Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:22

ja, je kunt het zijn als voorzetsel of als bezittelijkvnw natuurlijk hè :P

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:25

Gut, arm dier :(:)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:29

Wat een zool.. Lekker, zo dichtbij. Ik zal ze wel kennen.. Ik denk dat ik het wel weet. :j

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:40

tsjaa..Ga maar eens op meerdere ponyclubs kijken wat er gebeurt met pony's die niet doen
wat ze horen te doen. Heb al regelmatig dieren klappen en schoppen zien vangen van ouders.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:42

Ik hou zelf altijd aan dat je binnen 3 seconden na het voorval moet reageren, anders snapt het paard oorzaak en gevolg niet. Als je paard iets doet wat echt niet kan, dan kun je hem gerust een knal verkopen, maar wel binnen 3 seconden. Daarna snapt het paard het niet meer heeft het dus geen enkele opvoedende waarde meer. Dan is het pure mishandeling.

willemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:59

idd! Belachelijk ! Arm dier...

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:03

belachelijk.. Dat sommige mensen toch denken dat hun paard daar beter van wordt :n verschrikkelijk.. En de paarden zijn wééraleens het slachtoffer..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:09

Goed bezig..

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:14

Ik zou, als m'n vader dat doet (wat ie niet zal doen), net zo hard terugslaan...

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:15

Arm meisje....
Dat paard komt er wel weer bovenop. Weet waarschijnlijk niet wat die verkeerd heeft gedaan maar goed. Een paard kan wel wat hebben.
Denk dat het meisje er een groter trauma aan over houd dan het paard eerlijk gezegd.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:18

Als mijn vader mijn paard een pak rammel geeft kan ik niet instaan voor de gevolgen, hoe ongehoord! Dat moet dan een voorbeeldfunctie zijn voor het kind :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:22

tja, ik heb op officiële dressuurwedstrijden in mijn ponytijd toch ook echt dingen gezien die niet door de beugel konden waarbij ik de enige was die naar voren durfde te stappen om te vragen of die nog helemaal goed bij zijn hoofd was.... de officials stonden erbij en keken er naar. Dus regelementen voorkomen dit nu niet echt :(:)

Moeders gaf die van mij overigens ook flink over haar donder nadat ze op mijn schoot was komen zitten tijdens het rijden, maar ze heeft haar met geen vinger aangeraakt.... Toch heeft merrielief het niet meer geprobeerd. Snap niet dat mensen nog steeds zo dom zijn om te denken dat een peerd slaan als hij je er af gooit helpt.... Maak je'm alleen nog maar meer overstuur mee dan die al was.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:52

Gho maar tot hiertoe vind ik het wel wat overroepen allemaal.
Ik ben tegen mishandeling, absoluut mee eens.

Maar niemand weet wat hieraan vooraf ging. Bovendien zijn ponies eens zo slim als paarden en als ze ergens geen zin in hebben zul je ze niet snel dwingen. of erger als ze weten dat bepaalde acties lukken om onder het werk onderuit te komen zullen ze dat ook wel doen.

zelf geef ik les aan een pony, superbraaf beestje als wij in de piste staan, maar gaan we eruit dan verandert die echt in een draak en nachtmerrie voor de kleine ruiter. Die al aardig ruiter (lees durf en ervaring) moet zijn.
wij brengen hem niet uit, of gaan ook niet naar een club om te trainen, gewoon om frustraties uit de weg te gaan.

Maar hij zou het niet in zen hoofd moeten halen om vlak voor ons ogen een kind er af te flikkeren, want dan zal hij zelf een post pakken, dat hij niet meer weet waar hij staat.
Maar net zoals eerder aangehaald, kan je niet straffen eens het gebeurd is.

deze vader is misschien over de schreef gegaan, maar wss zal er wel iets aan vooraf gegaan zijn en zal het hier niet gaan om een plotselinge val. en ik vind het al helemaal overdreven hoe die persoon hier uitgemaakt wordt.

Verder kan een paard wel wat hebben, ten slotte worden ze door soortgenoten ook op hun plaats gezet door een trap en geduw.

dus ik denk dat onderwerp gewoon te gevoelig ligt, en dat er daardoor ook wel te emotioneel en mss te hard aan het vergelijken zijn met de gevoelswaarde van de mens.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:52

bij ons op de ponyvlub was eerst werdt strijd paard wijgerd

kind wat erop zit begint me toch te meppen zo niet normaal
maar gelukkig sprong jan over de bakrand trok het kind van de pony en hield de pony vast

je jongen werdt verzocht heel snel de baan te verlaten en nooit meer terug te komen
dit werdt ook gelijk gemeld in de omliggende ponyclubs en werdt daar ook niet meer toegelaten

haha net goed }>

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:06

dicht bij ons... wat een malloot die moeten ze meteen een dierenverbod opleggen! :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:56

Wat een misverstand dat pony's "eens zo slim zijn". Pony's zijn gewoon vaker rotverwende krengen die met hun ruitertje rijden ipv andersom. Een klap of duw vindk nog wel wat anders dan er op los timmeren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:30

Tjah, kan het me enerzijds wel voorstellen maar het is natuurlijk not-done. Vraag me wel af wat het precieze verhaal erachter is, waarom het kind eraf viel.

Overigens lijkt me dit geen incident, ik zie geregeld ruw gedrag op manege's in de omgeving. (hoewel dit wel extreem is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:34

De vraag is WAT er aan vooraf is gegaan, evenals WAAROM dat vooraf is gegaan, en HOE SNEL de man heeft gereageerd en HOEVEEL trappen het nou eigenlijk waren.. en nog wel meer vragen waarop bokt geen echte antwoorden heeft, speculeren kunnen we allemaal heel goed maar dat zorgt alleen maar voor veel wrijving onderling geloof ik- bij wijs van spreke: de 1 neemt aan dat het niets voorstelde, de ander neemt aan dat het beest tot bloedens toe geschopt werd.. dat helpt niet echt op een 'discussieforum' zegmaar.

Een welgemikte (buik/ribben vind ik NIET welgemikt overigens) trap, goed getimed en om de juiste reden met de juiste bedenkingen etc.. a la. Maar zodra daar een tweede trap of andere afstraffing achteraan komt vind ik dat er iets fout gaat.. het dier koppelt die tweede afstraffing echt niet meer aan zijn eerder vertoonde ongewenste gedrag, dan ben je gewoon fout bezig, whatever the case. Ongeacht wat eraan vooraf ging.. meerdere afstraffingen achter elkaar zijn nutteloos IMO. En dan nog is het de vraag of afstraffen altijd het juiste is en het meest begrijpelijke voor het beest zelf..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-09 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:34

Wat noem je dan wel welgemikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:36

Ik vind buik gewoon 3x niets, puur persoonlijk, te kwetsbaar. Kont(nouja: achterhand dus) /boeg vind ik welgemikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:38

Die van mij krijgt ook een ram onder zijn pens als hij het echt te bont maakt. Paarden kijken ook niet waar ze trappen, die trappen gewoon.

Overigens heb ik nog nooit een paard een klap of trap gegeven omdat ie me er afgegooid had :') Ik ben daar meestal veel te verbaast voor. Een paard heeft geen trap vanaf de grond nodig als die je er af gooit, dat los je van in het zadel op of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:43

Dat zei (en deed :D ) ik vroeger ook altijd, maar ik ben gewoon wat milder/genuanceerder geworden inmiddels :)) borst en kont zullen ze toch eerder raken dan de buik denk/zie ik zelf.. Ach en daarbij heb ik de keuze om te kijken waar ik raak, en ik vind de buik gewoon te kwetsbaar om een schop te geven, puur persoonlijk zoals ik al zeg :D Even edit: een stomp ergens richting schouder oid, of net waar de singelplek nog zit zal mij ook vast wel eens gebeuren als ik erg snel reageer. Maar onder 'de buik' versta ik echt het gedeelte achter de singelplek meer, het (IMO) kwetsbare gedeelte waar ook de meeste organen (denk ik) zullen zitten.

Dat laatste, mee eens.. oh en ik ben ook nooit snel genoeg hoor haha. Als ik eindelijk ben opgestaan zijn we al minstens 10 sec verder, als het niet minuten is :') Uberhaupt denk ik dat het vrij onduidelijk is voor een paard om voor zoiets gestraft te worden vanaf de grond nadat hij er iemand heeft afgegooid :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:44

Dat bedoel ik maar net :j Of je blijft zitten en geeft dat ding een rotschop dat ie de eerste vier maanden niet meer durft te bokken, of je valt, je lacht om je eigen stommiteit en kruipt er rustig weer op. :j

Moet zeggen, als ik de tijd heb om te kiezen ga ik ook liefst voor de kont. Maar als die hengst besluit dat ie gaat kl*ten dan maakt het me niet uit waar ik raak, als ik maar raak en als meneer maar door heeft van "oeps, da mag nie!" Het is ook weer niet zo dat ik de buik prefereer... Maar als je snel moet zijn... :)

Als ik stomp is het meestal op of voor de singelplek of op haar schouder :') Maar als ik schop, dan wil het wel eens wat verder naar achter zijn. Punt is wel dat ik enkel schop om als eerste te schoppen :') Als tweede schoppen bleek (uit ervaring) geen goede tactiek :') Daarom: da's enkel bij die twee venten die ik op stal heb. De merrie heb ik werkelijk waar nog nooit geschopt. En die heeft al een hoop uitgevreten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:36

WildWings schreef:
Dat zei (en deed :D ) ik vroeger ook altijd, maar ik ben gewoon wat milder/genuanceerder geworden inmiddels :)) borst en kont zullen ze toch eerder raken dan de buik denk/zie ik zelf..

Ehm NEE, beter kijken ;)

Citaat:
Dat laatste, mee eens.. oh en ik ben ook nooit snel genoeg hoor haha. Als ik eindelijk ben opgestaan zijn we al minstens 10 sec verder, als het niet minuten is :') Uberhaupt denk ik dat het vrij onduidelijk is voor een paard om voor zoiets gestraft te worden vanaf de grond nadat hij er iemand heeft afgegooid :+

Beter opletten :P Je kunt het natuurlijk niet altijd voor zijn maar ik las op de vorige pagina iets over een fjordje die de wind van voren kreeg omdat ie opzij sprong nadat hij de hele tijd al kijkerig was, dan denk ik; dat kun je toch aan zien komen.

En er zijn zo situatie's dat ik me kan voorstellen waarom de man geschopt heeft; zo zijn er bv pony's die snel door hebben dat als ze het ruitertje kwijt zijn ze naar de ingang kunnen rennen en dan 50/50 hebben om óf afgezadeld te worden óf na een tijd luieren/wachten nog even verder moeten. En als die pony van voor de zóveelste keer je kind eraf kickt en vrolijk op de uitgang af komt dribbelen dan kreeg ie van mij ook een flinke schop.

Maar dan nog is er natuurlijk geen reden om die pony buiten opnieuw af te ranselen, lijkt me een klantje voor een cursus woede-beheersing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:39

Joh heb jij een flauwe bui ofzo? Ik ZIE zelf bij de paarden waarbij ik dat ZIE dat kont/boeg vaker geraakt worden dan de buik. Dat jij dat niet ziet bij de paarden waar jij naar kijkt, heeft niets met mijn kijken te maken %)

Ach en die laatste reactie op mijn quote is ook gewoon flauw. Serieus als je niets echt toe te voegen hebt houd dan je smoelwerk lekker dicht meid..