Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:05

Ooohh nee zeg, wat een nachtmerrie inderdaad! Bianca1980 veel sterkte, en ook voor het paard, hopen dat jullie er beide niets aan overhouden...

Merry98

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:11

pff zit even te lezen en net die fotos bekeken.
wat een nachtmerrie.
veel sterkte en hoop dat beide goed herstellen van alles.

Nataliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:14

Amanda_T schreef:
Ik vind dat je nogal fors uithaalt naar diegene die het veroorzaakt heeft. Niet alle zakenmannen zijn zo en denk je nou serieus dat zo iemand dat expres doet? Ongeluk zit ik een klein hoekje, en ik denk niet dat jij het recht hebt om zo te oordelen over iemand. Ook al is het heel vervelend wat er gebeurd is, en wens ik je er alle sterkte mee, vind ik het ontzettend onbeschoft en ronduit schandalig hoe je hier de veroorzaker neerzet. Zo iemand gaat dit ook niet in de koude kleren zitten, en zoekt even op google op wat artikelen over het ongeval en kan zo op jou post stuiten. Dan word het nog een moeilijker verhaal, want dan denk dat het helemaal moeilijk word om je centen terug te krijgen. En dat je alleen dagwaarde krijgt is niet die man zijn schuld...:n

Ik begrijp hieruit dat als iemand jou aanrijd je zegt 'Joh meneer geen probleem, kan gebeuren'
Zij en dat paard hadden wel dood kunnen zijn, en sorry hoor maar een trailer over het hoofd zien?
Ook al was het een lief omaatje, mensen kunnen op de snelweg wel degelijk uit hun doppen kijken!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:16

Als deze man het hart en verstand op de juiste plaats heeft zitten, dan meld hij zich vandaag nog bij de politie...
Want begrijp ik nou goed dat de man em gepeerd is na het ongeluk?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:18

Nataliee schreef:
Ik begrijp hieruit dat als iemand jou aanrijd je zegt 'Joh meneer geen probleem, kan gebeuren'
Zij en dat paard hadden wel dood kunnen zijn, en sorry hoor maar een trailer over het hoofd zien?
Ook al was het een lief omaatje, mensen kunnen op de snelweg wel degelijk uit hun doppen kijken!

Het gaat hier niet om wat iemand direct na zo'n ongeluk zet: dat is emotie.

Het gaat er om wat er wordt neergezet op internet enkele dagen na het ongeluk en wat er in die brief staat.

Hoe weet jij wat er gebeurd is. Reageer jij ook zo als iemand onder een trein rijdt omdat diegene verblind was door een laagstaande zon, of vind je dat zo iemand dan gelijk genoeg gestraft is?

Ninx: De man is hem niet gepeerd na het ongeluk, heeft gewoon netjes zijn verzekereringsgegevens achtergelaten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:19

Ninx schreef:
Als deze man het hart en verstand op de juiste plaats heeft zitten, dan meld hij zich vandaag nog bij de politie...

Nee, want die man heeft nog een verklaring aan de politie afgelegd.

En over over het hoofd zien.... mijn vriendin heeft eens een hele vrachtwagen "over het hoofd" gezien....

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:22

Nataliee schreef:
Amanda_T schreef:
Ik vind dat je nogal fors uithaalt naar diegene die het veroorzaakt heeft. Niet alle zakenmannen zijn zo en denk je nou serieus dat zo iemand dat expres doet? Ongeluk zit ik een klein hoekje, en ik denk niet dat jij het recht hebt om zo te oordelen over iemand. Ook al is het heel vervelend wat er gebeurd is, en wens ik je er alle sterkte mee, vind ik het ontzettend onbeschoft en ronduit schandalig hoe je hier de veroorzaker neerzet. Zo iemand gaat dit ook niet in de koude kleren zitten, en zoekt even op google op wat artikelen over het ongeval en kan zo op jou post stuiten. Dan word het nog een moeilijker verhaal, want dan denk dat het helemaal moeilijk word om je centen terug te krijgen. En dat je alleen dagwaarde krijgt is niet die man zijn schuld...:n

Tuurlijk is dat niemands reactie! tuurlijk ben je piss. Maar de kwaadheid is op de verkeerde geprojecteerd. Bokker is kwaad dat ze neit meer krijgt van de verzekering (zoals niemand zou krijgen, dat zijn nou eenmaal de regels) en nu knalt ze dat tegen de bestuurder op het internet (achter zijn rug om, als of hij het expres heeft gedaan, want ja het is ook zo'n lolletje om een ongeluk te maken)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:22

mischien is het niet echt netjes om zo te praten over de veroorzaker maar moet daar echt nog een discussi over gaan
ze is erg geschrokken en heeft haar verhaal gedaan het zijn allemaal emotie's en ieder mens heeft dat in deze gevallen dan gaan je emotie's spreken lijkt me vrij normaal.
en ze zal zelf ook wel weten dat het de man niet in de koude kleren gaat zitten maar op dat moment denk je daar echt niet aan als z'n ongeluk je overkomt

wat zou jij geschrokken zijn zeg je hebt heel goed gehandeld heel veel sterkte

edit wat vergeten
Laatst bijgewerkt door babbii_lief op 24-06-09 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:23

babbii_lief schreef:
mischien is het niet echt netjes om zo te praten over de veroorzaker maar moet daar echt nog een discussi over gaan
ze is erg geschrokken en heeft haar verhaal gedaan het zijn allemaal emotie's en ieder mens heeft dat in deze gevallen dan gaan je emotie's lijkt me vrij normaal.
en ze zal zelf ook wel weten dat het de man niet in de koude kleren gaat zitten maar op dat moment denk je daar echt niet aan als z'n ongeluk je overkomt

wat zou jij geschrokken zijn zeg je hebt heel goed gehandeld heel veel sterkte

dit is niet geplaats een uurtje later, nee dit is geplaats paar dagen later.. (En ik praat niet de veroorzaker goed hoor! vind dit gewoon niet kunnen)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:24

In het verkeer kan iedereen fouten maken. Het is alleen verdomde zuur dat je door de nasleep met een financieele domper blijft zitten terwijl de aanstichter er in de portemonnee niet door geraakt lijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:25

ik ga de man niet afkrken, ik was er niet bij, ik weet niet waarom hij de trailer geraakt heeft

Maar ik begrijp wel dat Bianca zo reageert, dat zijn de emoties en misschien zou ik net zo reageren.

Ik vind wel dat bianca super gehandeld heeft tegenover het paard en daar neem ik mijn petje voor af.
Ht zou idd erg schrikken geweest zijn voor haar en het paard! Ik hoop dat beide snel zullen herstellen

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:27

ELpatcho ok ik heb niet op de tijden van het bericht gelet
vandaar :o
nee dat begrijp ik dat je de bestuurder niet goed wilt praten
ik zeg ook niet dat ik er mee eens ben totaal niet maar
ik kan het wel inkomen dat als je emotie's gaan spreken dat dit eruit komt.
en om het dan zo neer te zetten op internet is haar keus

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:28

Nataliee schreef:

Nee, maar je persoonlijke frustraties en vooroordelen erbij halen is het andere uiterste.
Het punt waar veel mensen, en ik, over vallen is dat niemand weet wie de veroorzaker is, wat zijn situatie is en al helemaal niet wat hij in zijn portemonnee heeft.
Desondanks omdat het blijkbaar (?) een duurdere auto betrof wordt er gelijk gesproken van een zakenman met leasebak die per definitie dan ook geld als water zou hebben en asociaal zou zijn. En zo iemand wegzetten klopt gewoon niet, los van de ernst en het leed van TS waar iedereen denk ik echt wel medeleven mee heeft.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:37

heel naar ongeluk, jullie hebben wel engeltjes op jullie schouders gehad, brrrr....

ik snap de emotie naar de "dader" goed hoor, maar lease bak, speculaties over zijn baan, portemonnee , oorzaak enz. erbij halen heeft geen zin. het is gewoon zwaar klote dat dit gebeurt is, maar het was een ongeluk.... wat deze man op dat moment deed in zijn auto kom je toch niet meer achter... wees heel erg blij dat je het na kan vertellen en dat het paard er ook nog is.

sterkte met de na-sleep, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:38

wat heftig :n

hoop dat jullie er gauw bovenop komen. :(:)

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:42

Wat verschrikkelijk om zoiets mee te maken, wat knap dat je toch op een goede manier hebt kunnen handelen! Ik hoop dat jij en het paard weer helemaal zullen herstellen, sterkte!

Irma

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:42

MISTRAL94 schreef:
...Wat ik enorm storend vind zijn de reacties hier, mensen weten het allemaal zo goed hier maar jullie zijn er stuk voor stuk niet bij geweest. Ongelukken gebeuren nou eenmaal hoe vervelend dat ook is. Kan me niet voorstellen dat die bestuurder gedacht heeft, ach een paardentrailer met 2 hardwerkende meiden daarin. Laat ik daar nou eens vol op in rijden dan zitten zij met de gebakken peren en ben ik nog veel later thuis dan gepland. Kom nou toch....

Iedereen die regelmatig achter het stuur zit heeft weleens een onbewaakt moment gehad dat je er met je gedachte even niet bij was, is niet handig maar wel menselijk :Y)

Amen; "hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen!" :x

Fitzroy schreef:
Feit blijft dat de bestuurder niet goed op heeft zitten letten, hoe je het ook goed probeert te praten.

Ik kan me de woede van Bianca goed voorstellen. Niet alleen heeft ze de schrik van haar leven gekregen, maar ook kan ze van het verzekeringsgeld niet eens een nieuwe combinatie rijden, terwijl de aanstichter van het ongeluk dat wel kan.Ik kan me voorstellen dat dat zeer onrechtvaardig voelt.

Wáár staat dat de veroorzaker van het ongeluk wél een "nieuwe" auto krijgt/kan kopen?? Het ongeluk is pas een paar dagen geleden gebeurd en ik kan me niet voorstellen dat de verzekering rond deze zaak al afgerond is ;) .
Ook de brief die in de "Metro" stond, vind ik nogal voorbarig (in betrekking tot de veroorzaker); ik neem aan dat de brief al een aantal dagen eerder geschreven is dan dat die geplaatst is, zodat de veroorzaker al nauwelijks de tijd heeft gekregen om überhaupt te reageren :\ ...
En of die man niet opgepast heeft? Tja, hij zou ook ergens van geschrokken kunnen zijn :)* ! Ik was er niet bij, ik heb zijn verhaal niet gehoord, dus ik kan er ook niet over oordelen :) .

Verder wens ik Bianca, vriendin en het paard natuurlijk beterschap :(:) !
Ik hoop voor jou (jullie) dat er snel duidelijkheid komt wbt de verzekering en ook hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren :\ .

Ninx schreef:

Voor iedereen die dit nog steeds niet heeft gelezen: NEE, de man is niet doorgereden!!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 24-06-09 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:43

Tja ik zou ook een heel ander stuk schrijven als ik wist dat mijn stuk op de voorpagina van Bokt zou komen.
Geldt ook voor de brief die naar de Metro is gestuurd.

Mijn nieuwsbericht en brief zouden wat genuanceerder en zakelijker zijn...

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:45

Heel erg naar dat dit is gebeurd en eigenlijk zo goed afgelopen is. Wat ik niet begrijp is dat je er verder zo over praat. Helaas is het zo dat je de dagwaarde krijgt, je zal de kosten van de kliniek vergoed krijgen maar onthou hoe jullie eruit zijn gekomen!!! De veroorzaker is er niet bij geweest met zijn hoofd, maar dat betekent zeker niet dat hij het zomaar gedaan heeft of iets. Ik ben zelf in 2005 aangereden door een niet oplettende bestuurder en ben voor mn hele leven gehandicapt geraakt. Ik zit in een rolstoel en heb een whiplash. Tevens raak ik zodra de tegenpartij erkenning geeft mijn been kwijt maar heeft de veroorzaker dit met opzet gedaan, nee tuurlijk niet. Het is een ongeluk geweest wat voor mij meer gevolgen heeft dan voor hem maar ik zal dan ook nooit deze man beschuldigen. Ik had dit zelf ook kunnen veroorzaken!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:48

@smit_ilse: Je hebt helemaal gelijk!

Dat probeerde ik ook te zeggen in mijn vorige post. Dat ze dankbaar moet zijn dat ze nog leeft en geen erge complicaties heeft.

Het is maar materiele schade...een auto en een trailer.
Wat kan je die K auto en die K trailer nou schelen als je er GODDANK zo vanaf bent gekomen?

Echt, dat valt toch in het niet??

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:54

vind het heel vervelend dat dit je moest over komen maar ik vind het niet eerlijk hoe je over de man praat die je heeft aangereden lekker makkelijk om dat zo allemaal te zien vind het niet netjes van je!

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 01:08

jeetje, gelukkig dat het zo afliep! :(:)
Veel sterkte verder!! :(:)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 01:20

jeedje wat een nachtmerrie zeg.. beterschap met alles kan ik alleen tegen dr zeggen.... tevens hoop ik dat alles goed gaat met t paard :S en ja die naam zal ik ook maar onthouden!!!! :S

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 01:36

Gohhhhhh .... wat een nachtmerrie ... dat jij en het paard hier levend uit gekomen zijn ... pffff wat een wonder.

Heel erg bedankt voor je verhaal. Erg bijzonder hoe je het allemaal hebt opgelost. Ik had dat nooit zo kunnen bedenken. Ik heb zelfs een notitie gemaakt van de stappen die jij genomen hebt om het paard naar de kliniek te brengen. Die bewaar ik in mijn auto. Ik hoop dat mij zoiets noooooitttt zal overkomen, maar mocht het zo zijn .... dan weet ik nu wat ik moet doen. Bedankt daarvoor.

Heel veel sterkte voor de komende dagen en heel veel beterschap voor jou en het paard.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 02:03

Inderdaad, iedereens nachtmerrie!

En voor iedereen die meent dat de bestuurder die de trailer over het hoofd heeft gezien ook heel zielig is en ook gevoel heeft en dat de TS dit verhaal dagen na het ongeluk pas opschrijft, tijdens het opschrijven (= herbeleven!!!) komen de emoties vaak pas echt los! Hele normale emoties trouwens! Vooral omdat ze ter plekke zo kalm wist te blijven en precies wist te doen wat goed was, wat zowiezo al weinig mensen kunnen (toen ik een aanrijding had gehad liep ik als een kip zonder kop rond te rennen). Een beetje meer begrip en vooral respect naar iemand die door haar nuchtere wijze van handelen het leven van zichzelf, de vriendin in de auto en het paard heeft weten te redden! En ja, het voelt ongelooflijk onrechtvaardig dat iemand met een mooie leasewagen NU alweer rondrijdt in een gloednieuwe wagen terwijl jij op zoek bent naar een betaalbare tweedehands die nog enige tijd mee kan, en een nieuwe trailer moet kopen! Laten we even eerlijk zijn, zo is de situatie! Leasewagens worden diezelfde dag nog vervangen!

Aan de andere kant, weet niet hoe de lichtval was op dat moment, maar vanavond reed ik hier in de buurt, op een stuk snelweg waar je links moet invoegen (wie dat ooit bedacht heeft moet wel Brits zijn) en kon door de lichtval echt totaal niet zien of er auto's voor of naast me zaten, laat staan op welke afstand. Zo erg heb ik het in de 10 jaar dat ik auto rij nog niet meegemaakt, dus ik schrok van het feit dat je bij bepaalde lichtinval dus echt een andere auto totaal niet ziet, maar pas na 3! keer goed kijken een vage schim. Mischien is er zoiets aan de hand geweest? Een trailer zou ik op dat moment ook echt niet gezien hebben, zelfs een vrachtwagen niet. En ik lette wel op, anders was me niet opgevallen dat je bij die lichtinval niets maar dan ook niets zag.