Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 07:53

lifaya schreef:
Cassidy schreef:
lifaya schreef:
Oja, dat slachtfilmpje kon ik niet zien :? iemand link?

Waar heb je het over?

ergens in het begin, over dit artikel:
http://www.horsetalk.co.nz/news/2009/03/118.shtml
(die schokkende foto's)

Dat is idd ook erg naar, maar kunnen we hier wel ontopic blijven? :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:20

suleilitha schreef:
Er zit nog een heeeeeel breed stuk tussen een lik sambal van 20 jaar geleden en moorden plegen, Daphaan. Maar goed, als je vind dat er bij mij een schroef los zit, mij best, het is jouw feestje ;)
Maar ik denk dat ik wat meer heb beleefd door de jaren heen binnen de wereld die paarden heet en tja, ook die wereld is veranderd in een tijdsbestek van twee decennia.
Overigens is een gedragen staart bij een Fries uit de boze, Daphaan. Je zult dus op een Friezenfokdag geen Conimex-dekseltjes tegen komen.

tja, ik kan ook niet zeggen, goed zo, je hebt met sambal gelopen, maar je komt er voor uit en het is tig jaar geleden.
toen ik als meisje van 18 rondliep bij een handelsstal heb ik ook wel eens dingen gedaan die ik nu niet meer zou doen.
nee, geen blokken en nog meer enge dingen, maar wel eens te hard gecorigeerd.
Dus ik wil je er totaal niet op veroordelen maar vind het juist knap, dat je het zegt.
Enne dan lees ik iets over bitten waarmee je een paard in de krul kan trekken, nah, dat lukt bitloos ook heus wel hoor. Bijna alles is een martelwerktuig in de verkeerde of ehm onkundige handen!
wat betreft tuigpaarden, er zijn zat tuigers en hackneys die echt vanaf jongs af aan hun benen huizenhoog optillen, niets onnatuurlijks behalve dat het er in is gefokt.
ik heb zelf een ruintje, altijd zonder ijzers gehad, maar sinds hij een hoefscheur had die maar niet weg wilde, loopt hij op een ijzertje voor (tijdelijk), en sindsdien tilt hij voor ook hoog op, net een tuigpaard!
dus je hebt voor sommige dieren weinig hulpmiddelen nodig.
neemt niet weg dat ik dat filmpje ook afschuwelijk vind, niet goedkeur en nog een hele boel lelijke woorden aan kan spenderen, de walker die bij ons woont, loopt gelukkig wel goed en lekker!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:59

Ik vind het gewoon ook verschrikkelijk naar en lelijk uitzien zoals ze die dieren laten lopen!

Ze hebben zulke mooie en aparte gangen die ze maken naar iets verschrikkelijks, het is niet gezond, je ziet deze dieren waggelen op alle 4 de benen, nee vreselijk zielig!
Dat ze er maar snel iets aan doen en het Tennessee Walking ras weer gaan zien voor wat het is met hun mooie gangen zonder deze nege praktijken warbij ze boven hun kunnen moeten lopen!

Britt0208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:15

Pff , heb er geen woorden voor :\ ....,
dat ze dat maar eens bij die mensen terug doen en flink afslaan :( !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:54

wie vindt dat nou mooi?

bah walg ervan...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:25

Eens moeten er mensen geweest zijn die van deze dieren hebben gehouden.. en dat veulentje... zielig hoor.

Het is te bizar voor woorden maar wat ik me dan wel afvraag.

Je ziet die hoef met al die spijkers... daar loopt een paard toch kreupel op....

Dit is echt heel erg... ziekelijk en bizar....

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:40

Oh bah dit is echt ziek, ik zag net een plaatje op google van ene Teneesse walking horse met kettingen op de hoeven echt ziek!

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:42

ja en als je dat dan op beide voorhoeven doet dan heeft het paard zon pijn als die land dat hij zijn voeten hoger optrekt!

Sandra91

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:44

Ja precies, bah echt erg dat er zulke mensen bestaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:50

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:53

Hafje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:55

Dit is gewoon te ziek voor woorden, stiekem weet je wel dat er mensen zijn die dit soort praktijken er op nahouden. Maar om er dan via foto of video mee geconfronteerd te worden komt toch wel weer even hard aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:55

zeer normaal bij sommige rassen....

ook al is dat paard beter af in de opfok.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:59

..sorry..ik ben echt geen watje of een of andere natuurfreak..en ik begrijp echt wel dat er dingen gebeuren met een pot sambal/dubbel ijzer...en dat paarden de pas/piaf echt niet zo mooi kunnen als dat niet eens wordt flink aangetikt...maar dat staat niet meer in vergelijking met wat hier gedaan wordt...ik sluit mn ogen niet voor dierenleed...maar nu zou ik liever hebben dat ik het wel zou kunnen, want dit vind ik echt het toppunt van mishandeling, als je paard niet meer kan staan van de pijn..schieten bij mij de tranen in mn ogen..

en daarbij snap ik echt niet wat er mooi aan is...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:00

Niet alleen die hoeven maar wat dacht je van die grote kerels erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:01

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:32

God zij dank dat deze man zijn geweten gelijk heeft gegeven! Maar buiten "soring" lopen deze paarden toch echt niet natuurlijk hé, ik kan er niets aan doen maar ze lopen mij als een soort" alien"! die achterbenen (zonder naar de voorbenen te kijken) zijn er in mijn ogen bijna labiel uit! alsof ze allemaal gehandicapt zijn! sorry hoor, maar paarden kweken om zo raar te lopen.... :(

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:37

Het ziet er niet uit en het is nog zieleg ook!

ilovehorsesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:48

Dit is echt belachelijk, het is echt erg voor die beesten!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:53

Het is niet te begrijpen dat mensen, paarden dit aan kunnen doen! VÉR VAN PAARDVRIENDELIJK AF.

Deze mensen respecteerde ik niet, en nu nóg niet, en ik zal ze nooit gaan respecteren!!!!!!!!!!!.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:18

Soms zou ik willen dat nu eindelijk die 'mad scientist' zou opstaan en de mensheid zou afhelpen van dat éne gen waarin onze competitiedrang besloten ligt. Dan zou er geen noodzaak meer zijn om te willen winnen, ten koste van álles, met wat onze bizarre breinen weten te verzinnen om de 'beste' te zijn.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:44

Wat zou het mooi zijn als ze er nu eens echt wat aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:49

Ja dat zou ook mooi zijn Jodi, maar ik denk dat dat alleen maar een mooie droom is. Amerikanen zijn nog grotere geldwolven dan Nederlanders en ze vinden heus wel weer een of ander afschuifsysteem.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:06

Dat ze dit maar heeeeeel hard mag aanpakken, dit is absoluut ontoelaatbaar en dierenmishandeling.

Het zijn zulke prachtige dieren en helaas ook te lief dat ze maar alles gelaten over heen laat komen.

Mijn amerikaanse draver heeft ook een scheutje bloed van dit ras, en hij is echt een schat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:12

In Amerika gebeuren vaak in alles extreem, groter enzovoort.

Dus ook bij dieren en paarden, ze zijn gek daar dat ze zoiets toelaten en doen.

En dan die slachtpaarden, verschrikkelijk, ik heb er geen woorden voor, alles is geld geld geld daar, die inhalige geldwolven.