Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:40

kaatje77 schreef:
Jee, wat triest.....

*Zet zich nu nog harder in voor zulke trieste gevallen....*

Weet je wat?
Ik had laatst de Duitse DB aan de telefoon na een melding via email, maar ze houden de eigenaar ook nog een hand boven het hoofd, omdat het zo moeilijk is om een smid te krijgen. :r
Grrrrrrrrrrr. wordt daar zo ziek van.

Gelukkig hebben de mijne een hemel op aarde, ben liever 2 x teveel dan 1 x te weinig. ;)

Ging toch hopelijk niet over een melding op Hof Gut?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:50

StableEnable schreef:
Ging toch hopelijk niet over een melding op Hof Gut?

Nee, die ken ik niet, gewoon een boertje hier vlak over de grens.

Buren hebben ook 3 shetjes lopen met lange hoeven en ook 2 veulens aan de voet, wat moet ik hiermee?

StableEnable

Re: Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:54

Toch maar melden bij LID. En als kan foto's/filmpjes maken.
Blijft moeilijk. Ik heb al gemerkt dat onderzoek na melding maar zo week later is en dan zijn de genoemde paarden niet gevonden.. Foto's en adres gestuurd en wacht nu al weer week op reactie.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:01

Adil18 schreef:
Schande...Die vrouw mag wat mij betreft een verbod krijgen voor het bezit van dieren...!

Gewoon zelf ergens in een paddockje zetten en niet meer naar omkijken, de enige straf die zíj verdient.
Bah, vreselijk, de tranen lopen nu al over mijn wangen en ik durf de filmpjes niet eens te kijken...
dan zie ik toch wel in dat ik me af en toe heel erg aanstel als ik vind dat míjn pony het beter kan hebben!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:09

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd die offtopic zijn en/of pittige verwensingen naar de eigenaren maken. Ik snap dat men in de emotie soms wat heftig kan reageren, maar laten we het wel netjes en gezellig houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:53

Arabesk schreef:
Het is wel heel erg wat er gebeurd is, maar dit dier had niet ingeslapen hoeven worden, hij had nog gered kunnen worden en weer kunnen genezen met de juiste verzorging, voeding en hoefverzorging.

Daar word ik dan ook wel een beetje boos om, dat het dier is ingeslapen.
.

Ik wordt een beetje boos om jou, met een dergelijke ongenuanceerde opmerking. Jij heb ook geen roentgenogen dat jij van een filmpje kunt zien dat het dier geen gekanteld hoefbeen had, of dat het hoefbeen al door de zool heen kwam. Alle alternatieve behandelingsmethodes ten spijt, ik geloof zeker dat dit dier niet meer te redden was geweest. En zelfs als het dat was geweest, dat je hem zeker niet aan had kunnen doen om nog langer met dergelijke pijn te leven.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:58

Dit is echt erg, arme paardjes........TE erg voor woorden.......

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:26

Jeetje, wat verschrikkelijk om als paardenliefhebber dit te zien!

Ik geloof niet dat ze de afweging om dit dier in te laten slapen niet gemaakt hadden als ze nog enigzins dachten dat dit paard gered kon worden... Als ze dachten dat dit met behulp van pijnstillers, medicijnen e.d. makkelijk verholpen had kunnen worden, hadden ze dit echt wel gedaan. Het eerste wat een dierenarts toch doet als hij dit ziet is pijnstilling geven.
Gelukkig is hij uit zijn lijden verlost, zo te zien heeft hij genoeg geleden.

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:28

jeetje wat vreselijk om te zien!
Gelukkig heeft hij nu geen pijn meer...

misselise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:31

|(

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:09

Cassidy schreef:
Arabesk schreef:
Het is wel heel erg wat er gebeurd is, maar dit dier had niet ingeslapen hoeven worden, hij had nog gered kunnen worden en weer kunnen genezen met de juiste verzorging, voeding en hoefverzorging.

Daar word ik dan ook wel een beetje boos om, dat het dier is ingeslapen.
.

Ik wordt een beetje boos om jou, met een dergelijke ongenuanceerde opmerking. Jij heb ook geen roentgenogen dat jij van een filmpje kunt zien dat het dier geen gekanteld hoefbeen had, of dat het hoefbeen al door de zool heen kwam. Alle alternatieve behandelingsmethodes ten spijt, ik geloof zeker dat dit dier niet meer te redden was geweest. En zelfs als het dat was geweest, dat je hem zeker niet aan had kunnen doen om nog langer met dergelijke pijn te leven.

ja sluit me er bij aan, heb dat al eerder gemeld maar dat bericht is verwijderd

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:17

Zo, heftige filmpjes, dat er uberhaupt nog mensen bestaan die dit laten gebeuren, dat snap je toch niet,.....
Gelukkig is het dier uit zijn leiden verlost en is de andere pony in goeie handen,.....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:23

cp112 schreef:
Als ik zaken als dit zie dan pleit ik toch echt voor een ASPCA concept in NL (animal cops van animal planet) Dan wordt er tenminste wat gedaan en krijgt de dader gewoon een straf. Nu komt ze er onderuit waarschijnlijk omdat ze de dieren 'vrijwillig' heeft afgestaan....

Hoorde vorig jaar dat ze zoiets ook in NL willen opstarten, maar dat wordt denk ik geen waarheid!

Gelukkig kan Freedom nu zijn naam eer aan doen en genieten van de Vrijheid over de eeuwige groene weides!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:00

Hartverscheurend ;(

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:05

Vreselijk dat iemand zo zijn paard laat lijden, ik begrijp er géén snars van. Iedereen kan zien dat dit dier pijn heeft.
Gelukkig zijn er mensen die wel om dieren geven, en hulp bieden.

Arm paard.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:13

Ik word er gewoon misselijk van..Zoiets doe je toch niet? Arme paarden.. |(
K ga maar snel mijn eigen pony knuffelen..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:17

Dit is echt erg! Die hoeven zijn vééls te lang! Doet niemand dan daar werkelijk wat aan?
Toen mijn verzorgpaard laatst wat te lange hoeven had ben ik meteen naar de eigenaar gestapt, en ene paar dagen later stond ze weer netjes op haar hoeven.

Ik bedoel, zo moeilijk is het toch niet!?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:20

Ik kan hier echt om huilen..... Wat verschrikkelijk. Wat zijn mensen toch tot vreselijke dingen in staat. ;( ;( ;(

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:38

Sommige mensen zijn toch gewoon zo wreed hé, kan er niet met mijn verstand bij! Gelukkig dat Freedom nu uit zijn lijden is verlost.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:27

Ik doneer regelmatig aan Brooke, voor die arme paarden in buitenland (oosterse landen)
ik doneer regelmatig aan IFAW
en ik doneer sinds kort ook aan project "roemeense paarden" via bokt.

Maar ik kan helaas niet almaar blijven geld weggeven, ik geef wat ik missen kan.

Dus wat wordt er bedoeld met dat er mensen te gierig zijn om niet te gaan doneren, hou er rekening mee dat er ook mensen zijn die het geld zelf hard nodig hebben.

_gregoor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:40

Hallo beste mensen,

Gezien de vele reacties van medeleven neem ik aan dat iedereen inmiddels minimaal 5 euro per maand doneert aan Stichting Paard in Nood. Dan kun je echt wat bijdragen aan minder paardenleed.

De stichting heeft me gevraagd om de hoeven van Mr. Jackson de komende tijd te verzorgen. Inmiddels zijn de hoeven bekapt en daar komt het wel goed mee. De mentale tik en het stereotiepe gedrag (kleine rondjes blijven lopen) is echter een veel grotere wond.
Ik hoop dat hij goed herstelt. Aan de zorg van Stichting Paard in Nood zal het in ieder geval niet liggen. Maar dan is ieders blijvende financiële steun wel hard nodig. Vooral nu bedrijven in deze economische crisis lastig te werven zijn.

Alsjeblieft, doneer maandelijks minimaal 5 euro aan paardinnood. Check de website voor andere doneermogelijkheden zoals meedoen aan de sponsorbingoloterij of het werven van bedrijven als grote donateur! Voor meer info: http://www.paardinnood.nl

Voor paardeneigenaren die als maanddonateur van de Stichting Paard in Nood staan ingeschreven bekap ik jouw eigen paard met 5 euro korting! Zo snijdt het mes aan drie kanten! Check mijn website eens.

Groeten,
Gregoor
http://www.ehwaz-paardenmens.nl

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:54

Ik ben toch blij dat de politie op Freedom is gestuit en actie heeft ondernomen. Helaas met als gevolg dat ze Freedom moesten laten inslapen. Je kan ook niet alle gevallen redden, helaas.

Dat ze Mr. Jackson afscheid hebben laten nemen, betekent en zegt ook al heel veel. Dit is trouwens wel goed voor de verwerking van Mr. Jackson.

Om te reageren op CP112 en Griebels over dat ASPCA verhaal. Volgens mij was het G. Wilders die dat heeft voorgesteld, maar zoals met zoveel voorstellen van hem wordt dat genegeerd door de rest van Den Haag.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:03

Verschrikkelijk zielig iemand die dat doet mag geen dieren meer houdn:'(

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:24

Dit is écht heel erg! Zo ver laat je het toch niet komen met een paard? :| Ik vind het echt superzielig. Blij dat het dier is verlost van al zijn pijn! :(:)

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:45

Ongelooflijk, hoe kan het dat mensen het zover laten komen......

En dan die filmpjes........echt hartverscheurend!

|( |( |(