Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
verschrikkelijk.. En de paarden zijn wééraleens het slachtoffer.. 
Ik ben daar meestal veel te verbaast voor. Een paard heeft geen trap vanaf de grond nodig als die je er af gooit, dat los je van in het zadel op of niet.
) ik vroeger ook altijd, maar ik ben gewoon wat milder/genuanceerder geworden inmiddels
borst en kont zullen ze toch eerder raken dan de buik denk/zie ik zelf.. Ach en daarbij heb ik de keuze om te kijken waar ik raak, en ik vind de buik gewoon te kwetsbaar om een schop te geven, puur persoonlijk zoals ik al zeg
Even edit: een stomp ergens richting schouder oid, of net waar de singelplek nog zit zal mij ook vast wel eens gebeuren als ik erg snel reageer. Maar onder 'de buik' versta ik echt het gedeelte achter de singelplek meer, het (IMO) kwetsbare gedeelte waar ook de meeste organen (denk ik) zullen zitten.
Uberhaupt denk ik dat het vrij onduidelijk is voor een paard om voor zoiets gestraft te worden vanaf de grond nadat hij er iemand heeft afgegooid
Of je blijft zitten en geeft dat ding een rotschop dat ie de eerste vier maanden niet meer durft te bokken, of je valt, je lacht om je eigen stommiteit en kruipt er rustig weer op. 

Maar als ik schop, dan wil het wel eens wat verder naar achter zijn. Punt is wel dat ik enkel schop om als eerste te schoppen
Als tweede schoppen bleek (uit ervaring) geen goede tactiek
Daarom: da's enkel bij die twee venten die ik op stal heb. De merrie heb ik werkelijk waar nog nooit geschopt. En die heeft al een hoop uitgevreten. WildWings schreef:Dat zei (en deed) ik vroeger ook altijd, maar ik ben gewoon wat milder/genuanceerder geworden inmiddels
borst en kont zullen ze toch eerder raken dan de buik denk/zie ik zelf..

Citaat:Dat laatste, mee eens.. oh en ik ben ook nooit snel genoeg hoor haha. Als ik eindelijk ben opgestaan zijn we al minstens 10 sec verder, als het niet minuten isUberhaupt denk ik dat het vrij onduidelijk is voor een paard om voor zoiets gestraft te worden vanaf de grond nadat hij er iemand heeft afgegooid
Je kunt het natuurlijk niet altijd voor zijn maar ik las op de vorige pagina iets over een fjordje die de wind van voren kreeg omdat ie opzij sprong nadat hij de hele tijd al kijkerig was, dan denk ik; dat kun je toch aan zien komen.