Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:Toch nog even een reactie! Janine waar staat dat ik jullie zo af zou schilderen of jullie een manier van denken opdring. Wil je dat even quoten dan? Want volgens mij schilder ik niemand zo af en vertel ik tegen niemand dat ze het zo moeten doen als ik vind dat goed is. Ik geef aan wat ik belangrijk vind, wat ik verkeerd vind aan een regel en waarom.
Van mij mag je vinden dat paarden geen emoties hebben. Kan ik niet mee zitten. Ik denk er anders over. Ik laat jou in je waarde. Jij mij niet.
Als jij geen probleem hebt met deze regel, dan heb je er geen probleem mee. Als jij je verder aan de wet houdt, zal het mij volkomen aan de billen oxideren hoe jij met je paard om wenst te gaan. Ik stel voor dat je mij die vrijheid van handelen ook gunt
Janine1990 schreef:Anya schreef:Toch nog even een reactie! Janine waar staat dat ik jullie zo af zou schilderen of jullie een manier van denken opdring. Wil je dat even quoten dan? Want volgens mij schilder ik niemand zo af en vertel ik tegen niemand dat ze het zo moeten doen als ik vind dat goed is. Ik geef aan wat ik belangrijk vind, wat ik verkeerd vind aan een regel en waarom.
Van mij mag je vinden dat paarden geen emoties hebben. Kan ik niet mee zitten. Ik denk er anders over. Ik laat jou in je waarde. Jij mij niet.
Als jij geen probleem hebt met deze regel, dan heb je er geen probleem mee. Als jij je verder aan de wet houdt, zal het mij volkomen aan de billen oxideren hoe jij met je paard om wenst te gaan. Ik stel voor dat je mij die vrijheid van handelen ook gunt
Je blijft maar hameren op het feit dát; paarden afscheid moeten nemen van het overleden dier.
Of ik moet jou verward hebben met iemand anders, in dat geval heb ik dit niet gezegd.
Je schrijft, vind ik persoonlijk, op een hele vervelende manier. En het komt op MIJ over, dat wij gek zijn, omdat wij dat niet doen.
Anyway, dat is mijn interpretatie.
Ik scheld jou niet uit, ik laat ook jou in je waarde. Je oordeelt in dit geval wel érg snel. Ik zeg nergens dat ik jouw manier van omgaan niet goed vindt, het is niet mijn manier. Dat is het enige dat ik heb gezegd.
Afijn, dit slaat weinig meer op het topic dat hier gaande is.
Eén ding begrijp ik niet, als je toch geen knhs-lid bent, waarom stuurde je die mail dan?
Ik neem aan dat het besluit al van te voren is aangekondigd? (wbt het overlijden van een paard)
Je bijrijdster kan ook bij de fnrs starten... Dit is wel meer in manegeverband volgens mij.
knooopje schreef:je kunt je paard ook op laten zetten of opeten als je dat wilt!
want na sectie is het lichaam van het paard gewoon van jou en mag je er mee doen wat je wilt,ze brengen het lichaam naar je huis als je dat wilt!
Janine1990 schreef:Ik heb m'n excuses al aangeboden over het uit zijn verband trekken van jouw argumenten hoor...
Maargoed... Discussie is best mogelijk, als ik klaar ben met school. Momenteel iets te druk om me helemaal hierin te verdiepen. (wbt onderzoeken etc)
Het wordt teveel een emotionele discussie die nergens op uit loopt, niemand is hier van plan om toe te geven. En zoals we altijd weten, is een compromis erg moeilijk te sluiten hier op bokt.
Laui! schreef:knooopje: ik denk niet dat iemand erop zit te wachten hoor, om een lijk van een paar dagen oud op de stoep gedumpt te krijgen. Daarin moet je mij ook maar geloven: lijken stinken! En ook dát gaat al heel snel. Bovendien mag je dan voor het transport naar huis ook weer betalen. En de vraag is nog maar wat je nog met zo'n lijk kunt. Beetje belachelijk punt dus.
Fleurtje100 schreef:Verbaas me overigens over de beperkte juridische kennis van sommige.
Een KNHS kan spelregels opstellen, maar ze staan niet boven de wet.
Er zijn in de paardensport al zoveel voorbeelden geweest van manege's die een bordje ophingen dat ze niet aansprakelijk waren voor ongevallen maar toch aansprakelijk zijn gesteld voor de ruiter die arbeidsongeschikt raakte na een val van een manegepaard.
Je kunt als organisatie géén regels of voorwaarden stellen die niet in overeenstemming zijn met de wet.
Verder vind ik het hele verhaal dat de KNHS een bureau is en dat de leden alles bepalen de grootste kul ooit. Bij de KNHS bepalen de leden verdomd weinig en zitten beleidmedewerkers te bedenken wat er moet gebeuren. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik in godsnaam inspraak kon hebben in besluiten van de KNHS. Ik ben van veel verenigingen lid, en bij al die verenigingen weet ik wél hoe ik inspraak kan hebben of op z'n minst kan stemmen/medebepalen wie mij vertegenwoordigt.
ponyzotje schreef:Marjolein schreef:Tja, als-ie niet op KNHS-terrein overlijdt (99% vd gevallenIk vind het absurd dat mensen zelf met hun paard willen gaan slepen.) zal je 'm toch ook moeten slepen hoor... 't Gaat om het eigendomsrecht ivm de sectie... Niet het verslepen.
Janine1990 schreef:ponyzotje schreef:Tja, als-ie niet op KNHS-terrein overlijdt (99% vd gevallen) zal je 'm toch ook moeten slepen hoor... 't Gaat om het eigendomsrecht ivm de sectie... Niet het verslepen.
Volgens mij bedoelt Marjolein het slepen van wedstrijdterrein naar huis hoor...