Vechthond valt paard aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:24

Heb je helemaal gelijk in :). Hier hebben wij ook een heel hondenstrandje dus speciaal voor honden en als de paarden daar komen vind ik ook niet dat honden eigenaren daar persé rekening mee hoeven houden. je weet als je daar komt dat er honden zijn dusja ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:27

Maar als jij je hond los hebt lopen en die rent naar een andere hond toe aangelijnt is, ga dan ook niet huilen als je hond wordt gebeten

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:42

suus_ schreef:
Heb je helemaal gelijk in :). Hier hebben wij ook een heel hondenstrandje dus speciaal voor honden en als de paarden daar komen vind ik ook niet dat honden eigenaren daar persé rekening mee hoeven houden. je weet als je daar komt dat er honden zijn dusja ;)

Nou vind ik eigenlijk wel, Ik denk dat er niet zo snel een paard achter de honden aan gaat.
Maar idd zoiets kan je verwachten.

Alleen zijn er mensen die niet verder kijken dan hun eigen neus en die vinden het wel best als hun hond ervandoor gaat. Is toch een losloopgebied?

Ik kan altijd alleen maar boos worden op de baasjes hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:43

natuurlijk,maar elk dier blijft een dier met eigen wil,soms luisterd een dier niet naar zn baasje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:47

daarom juist ben je als eigenaar verantwoordelijk en er zijn zoveel mensen die in mijn ogen echt geen hond mogen hebben! mensen zien de risico's gewoonweg niet! Bijv: Kyl valt echt elke hond aan (behalve zijn vriendinnetje) en als hij bijt en die hond ook goed te pakken heeft zijn de gevolgen niet te overzien, nu liep ik een aantal weken geleden buiten en kwam een losse labrador of golden tegen. die rent op hem af en begint te vechten. Kyl was gekorft dus kon niets terug doen maar wat die eigenaar tegen mij zei was ongelovelijk! Hij zei: ach laat je hond maar los hoor, is niet erg als die mijn hond bijt. Ik zei dan is je hond wel dood he! En toen zei die vent nog: overdrijven is ook een vak! Zo dom van die vent

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:57

sharir schreef:
suus_ schreef:

Nou vind ik eigenlijk wel, Ik denk dat er niet zo snel een paard achter de honden aan gaat.
Maar idd zoiets kan je verwachten.

Alleen zijn er mensen die niet verder kijken dan hun eigen neus en die vinden het wel best als hun hond ervandoor gaat. Is toch een losloopgebied?

Ik kan altijd alleen maar boos worden op de baasjes hoor.

Ja zeker die heb je ook :7.,.
Wij hebben ruiterpaden en hun een veld/strand voor de honden.
En dus als je op het hondenstrandje loopt met je paard vind ik ook dat je niet moet zeuren op hondeneigenaren, wanneer je paard wordt 'lastig gevallen'

Heb een keer mee gemaakt met een verzorgpaardje, lekker handgalopje, komt er een russeltje achter ons aan gehuppelt het halve bos door, nergens geen eigenaren te bekennen.
:7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:01

of honden die los over het erf lopen wat niet is afgesloten, ik liep met een shetje langs de openbare weg. tot er opeens een deense dog helemaal wilde van het erf af kwam achter ons aan. Heb het shetje maar los gelaten en die heeft het op een lopen gezet terug naar stal ( het erf waar de hond vanaf kwam is naast de stal en er waren geen auto's zo slim ben ik dan ook wel weer) en ik heb de weg versperd voor die hond en hem een paar rake trappen verkocht zodat hij echt niet bij de shet kon komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:01

Ik ken trouwens ook een shetje die echt honden aanvalt

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:05

_Zsazsa_ schreef:
Gut wat een ontzettend vervelend ongeluk zeg! Ik weet hoe het voelt, 4 jaar geleden is ons shetveulen dood gebeten door een kruising labrador/border collie.. Dus voor mij hoef je niet aan te komen met vechthonden, onze rottweilers zouden dat nooit doen. helaas was deze hond van thuis weggelopen en bij ons de wei ingelopen. Had overigens moeder ook nog 2x in de voorbenen gebeten die het veulen wou beschermen.. Uiteindelijk een DA rekening van 540,00 voor moeders, en een dood veulen.
Gelukkig heeft de eigenaar van de hond de DA rekening betaald. Heb alleen nooit sorry gehoord..

Dit is compleet de schuld van de baas, niet van de hond. Beest weet niet beter.
Veel beterschap voor de paarden en de meisjes..

Ik herken dit, mijn kleine friese veulentje die ik al uit veiligheid snachts binnenhaalde met haar moeder is ook aangevallen en compleet verscheurd, enig idee wat dit met je doet, de honden zijn doodgeschoten door de politie vond ik bijna net zo erg maar ja, mijn veulentje heeft het overleefd is nu een grasmaaiertje maar goed ze leeft nog, nooit excusses gehad wel een rechtszaak en gewonnen maar ja van een kale kip valt niet te plukken, kosten dierenarts 6345,- euro kassa.

Daardoor word je cynisch, hoe vaak ik al op het strans gereden heb en dat dan blaffende honden je aanvallen, ach gut doet ie anders nooit.
Zelfs als ik met mijn kleine vuilnisbakkies op het strans AANGELIJND loop worden we nog vaak door loslopende hoekels bestorm, ach gut dat doet ie anders nooit.
Afgelopen zaterdag in de stad loopt een vrouwtje met een Chihuahua aangelijnd komen er 2 joekels 1 pitbullachtige en 1 Rotweiller op dat diertje afstormen, die vrouw raakt in paniek en trekt de lijn omhoog, beestje stikt bijna en de eigenaar van de joekels en omstanders beginnen tegen die vrouw uit te vallen omdat ze haar hondje bijna wurgde, arm mens was net zo wit als de strepen op de weg maar ja gelukkig deden die honden dat anders nooit.

hoeveel bijtwonden per jaar zijn er???
Ik heb geen grote honden en wens ook geen overlast van grote honden, dat die mevrouw haar hond niet in wil slapen daar kan ik inkomen maar kan zij garanderen dat haar hond nooit meer los komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:07

Ja tuurlijk kan ze dat garanderen, ik kan dat toch ook. jammer dat jou bericht vol staat met vooroordelen over alle grote honden want als de chihuahua de pitbull had gebeten was het blijkbaar wel grappig

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:48

breezy302 schreef:
Ja tuurlijk kan ze dat garanderen, ik kan dat toch ook. jammer dat jou bericht vol staat met vooroordelen over alle grote honden want als de chihuahua de pitbull had gebeten was het blijkbaar wel grappig

Als je goed leest staat er geen enkel vooroordeel in over grote honden, het gaat over de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Mocht de Chi de pitbullachtige gebeten hebben dan zou ik dat niet grappig gevonden hebben, zie echt niet wat daar grappig aan is.
Ik vraag me dan af of jij die mevrouw kent en weet waarom ze kan garanderen dat haar hond nooit meer los komt.
Ik snap echt wel dat ze haar hond niet in wil laten slapen maar tja kan ze garanderen dan dat hij niet meer los komt?
Ik zou het moeilijk vinden als het mijn hond was, als ik zie hoeveel ik van mijn hondjes hou ik denk ook dat ik de deur barricadeer, evn figuurlijk gesproken dan maar toch vind ik het erg ontverantwoord dat dit gebeurd is, dan moet ik denken aan het paard en zijn eigenaar het zal je maar gebeuren toch.

Maar in ieder geval eerlijk waar geen vooroordelen tegenov3er grote honden, ik ben gek op honden, alle soorten en maten en sorry als het zo over kwam want dat was dan echt niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:11

Ok sorry want zo kwam het wel op mij over, en nee ik heb geen idee wie de mevrouw is waarschijnlijk heeft ze zelfs geen vechthond want dat maakt de media er ook vaak van.

Ik bedoel als IK kan garanderen dat mijn hond nooit meer iets doet dan kan zij /hij dat ook! Het is zooo simpel om te zorgen dat je hond nooit meer aanvalt en veel mensen weigeren dat simpelweg omdat een riem en muilkorf oh zo zielig is

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:16

Ja ben ik met je eens, het voorkomen is gewoon heel erg simpel maar ja willen de mensen meestal niet aan en dat is jammer want tenslotte zijn die honden ook de dupe als er iets gebeurd, ik zou het eerlijk gezegd ook heel erg vinden als deze hond afgemaakt word hoe krom ook dit dier kan hier niets aan doen, meschien dikke bekeuring uitdelen en het dier herplaatsen of zoiets, zomaar klakkeloos afmaken moet ook niet kunnen.
In mijn geval toen de 2 honden doodgeschoten werden ook al hadden ze mijn veulentje aangevallen ik was er kapot van, zelfs als ik nu aan die dag terugdenk hoor ik nog de schoten en dat was echt vreselijk zoiets gaat te ver, het blijven dieren hoe erg ook.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:30

ik wens geen overlast te hebben van grote en kleine honden.........
mijn hond werd vandaag aangevallen door een chihuahua achtig hondje,en die sul van mij stond erbij van: wat gebeurd er nou?
die liep alleen maar naar mij toe,zo van: baas haal dat hondje eens van me weg.
eigenaar vond het wel grappig dat zijn hondje zo tekeer ging.
ik had zin om met mijn grote schoen dat kleine hondje plat te stampen,vervelend rotbeest.
maar die kan er niets aan doen,gewoon een domme eigenaar die het grappig vind dat zijn kleine hondje zo reageert

en inderdaad eppie het dier kan er niets aan doen,maar een evt volgend slachtoffer ook niet.
muilkorven zou dan een optie zijn,maar het is bijna niet te controleren of dat wel echt gebeurd.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:40

En waarom is de hond uit dit artikel een "vechthond"?

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:46

Snoevie ik denk wel dat ik je begrijp, mensen met kleine hondjes denken ook vaak ach laat maar lopen wat kan er gebeuren, nou die kleine opdonders van mij (weet niet wat voor ras) zijn wel erg klein maar o zo fel, zouden ook zo op een grote hond afstappen, dus het zou niet eens in me op komen om ze los te laten, nooit alleen hier achter in de tuin en bij de buurman (met toestemming ) achter op zijn land.
Ook kleine hondjes kunnen mensen en dieren toetakelen of schrik aan jagen.
Jammer als er eerst een verbod moet komen op het loslopen van honden voor mensen beseffen dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:51

atilla schreef:

goede vraag, nergens wordt er iets over een ras of dergelijks gezegd, misschien in het filmpje maar dat is een taal die ik echt niet kan verstaan

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:51

breezy302 schreef:
atilla schreef:

goede vraag, nergens wordt er iets over een ras of dergelijks gezegd, misschien in het filmpje maar dat is een taal die ik echt niet kan verstaan

Ik heb het ras ergens in het begin in een update vermeld. Het was een amerikaanse Staffordshire.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:54

quote="MandyR"]
breezy302 schreef:
atilla schreef:

Ik heb het ras ergens in het begin in een update vermeld. Het was een amerikaanse Staffordshire.[/quote]

En dat is een vechthond?
IMO is een vechthond, een hond die vecht.
En niet een bepaald ras.
(tegen niemand persoonlijk bedoeld!)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:55

mensen noemen bepaalde rassen 'vechthond' vanwege het uiterlijk waardoor ze door bepaalde mensen misbruikt worden.

ik persoonlijk noem ze niet zo,omdat het ook gewoon honden zijn net als ieder andere hond.

ik snap dat het niet persoonlijk bedoeld is nicci88!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 19:04

Je hebt wel gelijk hoor nicci88 maar, ik heb de titel ook maar gewoon vertaald vanuit het oorspronkelijke bericht so don't shoot me! :D

Dan had er eigenlijk, om het netter te laten klinken "hond van ras wat weleens gebruikt wordt om te vechten" moeten staan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:10

och dat is misschien wel overdreven :D
ik had denk ik gewoon gezet: hond valt paard aan

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:13

Vreselijk dat het gebeurd is en jammer dat ze vechthond in het artikel zetten en niet gewoon het ras van de hond.
Mensen en hun vooroordelen.. :roll:

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 19:37

Ja, snoevie, dat had ook nog gekund maar, zoals gezegd, heb ik het niet geschreven, alleen maar vertaald.

Mistery, toen het artikel geschreven werd, was het ras nog niet helemaal duidelijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:39

is ook niet naar jou toe bedoeld.
meer gewoon een reactie op het bericht wat boven me stond