellen dat hij moet lopen?
In deze sport wel ja.. dat probeer ik al heel de tijd te zeggen. Probleem mee, ok.. doe dan wat anders. Maar dit niet zien zitten en wél willen meedoen gaat niet werken.
Bandida schreef:SuperSmurf schreef:Dus omdat het in deze sport 'normaal' is moeten we het ook maar góed vinden? En dan maar niet mee doen omdat wij er een andere mening op na houden? Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden!
Nee hoor, ik vind het ook alles behalve goed.
Bandida schreef:Arabesk schreef:Ook het steeds weer aanprikken met sporen is niet mijn ding. Moet je een paard nou écht bij elke stap vertellen dat hij moet lopen?
In deze sport wel ja.. dat probeer ik al heel de tijd te zeggen. Probleem mee, ok.. doe dan wat anders. Maar dit niet zien zitten en wél willen meedoen gaat niet werken.
Lovely schreef:Supersmurf, jij zou dus het liefst de hele sport veranderen en er misschien een cafetariamodel van maken waarbij je je wedstrijden kan rijden volgens een stramien dat je zelf bepaalt en de jury je goed moet beoordelen?
Waarom zijn die filmpjes in slowmotion?
horseyfries schreef:Hoe kom je erbij dat in de dressuursport elke pas aanprikken met de sporen noodzakelijk is om mee te willen doen?
SuperSmurf schreef:Lovely schreef:Supersmurf, jij zou dus het liefst de hele sport veranderen en er misschien een cafetariamodel van maken waarbij je je wedstrijden kan rijden volgens een stramien dat je zelf bepaalt en de jury je goed moet beoordelen?
Waarom zijn die filmpjes in slowmotion?
Heb je mij dat zien zeggen?Ik vind het alleen zo jammer dat er zo kort door de bocht wordt geredeneerd voor wat betreft het bitloos rijden. Ik vind het erg jammer dat ze bij de KNHS vast blijven houden aan het idee dat een paard alleen met bit correct gereden kan worden. Ja, dat zou ik graag anders zien ja!
Bandida schreef:horseyfries schreef:Hoe kom je erbij dat in de dressuursport elke pas aanprikken met de sporen noodzakelijk is om mee te willen doen?
Niet dan? Goed, om de paar passen wil ik me ook bij neerleggen. Ik zeg ook niet dat ze het paard lekprikken, wél dat spoorgebruik een noodzaak is om op een zeker niveau nog punten te halen.
Lovely schreef:Waarom zijn die filmpjes in slowmotion?
Lovely schreef:De KNHS staat er wel voor open hoor en die wilde vrijdag waarschijnlijk ook graag alleen maar correct gereden bitloze combinaties zien. Het ligt niet aan de KNHS, dat vind ik echt een beetje de verkeerde uitleg hier.
Bandida, kom op zeg, alsof je je punten haalt met maar hard genoeg met je sporen schoppen.
Bandida schreef:horseyfries schreef:Hoe kom je erbij dat in de dressuursport elke pas aanprikken met de sporen noodzakelijk is om mee te willen doen?
Niet dan? Goed, om de paar passen wil ik me ook bij neerleggen. Ik zeg ook niet dat ze het paard lekprikken, wél dat spoorgebruik een noodzaak is om op een zeker niveau nog punten te halen.
Misschien dat je dan toch eens goed moet kijken naar de huidige top. Ik zal braaf zijn en géén anky-filmpje plaatsen, maar dankzij you-tube kan je nu alles 500 keer bekijken, en één keer alleen naar de laars turen is in ieders bereik.