Volgens mij is het voor de stamboeken wel een goede aanvulling.
Toch de koelheid van een Fries, maar het meer temperamentvolle van een warmbloed.
Ik ben in ieder geval verkocht, vind het echt práchtige paarden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SJANNE_DARK schreef:Maar het stamboek wil toch 25 tot... % fries bloed en de rest mag toch warmbloed? of heb ik het verkeerd gelezen.
jasmijn78 schreef:SJANNE_DARK schreef:Maar het stamboek wil toch 25 tot... % fries bloed en de rest mag toch warmbloed? of heb ik het verkeerd gelezen.
Als je een goed dressuurpaard wil fokken dan moet je niet met een draver gaan fokken lijkt mij... Een draver is welliswaar een warmbloed, maar niet geschikt voor rijpaardenfokkerij.
suleilitha schreef:Wat zijn we weer creatief, ik zie teksten over het scherm vliegen waar onderscheid wordt gemaakt tussen Friezen en warmbloeden, dames dames toch, een Fries is nooit iets anders geweest dan.... een warmbloed.
jasmijn78 schreef:SJANNE_DARK schreef:Maar het stamboek wil toch 25 tot... % fries bloed en de rest mag toch warmbloed? of heb ik het verkeerd gelezen.
Als je een goed dressuurpaard wil fokken dan moet je niet met een draver gaan fokken lijkt mij... Een draver is welliswaar een warmbloed, maar niet geschikt voor rijpaardenfokkerij.
janderegelaa schreef:Jappeloupe de Luze was anders een halve draver en Galoubet - de vader van Baloubet du Rouet - ook.
Veel dravers hebben aanleg om te springen, zeker de dravers met Frans bloed. De Franse draver heeft in zijn thuisland een belangrijke bijdrage geleverd aan de totstandkoming van het rijpaardras Selle Francais, internationaal befaamd om zijn springpaarden